Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Klaus Thestrup

Det Eksperimenterende Fællesskab: Børn og voksnes leg med medier og teknologi

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Standard

Det Eksperimenterende Fællesskab : Børn og voksnes leg med medier og teknologi. / Caprani, Ole; Thestrup, Klaus.

I: Læring og Medier, Nr. 5, 2010.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Harvard

APA

CBE

MLA

Vancouver

Author

Bibtex

@article{87f84930e5a311dfa891000ea68e967b,
title = "Det Eksperimenterende F{\ae}llesskab: B{\o}rn og voksnes leg med medier og teknologi",
abstract = " Siden 2002 har vi sammen med b{\o}rn, p{\ae}dagoger og l{\ae}rere leget og eksperimenteret med medier og teknologi. I daginstitution eller skole har vi sammen med b{\o}rn mellem fire og ni {\aa}r skilt gamle computere ad til sidste skrue og lavet nyt leget{\o}j ud af dem, taget hundredvis af billeder med digitale kameraer og leget med professionel bluescreen teknologi. Midt i b{\o}rnenes hverdag har vi i en r{\ae}kke mindre projekter afpr{\o}vet og analyseret alt fra helt konkrete p{\ae}dagogiske metoder til principper for, hvordan b{\o}rn og voksnes f{\ae}lles m{\o}de med medier og teknologi kan tage form. Denne artikel tr{\ae}kker eksempler og begreber ud af denne forskningspraksis og samler det i en p{\ae}dagogik: Det eksperimenterende f{\ae}llesskab.",
author = "Ole Caprani and Klaus Thestrup",
year = "2010",
language = "Dansk",
journal = "L{\ae}ring og Medier",
issn = "1903-248X",
publisher = "Statsbiblioteket",
number = "5",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Det Eksperimenterende Fællesskab

T2 - Børn og voksnes leg med medier og teknologi

AU - Caprani, Ole

AU - Thestrup, Klaus

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 -  Siden 2002 har vi sammen med børn, pædagoger og lærere leget og eksperimenteret med medier og teknologi. I daginstitution eller skole har vi sammen med børn mellem fire og ni år skilt gamle computere ad til sidste skrue og lavet nyt legetøj ud af dem, taget hundredvis af billeder med digitale kameraer og leget med professionel bluescreen teknologi. Midt i børnenes hverdag har vi i en række mindre projekter afprøvet og analyseret alt fra helt konkrete pædagogiske metoder til principper for, hvordan børn og voksnes fælles møde med medier og teknologi kan tage form. Denne artikel trækker eksempler og begreber ud af denne forskningspraksis og samler det i en pædagogik: Det eksperimenterende fællesskab.

AB -  Siden 2002 har vi sammen med børn, pædagoger og lærere leget og eksperimenteret med medier og teknologi. I daginstitution eller skole har vi sammen med børn mellem fire og ni år skilt gamle computere ad til sidste skrue og lavet nyt legetøj ud af dem, taget hundredvis af billeder med digitale kameraer og leget med professionel bluescreen teknologi. Midt i børnenes hverdag har vi i en række mindre projekter afprøvet og analyseret alt fra helt konkrete pædagogiske metoder til principper for, hvordan børn og voksnes fælles møde med medier og teknologi kan tage form. Denne artikel trækker eksempler og begreber ud af denne forskningspraksis og samler det i en pædagogik: Det eksperimenterende fællesskab.

M3 - Tidsskriftartikel

JO - Læring og Medier

JF - Læring og Medier

SN - 1903-248X

IS - 5

ER -