Projekter pr. år
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
NSU Circle 8: Futures of Education, Cultural Diversity, Imaginations and Collective Transformations in Time of the Anthropocene
Petersen, K. B. (PI)
01/10/2020 → 31/12/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
Learning and Bildung in time of Globalisation - Nordisk Sommer Universitet Studiekreds
Petersen, K. B. (Deltager) & Paulsen, M. (Ansøger)
01/01/2018 → 01/03/2020
Projekter: Projekt › Forskning
-
Fulton-projektet
Andersen, F. Ø. (Deltager), Petersen, K. B. (Deltager), Klange, E. (Deltager) & Kristensen, R. M. (Deltager)
01/03/2018 → 31/12/2021
Projekter: Projekt › Forskning
-
PDITE: A Bhutanese-Danish mobility project: Professional development in teacher education
Petersen, K. B. (PI), Bjerre, J. (PI) & Dahl, K. K. B. (PI)
01/08/2020 → 01/09/2025
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
PDITE: A Bhutanese-Danish mobility project: Professional development in teacher education
Petersen, K. B. (Projektleder), Bjerre, J. (PI) & Dahl, K. K. B. (PI)
01/08/2020 → 01/09/2025
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools: New Reflections, Future Challenges, and Global Impacts
Knudsen, L. E. D. (Redaktør), Wiberg, M. (Redaktør), Petersen, K. B. (Redaktør) & Haastrup, L. (Redaktør), 2024, Routledge. 250 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
-
Does ICT matter? Unfolding the complex multilevel structural relationship between technology use and academic achievements in PISA 2015.
Li, S. C. & Petersen, K. B., okt. 2022, I: Educational Technology & Society. 25, 4, s. 43-55 13 s., 4.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang5 Citationer (Scopus) -
Why does a teacher remain at a high-risk school? Reflections on ethics and teaching quality in a culturally diverse and socioeconomically disadvantaged school in Denmark
Petersen, K. B., jan. 2024, Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools : New Reflections, Future Challenges, and Global Impacts. Knudsen, L. E. D., Wiberg, M., Petersen, K. B. & Haastrup, L. (red.). London : Routledge, s. 143-160 18 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Rethinking Education in the Light of Global Challenges: Scandinavian Perspectives on Culture, Society, and the Anthropocene
Petersen, K. B. (Redaktør), Von Brömmsen, K. (Redaktør), Hellesdatter, G. (Redaktør), Gaarsdal, J. (Redaktør), Paulsen, M. (Redaktør) & Koefoed, O., nov. 2021, London: Routledge. 260 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
-
Global Citizenship Education for (Unknown) Futures of Education: Reflections on Skills-and Competency-based versus Virtue-based Education
Petersen, K. B., 21 jan. 2022, I: Journal of Futures of Education, Culture and Nature. Learning to Become. FECUN. 1, s. 89-101 12 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Konferenceartikel › Forskning › peer review
Åben adgang
Aktiviteter
-
Assistant to Secretary General of ISFTE
Petersen, K. B. (Konsulent)
1 jan. 2022 → 31 dec. 2022Aktivitet: Rådgivning - typer › Rådgivning
-
Forskningsnetværk, Nordic Summeruniversity: Futures of education, cultural diversity, imaginations and collective transformations in time of the Anthropocene (Begivenhed) (Begivenhed)
Petersen, K. B. (Medlem)
1 jan. 2022 → 31 dec. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Medlem af forskningsnetværk
-
Editorial board of JISTE - Journal of International Society for Teacher Education (Ekstern organisation)
Petersen, K. B. (Medlem)
1 jan. 2022 → 31 dec. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Medlem af udvalg, råd og nævn
-
International Society for Teacher Education (Ekstern organisation)
Petersen, K. B. (Medlem)
1 jan. 2022 → 31 dec. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Medlem af bestyrelse og direktion
-
Forskningsprogrammet Teachers and Teaching: Teacher Education, Practice, Professional Development (TaT) (Begivenhed)
Petersen, K. B. (Medlem)
1 jan. 2022 → 31 dec. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Medlem af forskningsnetværk
Presse/medier
-
Reflection on Interview with Dr. Karen Bjerg Peterson: Bildung, Dannelse & Education with a Capital E on September 15, 2021
Petersen, K. B. & Ozuna, C.
15/09/2021
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
-
-
-