Projekter pr. år
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 5 Afsluttet
-
The Presentation of Jews, Judaism and Antisemitism in School Textbooks - Denmark
Feller, J. (Samarbejdspartner) & Gorbahn, K. (Samarbejdspartner)
01/07/2024 → 01/10/2024
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Digitale teknologier i gymnasiets fremmedsprogsundervisning
Mellerup, S. E. (Deltager) & Gorbahn, K. (Deltager)
01/08/2020 → 01/07/2022
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
Tyskelevers og tyskstuderendes kognition: oplevede problemfelter
Gorbahn, K. (Deltager), Daryai-Hansen, P. (PI), Fischer Rasmussen, A.-M. (Deltager), Gebauer, M. (Deltager), Fenyvesi, K. (Deltager), Lauta, K. (Deltager), Schepers, C. (Deltager), Stendahl Rannestad, A. K. (Deltager) & Vinther, P. (Deltager)
01/08/2019 → 29/02/2020
Projekter: Projekt › Rådgivende projekt
-
KursKultur 2.0 (https://www.kurskultur.dk/kurskultur/): Medlem af styregruppen
01/07/2019 → 30/06/2022
Projekter: Projekt › Andet
-
EurEd: Constructions of European and National Identities in Educational Media
Gorbahn, K. (Projektleder), Engberg, J. (Deltager), Hallsteinsdóttir, E. (Deltager) & Farø, K. (Deltager)
01/04/2018 → 31/03/2023
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Concepts of Europe from the 19th to the 21st Century: Between Continuity and Change
Gorbahn, K. & Otto, M. (Redaktør), 2025, (Under udarbejdelse) Brill.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
-
Heritage, Discourse and Identity: An Approach to Fostering Critical Heritage Awareness through Historical Literacy
Gorbahn, K., 2025, Heritage in history education. Kannike, A. (red.). Tallinn: Tallinn University, s. 41-61Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Klima
Heymann, M. & Gorbahn, K., 2024, Das 20. Jahrhundert in Grundbegriffen : Lexikon zur historischen Semantik in Deutschland. Basel: Schwabe Verlag, 20 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Åben adgang -
Klima
Heymann, M. & Gorbahn, K., 2024, (Accepteret/In press) Das 20. Jahrhundert in Grundbegriffen. Schwabe VerlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
The Danish A-level history exam (stx)
Gorbahn, K., 2024, (Accepteret/In press) Assessment in history education. Peter, G., Lindsay, G., Karel, V. N. & Wojdon, J. (red.). Wochenschau-VerlagPublikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Wörter, Wissen, Konzepte? Zur Integration von sprachlichem, historischem und interkulturellen Lernen im DaF-Unterricht
Gorbahn, K. (Foredragsholder)
13 jun. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
deltagelse i arbejdsgruppe
Jensen, H. D. (Deltager) & Gorbahn, K. (Deltager)
jun. 2023 → nov. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Andet
-
Moderation af arrangement
Gorbahn, K. (Andet)
13 okt. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Narratives of Progress or Threat? Europeanization and Globalization in Danish History Textbooks
Gorbahn, K. (Foredragsholder)
26 aug. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Zwischen Nation und Globalität: Europakonstruktionen in dänischen und deutschen Bildungsmedien
Gorbahn, K. (Foredragsholder)
7 jul. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag