The SEEDS pedagogy : Designing a new pedagogy for preschools using a technology-based toolkit. / Dittert, Nadine; Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.
I: International Journal of Child-Computer Interaction, Bind 27, 100210, 03.2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Designing for Global Play : Experimenting communities and open labs in a global perspective. / Thestrup, Klaus.
2020. 1-5 Abstract fra BIN Norden 2021, Billund og København + Online, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Creating experimenting communities for the future university. / Robinson, Sarah; Thestrup, Klaus; Shumar , Wesley .
The becoming university: Perspectives from philosophy and social theory. Springer, 2020.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Digitalt og eksperimenterende pædagoger. / Thestrup, Klaus.
Pædagogers kompetencer: mellem etik, dannelse, relationer og metodologi. red. / Daniela Cecchin; Vicki Sieling. København : Akademisk Forlag, 2020. s. 342 - 358.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Global makerspaces : Creating places for children’s play, experimenting and communicating globally. / Thestrup, Klaus.
I: Global Studies of Childhood, Bind 10, Nr. 3, 2020, s. 215-217.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Leder › peer review
The flexible meeting place : Connecting schools through networked learning. / Gislev, Tom; Thestrup, Klaus; Elving, Pernille Risør.
I: Global Studies of Childhood, Bind 10, Nr. 3, 2020, s. 275-288.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
What does an experimenting community in a kindergarten look like? / Thestrup, Klaus.
6 s. 2019, Posts på Hjemmeside for Seeds-projekt.Publikation: Andet › Andet bidrag › Formidling
Makeative makerspaces : when the pedagogy is makeative. / Thestrup, Klaus; Haugaard Pedersen, Louisa.
Enhancing digital literacy and creativity: makerspaces in the early years. red. / Alicia Blum-Ross; Kristiina Kumpulainen; Jackie Marsh. Abingdon : Routledge, 2019. s. 24-37.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Connecting. / Thestrup, Klaus; Gislev, Tom; Elving, Pernille.
2019. 1 Abstract fra EADTU, OOFHEC2019, Madrid, Spanien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
De næste makerspaces : principper for en fremtidig forandring. / Thestrup, Klaus; Sandvik, Kjetil.
Den fænomenale leg fortsætter. red. / Herdis Toft; Helle Hovgaard Jørgensen. Odense : BUKS, Børne- og ungdomskultursammenslutningen, 2019. s. 130-141 7 (BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur; Nr. 63, Bind 36).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Reclaming study practises to empower students to change the world. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.
2019. 1-2 Abstract fra Philosophy and theory of higher education conference 2019, Leuven, Belgien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Forskning
Maker-Mentalität im Kindergarten : das Potential is bereits da. / Thestrup, Klaus.
Kinder der Zukunft: Integration von Digitalen Medien in die Bildungsarbeit des Kindergartens. Berlin : Klax, 2019. s. 20-23.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Digital citizens : how preschool teachers and children communicate in a digital and global world. / Thestrup, Klaus.
Early learning in the digital age. red. / Colette Grey; Ioanna Palaiologou. London : SAGE Publications, 2019. s. 136-147.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
The makerspace is a mindset. / Thestrup, Klaus; Velicu, Anca.
1 s. 2019, Blogpost om makerspace.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Maker-mentalität im Kindergarten. / Thestrup, Klaus.
Kinder der Zukunft: Integration von digitalen Medien in die Bildungsarbeit des Kindergartens. 2019. s. 20-24.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Formidling
Supporting creativity and collaboration: Considerations for the development of a technologically enhanced toolkit for kindergartens. / Dittert, N.; Robinson, Sarah; Thestrup, Klaus; Knudsen, Jacob.
2019. Abstract fra Fablab learn Europe, Oulu, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Undervisning
Active citizenship and agency : creating experimenting communities for the future university. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah; Shumar , Wesley .
2018. Abstract fra Philosophy of Higher Education Conference (PHEC 2018) ‘Student Being and Becoming in the Future University’, at Middlesex University, UK, September 10-12, 2018, London, Storbritannien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
We do the same, but it is different : the open laboratory & play culture. / Thestrup, Klaus.
I: BUKS - Tidsskrift for Børne- og Ungdomskultur, Nr. årg. 35, vol. 62, 3, 19.08.2018, s. 47-60.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Det tredje sprog som undervisningsform. / Thestrup, Klaus; Elving, Pernille; Gislev Kjærsgaard, Tom.
2018, Om skype som undervisningsform.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Forskning
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Forskning
Let´s Entangle – On digital materialities in kindergartens. / Thestrup, Klaus.
2018Blog.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Digital Arena Børnehave. / Thestrup, Klaus.
2018, Blog.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Forskning
The Permanent Laboratory. / Thestrup, Klaus.
2018, Dert permanente laboratorium.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning
Laboratorieforsøg online. / Thestrup, Klaus; Elving, Pernille; Gislev Kjærsgaard, Tom.
2018, laboratorier online.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Active Citizenship and Agency : Creating experimenting communities of practice. / Robinson, Sarah; Thestrup, Klaus; Shumar, Wesley.
2018. Abstract fra Philosophy and Theory of Higher Education Conference, London, Storbritannien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Mellem assistent og lærer : forsøg med assisteret fjernundervisning i folkeskolen. / Thestrup, Klaus; Elving, Pernille; Gislev Kjærsgaard, Tom.
1 udg. Aarhus : Aarhus universitet, CUDIM, 2018. 80 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Pædagoger og børn som verdensborgere. / Thestrup, Klaus.
Barns mediehverdag. red. / Bjørg Marit Nyjordet. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2018. s. 112-131.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Skolen som makerspace : leg og læring i kreative rum. / Sandvik, Kjetil; Thestrup, Klaus.
Leg i skolen : en antologi. red. / Hasse Herold Møller; Ida Halling Andersen; Katrine Bjerring Kristensen; Connie Stendal Rasmussen. Fjerritslev : Forlaget UP - Unge Pædagoger, 2018. s. 212- 234 (Unge Pædagogers serie; Nr. 125, Bind B).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
To transform, to communicate, to play : the experimenting community in action. / Thestrup, Klaus.
Early Childhood Education : Values and Practises in Denmark. red. / Erik Hygum; Peter Møller Pedersen. 2. printrun, 2018, Hans Reitzel. udg. Letland : ViaSystime, 2018. s. 107-117.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
STÆMPEL : et kunstprojekt for og af unge. / Thestrup, Klaus; Bak Andersen, Kirsten (Medlem af forfattersamarbejde).
2 s. 2017.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Forskning
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Indledende diskussioner i ASSIST. / Thestrup, Klaus; Gislev Kjærsgaard, Tom; Elving, Pernille.
3 s. 2017, Refleksioner over Assisteret Fjernundervisning.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Mødet mellem lærere og assistenter. / Thestrup, Klaus; Elving, Pernille; Gislev Kjærsgaard, Tom.
1 s. 2017.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Kindergartens as global makerspaces? an open answer to some questions for a future curriculum. / Thestrup, Klaus.
4 s. 2017.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
3D-printers in a pedagogical setting : questions and suggestions. / Thestrup, Klaus.
4 s. 2017, Reflecting on how 3d-printers can be part of an experimenting pedagogy including other media and materials.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
3D-Printers in a pedagogical setting : Questions and suggestions. / Thestrup, Klaus.
4 s. 2017, 3d-printers used in a pedagogical setting where all media and matetrials can be used.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Impressions from Fablab Berlin. / Thestrup, Klaus.
1 s. 2017, Indtryk for Fablab Berlin, med 2 videoer.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Impressions from Fablab Berlin. / Thestrup, Klaus.
1 s. 2017, Video med kort tekst omkring Fablab Berlin.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Det fælles eksperiment : når forskere og pædagoger bedriver forskning sammen i åbne laboratorier. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.
2017. Abstract fra DUN Conference 2017, Vejle, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Be the change you want. / Thestrup, Klaus.
1 s. 2017, A discussion on the purpose of makerspaces.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
What is an open laboratory? inspiration for emerging makerspaces. / Thestrup, Klaus.
3 s. 2017, Om åbne laboratorier, med videoer, referencer og tekst.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Undervisning
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Engaging in play, engaging in the world : when pedagogues participate in children's culture. / Thestrup, Klaus.
2016. Paper præsenteret ved BIN Conference 2016: Fears and Pleasures in Nordic Childhoods, .Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Let's transform : open laboratories as organized cultural encounters. / Thestrup, Klaus.
