Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Klaus Thestrup

  1. 2021
  2. Udgivet

    The SEEDS pedagogy : Designing a new pedagogy for preschools using a technology-based toolkit. / Dittert, Nadine; Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.

    I: International Journal of Child-Computer Interaction, Bind 27, 100210, 03.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2020
  4. Udgivet

    Designing for Global Play : Experimenting communities and open labs in a global perspective. / Thestrup, Klaus.

    2020. 1-5 Abstract fra BIN Norden 2021, Billund og København + Online, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  5. Accepteret/In press

    Creating experimenting communities for the future university. / Robinson, Sarah; Thestrup, Klaus; Shumar , Wesley .

    The becoming university: Perspectives from philosophy and social theory. Springer, 2020.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Udgivet

    Digitalt og eksperimenterende pædagoger. / Thestrup, Klaus.

    Pædagogers kompetencer: mellem etik, dannelse, relationer og metodologi. red. / Daniela Cecchin; Vicki Sieling. København : Akademisk Forlag, 2020. s. 342 - 358.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  7. Udgivet

    Global makerspaces : Creating places for children’s play, experimenting and communicating globally. / Thestrup, Klaus.

    I: Global Studies of Childhood, Bind 10, Nr. 3, 2020, s. 215-217.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  8. Udgivet

    The flexible meeting place : Connecting schools through networked learning. / Gislev, Tom; Thestrup, Klaus; Elving, Pernille Risør.

    I: Global Studies of Childhood, Bind 10, Nr. 3, 2020, s. 275-288.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. 2019
  10. Udgivet

    Makeative makerspaces : when the pedagogy is makeative. / Thestrup, Klaus; Haugaard Pedersen, Louisa.

    Enhancing digital literacy and creativity: makerspaces in the early years. red. / Alicia Blum-Ross; Kristiina Kumpulainen; Jackie Marsh. Abingdon : Routledge, 2019. s. 24-37.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  11. Udgivet

    Connecting. / Thestrup, Klaus; Gislev, Tom; Elving, Pernille.

    2019. 1 Abstract fra EADTU, OOFHEC2019, Madrid, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  12. Udgivet

    De næste makerspaces : principper for en fremtidig forandring. / Thestrup, Klaus; Sandvik, Kjetil.

    Den fænomenale leg fortsætter. red. / Herdis Toft; Helle Hovgaard Jørgensen. Odense : BUKS, Børne- og ungdomskultursammenslutningen, 2019. s. 130-141 7 (BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur; Nr. 63, Bind 36).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  13. Udgivet

    Reclaming study practises to empower students to change the world. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.

    2019. 1-2 Abstract fra Philosophy and theory of higher education conference 2019, Leuven, Belgien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  14. Udgivet
    The Meaning Makers. Thestrup, Klaus (Producent). 2019.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformBilleder, Video- og Lydoptagelser (digital)Forskning

  15. Udgivet

    Digital citizens : how preschool teachers and children communicate in a digital and global world. / Thestrup, Klaus.

    Early learning in the digital age. red. / Colette Grey; Ioanna Palaiologou. London : SAGE Publications, 2019. s. 136-147.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Udgivet

    Supporting creativity and collaboration: Considerations for the development of a technologically enhanced toolkit for kindergartens. / Dittert, N.; Robinson, Sarah; Thestrup, Klaus; Knudsen, Jacob.

    2019. Abstract fra Fablab learn Europe, Oulu, Finland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  17. 2018
  18. Udgivet

    Active citizenship and agency : creating experimenting communities for the future university. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah; Shumar , Wesley .

    2018. Abstract fra Philosophy of Higher Education Conference (PHEC 2018) ‘Student Being and Becoming in the Future University’, at Middlesex University, UK, September 10-12, 2018, London, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  19. Udgivet

    We do the same, but it is different : the open laboratory & play culture. / Thestrup, Klaus.

    I: BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur, Nr. årg. 35, vol. 62, 3, 19.08.2018, s. 47-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet
    The Green screen experiments. Thestrup, Klaus (Producent); Mathiesen, Elisabeth (Udvikler). 2018.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformBilleder, Video- og Lydoptagelser (digital)Forskning

  21. Udgivet
    Mærkelighedsleg. Thestrup, Klaus (Producent); Mathisen, Elisabeth (Udvikler). 2018.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformBilleder, Video- og Lydoptagelser (digital)Forskning

  22. Udgivet
    What is next practise lab? Thestrup, Klaus (Producent). 2018.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformBilleder, Video- og Lydoptagelser (digital)Forskning

  23. Udgivet

    Active Citizenship and Agency : Creating experimenting communities of practice. / Robinson, Sarah; Thestrup, Klaus; Shumar, Wesley.

    2018. Abstract fra Philosophy and Theory of Higher Education Conference, London, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  24. Udgivet

    Mellem assistent og lærer : forsøg med assisteret fjernundervisning i folkeskolen. / Thestrup, Klaus; Elving, Pernille; Gislev Kjærsgaard, Tom.

    1 udg. Aarhus : Aarhus universitet, CUDIM, 2018. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  25. Udgivet

    Pædagoger og børn som verdensborgere. / Thestrup, Klaus.

    Barns mediehverdag. red. / Bjørg Marit Nyjordet. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2018. s. 112-131.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. 2017
  27. Udgivet
    The Participator - The role of the educator in the future. Thestrup, Klaus (Producent); Robinson, Sarah (Fotograf). 2017.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformBilleder, Video- og Lydoptagelser (digital)Forskning

  28. Udgivet

    Det fælles eksperiment : når forskere og pædagoger bedriver forskning sammen i åbne laboratorier. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.

    2017. Abstract fra DUN Conference 2017, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  29. 2016
  30. Udgivet

    Engaging in play, engaging in the world : when pedagogues participate in children's culture. / Thestrup, Klaus.

    2016. Paper præsenteret ved BIN Conference 2016: Fears and Pleasures in Nordic Childhoods, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  31. Udgivet

    Let's transform : open laboratories as organized cultural encounters. / Thestrup, Klaus.

    2016. Paper præsenteret ved Practises of transformation, Roskilde, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  32. Udgivet

    Creating the university for the future? digital technologies, an open laboratory and learning spaces. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.

    2016. Paper præsenteret ved Creative University Conference: Knowledge cultures, Critical creative thinking and innovative learning processes, Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  33. Udgivet

    Creating the university for the future? Digital technologies, an open laboratory and creative learning spaces. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.

    2016. 1-2 Abstract fra Creative Universities Conference, Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  34. Udgivet

    Towards an entrepreneurial mindset : Empowering learners in an open laboratory. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.

    Innovation and Entrepreneurship in Education. Emerald Group Publishing, 2016. s. 147-166 (Advances in Digital Education and Lifelong Learning, Bind 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. 2015
  36. Udgivet

    Dimensions of Openness : Beyond the Course as an Open Format in Online Education. / Dalsgaard, Christian; Thestrup, Klaus.

    I: International Review of Research in Open and Distributed Learning, Bind 16, Nr. 6, 12.2015, s. 78-97.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Dannelse i en digital og global verden - Digitale redskaber skal understøtte barnets lærings- og dannelsesproces. / Thestrup, Klaus; Jessen, Carsten; Pilegaard Andersen, Maren; Sandvik, Kjetil; Knudsen, Jacob.

    Dannelse i en digital og global verden - digitale redskaber skal understøtte barnets lærings- og dannelsesproces. 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  38. Udgivet

    Digital dannelse i understøttende undervisning : Om digitale medier og pædagogiske processer. / Thestrup, Klaus; Sørensen, Mogens (Redaktør).

    Skole- og fritidspædagogik. København : Akademisk Forlag, 2015. (Fagbog til specialiseringen).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. Udgivet

    Digital World Citizens : Hvordan kan børnehaver kommunikere med verden? / Thestrup, Klaus.

    Digital Pædagogik. red. / Erika Brandt; Anne Petersen. Danmark : Systime Academic, 2015. s. 51-64.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  40. Udgivet

    Tablets i daginstitutioner : Hvad gør vi med dem, nu vi har dem? / Thestrup, Klaus.

    Barndomspædagogik i dagtilbud: Fagbog til specialiseringen. red. / Daniela Cecchin. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 223-250 9.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  41. Udgivet

    The checklist - when open laboratories go online. / Thestrup, Klaus.

    Checklisten - når åbne laboratorier går online. 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  42. 2014
  43. Udgivet

    Medieleg : Når børn og pædagoger er iscenesættere. / Thestrup, Klaus.

    I: Drama & Teater, Bind 1, Nr. 2, 6, 12.2014, s. 12-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  44. Udgivet

    Childen as Global Fabricators : FabLab Thinking and Tinkering in Experimenting Networks around the World. / Nørgård, Rikke Toft; Thestrup, Klaus.

    2014. Abstract fra FabLearn Europe, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  45. Udgivet

    To transform, to communicate, to play : the experimenting community in action. / Thestrup, Klaus.

    Early childhood Education: Values and Practises in Denmark. red. / Erik Hygum; Peter Møller Pedersen. Bind 1 1. udg. Denmark : Via Systime, 2014. s. 107-118 8.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  46. 2013
  47. Udgivet

    Det eksperimenterende fællesskab : Medieleg i en pædagogisk kontekst. / Thestrup, Klaus.

    Aarhus : Systime, 2013. 349 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  48. Udgivet

    When drama meets media & media meets drama : Proposals for the future. / Thestrup, Klaus.

    1 udg. Reykjavik : Fliss, 2013. 22 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  49. 2010
  50. Udgivet

    Det eksperimenterende fællesskab : børn og voksnes leg med medier og teknolog. / Thestrup, Klaus; Caprani, Ole.

    I: Læring og Medier, Bind Årgang 3, Nr. 5, 11, 06.2010, s. 1-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Det Eksperimenterende Fællesskab : Børn og voksnes leg med medier og teknologi. / Caprani, Ole; Thestrup, Klaus.

    I: Læring og Medier, Nr. 5, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review