Kim Jesper Herrmann

Lektor

Profile photo

Kim Jesper Herrmann

Lektor

  • Center for Undervisning og Læring
Postaddresse:
Bartholins Allé 10
1323, 320
8000
Aarhus C
Danmark

E-mail: kh@au.dk

Telefon: +4587164737

Publikationer

Kig op! Undervisning uden et blåt skær

Herrmann, K. J., 2019, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 14, 26, s. 136 138 s.

Kortlægning af årsager til stress - En kvalitativ undersøgelse blandt studerende på Aarhus BSS

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Jensen, E. K., Jakobsen, M. L., Hedegaard, S. M. N. & Verdoner, T. E., 2019, 47 s.

Specialekvalitet under Fremdriftsreformen 2017/2018: Rapport for School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet

Bager-Elsborg, A., Herrmann, K. J. & Wichmann-Hansen, G., 5 jan. 2018, 16 s.

Analyse af mulige årsager til stress blandt ph.d.-studerende

Herrmann, K. J. & Wichmann-Hansen, G., 2018, 13 s.

Bevillingsreformens betydning for undervisning og undervisningsudvikling på danske universiteter

Herrmann, K. J., 2018. 2 s.

Et fællesskab fylder 25

Herrmann, K. J., 2018, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift . 13, 25, s. 1-2 2 s.

Fostering in(ter)dependence in doctoral education through supervision

Kristensen, S. B., Herrmann, K. J. & Bach, L. W., 2018.

Hvad er konsekvensen af Fremdriftsreformen for specialevejledning?

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Andersen, P., 2018.

Når forberedelse er en pligt, og undervisningen er et privilegium: et casestudie af universitetsstuderendes forberedelsespraksis

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2018, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 13, 24, s. 37-54 18 s.

Sådan opnår man høje svarprocenter: En undersøgelse af 335 undervisningsevalueringer

Jensen, T. K., El-Ahmad, M. A., Brock, M. T. & Herrmann, K. J., 2018.

Trives ph.d.-studerende bedre med en fast vejlederhånd? En undersøgelse af fagforskelle i styring og trivsel

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2018.

Does external funding push doctoral supervisors to be more directive? A large-scale Danish study

Wichmann-Hansen, G. & Herrmann, K. J., 3 jul. 2017, I : Higher Education. 74, 2, s. 357-376 19 s.

AU-forskere: Studerendes digitale fodspor skal bruges med forsigtighed

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 4 apr. 2017, I : Altinget.dk.

Studiemiljø 2017. Undersøgelse af studiemiljøet ved Aarhus Universitet

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Jensen, T. K. & Hansen, I. B., 1 apr. 2017

AU-forskere: Sådan måler vi kvalitet på videregående uddannelser

Bager-Elsborg, A. & Herrmann, K. J., 13 mar. 2017, I : Altinget.dk.

Alignment

Herrmann, K. J., 2017, Introduction to Teaching and Learning – Content from the online module. Godsk, M., Keiding, T. B., Greve, L. & Dahl, M. R. (red.). Aarhus: UPNet, Aarhus University, s. 13-14 2 s.

Approaches to learning as predictors of academic achievement: Results from a large scale, multi-level analysis

Herrmann, K. J., McCune, V. & Bager-Elsborg, A., 2017, I : Högre utbildning. 7, 1, s. 29-42 14 s.

Arild Raaheim: Eksamensrevolusjonen: Råd og tips om eksamen og alternative vurderingsformer. Gyldendal Norsk Forlag, Oslo (2016)

Herrmann, K. J., 2017, I : UNIPED (Tromsø). 40, 3, s. 275-276 2 s.

Investigating the relationships between approaches to learning, learner identities and academic achievement in higher education

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & McCune, V., 2017, I : Higher Education. 74, 3, s. 385-400 16 s.

Kvalitet i Ph.d-forløb 2017: Hovedrapport for Aarhus Universitet

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Wichmann-Hansen, G., 2017, Aarhus: Center for Undervisning og Læring, Aarhus School of Business and Social Sciences, Aarhus Universitet. 49 s.

Learning Analytics in Higher Education Assessment - Suggestions for the development of WISEflow: Report for the Completion of WP11 of the OMAP (Online Massive Asessment Platform) Project

Bager-Elsborg, A., Herrmann, K. J. & Jensen, T. K., 2017, 55 s.

Measuring perceptions of the learning environment and approaches to learning: validation of the learn questionnaire

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Parpala, A., 2017, I : Scandinavian Journal of Educational Research. 61, 5, s. 526-539 14 s.

Validation of the Quality in PhD Processes Questionnaire

Herrmann, K. J. & Wichmann-Hansen, G., 2017, I : Studies in Graduate and Postdoctoral Education. 8, 2, s. 189-204 15 s.

”Adgangsbilletten”: Hvordan reagerer studerende på krav om forberedelse?

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2017. 15 s.

APV2016. Psykisk arbejdspladsvurdering for Aarhus Universitet: Rapporterne nr. 1-16

Herrmann, K. J., Bækgaard, L., Bager-Elsborg, A. & Jensen, T. K., 19 maj 2016, Aarhus Universitet. 1100 s.

Are supervisors more ‘hands-on’ if they have secured the funding of the research project?

Wichmann-Hansen, G. & Herrmann, K. J., 4 jan. 2016.

Med tvivlen som følgesvend: En analyse af omfang af og kilder til studietvivl blandt studerende

Herrmann, K. J., Troelsen, R. & Bager-Elsborg, A., sep. 2015, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 10, 19, s. 56-71 16 s.

Approaches to learning and perceptions of the teaching-learning environment as predictors of stress

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Parpala, A., 2015.

Dansk Universitetspædagogik frem i lyset

Herrmann, K. J., 2015, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 10, 18, s. 3 6 s.

Mere undervisning, større studieintensitet? En multilevelanalyse af 7.917 studerendes tidsforbrug

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Hansen, I. B. & Nielsen, R., 2015, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 10, 18, s. 35-50 16 s.

Organised effort and approaches to learning as predictors of academic achievement

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2015.

The downside of external funding: Does it affect doctoral supervision?

Wichmann-Hansen, G. & Herrmann, K. J., 2015.

How does external funding affect doctoral supervision?

Wichmann-Hansen, G., Herrmann, K. J. & Jensen, T. K., 19 dec. 2014.

Effektiv holdundervisning: En håndbog for nye undervisere på universitetsniveau

Herrmann, K. J. & Bager-Elsborg, A., 2014, Frederiksberg: Samfundslitteratur. 124 s.

Learning from tutorials: a qualitative study of approaches to learning and perceptions of tutorial interaction

Herrmann, K. J., 2014, I : Higher Education: Handbook of Theory and Research. 68, 4, s. 591-606 16 s.

Quality in the PhD Process: A survey among PhD students at Aarhus University

Herrmann, K. J., Wichmann-Hansen, G. & Jensen, T. K., 2014, Aarhus: Center for Undervisning og Læring. School of Business and Social Sciences. Aarhus Universitet. 145 s.

Studiemiljø2014: Rapporterne 1-5

Jensen, T. K., Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A., Hansen, I. B., Nielsen, I. & Nielsen, R., 2014, Aarhus: Aarhus Universitet.

The Dimensionality of the Aarhus University Quality in the PhD Process Survey

Herrmann, K. J., Bager-Elsborg, A. & Wichmann-Hansen, G., 2014, Aarhus: Centre for Teaching and Learning, Aarhus University. 14 s.

Ny notefabrik er bekymrende

Bager-Elsborg, A. & Herrmann, K. J., 30 dec. 2013, I : Politiken.

"Du skal ikke stikke næsen for langt frem": Et studie af normer for deltagelse og forberedelse blandt førsteårsstuderende

Bager, A. & Herrmann, K. J., sep. 2013, I : Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift. 8, 15

Cooperative Learning in Higher Education: A study of the influence of cooperative learning on students approaches to learning

Herrmann, K. J., 2013, Aarhus: Centre for Teaching and Learning, Aarhus University. 93 s.

Learning from tutorials: Approaches to learning and perceptions of tutorial interaction

Herrmann, K. J., 2013.

Rapporterne 1-9 i serien Psykisk Arbejdsmiljøundersøgelse (APV2012) Aarhus Universitet

Jensen, T. K., Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 2013, Aarhus: Aarhus Universitet. 564 s.

Studiekompetencedag: Et koncept for udvikling af universitetsstuderendes studievaner

Herrmann, K. J., Lassesen, B., Bager, A. J. & Jensen, T. K., 2013, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 8, 15

The impact of cooperative learning on student engagement: Results from an intervention

Herrmann, K. J., 2013, I : Active Learning in Higher Education. 14, 3, s. 175-187 13 s.

Skrøne: Måske er 'dovne' studerende ikke så dovne

Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 5 okt. 2012, I : Politiken.

Hvilke faktorer i studiemiljøet fremmer trivsel? - en analyse på baggrund af svar fra 11401 studerende ved Aarhus Universitet

Herrmann, K. J., Jensen, T. K. & Lassesen, B., 2012, I : Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift. 7, 13, s. 1-13

Strategic Use of Study Environment Surveys to Promote Change

Herrmann, K. J. & Bager, A. J., 2012. 6 s.

Sådan holder man de studerende i sving

Jensen, T. K. & Herrmann, K. J., 14 jun. 2011, I : Politiken sektion 2.

Studiemiljø2011: Rapporterne 1-7

Jensen, T. K., Herrmann, K. J., Bager, A. J., Pallesen, E. S., Søndergaard, M. K. & Lyager, M., jun. 2011, Aarhus. 70 s.

APV 2009 - Psykisk Arbejdspladsvurdering: Rapporterne 1-11

Jensen, T. K., Herrmann, K. J., Jensen, J. S., Lynderup, H., Andreassen, A., Brigsted Pedersen, A-K., Brandt, R., Bjorholm-Petersen, A. & Brandbyge Olsen, S., 2009

Studiemiljø2007: Rapporterne 1-9

Jensen, T. K., Hjøllund, L., Herrmann, K. J. & Jakobsen, M., 2008, Aarhus Universitet.

Aktiviteter

16 Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
25 aug. 201529 aug. 2015

Aarhus Universitet (Organisation)

Kim Jesper Herrmann (Medlem)
1 feb. 20181 jun. 2018

Active Learning in Higher Education: Concepts and Research: Seminar at the Department of Economics and Business, Aarhus University

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
12 jan. 2014

Dansk Universitetpædagogisk Tidsskrift 2012, vol. 7, 13: Studiemiljø (Tidsskrift)

Kim Jesper Herrmann (Redaktør)
2012 → …

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Tidsskrift)

Kim Jesper Herrmann (Fagfællebedømmer)
1 maj 2013

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Tidsskrift)

Kim Jesper Herrmann (Fagfællebedømmer)
1 mar. 2013

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Tidsskrift)

Kim Jesper Herrmann (Redaktør)
15 aug. 2014 → …

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Tidsskrift)

Kim Jesper Herrmann (Fagfællebedømmer)
15 feb. 2013

Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift (Tidsskrift)

Kim Jesper Herrmann (Fagfællebedømmer)
15 aug. 201422 aug. 2014

ECPR Winter School in Methods and Techniques

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
11 feb. 2012

Earli 2009

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
2009 → …

Factors underlying student satisfaction

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
6 maj 2013

Forskningsophold ved Institute for Academic Development, Edinburgh University

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
9 mar. 20129 jun. 2013

Fostering in(ter)dependence in doctoral education through supervision

Stine Birk Kristensen (Oplægsholder), Lise Wogensen Bach (Oplægsholder), Kim Jesper Herrmann (Andet)
18 jan. 2018

Harvard Case Method Seminar

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
9 apr. 201810 apr. 2018

Hvorfor undervisning?: Oplæg ifm. Studiekompetencedag på Institut for Statskundskab

Kim Jesper Herrmann (Foredragsholder)
14 nov. 2014

Hvorfor undervisning?: Oplæg på Studiekompetence-dagen (Institut for Statskundskab, AU)

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
15 nov. 2013

International Consortium for Educational Development 2012

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
2012 → …

Kursus for studenterundervisere på Aarhus BSS

Kim Jesper Herrmann (Foredragsholder)
20 aug. 20184 sep. 2018

Kursus om holdundervisning (Universitetspædagogikum)

Kim Jesper Herrmann (Foredragsholder)
8 mar. 2018

Kvalitet i undervisningsevalueringer

Kim Jesper Herrmann (Foredragsholder)
17 apr. 2018

Møde med Centre for Research and Development of Higher Education, Helsinki University

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
8 sep. 2014

Møde med Centre for Research and Development of Higher Education, Helsinki University

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
5 sep. 20136 sep. 2013

Oplæg om NSSE og LEARN

Kim Jesper Herrmann (Foredragsholder)
26 sep. 2017

Oplæg om stress blandt studerende på Aarhus BSS

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
14 jun. 2018

Small Class Teaching Seminar

Kim Jesper Herrmann (Foredragsholder)
3 okt. 201823 nov. 2018

Society for Research in Higher Education

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
10 dec. 201312 dec. 2013

Studiemiljø og stress

Kim Jesper Herrmann (Foredragsholder)
3 dec. 2014

The 2011 AU Study Environment Survey: From the perspective of International Students

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
14 dec. 2011

The ECPR Winter School in Methods and Techniques

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
16 feb. 201421 feb. 2014

The ECPR Winter School in Methods and Techniques

Kim Jesper Herrmann (Deltager)
16 feb. 201421 feb. 2014

The International Consortium for Educational Development

Kim Jesper Herrmann (Taler)
23 aug. 201225 aug. 2012

Uddannelses- og Forskningsministeriet (Ekstern organisation)

Kim Jesper Herrmann (Medlem)
1 feb. 20181 sep. 2018

Velda McCune

Kim Jesper Herrmann (Vært)
8 aug. 201810 aug. 2018

Workshop om alignment

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
28 feb. 2018

Workshop om effektiv feedback

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
21 sep. 2018

Workshop om effektiv feedback

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
5 apr. 2018

Workshop om effektiv feedback

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
2 aug. 2018

Workshop om meningsfulde læringmål

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
28 feb. 2018

Workshop om meningsfulde læringsmål

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
30 maj 2018

Workshop om studieintensitet

Kim Jesper Herrmann (Oplægsholder)
21 sep. 2018

Ansættelser

2013-Videnskabelig assistent, Center for Undervisning og Læring
2009-13Ph.d.-stipendiat ved forskeruddannelses-programmet Business and Social Sciences
2007-2008Studentermedhjælp ved Center for Undervisning og Læring
2009Videnskabelig assistent ved Center for Undervisning og Læring
2008Konsulent i Rambøll Management Consulting
2007-2008Studenterunderviser i Metode II (F07 og F08) på Institut for Statskundskab

Uddannelse

2013Ph.d., Business and Social Sciences, Aarhus Universitet
2008Cand.scient.pol, Aarhus Universitet
2005BA i Statskundskab, AU
2002Præliminær Organisteksamen, Det Jyske Musikkonservatorium
1999Matematisk student