Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Karen Valentin

The Paradox of Schooling: The Possibilities of Formal Eduaction for Squatter Families in Kathmandu, Nepal

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  • Institut for Pædagogisk Antropologi
En antropologisk ph.d. afhandling baseret på længerevarende feltarbejde blandt urbane squatter-familer i Kathmandu. I afhandlingen diskuteres dels hvordan forskellige former for social differentiering forhandles i forhold til erfaringer af og forventninger til skoling, dels hvordan børn og unge er i gang med at skabe nye sociale praksisser og kulturelle identiteter på baggrund af deres skoleerfaringer.
OriginalsprogEngelsk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagMuseum Tusculanum
Antal sider262
StatusUdgivet - 2002
Serietitel Ph. d.-række / Institut for Antropologi
Nummer20

    Forskningsområder

  • skoling, kaste, urban fattigdom

Se relationer på Aarhus Universitet Citationsformater

ID: 32706