Food diversity in Home Economics Education – exemplified by Danish school research
Wistoft, K., 11 nov. 2023, (Afsendt) Journal of Asian Regional Association for Home Economics: JARAHE. Nishihara, N. (red.). ARAHEPraksisfaglighed i skolen er ikke kun et spørgsmål om erhvervsorientering
Wistoft, K., 2 nov. 2023, (Afsendt) I: Skolemonitor Politiken.Praksisfagdidaktik: Med madkundskab som eksempel
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 22 okt. 2023, (Accepteret/In press) Praktiske fag og praksisfaglighed. Rasch-Christensen, A. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 73-90 Kundskaber og færdigheder er ikke et nulsumsspil, hvor mere praksiserfaring kræver mindre teori
Qvortrup, L. & Wistoft, K., 17 aug. 2023, I: Altinget.Inclusion and exclusion during COVID 19 school closures
Qvortrup, L. & Wistoft, K., 12 jul. 2023, (Afsendt) I: International Journal of Inclusive Education.Frikadellesløjd eller praksisdidaktik?
Wistoft, K., Kyst, J., Pless, M. & Svane, C., 4 maj 2023, I: Folkeskolen.Trivsel og mistrivsel blandt børn og unge – hvad ved vi, og hvad gør vi?
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 25 apr. 2023, I: Skolemonitor Politiken.DPU forskere med fem gode råd mod mistrivsel
Wistoft, K. & Qvortrup, L., apr. 2023, I: Skolemonitor Politiken.Madkundskab
Wistoft, K., 17 feb. 2023, I: Weekendavisen. Sektion 1 , s. 13-13 e96a369b.Børn og unges trivsel - samfundsansvar og forældrekompetencer
Wistoft, K., 11 dec. 2022, (Under udarbejdelse)Alle taler om børns og unges psykiske helbred, men ingen taler om elefanten i rummet: coronanedlukningerne
Wistoft, K., Grandahl, M. G. & Hjuler, T. F., 17 nov. 2022, I: Berlingske Tidende. Sektion 1, s. 24Making Sense of Taste: Quality, Context, Community: Introduction to Special Issue
Wistoft, K. & Qvortrup, L., nov. 2022, I: Food Studies: An Interdisciplinary Journal.Religious taste: A reflection repertoire for teaching food diversity
Wistoft, K., nov. 2022, I: Food Studies: An Interdisciplinary Journal. 12, 2, s. 49-63 15 s.Taste: Making Sense of Food
Qvortrup, L. & Wistoft, K., nov. 2022, I: Food Studies: An Interdisciplinary Journal. 12, 2, s. 1-7 7 s.Du bliver ikke, hvad du måler!
Wistoft, K. & Christensen, J. H., 12 okt. 2022, I: Skolemonitor.Lægefaglig tænketank: Sådan bør man arbejde med overvægt hos børn og unge
Fonvig, C. E., Grandahl, M. & Wistoft, K., 26 sep. 2022, I: Sundhedsmonitor. DebatFood Diversity in Home Economics Education
Christensen, J. H. & Wistoft, K., 7 sep. 2022.Krop er ikke kun kosmetik - viden er ikke normer
Wistoft, K., 18 aug. 2022, I: Sundhedsmonitor.Normer skal diskuteres men ikke afskaffes
Wistoft, K., 17 aug. 2022, I: Skolemonitor.Kausalitet og effektfuldhed: En idehistorisk oversigt med eksempler fra pædagogik og uddannelsesforskning
Qvortrup, L. & Wistoft, K., aug. 2022, Kausalitet og effektfuldhed : i pædagogisk forskning og praksis. Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, s. 15-57 The effectiveness of taste as a catalyst for learning in primary school
Christensen, J. H., Stovgaard, M. & Wistoft, K., jul. 2022, I: International Journal on New Trends in Education and Their Implications. 13, 1, s. 154-167 14 s.Children’s cookbooks – learning by using recipes, cooking experiments and taste competence
Christensen, J. H. & Wistoft, K., jun. 2022, I: Health Education Journal. 81, 4, s. 375-386 12 s.Madmæssig mangfoldighed i Madkundskab
Wistoft, K., Thorborg, M. M. R., Christensen, J. H., Pless, M., Frerks, C. G., Carlsen, H. B., Vial, M., Damsgaard, C. & Tønneskov, S., maj 2022, 1 udg. Odense: Smag for Livet. 134 s.Food for Health – Teaching Taste: Seven Dimensions of Taste for Sustainable Health in Home Economics Education
Wistoft, K., 30 apr. 2022.Teaching Taste for Sustainable Development in Home Economics Education
Wistoft, K., Qvortrup, L. & Christensen, J. H., 30 apr. 2022.Bæredygtighed og den moralske smag
Wistoft, K., 1 feb. 2022.Konsekvenserne af de coronabetingede skolenedlukninger i 2020 og 2021 for elever, lærere, forældre og skoler
Wistoft, K., Qvortrup, L. & Christensen, J. H., 1 feb. 2022.A Window of Change: How COVID-19 Disrupted Pedagogical Approaches in Danish Kindergartens
Wistoft, K., Clark, A. & Qvortrup, L., 2022, I: European Early Childhood Education Research Journal. 30, 5, s. 658-671 14 s.Mad og måltider i skolen
Kromann Nielsen, M., Wistoft, K. & Damsgaard, C., 1 nov. 2021, Mad, mennesker og måltider : I et samfundsmæssigt perspektiv. 3 udg. København: GyldendalBoganmeldelse:”Tilknytning og dannelse i dagtilbud. En neuropsykologisk tilgang til et fælles pædagogisk grundlag”
Wistoft, K., nov. 2021, Dafolo.Smagsdidaktik i fag og formidling: Effektfuldhedsundersøgelser af undervisning og events med smag som omdrejningspunkt
Stovgaard, M., Christensen, J. H., Clark, A. & Wistoft, K., sep. 2021, Danmark: Smag for Livets Forlag. 171 s. (Smag - skriftserie om smag; Nr. 14).Yes I can cook a fish; Effects of a five week sensory-based experiential theme course with fish on 11- to 13- year old children’s food literacy and fish eating behaviour: a quasi-experimental study
Nielsen, R. H., Wistoft, K. & Frøst, M. B., sep. 2021, I: Food Quality and Preference. 92, 14 s., 104232.Ét barn, der mistrives, er ét barn for meget
Hjuler, T. F., Wistoft, K. & Grandahl, M. G., 1 aug. 2021, 13 s.. Nr. 1, Nr. 1, aug. 01, 2021.Children lost at home: difficulties during COVID-19 homeschooling in Denmark
Wistoft, K., Qvortrup, L., Qvortrup, A. & Christensen, J. H., aug. 2021, I: International Journal of Home Economics. 14, 2, s. 153‐164 12 s.Teaching sensory science: The effectiveness of a teaching program for culinary professionals
Stovgaard, M., Christensen, J. H., Clark, A., Damsboe-Svendsen, M., Karpantschof, B. M., Frøst, M. B. & Wistoft, K., aug. 2021, (Afsendt) I: Journal of Education Research.What Means Wellbeing? Distinction of Two Discourses on Well-being – Conceptual and Theoretical Reflections
Wistoft, K., jun. 2021, I: International Journal of Psychiatry Research . 4, 3, 9 s.BØRNEHØJDE – en faglig podcast om pædagogik og læreplan: Mad, måltider, smag i børnehaver
Wistoft, K., 6 maj 2021Den religiøse smag
Wistoft, K., maj 2021, I: Madkundskab.Developing healthy school meals: a systematic literature review on school lunch settings
Stovgaard, M., Thorborg, M. M. R. & Wistoft, K., maj 2021, (Under udarbejdelse) I: Journal of School Health.Hver sin ret, men hvordan?
Wistoft, K. & Andersen, B., maj 2021, Foreningen for Madkundskab.Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Wistoft, K., maj 2021, I: Månedsmagasinet Skolen. 2021, 2, s. 4-5Skolegenåbning: Socialt og mentalt reparationsarbejde bør rydde skemaet
Wistoft, K., maj 2021, I: Asterisk.Skolenedlukninger i Århus Kommune under corona-pandemien i et elev- og forældreperspektiv: En sammenligning mellem foråret 2020 og vinteren 2021
Qvortrup, L., Christensen, J. H. & Wistoft, K., 22 mar. 2021, Emdrup: Aarhus Universitet. 32 s.Stort set alt i den pædagogiske hverdag i børnehaverne er Corona-påvirket
Wistoft, K. & Clark, A., mar. 2021, I: 0 - 14. 31, 1, s. 12-16 5 s.Genåbning og ny nedlukning af skolerne i Kolding efter Covid19-nedlukning i foråret 2020. Et lærerperspektiv: Datarapport - skolepersonale
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., 8 feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 50 s.Sådan påvirker hjemmeskole børn og forældre
Qvortrup, L. & Wistoft, K., 2 feb. 2021, I: Videnskab.dk.Genåbning af børnehaver i Kolding efter Covid-19-nedlukning i foråret 2020: et børne- og forældreperspektiv : datarapport børn og forældre i dagtilbud.
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Lomholt, R., Christensen, V., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Aarhus Universitet, Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse. 25 s.Genåbningen af børnehaver efter Covid-19-nedlukninger: et personaleperspektiv : datarapport – Pædagoger, pædagogiske assistenter og medhjælpere fra dagtilbud
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 51 s.Genåbningen af børnehaver efter Covid-19- nedlukninger: Et børne- og forældreperspektiv
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 50 s.Genåbningen af børnehaver efter Covid-nedlukninger: Et personaleperspektiv
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 48 s.Genåbningen af skoler efter Covid-19-nedlukninger: et lærerperspektiv : datarapport - skolepersonale
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 47 s.Genåbningen af skoler efter Covid-19-nedlukninger: et elevperspektiv. Datarapport – elever 3.-9. klasse
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 87 s.Genåbningen af skoler efter Covid-19-nedlukninger: et elevperspektiv. Datarapport – elever 0.-2. klasse
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 25 s.Genåbning og ny nedlukning af skolerne i Kolding efter Covid19-nedlukning i foråret 2020. Et elevperspektiv: Datarapport – elevperspektiv
Qvortrup, A., Enemark Lundtofte, T., Christensen, V., Lomholt, R., Nielsen, A., Qvortrup, L., Wistoft, K. & Clark, A., feb. 2021, Odense: Syddansk Universitet. 138 s.Smagen af vildt: jagt, undervisning og tilberedning
Wistoft, K., Thrane, C. & Henrichsen, P., feb. 2021, Odense: Smag for Livets Forlag. 85 s. (Smag - skriftserie om smag; Nr. 12, Bind 2021).Forskningsbaseret evaluering af Den Magiske Madkasse (2)
Clark, A., Nielsen, S. H. & Wistoft, K., jan. 2021, Emdrup: Aarhus Universitet.Seven dimensions of taste: taste in a sociological and educational perspective
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 2021, Gastronomy and food science. Galanakis, C. (red.). Amsterdam: Elsevier, s. 227-251 24 s.Ethics, moral, and moralization: Sustainability in food education
Wistoft, K., dec. 2020, I: International Journal of Food Design. 5, 1-2, s. 149-156 8 s.Smag leg og fantasi: Den Magiske Madkasse i børnehaven
Wistoft, K. & Clark, A., dec. 2020, I: Ernæringsfokus. Viden om mad og ernæring til professionelle. 16 s.Elever der havde det særligt svært med nødundervisningen under coronakrisen
Wistoft, K., Qvortrup, L., Christensen, J. H. & Qvortrup, A., nov. 2020, I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 20, s. 22-28Elevernes trivsel og mentale sundhed - hvad har vi lært af nødundervisningen under coronakrisen
Wistoft, K., Christensen, J. H. & Qvortrup, L., okt. 2020, I: Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi. 5, 7, s. 40-65 26 s.Play with your food and cook it! Tactile play with fish as a way of promoting acceptance of fish in 11 to 13 year old children in a school setting – a qualitative study
Højer, R., Wistoft, K. & Frøst, M. B., okt. 2020, I: Nutrients. 12, 10, s. 1-23 23 s., 3180.Professor om manglende kostvejledning til veganske familier: Det er en falliterklæring, hvis ikke vi gør som vores nabolande.
Wistoft, K., 1 sep. 2020, I: Sundhedsmonitor.Outdoor Taste Education: Danish Perspectives on Potentials and Challenges for Taste Education in School Gardens and Outdoor Education
Nielsen, M. K., Dyg, P. M. & Wistoft, K., aug. 2020, I: Food, Culture and Society. 23, 4, s. 523-541Nødundervisning under corona-krisen: et elev- og forældreperspektiv
Qvortrup, L., Qvortrup, A., Wistoft, K., Christensen, J. H. & Lomholt, R., 25 jun. 2020, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 104 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS; Nr. 2020, Bind 7).Teaching Taste for Sustainable Development in Home Economics Education
Qvortrup, L., Wistoft, K. & Christensen, J. H., 1 maj 2020.4 forskere: Det ved vi om nødundervisning under coronakrisen
Qvortrup, L., Wistoft, K., Qvortrup, A. & Christensen, J. H., 28 apr. 2020, I: Skolemonitor.Lærerne har knoklet under krisen: Bettina Heltberg antager, at lærerne under corona-krisen har drukket øl og klippet hæk. Det er helt forkert
Qvortrup, L., Wistoft, K. & Qvortrup, A., 22 apr. 2020, I: Politiken, debatsektionen.Corona-essay om de ’risikable’ unge: Ingen bør mødes med foragt eller fordømmelse – det skaber i yderste konsekvens kun endnu mere smitte
Wistoft, K., 7 apr. 2020, I: Sundhedsmonitor.Didactics of Danish Children's Cookbooks – a Historical Review
Wistoft, K., 1 apr. 2020.Den magiske madkasse: forskningsbaseret evaluering
Wistoft, K., Clark, A. & Christensen, J. H., feb. 2020, Emdrup: Aarhus Universitet. 37 s.Bæredygtighed og 'den moralske smag'
Wistoft, K., 2020.Etik, moral og moralisering: Bæredygtighed i madkundskabsdidaktik
Wistoft, K., 2020, 4 s. Foreningen Madkundskab.Smag på naturen i flere fag
Clark, A. & Wistoft, K., 2020, I: Naturvejleder. 29, 1, s. 30-33 4 s.Teaching taste and design - A trend in food education concerning sustainability
Christensen, J. H. & Wistoft, K., 2020.Smagsdimensionskort
Wistoft, K., Festersen, A. T., Christensen, M. & Qvortrup, L., 12 dec. 2019, UCL.Investigating the effectiveness of subject-integrated school garden teaching
Christensen, J. H. & Wistoft, K., nov. 2019, I: Journal of Outdoor and Environmental Education . 22, 3, s. 237-251 15 s.Teaching taste
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 10 okt. 2019, Illinois, USA: Common Ground Research Networks. 114 s. (Food studies).Exploring the Complexity of Teaching Taste, Focusing on the Complexity of Research-Practice Collaboration
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 10 jul. 2019, s. 1-10. 10 s.Børnemad - når smag overhaler sundhed
Wistoft, K., 28 apr. 2019, I: Politiken, kroniken.Perspectives from the Danish school garden movement: - with outdoor taste education as an example
Wistoft, K., Nielsen, M. K. & Dyg, P. M., 20 apr. 2019.Vild mad: forskningsbaseret evaluering
Christensen, J. H., Wistoft, K. & Clark, A., 10 apr. 2019, Emdrup: Aarhus Universitet. 43 s.Trivselsdiskurser: teori-, begrebs- og metodegrundlag
Wistoft, K., apr. 2019, Børn og unges trivsel: et tværprofessionelt ansvar. Sederberg, M. & Stolpe, M. N. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 21-41 Forskningsbaseret evaluering af Arla MADmovers
Christensen, J. H. & Wistoft, K., 28 feb. 2019, Emdrup: DPU, Aarhus Universitet. 50 s.Mad er mere end kostråd: Smagens syv dimensioner giver læge og patient flere muligheder
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 25 jan. 2019, I: Videnskab.dk [online].Food for Health: The Importance of Taste: Seven Dimensions of Taste in a Health Promotion Context
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 2019.Forbedring af børn og unges mad- og måltidsvaner i Danmark
Tetens, I., Biltoft-Jensen, A., Hermansen, K., Krogholm, K. S., Mølgaard, C., Nyvad, B., Rasmussen, M., Sabinsky, M., Toft, U. & Wistoft, K., 2019, I: Ugeskrift for Læger. 181, 4, V05190274.MIT kokkeri 2.0: forskningsbaseret evaluering
Christensen, J. H., Wistoft, K. & Clark, A., 21 dec. 2018, Emdrup: DPU, Aarhus Universitet. 94 s.Rundt om smag
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 10 dec. 2018, I: Ugeskrift for Laeger. 180, 25, s. 2291-2294When the kids conquered the kitchen: Danish taste education and the New Nordic Kitchen
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 4 dec. 2018, I: Gastronomica: The Journal of Critical Food Studies. 18, 4, s. 82-93 11 s.Debat: Regeringen misforstår børn og unges madvaner
Wistoft, K., Bitz, C., Vladimir, T., Agger, A-B., Carlsen, H. B. & Bergmann, E. R., 5 okt. 2018, I: Politiken, kroniken. Sektion 2 (Kultur), s. 5Wellbeing in school gardens: the case of the Gardens for Bellies food and environmental education program
Wistoft, K. & Dyg, P. M., 3 aug. 2018, I: Environmental Education Research. 24, 8, s. 1177-1191 15 s.What role does taste play in school meal studies? a narrative review of the literature
Guerrero, K., Olsen, A. M. & Wistoft, K., 2 maj 2018, I: The Journal of Child Nutrition & Management. 42, 1, 16 s.Advisory board for mad, måltider og sundhed: anbefalinger til regeringen og en invitation til hele Danmark
Wistoft, K. & Sekretariatet i Fødevarestyrelsen, 20 apr. 2018, Glostrup: Fødevarestyrelsen. 71 s.Fremme af sunde mad- og måltidsvaner blandt børn og unge: vidensrådsrapport
Tetens, I., Biltoft-Jensen, A., Hermansen, K., Mølgaard, C., Nyvad, B., Rasmussen, M., Sabinsky, M., Toft, U. & Wistoft, K., 1 mar. 2018, København: Vidensråd for Forbyggelse. 138 s.Smagens didaktik
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 1 feb. 2018, København: Akademisk Forlag. 159 s.Undervisningsmateriale: Udvikling af rammer for mad og måltider i skolen: design dit måltid
Stovgaard, M. & Wistoft, K., 8 jan. 2018, København : DPU, Aarhus Universitet.At sigte mod udvikling af gode måltidsrammer i skolen
Stovgaard, M. & Wistoft, K., 2018, Københavns generation mad: en status over maden til børn og unge i Københavns kommune. København: Københavns Madhus, s. 89-91 3 s.Evaluering af MADmovers
Christensen, J. H. & Wistoft, K., 2018, Emdrup: DPU, Aarhus Universitet. 60 s.Rammer for mad og måltider i skolen: Et interventionsstudie af skolemad og måltidsrammer som betydningselement for elevers læringsforudsætninger, sundhed og trivsel
Stovgaard, M., Thorborg, M. M. R., Kragelund, K. H., Andersen, B. V. & Wistoft, K., 2018, DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug. 102 s. (DCA rapport; Nr. 137).Taste in food education: a critical review essay
Wistoft, K. & Leer, J., 2018, I: Food and Foodways. 26, 4, s. 329-349 21 s.Hvad er smag, og hvordan underviser man i og med smag?
Qvortrup, L. & Wistoft, K., 22 nov. 2017, Perspektiver på smag. Leer, J. & Hedegaard, L. (red.). Odense: Syddansk Universitet, s. 109-130 (Smag - skriftserie om smag; Nr. 6).Fagintegration i skolehaver: hvordan lægges grundskolens matematik, natur- og sprogfag ud i skolehaver? Hvordan inddrages skolehaveundervisning i fagene?
Christensen, J. & Wistoft, K., 28 sep. 2017, København: Aarhus Universitet, DPU. 43 s.A distinction of two discourses concerning wellbeing
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 15 aug. 2017, I: MOJ Public health. 6, 2, 3 s.Madpakken er vigtigste energikilde til leg og læring på en lang skoledag
Wistoft, K. & Vinther, S. L., 14 aug. 2017, I: Jyllands-Posten, Indblik. s. 15Da børnene erobrede køkkenet
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 4 aug. 2017, I: Weekendavisen. s. 12Rammer for mad og måltider i skolen: en systematisk forskningskortlægning
Stovgaard, M., Thorborg, M. M., Bjerge, H. H., Andersen, B. V. & Wistoft, K., 20 jul. 2017, København: Aarhus Universitet - DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug. 95 s. (DCA rapport; Nr. 101).Dimensions of taste qualifying didactic reflections on home economics education
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 1 maj 2017. 1 s.Tradition and innovation in Danish children's cookbooks
Wistoft, K., 1 maj 2017. 1 s.Giv dit barn et sundt forhold til mad og krop
Wistoft, K., 13 mar. 2017, Madglæde for børn. Viladsen, K. S. (red.). København: Carlsen, s. 10-13 10 s.Taste didactic reflection theory: a reflection model of taste dimensions for taste education
Wistoft, K. & Qvortrup, L., 10 mar. 2017. 2 s.Controlling or trusting children’s taste: Making sense of taste education
Wistoft, K. & Leer, J., 1 sep. 2016. 8 s.Taste as a didactic approach: enabling students to achieve learning goals
Christensen, J. & Wistoft, K., 30 aug. 2016, I: International Journal of Home Economics. 9, 1, s. 20-34 14 s.Smagsdidaktisk reflektionsteori i faget madkundskab
Wistoft, K., 1 jun. 2016, I: Skriftserie Madkundkab. s. 1-22 22 s.Haver til maver: studie af udbredelse og effekter af kulinarisk skolehaveprogram
Wistoft, K., Lassen, M. C. & Dyg, P. M., 12 apr. 2016, København: DPU, Aarhus Universitet. 128 s.Taste as didactic element in food education
Wistoft, K., 2016. 1 s.Trivsel i skolehaveprogrammet Haver til Maver
Wistoft, K., 2016, I: MOV:E. 2016, 4, s. 66-77 11 s.Ny nordisk nudging
Wistoft, K., 1 dec. 2015. 1 s.Dogmemad til børn & sundhedspædagoger: en artikel om Ny Nordisk Nudging
Wistoft, K., dec. 2015, I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat. 144, s. 42-49 8 s.Cultivating and Growing: a Litterature Review
Wistoft, K. & Nørtoft, K., 1 okt. 2015, Danish School of Education: Aarhus Universitet, DPU. 30 s.Safe spaces for youth "At Risk": transformative learning through food system awareness
Nielsen, M. K. & Wistoft, K., 1 jul. 2015. 1 s.The Resilience Program: preliminary evaluation of a mentalization-based education program
Bak, P. L., Midgley, N., Zhu, J. L., Wistoft, K. & Obel, C., 16 jun. 2015, I: Frontiers in Psychology. 6, 6 s., 753.Mod en smagspædagogik: et kritisk litteraturreview om børn, smag og læring
Leer, J. & Wistoft, K., 15 jun. 2015, 1. udg. København: Smag for Livet Forlag, Campusvej 55, 5230 Odense M. email: forlag@smagforlivet.dk. Tlf: 93 50 70 71. 75 s. (Smag - skriftserie om smag; Nr. #02).Mit kokkeri: bag om bog og website
Wistoft, K., 8 maj 2015Trivselsgrupper i Silkeborg: selvværd, trivsel og robusthed
Wistoft, K., 22 apr. 2015Evaluering af Mit kokkeri: Del 1 & 2
Wistoft, K., Lassen, M. C. & Christensen, J., 2015, København: DPU, Aarhus Universitet. 53 s.MIT Kokkeri
Wistoft, K. (red.), 2015, 2 udg. København: Komiteen for Sundhedsoplysning. 190 s.Børn skal ikke styres af de voksnes smag
Wistoft, K. & Leer, J., 20 nov. 2014, I: Berlingske Tidende. s. 27 1 s.Vendepunkt: sundhedspædagogik på Ubberup Højskole
Wistoft, K., jun. 2014, Kalundborg: Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet. 143 s.Madlejr: Pædagogiske tilgange og læringsmål
Wistoft, K., 20 maj 2014, Madlejr: Mål, lærervejledning og undervisningsplan . 1 udg. Roskilde, Bind 1. s. 1-84 Skolehaver som pædagogisk arena for udvikling af identitet og sociale kompetencer: et review af forskningslitteratur
Nørtoft, K. & Wistoft, K., maj 2014, 1 udg. København: Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet. 29 s.Sundhedspædagogiske overvejelser: Forebyggelse af overvægt blandt børn og unge
Wistoft, K., 20 mar. 2014, Opsporing af overvægt og tidlig indsats for børn og unge i skolealderen: Vejledning til skolesundhedstjenesten. 1 udg. København: Sundhedsstyrelsen, Bind 1. s. 46-53 8 s.Haver til Maver - en skolehavesucces
Wistoft, K., 6 jan. 2014Infant simulation in parental and sexuality education in Greenland
Wistoft, K., 2014, I: Grønlandsk kultur- og samfundsforskning. 2013-14, 1, s. 215-228 14 s.Læring i projekter: et systemteoretisk perspektiv på forebyggelse og sundhedsfremme for børn og unge
Wistoft, K. & Højlund, H., 2014, Systemteoretiske analyser: at anvende Luhmann. Harste, G. & Knudsen, M. (red.). 1. udg. Frederiksberg: Samfundslitteratur, s. 209-233 24 s. (Nyt fra Samfundsvidenskaberne).Madlejr: undervisningsmateriale til 6. og 7. klasse med temaerne mad, måltider, sundhed, trivsel og bæredygtighed
Wistoft, K., Roien, L. A., Center for Undervisningsmidler, University College Lillebælt, Madlejr (projekt), Arla Fonden & Madkulturen, Danmark, 2014, Arla Fonden.Mit kokkeri
Ejlersen, S., Lorang, L., Wistoft, K. (red.) & Laub Petersen, M. (red.), 2014, 1. udg. København: Komiteen for Sundhedsoplysning. 190 s.Naturen lærer ikke bare fra sig: (Tema: Naturpædagogik)
Wistoft, K. & Ejbye-Ernst, N., 2014, I: Boern & Unge. 45, 9, s. 14-15 2 s.Nutidig mental sundhedsfremme i et historisk Mind-Cure perspektiv
Wistoft, K., 2014, I: Tidsskrift for Forskning i Sygdom og Samfund. 20, s. 145-170 25 s.Sundhed, miljø og natur - værdier i det pædagogiske arbejde
Wistoft, K., 2014, Pædagogik som viden og handling. Lauridsen, S. K. & Carstens, F. N. (red.). 1. udg. København: Akademisk Forlag, s. 161-187 26 s.Meningsfuldt fællesskab - meningsfuld sundhed? Analyse Politiken
Wistoft, K., 8 dec. 2013, I: Politiken, Analyse.Robusthed: Mod på livet i Grønland
Wistoft, K. & Bak, P. L., 28 aug. 2013, 1 udg. Nuuk: Inerisaavik. 52 s.Tatitussuseq: Tatitussuseq naapitassanut pitsaanerusumik unammillernissamut iluaqutaasinnaasunik imaquapoq
Wistoft, K. & Bak, P. L., 28 aug. 2013, 1 udg. Nuuk: Inerisaavik. 58 s.Change on values of parenting and cultural heritage among youth participating parental and sex education
Wistoft, K., 1 aug. 2013. 1 s.Virkningsevaluering af et sundhedspædagogisk udviklingsprojekt i Børne- og Ungdomstandplejen
Wistoft, K. & Stovgaard, M., maj 2013, København: Børne- og Ungdomstandplejen - Københavns Kommune. 47 s.Evaluation of the Doll Project in Greenland: Preventative health and sexuality education in schools
Wistoft, K., 18 apr. 2013. 1 s.Passionate Teaching and Desire to Learn in Outdoor Health Education
Wistoft, K., 1 mar. 2013. 1 s.Sund mund til byens børn - etniske minoriteter: Evaluering af effekten af et sundhedspædagogisk udviklingsprojekt i Børne- og Ungdomstandplejen i Københavns Kommune.
Wistoft, K. & Stovgaard, M., mar. 2013, København: Københavns Kommune. 60 s.Evaluering af Dukkeprojektet i Grønland: Virkningsevaluering af brugen af babysimulatorer i familie- og seksualundervisningen i Grønland
Wistoft, K. & Stovgaard, M., 1 feb. 2013, Nuuk: DPU. 73 s.Trivsel og lyst til at lære i skolen
Wistoft, K., feb. 2013, I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen. 15, 1, s. 78-84 7 s.The desire to learn as a kind of love: gardening, cooking, and passion in outdoor education
Wistoft, K., 2013, I: Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. 13, 2, s. 125-141 16 s.Trivsel, selvværd og robusthed: Mental sundhed i skolen
Wistoft, K., 31 dec. 2012, I: Sundhedsplejersken.Mental sundhed og skolesundhedspleje: Trivsel og selvværd i skolen
Wistoft, K., 20 dec. 2012, I: Sundhedsplejersken. 8 s.Sundhed! Hvad snakker du om?
Wistoft, K., 1 dec. 2012Meningsfuldt fællesskab - meningsfuld sundhed?
Wistoft, K. & Stovgaard, M., 17 okt. 2012, København: Folkehøjskolernes forening i Danmark. 57 s.Collaborative learning and competence development in school health nursing
Nordentoft, H. M. & Wistoft, K., 22 aug. 2012, I: Health Education Journal. 112, 5, s. 448 - 464Operative Links: Combining perspectives in municipal strategies aimed at children's and adolescents' health
Wistoft, K. & Højlund, H., jun. 2012, I: Scandinavian Journal of Public Health. Supplement. 40, 4, s. 348-354 7 s.How Can the Dedication of Teaching and Learning in an Outdoor Teaching Concept, be Comprehended?
Wistoft, K. & Kruse, S., 3 maj 2012. 3 s.Lyst til at lære: Evaluering af konceptet 'Haver til Maver
Wistoft, K., 1 maj 2012. 2 s.Lyst til at lære: Evaluering af konceptet 'Haver til Maver'
Wistoft, K. & Stovgaard, M., 1 mar. 2012, I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik. s. 7-22 15 s.Trivsel og selvværd: Mental sundhed i skolen
Wistoft, K., 25 jan. 2012, 1 udg. København: Hans Reitzels. 215 s.Gardens for Guts: Experience and enjoyment
Wistoft, K., 12 jan. 2012. 1 s.Sundhed! Hvad snakker du om? Sundhedsfremme gennem naturvejledning
Wistoft, K., 1 jan. 2012, I: Naturvejleder. december 2012, 21. årg, 4, s. 34-37 4 s.Ånden i højskolefællesskabet giver sundhed med mening
Wistoft, K., 2012, Skriftet: Ry Højskoles Elevforening 2012. 4 s.Ånden i højskolefællesskabet giver sundhed med mening!
Wistoft, K., 2012, Skriftet: Ry Højskoles Elevforening 2012. Koch, C. (red.). 2012 udg. Ry, Bind 1. s. 30-37 8 s.Skolehaver, maddannelse og naturformidling: i "Jordens bedste klasseværelse"
Wistoft, K., dec. 2011, I: Tidsskriftet den Frie Laererskole. 57, 2, s. 12-17 6 s.Role modalities in Urban Health Education
Wistoft, K., 8 sep. 2011.Mindfulness og mental sundhed
Wistoft, K., 30 aug. 2011. 1 s.Værdier og mening med sundhed
Wistoft, K., aug. 2011, Sundhedspædagogik i sundhedsfremme. 1 udg. København: Gad, Bind 1. s. 107-123 16 s.Mental sundhed i skolen: Opgaver for skolesundhedsplejen
Wistoft, K., jun. 2011, I: Sundhedsplejersken. 2011, 3, s. 8-13 6 s.Mindfulness og mental sundhed
Wistoft, K., jun. 2011, I: Psyke og Logos. 32, s. 146-169 24 s.Mindfulness får mere indflydelse
Wistoft, K., 1 mar. 2011, I: Asterisk. Marts 2011, 57, s. 40-41 2 s.Sundhed, bevægelse og læring
Wistoft, K. & Roed Otte, C., 17 jan. 2011Skolen for og om mental sundhed.
Wistoft, K., 1 jan. 2011Didaktik som forskningsfelt: et essay om kommunikativ undervisningsteori
Kruse, S. & Wistoft, K., 2011, Essays om dannelse, didaktik og handlekompetence: inspireret af Karsten Schnack. Dahl, K. K. B., Læssøe, J. & Simovska, V. (red.). København: Forskningsprogram for Miljø- og Sundhedspædagogik, Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, s. 81-92 10 s.'Haver til Maver': Evaluation of Nordic Outdoor education
Wistoft, K., 2011. 1 s.'Haver til Maver': et studie af engagement, skolehaver og naturformidling
Wistoft, K., Otte, C. R., Stovgaard, M. & Breiting, S., 2011, 2 udg. København: Institut for Pædagogik og Uddannelse, AU. 130 s.Mental sundhed i skolen: evidens-, koblings- og meningsproblematikker
Wistoft, K., 2011. 1 s.Netværk for Sundhedsfremme og Sundhedspædagogik i Syddanmark: Hvordan etableres netværk, der gør en forskel?
Wistoft, K., 2011. 2 s.Sundhedspædagogisk indsats: Forebyggelse af overvægt blandt børn og unge
Wistoft, K., 2011, Vejledning i forebyggelse af overvægt i skolen. SundhedsstyrelsenTag børn og unges syn på og viden om sundhed alvorligt
Wistoft, K., 2011Value reflected health education: competence development among school health nurses
Wistoft, K. & Nordentoft, H. M., 2011, I: Nordic Studies in Education. 2011, 1, s. 1-11Konsulentfunktionen i dagtilbud og skoler
Wistoft, K., 15 dec. 2010, Vejledning om forebyggende sundhedsydelser til børn og unge. Poulsen, A. & Brot, C. (red.). 1 udg. København: Sundhedsstyrelsen, Bind 1/1. s. 126-131 5 s.Børns involvering i forebyggelse og sundhedsfremme
Wistoft, K. & Højlund, H., 2010, Ledelse gennem patienten: nye styringsformer i sundhedsvæsenet. København: Handelshøjskolens Forlag, s. 209-233 28 s.Fremme af mental sundhed blandt skolebørn
Wistoft, K., 2010. 2 s.Health strategies and reservoirs of knowledge among adolescents in Denmark
Wistoft, K., 2010, I: Global Health Promotion. 17, 2, s. 16-24 8 s.I hjertet af skolesundhedsplejen: et sundhedspædagogisk udviklingsprojekt i Randers Kommune
Nordentoft, H. M. (red.) & Wistoft, K. (red.), 2010, Århus: Aarhus Universitetsforlag. 191 s.I hjertet af skolesundhedsplejen: Sundhedspædagogisk udviklingsprojekt i Randers Kommune
Wistoft, K., 2010. 1 s.Mental sundhed i skolen: Evidensbaseret grundlag for fremme af børns mentale sundhed
Wistoft, K. & Grabowski, D., 2010, Kongens Lyngby: Forlaget Lundtofte. 83 s.Operative links: The importance of combining perspectives in municipal strategies aimed at children's and adolescents' health
Wistoft, K., 2010, Book of Abstracts: 9th international conference on health economics, management and policy. Athen: ATHENS INSTITUTE FOR EDUCATION AND RESEARCH, s. 23-28 6 s.Reflective methods in health education: workshop on developing health professionals' reflective competences
Wistoft, K. & Nordentoft, H. M., 2010, Conference programme. The International Union for Health Promotion and Education (IUHPE), s. 51 1 s.Reflective pedagogical competences in health education
Wistoft, K. & Nordentoft, H. M., 2010, IUHPE 2010. IUHPE, 4 s.Risk roles and the role as involved: Impact on children's and adolescents' health
Wistoft, K., 2010, Abstracts (Parallel and Poster Sessions): 20th IUHPE World Conference on Health Promotion: Health, Equity and Sustainable Development: Geneva, 11th - 15th July, 2010. International Union for Health Promotion and Education, 3 s.Sundhedspædagogisk udviklingsarbejde: en introduktion
Wistoft, K., 2010, I hjertet af skolesundhedsplejen: sundhedspædagogisk udviklingsarbejde i Randers Kommune. Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 11-26 15 s.Synlig sundhedpleje
Wistoft, K., 2010, I: Sundhedsplejersken. 32, 2, s. 30-34 5 s.Værdier og sundhedspædagogisk kompetenceudvikling
Wistoft, K., 2010, I hjertet af skolesundhedsplejen: et sundhedspædagogisk udviklingsprojekt i Randers Kommune. Wistoft, K. & Nordentoft, H. M. (red.). Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 27-38 11 s.Evaluering af den sundhedspædagogiske tilgang i Norddjurs Kommunes Kræftrehabiliteringsprojekt
Wistoft, K. & Rasmussen, D. M., 2009, Norddjurs: Norddjurs Kommune. 52 s.Forebyggelse og sundhedsfremme rettet mod børn og unge: indsatsen i kommunerne
Wistoft, K., Hansson, L. N. & Højlund, H., 2009, København: Forlaget Lundtofte. 71 s.Pedagogical competence development and value clarification among health professionals
Wistoft, K., 2009, I: Global Health Promotion. 16, 3, s. 24-34 11 s.Research and development in health education: focused on value carification among health professionals
Wistoft, K., 2009, Poverty, health and development. New Deli, India: Commonwealth Publishers, s. 210-229 19 s.Sammenhæng i den kommunale indsats med fokus på børn og unges sundhed
Wistoft, K., Højlund, H. & Grabowski, D., 2009, København: Forlaget Lundtofte. 128 s.Sundhedspædagogik: viden og værdier
Wistoft, K., 2009, København: Hans Reitzels Forlag. 254 s.Sund livsstil - hvad skaber forandring: med særligt fokus på mænd, unge og udsatte grupper
Toft, U. (red.), Husby, I., Wistoft, K., Meillier, L. K., Christensen, C. B., Aadal, M. & Jørgensen, T., 2009, København: Forskningscenter for Forebyggelse og Sundhed (FCFS), Glostrup Hospital. 102 s.Sund livsstil - hvad skaber forandring? med særligt fokus på mænd, unge og udsatte grupper
Wistoft, K., Jørgensen, T., Toft, U., Husby, I., Meillier, L., Aadal, M. & Christensen, C. B., 2009, København: Fødevarestyrelsen. 76 s.Unges opfattelser og viden om sundhed
Wistoft, K., 2009, I: Sundhedsplejersken. 31, 6, s. 12-21 9 s.Værdier og sundhedspædagogik
Wistoft, K., 2009, Sundhedspædagogik og sundhedsfremme: teori, forskning og praksis. Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 123-138 15 s.Værdikonflikt og compliance
Wistoft, K., 2009, I: Tandplejeren. 7, 38, s. 17-17 1 s.Complexity of Value Clarification in Health Education: A Systems Theoretical Contribution
Wistoft, K. & Kruse, S., 2008, I: Cybernetics & Human Knowing - A Journal of Second Order Cybernetics, Autopoiesis and Cyber-Semiotics. 15, 1, s. 29-44 15 s.Overvægt: en sundhedspædagogisk udfordring
Wistoft, K., 2008, I: Vera: tidsskrift for pædagoger. 44, s. 34-39 6 s.Sundhed: en kommunal udfordring
Wistoft, K. & Højlund, H., 2008, I: Dagbladet Information.Sundhedsfremme og forebyggelse: med blik for værdier og risiko
Wistoft, K., 2008, Sundhedsvæsenet: i et konstruktivistisk perspektiv. 1 udg. København: Unge Pædagoger, Bind 1/1. s. 49-66 17 s. (Konstruktivistiske byggesten).Sundhedspædagogik: handling skaber forvandling
Wistoft, K., 2008, I: Liv i Skolen. 10, 1, s. 46-53 8 s.Sundhedsplejens inderside og yderside: en professionsanalyse
Wistoft, K., 2008, Relationsprofessioner: lærere, pædagoger, sygeplejersker, sundhedsplejersker, socialrådgivere og mellemledere. Moos, L., Krejsler, J. & Lauersen, P. F. (red.). 2 udg. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, Bind 1. s. 177-212 35 s.Unge hjerter: afdækning af unges viden og kompetencer inden for området sundhed og hjertekarsygdomme
Wistoft, K., 2008, 1 udg. København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag. 48 s.Vær autentisk og slip kontrollen
Wistoft, K., 2008, I: Sundhedsplejersken. 30, 1, s. 38-42Værdier og sundhedspædagogiske udfordringer i arbejdet med børn og unges tandsundhed
Wistoft, K., 2008, I: Tandplejeren. 33, 1, s. 21-31Dialog: en vej til sundhedsfremme
Wistoft, K., 2007, I: Tandlaegernes Nye Tidsskrift. 1, 3, s. 4-8Kampen om børnene
Wistoft, K., 2007, I: Sundhedsplejersken. 5, s. 36-40 5 s.Kvalificering til sundhedspædagogisk værdiafklaring: Ph.d.-afhandling
Wistoft, K., 2007, Danmarks Pædagagiske Universitet. 330 s.Sundhedssamtalen: i zig zag kurs
Wistoft, K., 2007, I: Sundhedsplejersken. 4, s. 30-37 8 s.Værdier i skolesundhedsplejen
Wistoft, K., 2007, I: Sundhedsplejersken. 4, s. 26-28 3 s.Omsorg og sundhedspædagogisk kompetence
Wistoft, K., 2006, I: Cursiv. 1/2006, 1Skolesundhedsplejens værdigrundlag
Wistoft, K. (red.) & Svinkløv, H. (red.), 2006, København: Københavns Kommune, Sundhedsplejen. 23 s.Skolesundhedsplejen ved en skillevej? Erfaringer fra udviklingsprojekter i Københavns Kommune
Roesen, J. V. (red.), Wistoft, K. (red.), Jensen, B. B. (red.) & Glismann, H. (red.), 2006, 1 udg. København: Sundhedsplejen Københvans Kommune. 190 s. (Værdier på spil?; Nr. 1).Sundhedspædagogiske udfordringer i skolen
Wistoft, K., 2006, I: Tidsskriftet Sygeplejersken. 2006, 4Værdier og sundhedspædagogik: Udvikling af forebyggelse og sundhedsfremme i Grønland
Wistoft, K. & Schnack, K. (red.), 2006, 1 udg. Nuuk: Paarisa, Peqqissutsimut Pisortaqarfik - Direktoratet for Sundhed, Grønlands Hjemmestyre. 160 s.Værdier og værdikonflikter i skolesundhedsarbejdet
Wistoft, K., 2006, I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat.Værdifuld forebyggelse og sundhedsfremme: metodiske udfordringer
Jensen, B. B. & Wistoft, K., 2006, I: Klinisk Sygepleje. 20, 2Sundhedsopfattelser, værdier og ambivalenser i Grønland
Wistoft, K., 2005, I: Social Kritik:Tidsskrift for social analyse & debat. 97, 17Sundhed, værdier og politisk dannelse
Wistoft, K., 2005, I: Groenland (Charlottenlund). 53, 1Sundt som et scoresmil
Wistoft, K., 2005Værdier på spil? Mellem sundhedsfremme og forebyggelse i skolesundhedsplejen
Wistoft, K., Jensen, B. B. & Rosen, J. V., 2005, 1 udg. Kbh: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag. 145 s.Sundhedsplejens inderside og yderside - en professionsanalyse
Wistoft, K. & Nordtorp, U., 2004, Relationsprofessioner: Lærere, pædagoger, sygeplejersker, sundhedsplejersker, socialrådgivere og mellemledere. 1. udgave udg. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 285 s.Masteruddannelse i et forskningsprogram: Refleksioner over masteruddannelsestænkning
Wistoft, K., 2003, I: Uddannelsesnyt. 1/15Værdiafklaring inden for voksenuddannelse
Wistoft, K., 2002, 75 s.