Kim Jesper Herrmann

  1. 2019
  2. Udgivet

    Kig op! Undervisning uden et blåt skær. / Herrmann, Kim Jesper.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 14, Nr. 26, 2019, s. 136.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  3. Udgivet

    Kortlægning af årsager til stress - En kvalitativ undersøgelse blandt studerende på Aarhus BSS. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Jensen, Emma Kyed; Jakobsen, Mikkel Lemme; Hedegaard, Sille Marie Nyhus; Verdoner, Thomas Egelund.

    2019. 47 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  4. 2018
  5. Udgivet
  6. Udgivet

    Analyse af mulige årsager til stress blandt ph.d.-studerende. / Herrmann, Kim Jesper; Wichmann-Hansen, Gitte.

    2018. 13 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  7. Udgivet

    Bevillingsreformens betydning for undervisning og undervisningsudvikling på danske universiteter. / Herrmann, Kim Jesper.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  8. Udgivet

    Et fællesskab fylder 25. / Herrmann, Kim Jesper.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift , Bind 13, Nr. 25, 2018, s. 1-2.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  9. Udgivet

    Fostering in(ter)dependence in doctoral education through supervision. / Kristensen, Stine Birk; Herrmann, Kim Jesper; Bach, Lise Wogensen.

    2018.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  10. Udgivet

    Hvad er konsekvensen af Fremdriftsreformen for specialevejledning? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Andersen, Per.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  11. Udgivet

    Når forberedelse er en pligt, og undervisningen er et privilegium: et casestudie af universitetsstuderendes forberedelsespraksis. / Herrmann, Kim J.; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 13, Nr. 24, 2018, s. 37-54.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Sådan opnår man høje svarprocenter: En undersøgelse af 335 undervisningsevalueringer. / Jensen, Torben K.; El-Ahmad, Mustapha Ali; Brock, Mette Tikær; Herrmann, Kim Jesper.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  13. Udgivet

    Trives ph.d.-studerende bedre med en fast vejlederhånd? En undersøgelse af fagforskelle i styring og trivsel. / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    2018. Abstract fra DUN Konference 2018, Bredsten, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  14. 2017
  15. Udgivet

    Does external funding push doctoral supervisors to be more directive? A large-scale Danish study. / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Higher Education, Bind 74, Nr. 2, 03.07.2017, s. 357-376.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    AU-forskere: Studerendes digitale fodspor skal bruges med forsigtighed. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Altinget.dk, 04.04.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  17. Udgivet

    Studiemiljø 2017. Undersøgelse af studiemiljøet ved Aarhus Universitet. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Jensen, Torben K.; Hansen, Inger Borch.

    2017.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  18. Udgivet

    AU-forskere: Sådan måler vi kvalitet på videregående uddannelser. / Bager-Elsborg, Anna; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Altinget.dk, 13.03.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  19. Udgivet

    Alignment. / Herrmann, Kim Jesper.

    Introduction to Teaching and Learning – Content from the online module. red. / Mikkel Godsk; Tina Bering Keiding; Linda Greve; Mads Ronald Dahl. Aarhus : UPNet, Aarhus University, 2017. s. 13-14.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  20. Udgivet

    Approaches to learning as predictors of academic achievement: Results from a large scale, multi-level analysis. / Herrmann, Kim Jesper; McCune, Velda; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Högre utbildning, Bind 7, Nr. 1, 2017, s. 29-42.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Arild Raaheim: Eksamensrevolusjonen: Råd og tips om eksamen og alternative vurderingsformer. Gyldendal Norsk Forlag, Oslo (2016). / Herrmann, Kim J.

    I: UNIPED (Tromsø), Bind 40, Nr. 3, 2017, s. 275-276.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  22. Udgivet

    Investigating the relationships between approaches to learning, learner identities and academic achievement in higher education. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; McCune, Velda.

    I: Higher Education, Bind 74, Nr. 3, 2017, s. 385-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Kvalitet i Ph.d-forløb 2017 : Hovedrapport for Aarhus Universitet. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Wichmann-Hansen, Gitte.

    Aarhus : Center for Undervisning og Læring, Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, 2017. 49 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  24. Udgivet
  25. Udgivet

    Measuring perceptions of the learning environment and approaches to learning: validation of the learn questionnaire. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Parpala, Anna.

    I: Scandinavian Journal of Educational Research, Bind 61, Nr. 5, 2017, s. 526-539.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Validation of the Quality in PhD Processes Questionnaire. / Herrmann, Kim Jesper; Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Studies in Graduate and Postdoctoral Education, Bind 8, Nr. 2, 2017, s. 189-204.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    ”Adgangsbilletten”: Hvordan reagerer studerende på krav om forberedelse? / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    2017. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2017, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  28. 2016
  29. Udgivet

    APV2016. Psykisk arbejdspladsvurdering for Aarhus Universitet : Rapporterne nr. 1-16. / Herrmann, Kim Jesper; Bækgaard, Line; Bager-Elsborg, Anna; Jensen, Torben K.

    Aarhus Universitet, 2016. 1100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  30. Udgivet

    Are supervisors more ‘hands-on’ if they have secured the funding of the research project? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper.

    2016. Abstract fra QPR - Quality in Postgraduate Research, Adelaide, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. 2015
  32. Udgivet

    Med tvivlen som følgesvend: En analyse af omfang af og kilder til studietvivl blandt studerende. / Herrmann, Kim Jesper; Troelsen, Rie; Bager-Elsborg, Anna.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 19, 09.2015, s. 56-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Approaches to learning and perceptions of the teaching-learning environment as predictors of stress. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Parpala, Anna.

    2015. Abstract fra 16 Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cypern.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  34. Udgivet

    Dansk Universitetspædagogik frem i lyset. / Herrmann, Kim Jesper.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 18, 2015, s. 3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  35. Udgivet

    Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Hansen, Inger Borch; Nielsen, Rasmus.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 10, Nr. 18, 2015, s. 35-50.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Organised effort and approaches to learning as predictors of academic achievement. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    2015. Abstract fra 16 Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cypern.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  37. Udgivet

    The downside of external funding: Does it affect doctoral supervision? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper.

    2015. Abstract fra 16 Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction, Limassol, Cypern.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  38. 2014
  39. Udgivet

    How does external funding affect doctoral supervision? / Wichmann-Hansen, Gitte; Herrmann, Kim Jesper; Jensen, Torben K.

    2014. Poster session præsenteret ved Seminar on Assessment, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  40. Udgivet

    Effektiv holdundervisning : En håndbog for nye undervisere på universitetsniveau. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna.

    Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2014. 124 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  41. Udgivet

    Learning from tutorials: a qualitative study of approaches to learning and perceptions of tutorial interaction. / Herrmann, Kim Jesper.

    I: Higher Education: Handbook of Theory and Research, Bind 68, Nr. 4, 2014, s. 591-606.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Quality in the PhD Process : A survey among PhD students at Aarhus University. / Herrmann, Kim Jesper; Wichmann-Hansen, Gitte; Jensen, Torben K.

    Aarhus : Center for Undervisning og Læring. School of Business and Social Sciences. Aarhus Universitet, 2014. 145 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  43. Udgivet

    Studiemiljø2014 : Rapporterne 1-5. / Jensen, Torben K.; Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Hansen, Inger Borch; Nielsen, Ida; Nielsen, Rasmus.

    Aarhus : Aarhus Universitet, 2014.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  44. Udgivet

    The Dimensionality of the Aarhus University Quality in the PhD Process Survey. / Herrmann, Kim Jesper; Bager-Elsborg, Anna; Wichmann-Hansen, Gitte.

    Aarhus : Centre for Teaching and Learning, Aarhus University, 2014. 14 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  45. 2013
  46. Udgivet

    Ny notefabrik er bekymrende. / Bager-Elsborg, Anna; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Politiken, 30.12.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  47. Udgivet

    "Du skal ikke stikke næsen for langt frem": Et studie af normer for deltagelse og forberedelse blandt førsteårsstuderende. / Bager, Anna; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 8, Nr. 15, 09.2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    Cooperative Learning in Higher Education : A study of the influence of cooperative learning on students approaches to learning. / Herrmann, Kim Jesper.

    Aarhus : Centre for Teaching and Learning, Aarhus University, 2013. 93 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  49. Udgivet

    Learning from tutorials : Approaches to learning and perceptions of tutorial interaction. / Herrmann, Kim Jesper.

    2013. Abstract fra Society for Research in Higher Education, Newport, Wales, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  50. Udgivet

    Rapporterne 1-9 i serien Psykisk Arbejdsmiljøundersøgelse (APV2012) Aarhus Universitet. / Jensen, Torben K.; Herrmann, Kim Jesper; Bager, Anna Juul.

    Aarhus : Aarhus Universitet, 2013. 564 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  51. Udgivet

    Studiekompetencedag: Et koncept for udvikling af universitetsstuderendes studievaner. / Herrmann, Kim Jesper; Lassesen, Berit; Bager, Anna Juul; Jensen, Torben K.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 8, Nr. 15, 2013.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  52. Udgivet

    The impact of cooperative learning on student engagement: Results from an intervention. / Herrmann, Kim Jesper.

    I: Active Learning in Higher Education, Bind 14, Nr. 3, 2013, s. 175-187.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. 2012
  54. Udgivet

    Skrøne: Måske er 'dovne' studerende ikke så dovne. / Herrmann, Kim Jesper; Bager, Anna Juul.

    I: Politiken, 05.10.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  55. Udgivet

    Hvilke faktorer i studiemiljøet fremmer trivsel? - en analyse på baggrund af svar fra 11401 studerende ved Aarhus Universitet. / Herrmann, Kim Jesper; Jensen, Torben K.; Lassesen, Berit.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 7, Nr. 13, 2012, s. 1-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Strategic Use of Study Environment Surveys to Promote Change. / Herrmann, Kim Jesper; Bager, Anna Juul.

    2012. Paper præsenteret ved International Consortium for Educational Development 2012, Bangkok, Thailand.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  57. 2011
  58. Udgivet

    Sådan holder man de studerende i sving. / Jensen, Torben K.; Herrmann, Kim Jesper.

    I: Politiken sektion 2, 14.06.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  59. Udgivet

    Studiemiljø2011: Rapporterne 1-7. / Jensen, Torben K.; Herrmann, Kim Jesper; Bager, Anna Juul; Pallesen, Eline Skjøttgaard; Søndergaard, Malte Kofoed; Lyager, Marie.

    Aarhus, 2011. 70 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  60. 2009
  61. Udgivet

    APV 2009 - Psykisk Arbejdspladsvurdering: Rapporterne 1-11. / Jensen, Torben K.; Herrmann, Kim Jesper; Jensen, Jacob Søndergaard; Lynderup, Henriette; Andreassen, Anne; Brigsted Pedersen, Ann-Kathrine; Brandt, Rikke; Bjorholm-Petersen, Aziza; Brandbyge Olsen, Steffen.

    2009.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  62. 2008
  63. Udgivet

    Studiemiljø2007 : Rapporterne 1-9. / Jensen, Torben K.; Hjøllund, Lene; Herrmann, Kim Jesper; Jakobsen, Morten.

    Aarhus Universitet, 2008.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning