Projekter pr. år
Personlig profil
Arbejdsområder
Jeg er underviser på Pædagogisk grundkursus for studenterundervisere og instruktorer, Science Teaching og kursus i Uddannelsesledelse.
Herudover afholder jeg løbende workshops i bl.a. engagerende holdundervisning, brug af evaluering til kursusudvikling og feedbackprocesser.
Emneord
- Videnskab som social konstruktion
- Videnssociologi
- Kvantitative metoder
- Samfundsvidenskabelig videnskabsteori
- Poststrukturalisme
- Nymaterialisme
- Posthumanisme
- Magt og politik
- Sociale klasser og grupper
Fagområder
- Holdundervisning
- Kompetenceudvikling
- Evaluering
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 2 Afsluttet
-
EduPATH: Educational Activities and Pedagogy Among Teachers at Health, Aarhus University – Faculty Development Questionnaire 2020”
Christensen, M. K. (PI), Nielsen, K.-J. S. (Deltager) & Strandgaard, L. (Bevillingshaver)
03/08/2020 → 01/06/2021
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Embodied teaching: practical sense as a basic pedagogical condition in times of Covid-19
Christensen, M. K. (PI), Nielsen, K.-J. S. (Deltager) & O’Neill, L. D. (Deltager)
01/05/2020 → 02/08/2021
Projekter: Projekt › Forskning
-
Can hands-on supervision get out of hand? The correlation between directive supervision and doctoral student independence in a Danish study context.
Wichmann-Hansen, G. & Nielsen, K.-J. S., 2024, I: Scandinavian Journal of Educational Research. 68, 6, s. 1121-1136 16 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil3 Citationer (Scopus)42 Downloads (Pure) -
Clinical Clerkship With or Without Scheduled Patient Consultations: Does It Make a Difference to Medical Students’ Experiences of Learning?
Ilkjær, C., Nielsen, K. J. S., Kjær, L. B., Hoffmann, T. & Christensen, M. K., 2024, (Accepteret/In press) I: Medical Science Educator. 13 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Er integration i det daglige forskningsmiljø vigtigere end vejledningsrelationen for ph.d.-studerendes tilfredshed?
Wichmann-Hansen, G., Nielsen, K.-J. S. & Christensen, M. K., 25 feb. 2023.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
-
Patient-centred learning in practice. A mixed methods study of supervision and learning in student clinics
Kjær, L. B., Nielsen, K.-J. S., Christensen, M. K. & Strand, P., jul. 2023, I: Patient Education and Counseling. 112, 9 s., 107717.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang3 Citationer (Scopus) -
Embodied teacher identity: a qualitative study on ‘practical sense’ as a basic pedagogical condition in times of Covid-19
Christensen, M. K., Nielsen, K. J. S. & O’Neill, L. D., aug. 2022, I: Advances in Health Sciences Education. 27, 3, s. 577–603 27 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
14 Citationer (Scopus)
Aktiviteter
-
Educational leadership
Gadegaard, S. L. (Deltager), Lassen, S. (Arrangør), Lassesen, B. (Arrangør), Pedersen, I. M. (Arrangør), Kærsgaard, J. L. (Arrangør) & Nielsen, K.-J. S. (Arrangør)
26 okt. 2023 → 30 nov. 2023Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af workshop, seminar eller kursus
-
Kropsliggjort undervisning: praktisk sans som et pædagogisk grundvilkår under Covid-19
Nielsen, K.-J. S. (Oplægsholder) & Christensen, M. K. (Oplægsholder)
8 okt. 2021Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag