DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Kari Kragh Blume Dahl

  1. 2019
  2. Udgivet

    Professionspsykologi - med personen i centrum. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2019. Paper præsenteret ved Lunch Talks, DPU, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  3. Udgivet

    Professional Development Lost in Translation? ‘Organising Themes’ in Danish Teacher Education and how it influences Student-Teachers’ Stories in Professional Learning Communities. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Research in Comparative and International Education, Bind 14, Nr. 3, 09.2019, s. 357-375.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet

    The relational competences of teachers : theoretical perspectives and ethical implications. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    The Ethos of Theorising. red. / Kyoko Murakami; Jim Cresswell; Tetsuya Kono; Tania Zittoun. Concord : Captus University Publications, 2019. s. 190-201.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  5. Udgivet

    School culture and situated professionalism. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2019. 1-7 Paper præsenteret ved International Society for Theoretical Psychology (ISTP), Copenhagen 2019, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  6. Udgivet

    Teachers and teacher education: responsible professionalism in an accelerated society’. / Dahl, Kari Kragh Blume (Redaktør); Matthiesen, Noomi Christine; McIntosh, Shona; Kousholt, Kristine.

    2019. 1-4 Abstract fra International Society for Theoretical Psychology (ISTP), Copenhagen 2019, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. Udgivet

    Research approaches to teacher education : Spring Symposium, Danish School of Education. Aarhus University, Campus Aarhus, May, 29. 2019. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2019. Poster session præsenteret ved Forårssymposium på DPU, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  8. Udgivet

    Challenges of cross-professional cooperation: shaping motivation and professional identity among teachers and pedagogues in Danish schools. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2019. Paper præsenteret ved International Society for Teacher Education, Niagara Falls, Canada.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  9. Udgivet

    Dømmekraft i læreruddannelse : et spørgsmål om personlig-professionel tilblivelse? / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 1, 02.2019, s. 36-45.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Under udarbejdelse

    Hvad er professionspsykologi? / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Professionspsykologi. red. / Kari Kragh Blume Dahl. Aarhus Universitetsforlag, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. Accepteret/In press

    Places of professional becoming: Shaping ‘the good teacher’ in Danish and Kenyan teacher education. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Discourse we live by. red. / Marianne Høyen; Hazel Wright. Aarhus : Aarhus University Press, 2019.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. 2018
  13. Udgivet

    Mo(ve)ments in professional identification : achieving professional identity and becoming a teacher in Danish and Kenyan teacher education. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Compare: a journal of comparative and international education, 10.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Afsendt

    ’Stedets væsen’: Professionshøjskolen som personligt tilblivelsesrum. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Professionspsykologi - i teori og praksis. red. / Kari Kragh Blume Dahl. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Afsendt

    Narrativ undersøgelse som modsatrettet analyseproces. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Tidsskriftet Antropologi, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Ikke-udgivet

    Professionspsykologi. / Per Fibæk Laursen; Per Schultz Jørgensen; Carsten Fogh Nielsen; Anne Maj Nielsen; Kristine Kousholt; Rune Müller Kristensen; Louise Klinge; Noomi Linde Mathiessen; Martin Bayer; Lise Degn; Marianne Høyen; Anne-Marie Søndergaard Christensen; Pia Rose Böwadt; Degnegaard, Dorthe.

    Professionspsykologi. red. / Kari Kragh Blume Dahl. Aarhus Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  17. Under udarbejdelse

    Professionspsykologi: Indledning. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Psykologiske perspektiver på professionerne - i teori og praksis.. red. / Kari Kragh Blume Dahl. Aarhus Universitetsforlag, 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. 2017
  19. Udgivet

    Too much parental cooperation? Parent-teacher cooperation and how it influences professional responsibility among Danish schoolteachers. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Power and Education, Bind 9, Nr. 3, 07.11.2017, s. 177-191.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Ethics in researching teacher professionalism as relational competence. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2017. Paper præsenteret ved Internatioinal Society for Theoretical Psychology, ISTP, Tokyo, 2017: 'The Ethos of Theorizing', Tokyo, Japan.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  21. Udgivet

    Narratives of being 'a good teacher' : everyday life, morality and teachers’ narratives in Kenyan teacher education. / Dahl, Kari Kragh Blume; Høyen, Marianne (Redaktør).

    2017. Paper præsenteret ved ESREA 2017, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  22. Udgivet

    I Kenya bliver lærergerningen til et kald. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Asterisk, Nr. 81, 01.03.2017, s. 20-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  23. Udgivet

    With the best of intentions : becoming somebody in Kenyan teacher education. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Roskilde : Roskilde Universitetsforlag, 2017. 287 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  24. 2016
  25. Udgivet

    Lifelong learning from natural disasters : transformative, group-based learning at Philippine universities. / Dahl, Kari Kragh Blume; Millora, Christopher Malagad.

    I: International Journal of Lifelong Education, Bind 35, Nr. 6, 16.07.2016, s. 648-663.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. 2015
  27. Udgivet

    Informal, Moralistic Health Education in Kenyan Teacher Education and How it Influences the Professional Identity of Student-Teachers. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Research in Comparative and International Education, Bind 10, Nr. 2, 01.04.2015, s. 167-184.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Narrative learning through life: Kenyan teachers' life-stories and narrative learning, and what this means for their relation to the teaching profession. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: International Journal of Educational Development, Bind 40, Nr. jan, 05.01.2015, s. 145-155.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. 2014
  30. Udgivet

    Paradoxical health education : Learning about health in Kenyan teacher training colleges. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Compare: a journal of comparative and international education, Bind 44, Nr. 4, 01.01.2014, s. 634-654.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Life story research and narrative learning in health becoming : Poster presented at Research Seminar: Research Perspectives and Challenges in the Field, May 20145, LOBS at Skabelonloftet, Copenhagen. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2014. Poster session præsenteret ved Research Perspectives and Challenges in the Field: Research Seminar in Research Programme in Learning for Care, Sustainability and Health, 26. May 2014., Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  32. Udgivet

    Policy Brief: Learning for a healthy life? health education, action competence and Teacher Training Colleges in Kenya. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Nr. 104.DAN.8.f, 2014. 8 s., jul. 31, 2015.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivningpeer review

  33. Udgivet

    ‘From worse to better’ : how Kenyan student teachers can use participatory action research in health education. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Educational Action Research, Bind 22, Nr. 2, 2014, s. 159-177.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. 2012
  35. Udgivet
  36. Udgivet

    Kompendium til Masteruddannelse i Sundhedspædagogik : Modul 2: Sundhed i et samfundsmæssigt og kulturelt perspektiv, forår 2012. / Dahl, Kari Kragh Blume (Redaktør).

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 250 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notesUndervisning

  37. Udgivet
  38. Udgivet

    Kenyan student teachers’ perceptions of health and how these perceptions change during teacher training. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: International Journal of Home Economics, Bind 5, Nr. 2, 2012, s. 115-129.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    Lektien fra Kenya : skole, liv og læring i verdens udkant. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    København : Aarhus Universitetsforlag, 2012. 361 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  40. Udgivet

    Ældre og aldring: Sundhedspædagogiske udfordringer. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Sundhedspædagogik i sundhedsfremme. red. / Venka Simovska; Jeanette Magne Jensen. 1. udg. København : Gad, 2012. s. 141.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  41. 2011
  42. Udgivet

    Fremad mod fortiden : Besøget i Lwak. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: Aarhus Universitet, Bind http://www.dpu.dk/omdpu/internationalisering/udviklingsorienteret/, 03.12.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  43. Udgivet
  44. Udgivet
  45. Udgivet

    Annual report 2010-2011 for development research project (FFU) supported by the Danish Ministry of Foreign Affaires. / Dahl, Kari.

    Nr. 104.dan.8-922, 2011. 9 s., aug. 31, 2011.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivning

  46. Udgivet

    Var egypterne de eneste? Frit en forsker. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: UNIvers, Bind 2011, Nr. 7, 07.06.2011, s. 18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  47. Udgivet

    Discourses of formal and informal health education at teacher training colleges in Kenya. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2011. 35 s.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivning

  48. Udgivet

    Sundhedsundervisning i den kenyanske læreruddannelse : fokus på sundhedsdiskurser. / Dahl, Kari.

    2011.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  49. Udgivet
  50. Udgivet

    Den lige vej? Handlekompetence i ulandspædagogikken - udfordringer og perspektiver. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence: inspireret af Karsten Schnack. red. / Kari Kragh Blume Dahl; Jeppe Læssøe; Venka Simovska. København : Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2011. s. 27-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  51. Udgivet

    Didaktiske udfordringer i kollektiv akademisk vejledning – set fra et vejlederperspektiv. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2011. Paper præsenteret ved Universitetspædagogisk kursus for adjunkter, Aarhus Universitet 20. januar-27. maj 2011., Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  52. Udgivet

    Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence : inspireret af Karsten Schnack. / Dahl, Kari Kragh Blume (Redaktør); Læssøe, Jeppe (Redaktør); Simovska, Venka (Redaktør).

    1 udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2011. 190 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  53. Udgivet

    Forord. / Dahl, Kari Kragh Blume; Læssøe, Jeppe; Simovska, Venka.

    Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence : inspireret af Karsten Schnack. red. / Kari Kragh Blume Dahl; Jeppe Læssøe; Venka Simovska. København : Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2011. s. 5-6.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet
  55. 2010
  56. Udgivet

    Becoming a teacher at teacher training colleges in Kenya : Motives, competencies and professional identity formation of teacher students. / Dahl, Kari.

    2010. Paper præsenteret ved Health Education and Teacher Training in Kenya. Sarova Stanley Hotel, Nairobi, Kenya., Research Centre for Environmental and Health Education, DPU, Aarhus University., Kenya.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  57. Udgivet

    "Discourses of health education at Kenyan Teacher Training Colleges : formal and informal health education" : paper presented at International Conference "Health Education and Teacher Training in Kenya" at Sarova Stanley Hotel 8. December 2010, Nairobi, Kenya. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2010. Paper præsenteret ved "Health Education and Teacher Training in Kenya" at Sarova Stanley Hotel 8. December 2010, Nairobi, Kenya., .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  58. Udgivet
  59. Udgivet
  60. Udgivet

    Dansk udviklingsrelateret uddannelsesforskning. Erfaringer og fremtidige perspektiver. / Timm, Lene; Dahl, Kari; Valentin, Karen; Dolin, Jens; Eriksen, Eva-Lise; Iversen, Eva.

    København : Uddannelsesnetværket, 2010. 81 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  61. Udgivet

    Paradoxical health education : from discourses of health education to every day health practices. Key note presentation from International konference "Health Education and Teacher Training in Kenya", 8. December 2010, Stanley Sarova Hotel, Nairobi, Kenya. / Dahl, Kari.

    2010. Paper præsenteret ved "Health Education and Teacher Training in Kenya", Sarova Stanley Hotel, Nairobi, 8th December 2010., Research Centre for Environmental and Health Education, School of Education, Aarhus University, Copenhagen, Denmark., Kenya.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  62. Udgivet

    Paradoxical health education : health education and teacher training in Kenya. / Dahl, Kari.

    2010. Poster session præsenteret ved Communicating for Social Change: Lessons learnt from public health - May 4., 2010, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  63. Udgivet

    Velfærdsmodel eller uddannelseskrise? selvfølgelighedsfortællinger om uddannelse i tredje verdens skoler. / Dahl, Kari.

    I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat, Bind 10, Nr. 122, 2010, s. 32-43.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. 2009
  65. Udgivet
  66. Udgivet

    Educational policies and practices in Kenya : executive summary. / Dahl, Kari.

    Bringing the state back: new roles and responsabilities for the 21st century state. Institut for Internationale Studier / Dansk Center for Internationale Studier og Menneskerettigheder, 2009. s. 116-117.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  67. Udgivet
  68. Udgivet

    Health education and teacher training colleges in Kenya : working paper for research cooperation with partners in the South. / Dahl, Kari.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. s. 1-10.

    Publikation: Working paperForskning

  69. Udgivet

    Health education, action competence and teacher training colleges in Kenya : paper for Kenyatta University & University of Nairobi. / Dahl, Kari.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009.

    Publikation: Working paperForskning

  70. Udgivet

    Sundhedspædagogik for ældre : mod nye horisonter. / Dahl, Kari.

    Sundhedspædagogik og sundhedsfremme: teori, forskning og praksis. red. / Monica Carlsson; Venka Simovska; Bjarne Bruun Jensen. 1. udg. Aarhus Universitetsforlag : Aarhus Universitetsforlag, 2009. s. 47-62.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  71. 2008
  72. Udgivet
  73. Udgivet

    Evaluation of a health education project for elderly. Poster presented at 8th IUHPE European Conference on Health Promotion and Education. Sep. 09 2008 - Sep. 13 2008, Italy, Torine, Torino Incontra Congress Centre. / Dahl, Kari.

    2008. Poster session præsenteret ved 8th IUHPE European Conference on Health Promotion and Education. Itale, Torine, Torino Incontra Congress Centre., IUHPE European Conference on Health Promotion and Education, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  74. 2007
  75. Udgivet

    Sundhed, livsstil og ældre : evaluering af livsstilscafé og seniorkursus for borgere i aldersgruppen 65+ i to lokalområder i København. / Dahl, Kari.

    1 udg. København : Folkesundhed København, 2007. 108 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  76. 2006
  77. Udgivet

    Teachers in Kenya: Lifestyle studies and educational practices. International conference for development researchers in Denmark, "Breaking new grounds". / Dahl, Kari Kragh Blume.

    2006. Paper præsenteret ved FAU - Organisation for development researchers in Denmark, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  78. 2005
  79. Udgivet

    Lærergerning på kanten af livet : lærerliv, tilblivelse og pædagogisk praksis i det vestlige Kenya. / Dahl, Kari.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitet, 2005. 452 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  80. 2004
  81. Udgivet
  82. Udgivet

    Teachers' lives : living and learning in Kenyan schools:  preliminary report. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    København. 2004, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  83. 2001
  84. Udgivet

    Teachers' lives and livings in Kenyan schools. Feedback report to Ministry of Education, Nairobi, Kenya. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Kenya : Ministry of Health, 2001. 17 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  85. 2000
  86. Udgivet

    Health education and children's participation in Kenyan schools : a study of teachers' competencies. / Dahl, Kari.

    Ministry of Health, Kenya : Ministry of Health, Kenya, 2000. 19 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  87. Udgivet

    Institution life and teachers' thinking on health education in a Kenyan school context. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Copenhagen, Denmark : Danmarks Pædagogiske universitet, 2000. 59 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  88. Udgivet

    Sundhedsundervisning og participation. et kritisk blik på sundhedsundervisningens hvem, hvad og hvorfor. / Dahl, Kari.

    I: Nord syd: udviklingspædagogisk tidsskrift, Nr. 20, 2000, s. 20-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  89. Udgivet

    Teachers' lives, living and learning in Kenyan schools : field and project report. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Copenhagen, Denmark. 2000, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  90. 1999
  91. Udgivet

    Sundhedsundervisning mellem magt, magi og medicin : noter fra et feltophold i Bondo Distriktet det vestlige Kenya. / Dahl, Kari.

    København : Danmarks Lærerhøjskole, 1999. 78 s. (Skrifter fra Forskningscenter for Miljø- og Sundhedsundervisning; Nr. 43).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  92. Udgivet

    Sundhedsundervisning mellem magt, magi og medicin. Noter fra et feltophold i Bondo distriktet i det vestlige Kenya. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    Copenhagen, Denmark : Danish University of Education, 1999. 78 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  93. Udgivet

    Sundhedsundervisning og participation. Et kritisk blik på sundhedsundervisningens hvem, hvad og hvor. / Dahl, Kari Kragh Blume.

    I: NordSyd, Nr. 20, 1999.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning