Psykologisk Institut

Klaus Nielsen

  1. 2019
  2. E-pub ahead of print

    Heart-Followers, Hero, Maiden : Life Story Positioning Within a Romantic Couple. / Panattoni, Katherine W.; Nielsen, Klaus; Thomsen, Dorthe Kirkegaard.

    I: Qualitative Psychology, 29.04.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2018
  4. Udgivet

    Pædagogiske koncepter, undervisning og skolens legitimitet. / Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 135-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  5. Udgivet

    Centrale læringsteorier i det moderne samfund. / Nielsen, Klaus; Tanggaard, Lene.

    Børns liv og læring: I skole og dagtilbud. red. / Karen B. Braad. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2018. s. 45-70.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Udgivet

    Handlebårne kompetencer i uddannelse og arbejde. / Nielsen, Klaus.

    Tæt på kompetenceudvikling. red. / Charlotte Wegener; Bente Lausch. København : Munksgaard , 2018. s. 53-64.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. Udgivet

    Kierkegaard and the modern search for self. / Nielsen, Klaus.

    I: Theory & Psychology, Bind 28, Nr. 1, 2018, s. 65-83.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Metoder og begrepsforvirring : Om John Hatties synlige læring. / Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    I: Bedre Skole, Bind 30, Nr. 4, 2018, s. 16-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  9. Udgivet

    Pædagogisk psykologi : - en grundbog. / Nielsen, Klaus; Pedersen, Lene Tanggaard.

    2. udg. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2018. 314 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  10. 2017
  11. Udgivet

    Behaviorisme. / Nielsen, Klaus; Klitmøller, Jacob.

    Klassisk og moderne pædagogisk teori. red. / Peter Østergaard Andersen; Tomas Ellegaard. 3. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 818-824 (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  12. Udgivet

    Blinde pletter i den synlige læring : Kritiske kommentarer til «Hattierevolutionen». / Nielsen, Klaus; Klitmøller, Jacob.

    I: Nordic Studies in Education, Bind 37, Nr. 1, 2017, s. 3-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Burrhus Frederic Skinner. / Nielsen, Klaus.

    Klassisk og moderne pædagogiske teori. red. / Peter Østergaard Andersen; Tomas Ellegaard. 3. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 763-767 (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  14. Udgivet

    John Hattie som uddannelsesteoretiker - en kritik af teorien om synlig læring. / Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Nr. 2, 2017, s. 3-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Motivation, Learning and the Educational Dialogue. / Nielsen, Klaus.

    Dealing with Conceptualisations of Learning: Learning between Means and Aims in Theory and Practice. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. Rotterdam : Brill | Sense, 2017. s. 49-59.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. 2016
  17. Udgivet

    Parents' difficulties as co-therapists in CBT among non-responding youths with anxiety disorders : Parent and therapist experiences. / Lundkvist-Houndoumadi, Irene; Thastum, Mikael; Nielsen, Klaus.

    I: Clinical Child Psychology & Psychiatry, Bind 21, Nr. 3, 07.2016, s. 477-490.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Engagement, conduct of life and dropouts in the Danish vocational education and training (VET) system. / Nielsen, Klaus.

    I: Journal of Vocational Education and Training, Bind 68, Nr. 2, 2016, s. 198-213.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Erhvervsskolelæreres håndtering af sameksisterende krav om øget fastholdelse og et højt fagligt niveau i erhvervsuddannelserne. / Jonasson, Charlotte; Nielsen, Klaus.

    I: Nordiske Udkast, Bind 44, Nr. 1, 2016, s. 72-85.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    McMindfulness - I am lovin it : En kritisk analyse af udbredelsen af mindfulness. / Nielsen, Klaus; Bondo Lind, Annemette.

    I: Nordiske Udkast, Bind 44, Nr. 2, 2016, s. 19-34.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    On defining learning from a social-ontological perspective. / Nielsen, Klaus.

    On the definition of learning. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg; Gerd Christensen; Mikala Hansbøl. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2016. s. 141-161.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. Udgivet

    Understøttende undervisning – anvendelse i praksis. / Nielsen, Klaus.

    Understøttende undervisning og læringsmiljøer: Kritiske perspektiver og reflekteret praksis. red. / René Kristensen; Thomas Szulevicz. Frederikshavn : Dafolo, 2016. s. 31-44 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. 2015
  24. Udgivet

    PISA, tavs viden og pædagogiske standarder. / Nielsen, Klaus; Klitmøller, Jacob.

    I: Psyke & Logos, Bind 36, Nr. 2, 2015, s. 12-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Det kvalitative forskningsinterview. / Nielsen, Klaus.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 35, Nr. 103, 2015, s. 72-84.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  26. Udgivet

    Dropping out and a crisis of trust. / Nielsen, Klaus; Tanggaard, Lene.

    I: Nordic Psychology (Online), Bind 67, Nr. 2, 2015, s. 154-167 .

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Fravær, engagement og socialt miljø på danske erhvervsskoler. / Jonasson, Charlotte; Lauring, Jakob; Bojesen , Anders Bo; Kubovcikova, Annamaria; Normann, Jan; Nielsen, Klaus.

    Aarhus Universitet, 2015.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  28. Udgivet

    Learning in landscapes of practice : Boundaries, identity, and knowledgeability in practice-based learning. / Nielsen, Klaus.

    I: Journal of Vocational Education and Training, Bind 67, Nr. 3, 2015, s. 415-417.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  29. Udgivet

    Læring: ikke daginstitutionens og skolens patent. / Nielsen, Klaus.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 293-313.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Patologisering av uro? / Nielsen, Klaus; Jørgensen, Carsten René.

    Det diagnostiserte livet: Økende sykeliggjøring i samfunnet. red. / Svend Brinkmann. Bergen : Fagbokforlaget, 2015. s. 183-211.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  31. Udgivet

    Students’ experiences of ability-based streaming in vocational education. / Tanggaard, Lene; Nielsen, Klaus; Jørgensen, Christian Helms.

    I: Education + Training, Bind 57, Nr. 7, 2015, s. 723-737.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Teachers’ dilemmatic decision-making : Reconciling co-existing policies of increased student retention and performance. / Jonasson, Charlotte; Mäkitalo, Åsa; Nielsen, Klaus.

    I: Teachers and Teaching: Theory and Practice, Bind 21, Nr. 7, 2015, s. 831-842.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. 2014
  34. Udgivet

    Struggling in an emotional avoidance culture: A qualitative study of stress as a predisposing factor for somatoform disorders. / Bondo Lind, Annemette; Delmar, Charlotte; Nielsen, Klaus.

    I: Journal of Psychosomatic Research, Bind 76, 76, 01.02.2014, s. 94-98.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Longing for existential recognition : A qualitative study of everyday concerns for people with somatoform disorders. / Lind, Annemette Bondo; Risoer, Mette Bech; Nielsen, Klaus; Delmar, Charlotte; Christensen, Morten Bondo; Lomborg, Kirsten.

    I: Journal of Psychosomatic Research, Bind 76, Nr. 2, 02.2014, s. 99-104.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Distance, ren og uren pædagogik. / Nielsen, Klaus.

    Uren pædagogik 2. red. / Lene Tanggaard; Thomas Aastrup Rømer; Svend Brinkmann. Aarhus : Klim, 2014. s. 58-72.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet

    Peer group participation and processes of drop out in the Danish VET system. / Nielsen, Klaus.

    2014.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  38. Accepteret/In press

    Preventing neglect: Meeting students with special needs mindfully. / Lind, Annemette Bondo; Nielsen, Klaus.

    2014.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  39. Udgivet

    Searching for existential security: A prospective qualitative study of the influence of mindfulness therapy on experienced stress and coping strategies among patients with somatoform disorders. / Lind, Annemette Bondo; Delmar, Charlotte; Nielsen, Klaus.

    I: Journal of Psychosomatic Research, Bind 77, Nr. 6, 2014, s. 516-521.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Symposium: Sociocultural practices of defining students with needs for special attention. / Jonasson, Charlotte; Lind, Annemette Bondo; Nielsen, Klaus; Matthiesen, Noomi Christine; Aagaard, Jesper; Wellnitz, Kaare Bro.

    2014. Abstract fra International Society for Cultural and Activity Research Congress, Sydney, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  41. 2013
  42. Udgivet

    Slutrapport: Erhvervsskoleelever i det danske erhvervsuddannelsessystem. / Nielsen, Klaus; Jørgensen, Christian Helms; Koudahl, Peter; Munk, Martin David; Jensen, Torben Pilegaard; Pedersen, Lene Tanggaard; Grønborg, Lisbeth; Hvitved, Louise; Ingemann, Lene; Jonasson, Charlotte; Lippke, Lena.

    Aarhus : Psykologisk Institut, Aarhus Universitet, 2013. 28 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  43. Udgivet

    Alle Drenge Har Det : Drenge og ADHD-diagnosen. / Nielsen, Klaus.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 33, Nr. 97, 2013, s. 95-108.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  44. Udgivet

    Dropout and trajectories of participation in the Danish VET education. / Nielsen, Klaus.

    2013. Paper præsenteret ved Nordic Educational Research Association , Reykjavik, Island.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  45. Udgivet

    Frafald på erhvervsuddannelserne - mod en mere nuanceret forståelse. / Jørgensen, Christian Helms; Nielsen, Klaus.

    I: Utbildning & Lärande, Bind 7, Nr. 1, 2013, s. 14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    Frafald, omvalg eller fravalgt? / Nielsen, Klaus; Jørgensen, Christian Helms.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 3, 2013, s. 86-97.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Kierkegaard and the Modern Search for Self-actualization. / Nielsen, Klaus.

    2013. Paper præsenteret ved The 32nd International Human Science Research Conference (IHSRC), Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  48. Udgivet

    Learning and Conduct of everyday life and dropout in the Danish VET system. / Nielsen, Klaus.

    Doing Psychology under New Conditions - ISTP 2011. red. / Athanasios Marvakis; Johanne Motzkau; Desmond Painter; Rose Ruto-Korir; Gavin Sullivan; Sofia Triliva; Martin Wiester. Captus Press, 2013. s. 346-355.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  49. Udgivet

    Læring i et situeret perspektiv. / Nielsen, Klaus.

    Læringsteori & didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 173-189.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  50. Udgivet

    Research in dropout and retention processes in the Danish VET education. / Nielsen, Klaus; Tanggaard, Lene ; Koudahl, Peter.

    2013. Paper præsenteret ved Nordic Educational Research Association, Reykjavik, Island.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  51. Udgivet

    School Memories Situating School. / Tanggaard, Lene; Nielsen, Klaus.

    I: Scandinavian Journal of Educational Research, Bind 57, Nr. 1, 2013, s. 71-88.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. Udgivet

    Situeret kognition og læring i en fællesskabende praksis. / Nielsen, Klaus.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 23, Nr. 88, 2013, s. 62-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. Udgivet

    Spil der forfører - bekendelse i en god stol eller i en elektrisk stol. / Nielsen, Klaus; Dalgaard, Susanne; Senger, Sarah.

    I: Unge Paedagoger, Bind 74, Nr. 1, 2013, s. 84-97.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. 2012
  55. Udgivet

    14 forskere: Børnedebatten er kørt af sporet. / Andersen, Peter Østergaard ; Ellegaard, Thomas; Gulløv, Eva; Hedegaard, Mariane; Hjort, Katrin ; Kampmann, Jan; Kjær, Bjørg; Nielsen, Birger Steen ; Nielsen, Klaus; Plum, Maja; Palludan, Charlotte; Rasmussen, Kim; Schmidt, Camilla; Sommer, Dion.

    I: Information, 11.05.2012, s. 18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  56. Udgivet

    Afslutning. / Pedersen, Martin; Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    Deltagerobservation: En metode til at undersøge psykologiske fænomener. red. / Martin Pedersen; Jacob Klitmøller; Klaus Nielsen. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 231-235.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  57. Udgivet

    En rehabilitering af deltagerobservation i psykologien. / Pedersen, Martin; Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    Deltagerobservation: En metode til at undersøge psykologiske fænomener. red. / Martin Pedersen; Jacob Klitmøller; Klaus Nielsen. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 11-25.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    Alle Drenge Har Det - kritiske overvejelser over ADHD-diagnosen. / Nielsen, Klaus.

    I: Gjallerhorn, Nr. 15, 2012, s. 30-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  59. Udgivet

    Almenpædagogik og erhvervspædagogik. / Nielsen, Klaus.

    I lag med erhvervspædagogikken. . red. / Jens Ager Hansen; Torben Størner. Odense : Erhvervsskolernes Forlag, 2012. s. 29-34.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  60. Udgivet

    Apprenticeship-Based Learning in Production Schools. / Nielsen, Klaus.

    Encyclopedia of the Sciences of Learning. red. / Norbert M. Seel. Boston, MA : Springer Science+Business Media, 2012. s. 284-286 (Springer Reference).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    Deltagerobservation : En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener. / Pedersen, Martin (Redaktør); Klitmøller, Jacob (Redaktør); Nielsen, Klaus (Redaktør).

    København K : Hans Reitzels Forlag, 2012. 256 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  62. Udgivet

    Deltagerobservation i et historisk og videnskabsteoretisk perspektiv. / Nielsen, Klaus.

    Deltagerobservation: En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener. red. / Martin Pedersen; Jacob Klitmøller; Klaus Nielsen. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 27.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  63. Accepteret/In press

    Engagement, conduct of life and dropout in the Danish VET system. / Nielsen, Klaus.

    2012. Paper præsenteret ved NFPF/NERA's 40 Congress, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  64. Udgivet

    Evidens mellem kontrol og kreativitet. / Tanggaard, Lene; Nielsen, Klaus.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 49, Nr. 3, 2012, s. 166-175.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Frafald og engagement. Foreløbige resultater. / Jørgensen, Christian Helms; Koudahl, Peter; Nielsen, Klaus; Tanggaard, Lene.

    2012. 67 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  66. Udgivet

    Gender, Learning, and Social Practice. / Nielsen, Klaus.

    Encyclopedia of the Sciences of Learning. red. / Norbert M. Seel. Boston, MA : Springer Science+Business Media, 2012. s. 1340-1342 (Springer Reference).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    Learning in Conflictual Practice. / Nielsen, Klaus.

    Encyclopedia of the Sciences of Learning. red. / Norbert M. Seel. Boston, MA : Springer Science+Business Media, 2012. s. 1898-1901 (Springer Reference).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Learning in Practice (Heidegger and Schön). / Nielsen, Klaus.

    Encyclopedia of the Sciences of Learning. red. / Norbert M. Seel. Boston, MA : Springer Science+Business Media, 2012. s. 1914-1917 (Springer Reference).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Læringsteorier i det moderne samfund. / Nielsen, Klaus; Tanggaard, Lene.

    Psykologi for lærerstuderende og lærere. red. / Ole Løw; Else Skibsted. København : Akademisk Forlag, 2012. s. 169-182.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  70. Udgivet

    Mesterlære som læringsform. / Nielsen, Klaus; Kvale, Steinar.

    Pædagogiske teorier. red. / Jens Rasmussen. 5. udg. Værløse : Billesøe og Baltzer, 2012. s. 164-179.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  71. 2011
  72. Udgivet

    Æbler, pærer og den danske læreruddannelse. / Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 12.2011, s. 37-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    Apprenticeship rehabilitated in a postmodern world? / Nielsen, Klaus; Pedersen, Lene Tanggaard.

    I: Journal of Vocational Education and Training, Bind 63, Nr. 4, 2011, s. 563-573.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    Behaviorisme og social-kognitiv læringsteori. / Nielsen, Klaus.

    Klassisk og moderne psykologisk teori. red. / Benny Karpatschof; Boje Katzenelson. 2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 247-268.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  75. Udgivet

    Den psykologiserede pædagogik og specialpædagogikken. / Nielsen, Klaus.

    Specialpædagogik: Teori og praksis. red. / Vibeke Boelt; Martin Jørgensen; Torben Nørrgaard Rasmussen. Aarhus : Kvan, 2011. s. 207-223.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  76. Udgivet

    Et opgør med den moderne skoles historieløshed : Fællesskaber i skolen i empirisk belysning. / Pedersen, Lene Tanggaard; Nielsen, Klaus.

    Fællesskab i skolen: Udfordringer og muligheder. red. / Elsebeth Jensen; Svend Brinkmann. København : Akademisk Forlag, 2011. s. 129-149.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  77. Udgivet

    Etnicitet mellem skole og produktion. / Kirkegaard, Tanja; Nielsen, Klaus; Linde, Kasper Østergaard.

    I: Qualitative Studies, Bind 2, Nr. 1, 2011, s. 50-62.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    Fra barndom til faktura. / Jørgensen, Per Schultz; Sommer, Dion; Hviid, Karen Pernille; Halse, John Aasted ; Hansen, Margrethe Bruun; Sigsgaard, Erik; Juul, Jesper; Nielsen, Klaus; Ellegaard, Thomas; Winter-Lindqvist, Ditte Alexander; Hedegaard, Mariane; Højholt, Charlotte; Bang, Jytte Susanne.

    I: Psykolog Nyt, Nr. 18, 2011, s. 6-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  79. Udgivet

    How do students learn psychotherapeutic skills? / Nielsen, Klaus; Thastum, Mikael; Hougaard, Esben.

    2011. Poster session præsenteret ved 41st Annual EABCT Congress, Reykjavik, Island.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  80. Udgivet

    Hvad siger international forskning om frafald? / Nielsen, Klaus.

    Frafald i erhvervsuddannelserne. red. / Christian Helms Jørgensen. Frederiksberg : Roskilde Universitetsforlag, 2011. s. 245-263.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  81. Udgivet

    Learning in Vocational college : Economic reflections. / Nielsen, Klaus.

    2011. Paper præsenteret ved 14th Biennial Conference of the International Society for Theoretical Psychology , Thessalonki, Grækenland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  82. Udgivet

    Pastoral techniques in the modern Danish educational system. / Nielsen, Klaus; Dalgaard, Susanne; Senger, Sarah.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 24, Nr. 4, 2011, s. 435-450.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    Pædagogisk psykologi : En grundbog. / Nielsen, Klaus; Pedersen, Lene Tanggaard.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2011. 286 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  84. 2010
  85. Udgivet

    Blaiming the brain: ADHD and conflicts in late modern schooling. / Nielsen, Klaus.

    2010. Paper præsenteret ved The Social Pathologies of Contemporary Civilization, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  86. Udgivet

    Apprenticeship approach to learning. / Nielsen, Klaus.

    International Encyclopedia of Education. red. / Penelope Peterson; Eva Baker; Barry McGaw. Bind 5 3. udg. Oxford : Elsevier, 2010. s. 469-475.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  87. Udgivet

    Den gode praktikplads : Fuldførelse, fastholdelse og frafald i erhvervsuddannelserne. / Laursen, Dan Nørgaard; Nielsen, Klaus; Nygaard, Simon Elsborg.

    København : Undervisningsministeriet, 2010. 40 s. (Undervisningsministeriets håndbogsserie; Nr. 2 - 2010).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  88. Udgivet

    Den topografiske vending og læring i praksis. / Szulevicz, Thomas; Nielsen, Klaus.

    I: Slagmark, Nr. 57, 2010, s. 123-134.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  89. Udgivet

    Patologisering af uro? / Nielsen, Klaus; Jørgensen, Carsten René.

    Det diagnosticerede liv: Sygdom uden grænser. red. / Svend Brinkmann. Århus : Klim, 2010. s. 179-205.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  90. Udgivet

    Selvbekendelsesstrategier i pædagogisk praksis. / Nielsen, Klaus; Dalgaard, Susanne; Senger, Sarah.

    I: Nordic Studies in Education, Bind 30, Nr. 2, 2010, s. 87-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Større (5) og mindre (37) bidrag. / Nielsen, Klaus.

    Gads psykologileksikon. red. / Jens Bjerg. 3. udg. København : Gad, 2010.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  92. 2009
  93. Udgivet

    A Situated Perspective on Learning Through Teaching. / Nielsen, Klaus.

    I: American Educational Research Association. Annual Meeting Program, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  94. Udgivet

    A collaborative perspective on learning transfer. / Nielsen, Klaus.

    I: Journal of Workplace Learning, Bind 21, Nr. 1, 2009, s. 58-70.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    Collaborative Learning and Learning Transfer. / Nielsen, Klaus.

    I: American Educational Research Association. Annual Meeting Program, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  96. Udgivet

    Heidegger and Schön on Learning in Practice. / Nielsen, Klaus.

    I: American Educational Research Association. Annual Meeting Program, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  97. Udgivet

    Kreativitet, kultur og mimesis. Kritiske overvejelser. / Nielsen, Klaus.

    Kreativitetsfremmende læringsmiljøer i folkeskolen. red. / Lene Tanggaard; Svend Brinkmann. Frederikshavn : Dafolo, 2009. s. 193-216.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  98. Udgivet

    Læring, konflikter og arbejdsdeling - en udvidelse af den socialt situerede læringsforståelse. / Pedersen, Martin; Nielsen, Klaus.

    I: Psyke og Logos, Bind 30, Nr. 2, 2009, s. 652-671.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. 2008
  100. Udgivet

    A Qualitative Stance : Essays in Honor of Steinar Kvale. / Nielsen, Klaus (Redaktør); Brinkmann, Svend (Redaktør); Elmholdt, Claus (Redaktør); Pedersen, Lene Tanggaard (Redaktør); Musaeus, Peter (Redaktør); Kraft, Gerda (Redaktør).

    Århus : Aarhus Universitetsforlag, 2008. 264 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  101. Udgivet

    Gender, learning and social practice : Gendered discourses in the bakery. / Nielsen, Klaus.

    I: Vocations and Learning, Bind 3, Nr. 1, 2008, s. 173-190.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  102. Udgivet

    Kreativitet, produktion og identitet : - fra produktionsskole til erhvervsuddannelse. / Kirkegaard, Tanja; Nielsen, Klaus.

    Undervisningsministeriet. Afdelingen for erhvervsfaglige uddannelser, 2008. 135 s. (Undervisningsministeriets temahæfteserie; Nr. 6).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  103. Udgivet

    Learning in Production Schools. / Nielsen, Klaus.

    Annual ISCAR Congress. International Society for Cultural and Activity Research. Ecologies of diversitites:The developmental and historical interarticulation of human mediational forms. Book of abstracts. red. / Olga A. Vásquez. ISCAR, 2008. s. 135.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  104. Udgivet

    Learning in conflictual practice. / Nielsen, Klaus.

    AAA Abstracts 107th Annual Meeting (Oct 2008). 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  105. Udgivet

    Learning trajectories and reflection-in-practice through teaching. / Nielsen, Klaus.

    I: Reflective Practice, Bind 9, Nr. 4, 2008, s. 485-495.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  106. Udgivet

    Learning, Trajectories of Participation and Social Practice. / Nielsen, Klaus.

    I: Outlines, Bind 10, Nr. 1, 2008, s. 22-36.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  107. Udgivet

    Læring og udvikling: situeret læring og ledelse. / Nielsen, Klaus.

    Ledelse og læring - i organisationer. red. / Erik Elgaard Sørensen; Lise Hounsgaard; Birgit Ryberg; Frode Boye Andersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 116-135.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  108. Udgivet

    On learning psychotherapy from clients. / Nielsen, Klaus.

    I: Nordic Psychology (Online), Bind 60, Nr. 3, 2008, s. 163-182.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  109. Udgivet

    Pastoral Techniques in the Danish Folkeskole. / Nielsen, Klaus.

    2008. Abstract fra American Educational Research Association. 2008 Annual Meeting, New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  110. Udgivet

    Remembering Dr. Steinar Kvale, Professor, Director of International Site IIQM, Scandinavia. / Delmar, Charlotte; Nielsen, Klaus.

    I: Qualitative Health Research, Bind 18, Nr. 10, 2008, s. 1442-1443.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  111. Udgivet

    Scaffold instruction at the workplace from a situated perspective. / Nielsen, Klaus.

    I: Studies in Continuing Education, Bind 30, Nr. 3, 2008, s. 247-261.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  112. Udgivet

    Skolepsykologiske teknologier. / Nielsen, Klaus.

    Psykens historier i Danmark: Om forståelsen og styringen af sjælelivet. red. / Svend Brinkmann; Peter Triantafillou. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2008. s. 121-141.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forrige 1 2 Næste