DPU

Aarhus Universitets segl

Kirsten Elisa Petersen

  1. 2023
  2. Under udarbejdelse

    Children and youth growing up in disadvantaged housing area - in the Danish Welfare State. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: International Journal of Social Welfare, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Accepteret/In press

    Diagnoser i professionelt arbejde: Læreres arbejde med børn og unge med diagnoser i folkeskolen. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Morin, Anne (Redaktør); Kjær, Bjørg (Redaktør).

    Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . Samfundslitteratur, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  4. Accepteret/In press
  5. Udgivet

    Forord. / Petersen, Kirsten Elisa; Morin, Anne; Kjær, Bjørg.

    Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . København : Hans Reitzels Forlag, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  6. Under udarbejdelse
  7. Udgivet

    Indledning. / Petersen, Kirsten Elisa; Kjær, Bjørg; Morin, Anne.

    Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser. København : Hans Reitzels Forlag, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. Under udarbejdelse

    Inequality and pedagogy in the Nordic Welfare States. / Petersen, Kirsten Elisa.

    2023.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  9. Accepteret/In press
  10. Under udarbejdelse

    Specialpedagogy with vulnerable youth. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Dialectic special pedagogy supporting unusual children, young people and adults in the transition of becoming competent social participants. red. / Louise Bøttcher; Charlotte Mathiassen. Bloomsbury Publishing, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. Accepteret/In press

    The new precariat - Young men of ethnic minority background and their perspectives on school, education and working life in the Danish welfare state. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Minoritues – new studies and perspektives. InTechOpen, 2023.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. Accepteret/In press

    Voices of subaltern. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør).

    I: Social Work & Society, 2023.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. 2022
  14. Udgivet

    Forskning med børn og unge : etik og etiske dilemmaer. / Ladefoged, Lars; Petersen, Kirsten Elisa.

    Nakskov : Éditions Nota Bene. 2022.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  15. Under udarbejdelse

    Growing up in poverty – young men with ethnic minority background living in social disadvantaged housing areas. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Social Work & Society, 2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Accepteret/In press

    Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser - hvad ved vi? / Petersen, Kirsten Elisa.

    Diagnoser i professionelt arbejde: Pædagogers arbejde med børn og unge med diagnoser . 2022.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  17. Udgivet

    Søren - et reflekterende menneske i akademia. / Petersen, Kirsten Elisa.

    En socialpædagogisk tendens? : Festskrift til Søren Langager. Aarhus Universitet. red. / Niels Rosendal Jensen; Christian Sandbjerg Hansen. Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2022. s. 22-31.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  18. Udgivet

    Tidlige forebyggende indsatser, opsporing og underretning i dagtilbud : -rettet mod børn i risiko for mistrivsel. / Petersen, Kirsten Elisa.

    aarhus universitetsforlag : DPU, Aarhus Universitet, 2022. 43 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  19. Udgivet

    Tidlige forebyggende indsatser, opsporing og underretning i dagtilbud : rettet mod børn i risiko for mistrivsel. / DPU; Nationalt Center for Skoleforskning.

    DPU, Aarhus Universitet, 2022. (Pædagogisk Indblik, Bind 20).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  20. Under udarbejdelse

    Tidlige forebyggende indsatser, opsporing og underretning i dagtilbud af små børn i mistrivsel. En forskningsoversigt. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Aarhus Universitetsforlag, 2022. (Pædagogisk Indblik).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  21. Accepteret/In press

    Youth clubs working with children and youth at risk for school failure – how to prevent exclusion from school. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: International Journal of Inclusive Education, 2022.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. 2021
  23. Udgivet

    Leisure and youth clubs’ work with young people of ethnic minority background living in socially deprived housing areas: creating processes of hope and empowerment through social pedagogical work. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: International Journal of Social Pedagogy, Bind 10, Nr. 1, 08.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Ethical reflections on sensitive research with young people living in conditions of vulnerability. / Törrönen, Maritta; Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Social Work and Society, Bind 19, Nr. 1, 05.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Danske daginstitutioners indsatser og disses betydninger for pædagogisk personale, børn og familer under COVID-19 pandemien. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2021. 86 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  26. Udgivet

    Fritids- og ungdomsklubber i udsatte boligområder: Pædagogers arbejde med ustyrlige unge, eller unge i ustyrlige problemer. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Nordiske Udkast, Bind 49, Nr. 1, 2021, s. 40-51.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Fritids- og ungdomsklubbers betydning for børn og unges trivsel og udvikling. / Petersen, Kirsten Elisa; Sørensen, Trine Elisabeth Møbius.

    Emdrup udg. Aarhus Universitetsforlag, 2021. (Pædagogisk Indblik; Nr. 11).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  28. Udgivet

    Introduktion til temanummer om social eksklusion og pædagogik i velfærdsstaten. / Morin, Anne (Redaktør); Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør).

    I: Nordiske Udkast, Bind 49, Nr. 1, 2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisForord/efterskriftForskning

  29. Accepteret/In press

    Socialpedagogical work with young immigrants in Denmark - from the perspective of the youth. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: International Journal of Social Pedagogy, 2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. 2020
  31. Udgivet

    Etik i dybdegående forskningsinterview sammen med unge. / Petersen, Kirsten Elisa; Ladefoged, Lars.

    Forskning med børn og unge: etik og etiske dilemmaer. red. / Kirsten Elisa Petersen; Lars Ladefoged. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 155-166.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Forskning med børn og unge : etik og etiske dilemmaer. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Ladefoged, Lars (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2020. 243 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  33. Udgivet

    Indledning. / Petersen, Kirsten Elisa; Ladefoged, Lars.

    Forskning med børn og unge: etik og etiske dilemmaer. red. / Kirsten Elisa Petersen; Lars Ladefoged. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 13-23.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Udgivet

    Pædagogers faglige kompetencer i arbejdet med børn og unge i udsatte positioner. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Pædagogers kompetencer: mellem etik, dannelse, relationer og metodologi. red. / Daniela Cecchin; Vicki Sieling. København : Akademisk Forlag, 2020. s. 359-373.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. Udgivet

    Indledning. / Petersen, Kirsten Elisa; Villumsen, Anne Marie.

    Opsporing og underretning i dagtilbud. red. / Anne Marie Villumsen; Kirsten Elisa Petersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 11-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    Opsporing og underretning i dagtilbud. / Villumsen, Anne Marie; Petersen, Kirsten Elisa.

    1. udgave udg. Kbh : Hans Reitzels Forlag, 2020. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  37. Udgivet

    Opsporing og underretning i dagtilbud. / Villumsen, Anne Marie (Redaktør); Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2020. 256 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  38. Udgivet

    Pædagogisk arbejde med tidlige indsatser, opsporing og underretning i dagtilbud. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Opsporing og underretning i dagtilbud. red. / Anne Marie Villumsen; Kirsten Elisa Petersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 19-36.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. Under udarbejdelse

    Socialpedagogical work with immigrants and refugees in Europe. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Jensen, Niels Rosendal (Redaktør).

    I: International Journal of Social Pedagogy, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. 2019
  41. Udgivet

    Fritids- og ungdomsklubbers betydning for børn og unges hverdagsliv og fællesskaber i udsatte boligområder. / Petersen, Kirsten Elisa; Hedegaard-Sørensen, Lotte; Sørensen, Trine Elisabeth Møbius et al.

    Emdrup : DPU, Aarhus Universitet, 2019. 63 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  42. Udgivet

    Dagtilbuddets betydning for børn i udsatte positioner. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 34 s. (Pædagogisk Indblik; Nr. 02).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  43. Udgivet

    Forord. / Petersen, Kirsten Elisa; Hansen, Janne Hedegaard.

    Inklusion og eksklusion : en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Janne Hedegaard Hansen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 15-16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskningpeer review

  44. Udgivet

    Indledning. / Hansen, Janne Hedegaard; Petersen, Kirsten Elisa.

    Inklusion og eksklusion : en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Janne Hedegaard Hansen. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 17-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  45. Udgivet

    Inklusion og eksklusion : en grundbog. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Hansen, Janne Hedegaard (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2019. 461 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  46. Udgivet

    Inklusion og eksklusion : en grundbog. / Petersen, Kirsten Elisa; Hedegaard Hansen, Janne.

    1. udgave udg. [Kbh.] : Hans Reitzels Forlag, 2019. 461 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  47. Udgivet

    Små børn med etnisk minoritetsbaggrund og deres mødre : sundhedsplejens arbejde med inklusionsfremmende indsatser. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Inklusion og eksklusion : en grundbog. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 291-306.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  48. Udgivet

    Sundhedsplejersken er nøglen til de udsatte familier. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Asterisk, Bind Marts 2019, 89, 2019, s. 18-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  49. Udgivet

    Young ethnic minority men and their movement into gang related street communities - a question of preventing feelings of social alienation? / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Social Work & Society, Bind 17, Nr. 1, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  50. 2018
  51. Udgivet

    Unge i bandegrupperinger : hvad ved vi - og hvad vi ikke? En forskningsopsamling over national og international viden om unge i bander. / Petersen, Kirsten Elisa; Ladefoged, Lars.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 152 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  52. Udgivet

    Youth in gangs : what do we know - and what don't we know? A research review of national and international knowledge about youth in gangs. / Petersen, Kirsten Elisa; Ladefoged, Lars.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 149 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  53. Udgivet

    Farlige unge eller farlig forskning : om udviklingen af strategier for etiske situationer og dilemmaer i forskning sammen med unge mænd i bandegrupperinger. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Dansk Sociologi, Nr. 4, 2018, s. 31-53.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. Udgivet

    Unge udsatte mødre og deres små børn. / Petersen, Kirsten Elisa; Kraglund, Kornelia.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 45 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  55. 2017
  56. Udgivet

    Hvordan kan vi forstå udsatte børn og unge? / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 37, Nr. 109, 01.12.2017, s. 7-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  57. Udgivet

    Betydningen af sundhedsplejens ekstra tilrettelagte indsatser for små børn og deres forældre. / Petersen, Kirsten Elisa; Kraglund, Kornelia; Ladefoged, Lars.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2017. 81 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  58. Udgivet

    Introduktion. / Petersen, Kirsten Elisa; Erlandsen, Torsten.

    Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Torsten Erlandsen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 11-22.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  59. Udgivet

    Pædagogen som myndighedsperson : en grundbog. / Petersen, Kirsten Elisa (Redaktør); Erlandsen, Torsten (Redaktør).

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. 344 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  60. Udgivet

    Pædagogernes arbejde med tidlige forebyggende indsatser. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Pædagogen som myndighedsperson: en grundbog. red. / Kirsten Elisa Petersen; Torsten Erlandsen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2017. s. 191-215.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Voices from a gang : a study of young gang members and stories as told by themselves about upbringing, school and gang life – gang research in a Danish context. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Journal of Gang Research, Bind 24, Nr. 2, 2017, s. 35-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  62. 2016
  63. Udgivet

    Udsatte børn og unge : teoretiske perspektiver på og forståelser af udsathed. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Tværprofessionelt samarbejde om udsatte børn og unge: en studiebog. red. / Jens H. Lund. Aarhus : Turbine Akademisk, 2016. s. 39-68.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  64. Udgivet

    At blive set som ballademager : unge bandemedlemmers fortællinger om deres skolegang. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 53, Nr. 2, 2, 2016, s. 17-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  65. Udgivet

    Børn i udsatte positioner. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Pædagogik i dagtilbud. red. / David Thore Gravesen; Kjeld Steen Iversen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 225-244.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  66. Udgivet

    Pædagogens arbejde i en samfundsmæssig kontekst. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Pædagogik i dagtilbud. red. / David Thore Gravesen; Kjeld Steen Iversen. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 484-502.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  67. Udgivet

    Sundhedsplejens indsatser og betydning i arbejdet med små udsatte børn og deres familier : hvad ved vi ikke - og hvad gør sundhedsplejerskerne rent faktisk hver dag? / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Sundhedsplejersken, Bind 38, Nr. 3, 2016, s. 20-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  68. 2015
  69. Udgivet

    "Hopper du ikke på ambulancen, så mister du chancen" : socialpædagogiske indsatser i arbejdet med unge i bandegrupperinger - set fra de unge bandemedlemmers perspektiver. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Tidsskrift for Socialpædagogik, Bind 18, Nr. 2, 23.12.2015, s. 71-83.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Stemmer fra en bande : unge bandemedlemmers egne fortællinger om opvækst, hverdagsliv og fremtid. / Petersen, Kirsten Elisa.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. 196 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  71. Udgivet

    Sundhedsplejens indsatser og betydning i arbejdet med små udsatte børn og familier - forsknings- og vidensopsamling. / Petersen, Kirsten Elisa; Ladefoged, Lars.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. 71 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  72. Udgivet

    Working with socially vulnerable children in day-care institutions – what works? / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: International Journal of Technology and Inclusive Education, IJTIE, Bind 4, Nr. 2, 06.2015, s. 636-644.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    Daginstitutioner i udsatte boligområder : pædagogisk udvikling i arbejdet med udsatte børn og familier : et forsknings- og udviklingsprojekt. / Jensen, Niels Rosendal; Petersen, Kirsten Elisa; Wind, Anne Knude.

    1. udg. København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2015. 89 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  74. Udgivet

    Day-care institutions in socially deprived residential areas – social pedagogical development in working with socially vulnerable children and families. / Jensen, Niels Rosendal; Petersen, Kirsten Elisa.

    I: European Journal of Social Work, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  75. Udgivet

    Forsknings- og vidensopsamling "Pædagogen som myndighedsperson". / Petersen, Kirsten Elisa; Lind, Unni; Nøttrup, Jonna Larni et al.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2015. 74 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  76. Udgivet

    Grundlæggende videnskabelige perspektiver på udsathed blandt børn og unge. / Erlandsen, Torsten; Jensen, Niels Rosendal; Langager, Søren et al.

    Udsatte børn og unge: en grundbog. red. / Torsten Erlandsen; Niels Rosendal Jensen; Søren Langager; Kirsten Elisa Petersen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 21-34.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  77. Udgivet

    Sundhedsplejens indsatser og betydning i arbejdet med små udsatte børn og familier. / Petersen, Kirsten Elisa; Ladefoged, Lars.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2015. 125 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  78. Udgivet

    Udsatte børn i vuggestue og børnehave. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Udsatte børn og unge: en grundbog. red. / Torsten Erlandsen; Niels Rosendal Jensen; Søren Langager; Kirsten Elisa Petersen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 246-258.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. Udgivet

    Udsatte børn og unge : en grundbog. / Erlandsen, Torsten (Redaktør); Jensen, Niels Rosendal (Redaktør); Langager, Søren (Redaktør) et al.

    1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. 399 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  80. Udgivet
  81. 2014
  82. Udgivet

    Pædagoger i ghettoen : Hvad betyder daginstitutionen for børn og forældre i udsatte boligområder. / Jensen, Niels Rosendal; Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 66, 03.2014, s. 40-44.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  83. Udgivet

    Pædagogik - kulturelt, multikulturelt og globalt. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Pædagogik som viden og handling. red. / Søren K. Lauridsen; Frede Nielsen Carstens. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2014. s. 249-273.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  84. Udgivet

    Små udsatte børn i dag- og døgninstitutioner : hvad ved vi? / Petersen, Kirsten Elisa.

    Morgendagens pædagoger: grundlæggende viden og færdigheder. red. / Anja Kastrup Jensen. 1. udgave. udg. København : Akademisk Forlag, 2014. s. 67-85 (Professionsserien).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  85. 2013
  86. Udgivet

    Daginstitutionens betydning i ghetto-lignende boligområder. / Jensen, Niels Rosendal; Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Bind 61, Nr. 2, 2013, s. 76-83.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  87. Udgivet

    Det stille barn og det larmende barn - Om de små udsatte børns deltagelse i vuggestuen. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Tidsskrift for Socialpædagogik, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    Preventive social pedagogical work - the significance of the day-care institution in ghetto areas in Denmark. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Social Work & Society, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  89. Udgivet

    Psykologiens betydning i socialpædagogisk arbejde. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Socialpædagogik - en grundbog. red. / Torsten Erlandsen; Niels Rosendal Jensen; Søren Langager; Kirsten Elisa Petersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 133-146.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  90. Udgivet

    Små børns liv på døgninstitution - forskellige børneliv. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Tidsskriftet Vera, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  91. Udgivet

    Små udsatte børns læring og udvikling i vuggestuen. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Tidsskrift for Socialpædagogik, Bind 16, Nr. 2, 2013, s. 103-118.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  92. Udgivet

    Socialpædagogik : en grundbog. / Erlandsen, Torsten (Redaktør); Jensen, Niels Rosendal (Redaktør); Langager, Søren (Redaktør) et al.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2013. 442 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiFormidling

  93. Udgivet

    Socialpædagogik i daginstitutionen. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Socialpædagogik - en grundbog. red. / Torsten Erlandsen; Niels Rosendal Jensen; Søren Langager; Kirsten Elisa Petersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 309-323.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  94. Udgivet

    Søges: Mere viden om anbragte børns daglige liv. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: VERA - Tidsskrift for pædagoger, Nr. 65, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    Young children's lives in residential day-care institutions - social pedagogical measures in a Danish context. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: SocMag Newsletter, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. 2012
  97. Udgivet

    Daginstitutionens betydning for udsatte børn og deres familier i ghetto-lignende boligområder. / Jensen, Niels Rosendal; Petersen, Kirsten Elisa; Wind, Anne.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 131 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  98. Udgivet

    The Evolution of Child Protection and Child Welfare Policies in Denmark. / Jensen, Niels Rosendal; Petersen, Kirsten Elisa.

    Evolution of Child Protection and Child Welfare Policies in Selected European Countries: A Festschrift to honour Professor Peter Erath. red. / Juha Hämäläinen; Brian Littlechild; Oldrich Chytil; Miriam Sramatá; Emmanuel Jovelin. 1. udg. Ostrava : Publisher Albert, 2012. s. 73-89 (ERIS - European Research Institute for Social Work; Nr. ERIS MONOGRAPH Volume II, Bind II).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. Udgivet

    "Kommer du og spiser morgenmad med mig i morgen?". / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Tidsskrift for Socialpædagogik, Bind 15, Nr. 1, 2012, s. 52-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  100. Udgivet

    Socialpædagogisk arbejde med små børn anbragt på døgninstitution. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Forskningsprogrammet SSIP - Social- og Specialpædagogik i Inkluderende Perspektiv, 2012. 85 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  101. 2011
  102. Udgivet

    General pedagogy and social pedagogy in Danish day-care institutions. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Social pedagogy for the entire lifespan. red. / Niels Rosendal Jensen; Jacob Kornbeck. Bremen : Europäischer Hochschulverlag, 2011. s. 157-178 (Studies in Comparative Social Pedagogogies and International Social Work and Social Policy, Bind XV).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  103. Udgivet

    Hvad er vigtig pædagogisk viden om socialt udsatte børn i daginstitutionen : pædagogstuderendes faglige viden, rettet mod udsatte børn i daginstitutionens pædagogiske arbejde. / Kofod, Kasper; Petersen, Kirsten Elisa.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2011. 111 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  104. Udgivet

    Hvad ved vi egentlig om de udsatte børn? / Petersen, Kirsten Elisa.

    Ude af sammenhæng: Om professionelles arbejde med børn i udsatte positioner. red. / Anne Marie Villumsen. København : ViaSystime, 2011. s. 17-39.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  105. Udgivet

    Pædagogisk arbejde med socialt udsatte børn i børnehaven. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Akademisk Forlag, 2011. 256 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  106. Udgivet

    Pædagogisk arbejde med socialt udsatte børn i vuggestuen : det pædagogiske personales faglige kompetencer og det pædagogiske arbejde med socialt udsatte børn i vuggestuen. / Petersen, Kirsten Elisa.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2011. 97 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  107. 2010
  108. Udgivet

    Fra udsat til motiveret : rapport om undervisning på de sikrede institutioner. / Jensen, Niels Rosendal; Koudahl, Peter Damlund; Pio, Frederik et al.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 82 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivningpeer review

  109. Udgivet

    Pædagogers arbejde med socialt udsatte børn i børnehaven. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 50, 2010, s. 48-53.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  110. Udgivet

    Viden om anbragte børn og unge i døgntilbud. / Petersen, Kirsten Elisa.

    København : Socialpædagogernes Landsforbund, 2010. 214 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  111. Udgivet

    Was wissen Pädagogen über sozial benachteiligte Kinder : Ausbildung und Praxis. / Jensen, Niels Rosendal; Petersen, Kirsten Elisa.

    Vielfalt & Inklusion: Herausforderungen an die Praxis und die Ausbildung in der Sozialen Arbeit und der Kulturpädagogik. Mönchengladbach : Hochschule Niederrhein, Fachbefreich Sozialwesen, Mönchengladbach, 2010. s. 191-210 (Schriften des Fachbereiches Sozialwesen an der Hochschule Niederrhein, Mönchengladbach, Bind 51).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  112. 2009
  113. Udgivet

    Omsorg for socialt udsatte børn : En analyse af pædagogers kompetencer og pædagogiske arbejde med socialt udsatte børn i daginstitution. / Petersen, Kirsten Elisa.

    I: Nordiske Udkast, Bind 37, Nr. 1/2, 2009, s. 66-80.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  114. Udgivet

    Omsorg for socialt udsatte børn : En analyse af pædagogers kompetencer og pædagogiske arbejde med socialt udsatte børn i daginstitutioner. / Petersen, Kirsten Elisa.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 271 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandling

  115. 2008
  116. Udgivet

    En empirisk undersøgelse og analyse af pædagogstuderendes faglige viden rettet mod arbejdet med socialt udsatte børn i daginstitutioner. / Petersen, Kirsten Elisa.

    Studier af pædagogisk praksis -pædagogisk sociologi Bind IV. red. / Morten Nørholm; Knud Jensen; Niels Rosendal Jensen. Bind IV 1. udgave. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forrige 1 2 Næste