2016. Paper præsenteret ved Practises of transformation, Roskilde, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Undervisning
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Undervisning
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Formidling
Publikation: Bidrag der ikke har en tekstform › Billeder, Video- og Lydoptagelser (digital) › Undervisning
Creating the university for the future? digital technologies, an open laboratory and learning spaces. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.
2016. Paper præsenteret ved Creative University Conference: Knowledge cultures, Critical creative thinking and innovative learning processes, Aalborg, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Creating the university for the future? Digital technologies, an open laboratory and creative learning spaces. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.
2016. 1-2 Abstract fra Creative Universities Conference, Aalborg, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Towards an entrepreneurial mindset : Empowering learners in an open laboratory. / Thestrup, Klaus; Robinson, Sarah.
Innovation and Entrepreneurship in Education. Emerald Group Publishing, 2016. s. 147-166 (Advances in Digital Education and Lifelong Learning, Bind 2).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Dimensions of Openness : Beyond the Course as an Open Format in Online Education. / Dalsgaard, Christian; Thestrup, Klaus.
I: International Review of Research in Open and Distributed Learning, Bind 16, Nr. 6, 12.2015, s. 78-97.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Dannelse i en digital og global verden - Digitale redskaber skal understøtte barnets lærings- og dannelsesproces. / Thestrup, Klaus; Jessen, Carsten; Pilegaard Andersen, Maren; Sandvik, Kjetil; Knudsen, Jacob.
Dannelse i en digital og global verden - digitale redskaber skal understøtte barnets lærings- og dannelsesproces. 2015.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
A framework for the future : When Kindergartens Go Online. / Thestrup, Klaus.
Reflections on media education futures: Contributions to the conference media education futures in Tampere, Finland 2014. red. / Sirrku Kotilainen; Reijo Kupiainen. Göteborg : The International Clearinghouse on Children, Youth and Media at NORDICOM, 2015. s. 247-256 20.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Digital dannelse i understøttende undervisning : Om digitale medier og pædagogiske processer. / Thestrup, Klaus; Sørensen, Mogens (Redaktør).
Skole- og fritidspædagogik. København : Akademisk Forlag, 2015. (Fagbog til specialiseringen).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Digital World Citizens : Hvordan kan børnehaver kommunikere med verden? / Thestrup, Klaus.
Digital Pædagogik. red. / Erika Brandt; Anne Petersen. Danmark : Systime Academic, 2015. s. 51-64.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Tablets i daginstitutioner : Hvad gør vi med dem, nu vi har dem? / Thestrup, Klaus.
Barndomspædagogik i dagtilbud: Fagbog til specialiseringen. red. / Daniela Cecchin. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 223-250 9.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
The checklist - when open laboratories go online. / Thestrup, Klaus.
Checklisten - når åbne laboratorier går online. 2015.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferencebidrag i proceedings › Forskning › peer review
Medieleg : Når børn og pædagoger er iscenesættere. / Thestrup, Klaus.
I: Drama & Teater, Bind 1, Nr. 2, 6, 12.2014, s. 12-16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Childen as Global Fabricators : FabLab Thinking and Tinkering in Experimenting Networks around the World. / Nørgård, Rikke Toft; Thestrup, Klaus.
2014. Abstract fra FabLearn Europe, Aarhus, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
To transform, to communicate, to play : the experimenting community in action. / Thestrup, Klaus.
Early childhood Education: Values and Practises in Denmark. red. / Erik Hygum; Peter Møller Pedersen. Bind 1 1. udg. Denmark : Via Systime, 2014. s. 107-118 8.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Det eksperimenterende fællesskab : Medieleg i en pædagogisk kontekst. / Thestrup, Klaus.
Aarhus : Systime, 2013. 349 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Ph.d.-afhandling
When drama meets media & media meets drama : Proposals for the future. / Thestrup, Klaus.
1 udg. Reykjavik : Fliss, 2013. 22 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Det eksperimenterende fællesskab : børn og voksnes leg med medier og teknolog. / Thestrup, Klaus; Caprani, Ole.
I: Læring og Medier, Bind Årgang 3, Nr. 5, 11, 06.2010, s. 1-39.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Det Eksperimenterende Fællesskab : Børn og voksnes leg med medier og teknologi. / Caprani, Ole; Thestrup, Klaus.
I: Læring og Medier, Nr. 5, 2010.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review