Karen M. Lauridsen

  1. 2019
  2. Udgivet

    DUT Guide on teaching and learning in the international classroom. / Lauridsen, Karen M.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Nr. 26, 2019, s. 125-132.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Unpacking the International Classroom : A look at what makes a classroom truly international. / Lauridsen, Karen M.; Gregersen-Hermans, Jeanine .

    I: Forum Magazine, Nr. April, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  4. 2018
  5. Udgivet
  6. Udgivet

    Developments in the Multilingual and Multicultural Learning Space. / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie; Kling, Joyce; Pageze, Joanne .

    2018. Abstract fra International Perspectives on University Teaching and Learning, Orlando, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. Udgivet

    Teaching in the globalised university - how do we face the challenges of the multicultural classroom? Keynote address. / Lauridsen, Karen M.

    2018. Abstract fra Lärarkonferens 2018 - universitetslärare i en föränderlig värld, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  8. Udgivet

    Cultivating excellence and evidencing value. / Lauridsen, Karen M.

    2018. Abstract fra ICED conference 2018, Atlanta, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  9. Udgivet

    Teacher capabilities in a multicultural educational environment: An analysis of the impact of a professional development project. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    I: International Journal for Academic Development, Bind 23, Nr. 2, 2018, s. 98-109.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. 2017
  11. Udgivet

    NOKUT KOMBEVAL : Pedagogical evaluation - Sociology 2017. / Lauridsen, Karen M.

    2017. 22 s.

    Publikation: Bidrag til udredning/notatBidrag til faglig redegørelseRådgivning

  12. Udgivet

    European projects as Continuous Professional Development. / Lauridsen, Karen M.

    2017. Abstract fra Integrating Content and Language in Higher Education 2017, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  13. Udgivet

    The impact of professional development: Enhancing the quality of teaching in international programmes. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    2017. Abstract fra STLHE 2017 SAPES Konference, Halifax,NS, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  14. Udgivet

    How to reap the benefits of diverse student cohorts. / Lauridsen, Karen M.

    2017. Abstract fra STLHE 2017 SAPES Konference, Halifax,NS, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  15. Udgivet

    Educational Quality at Universities for inclusive international Programmes. / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie.

    2017. Poster session præsenteret ved DUN Konference 2017, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  16. Udgivet

    Professional development of international classroom lecturers. / Lauridsen, Karen M.

    Integrating Content and Language in Higher Education: Perspectives on Professional Practice. red. / Jennifer Valcke; Robert Wilkinson. Frankfurt am Main : Peter Lang, 2017. s. 25-37.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  17. Udgivet

    The expansion of English-medium instruction in the Nordic countries: Can top-down university language policies encourage bottom-up disciplinary literacy goals? / Airey, John ; Lauridsen, Karen M.; Räsänen, Anne ; Sälö, Linus; Schwach, Vera .

    I: Higher Education, Bind 73, Nr. 4, 2017, s. 561-576.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Undervisning i engelsksprogede uddannelser er ikke kun et spørgsmål om sprog - det er først og sidst undervisning. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 22, 2017, s. 129-140.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  19. 2016
  20. Udgivet

    Teaching in English-medium programmes. / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie.

    2016. Abstract fra DUN: Dansk Universitetspædagogisk Konference 2016, Nyborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceFormidling

  21. Udgivet

    Adjunktpædagogikum med en international dimension. / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie; Lauridsen, Ole; Lindberg, Annika Büchert.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 11, Nr. 21, 2016, s. 135-146.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  22. Udgivet
  23. Udgivet

    International classroom teachers in need of professional development. / Lauridsen, Karen M.

    2016. Abstract fra ICED, Cape Town, Sydafrika.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  24. Udgivet

    IntlUni - The Challenges of the Multilingual and Multicultural Learning Space in the International University : Final report. Public part. / Lauridsen, Karen M.

    http://intluni.eu/, 2016. 20 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  25. Udgivet

    IntlUni - the opportunities and challenges of the multilingual and multicultural learning space in the international university. / Lauridsen, Karen M.

    I: European Journal of Applied Linguistics, Bind 4, Nr. 2, 2016, s. 349-354.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Languages+ Internationalisation and the multilingual university : Keynote address. / Lauridsen, Karen M.

    2016. Abstract fra The linguistic landscape in higher education in English-dominant and EMI settings: Future directions, London, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  27. 2015
  28. Udgivet

    Teaching and learning in the international classroom: quality principles and lessons learned from the IntlUni project. / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie.

    Handbook: Internationalisation of European Higher Education. Berlin : Dr. Josef Raabe Verlags-GmbH, 2015.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  29. Udgivet

    Professional development of international classroom lecturers. / Lauridsen, Karen M.

    2015. Abstract fra ICLHE Conference , Bruxelles, Belgien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  30. Udgivet

    Training the trainers: How to meet the challenges and reap the benefits of the international classroom : Pre-conference workshop. / Lauridsen, Karen M.

    2015. Abstract fra ICLHE Conference , Bruxelles, Belgien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    Caught in the Bermuda Triangle - how can we help content teachers navigate the international classroom? Keynote. / Lauridsen, Karen M.

    2015. Paper præsenteret ved NFEAP 2015, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  32. Udgivet

    International programmes or English Medium Instruction - What's the difference and why does it matter? Keynote. / Lauridsen, Karen M.

    2015. Paper præsenteret ved DUN - Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference 2015, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  33. Udgivet
  34. Udgivet
  35. Udgivet

    Engaging with Diversity and Global Learning - The leadership Responsibility. / Lauridsen, Karen M.; Gregersen Hermans, Jeanine.

    2015. Abstract fra AIEA 2015 Annual Conference, Washington DC, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet
  37. 2014
  38. Udgivet

    IntlUni – meeting the challenges of the multilingual and multicultural learning space. / Lauridsen, Karen M.; Lillemose, Mette Kastberg.

    2014. Poster session præsenteret ved ICED 2014, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  39. Udgivet

    IntlUni The Challenges of the Multilingual and Multicultural Learning Space in the International university : Progress report April 2014 (Public part). / Lauridsen, Karen M.

    Executive Agency, Education, Audiovisual and Culture, 2014. 16 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  40. 2013
  41. Udgivet

    IntlUni - The Challenges of the Multilingual and Multicultural Learning Space in the International University. / Lauridsen, Karen M.

    2013. Abstract fra ICLHE 2013, Maastricht, Holland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  42. Udgivet

    Diversity in peer groups - the benefits and tensions it may entail. / Lauridsen, Karen M.; Madsen, Henning.

    2013. Paper præsenteret ved Society for Research in Higher Education, Newport, Wales, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  43. Udgivet

    Diversity in peer groups - the benefits and tensions it may entail. / Lauridsen, Karen M.; Madsen, Henning.

    2013. Abstract fra Society for Research in Higher Education, Newport, Wales, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  44. Udgivet

    Higher Education Language Policy : Report of Working Group under the European Language Council. / Lauridsen, Karen M.; Working Group under European Language Council.

    2013. 12 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  45. Udgivet

    IntlUni: The Challenges of the Multilingual and Multicultural Learning Space in the International University. / Lauridsen, Karen M.

    2013. Paper præsenteret ved The SoTL Commons 2013, Savannah, GA, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  46. Udgivet

    Multilingualism - a necessary, absent component in Europe 2020? / Lauridsen, Karen M.

    I: Sustainable Multilingualism, Nr. 3, 2013, s. 12-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Teaching and Learning Languages in the Era of Globalisation. / Lauridsen, Karen M.

    Competency-based Language Teaching in Higher Education. red. / Maria Luisa Pérez Canado. Dordrecht : Springer, 2013. s. 185-189.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  48. Udgivet

    Team Work in International Programs: Why is it so difficult? / Lauridsen, Karen M.; Madsen, Henning.

    2013. Paper præsenteret ved The SoTL Commons 2013, Savannah, GA, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  49. 2012
  50. Udgivet

    Driving without a GPS : How do we navigate the challenges of the international university. / Lauridsen, Karen M.

    2012. Paper præsenteret ved ICED 2012, Bangkok, Thailand.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  51. Udgivet

    New challenges? Well, certainly! / Lauridsen, Karen M.

    2012. Abstract fra Language Policy and Language Teaching. Multilingualism in Society, the World of Work and Politics, Freiburg (Breisgau), Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  52. Udgivet

    Developing teaching skills for the internationalized university: A Danish project. / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie.

    2012. Poster session præsenteret ved CALPIU '12, Roskilde, .

    Publikation: KonferencebidragPosterFormidling

  53. Udgivet

    Internationaliseringsudfordringer afspejlet i Studiemiljø2011 på Aarhus Universitet: Der er stadig plads til forbedringer! / Lauridsen, Karen M.; Cozart, Stacey Marie.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 7, Nr. 13, 2012, s. 54-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. Udgivet

    Learning Styles and Organisational Development in Practice : An exploratory study of how learning styles and individual learning strategies can facilitate organisational development. / Brix, Jacob; Lauridsen, Karen M.

    I: International Journal of Innovation and Learning, Bind 12, Nr. 2, 2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet
    Teaching Video – Oral exam : Three 20 minute videos. High, medium, low grade student. . Dahl Søndergaard, Bettina (Udvikler); Lauridsen, Karen M. (Udvikler); Lauridsen, Ole (Udvikler). 2012.

    Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Undervisning

  56. 2011
  57. Udgivet

    Fra sproglig mangfoldighed til undervisning på engelsk : Internationaliseringen af de danske universiteter i det 21. århundrede. / Lauridsen, Karen M.

    I: Sprogforum, Bind 51, 2011, s. 26-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  58. Udgivet

    Introduktion. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    Lyst til at lære: Læringsstile i skoler og dagtilbud. red. / Karen M. Lauridsen; Ole Lauridsen. København : Akademisk Forlag, 2011. s. 11-13.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  59. Udgivet

    Learning How to Learn : Learning Styles in Higher Education. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    2011. Paper præsenteret ved The SoTL Commons: A Conference for the Scholarship of Teaching and Learning, Statesboro, GA, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  60. Udgivet

    Lyst til at lære : Hvad er læringsstile og hvorfor læringsstile? / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    Lyst til at lære: læringsstile i skoler og dagtilbud. red. / Karen M. Lauridsen; Ole Lauridsen. København : Akademisk Forlag, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  61. Udgivet

    Lyst til at lære : Læringsstile i skoler og dagtilbud. / Lauridsen, Karen M. (Redaktør); Lauridsen, Ole (Redaktør).

    København : Akademisk Forlag, 2011.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  62. Udgivet

    Teaching and Learning Through a Foreign Language - A Challenging Task. / Lauridsen, Karen M.

    2011.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  63. 2010
  64. Udgivet

    Evolution and Engagement in SoTL : Today, Tomorrow, and Internationally. / Lauridsen, Karen M.; Gunn, Cathy; Kurtz, Gila; Maurer, Trent W.; Steele, Godfrey A.

    I: International Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, Bind 4, Nr. 2, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    The Multilingual and Multicultural Classroom : Introducing the Special Interest Group launched by the European Language Council. / Lauridsen, Karen M.

    I: European Journal of Language Policy / Revue européenne de politique linguistique, Bind 2, Nr. 1, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  66. Udgivet

    The multi-lingual and multi-cultural classroom. / Lauridsen, Karen M.

    2010, Lyd- og billedmedier.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  67. 2009
  68. Udgivet

    Hver gang du lærer et nyt sprog, bliver du et nyt menneske! Om virkeliggørelsen af den nordiske sprogdeklaration. / Lauridsen, Karen M.

    I: Språk i Norden, 2009, s. 23-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    National language policies in the era of globalisation : The case of Denmark. / Lauridsen, Karen M.

    I: European Journal of Language Policy / Revue européenne de politique linguistique, Bind 1, Nr. 1, 2009, s. 29-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Ny vin på gamle flasker : Læringsstile i undervisningen på de videregående uddannelser. / Lauridsen, Karen M.; Lauridsen, Ole.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 4, Nr. 7, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    Universities in the Knowledge Society: The Case of MOLAN. / Lauridsen, Karen M.; Kastberg, Peter.

    2009. Abstract fra XVII European Symposium on Languages for Special Purposes, Århus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  72. 2008
  73. Udgivet

    A multilingual Europe - ideal or reality? / Lauridsen, Karen M.

    I: Liaison Magazine, Nr. 1, July, 2008, s. 25-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  74. Udgivet

    Global realities - Local Needs : What are the needs for linguistic and intercultural compentences in the global knowledge economy? And how can these needs be met? / Lauridsen, Karen M.; Helmersen, Ole Nørgaard; Norlyk, Birgitte.

    I: Language at Work, Nr. 4, spring, 2008, s. 14-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  75. Udgivet

    Higher Education Language Learning and the World of Work. / Lauridsen, Karen M.; Toudic, Daniel.

    Languages at Work in Europe: Festschrift in Honour of Professor Wolfgang Mackiewicz. red. / Karen M. Lauridsen; Daniel Toudic. Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 2008. s. 93-109.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  76. Udgivet

    Hjernen er ikke en krukke der skal fyldes, men en ild der skal tændes : Om vejledning og vejledningskurser. / Lauridsen, Karen M.

    I: Dansk Universitetspaedagogisk Tidsskrift, Bind 3, Nr. 6, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  77. Udgivet

    Language Policy : How do organisations ensure that instructive texts are written and understood by their end users? / Lauridsen, Karen M.

    I: Hermes, Bind 40, 2008, s. 101-115.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    Languages at Work in Europe : Festschrift in Honour of Professor Wolfgang Mackiewicz. / Lauridsen, Karen M. (Redaktør); Toudic, Daniel (Redaktør).

    Göttingen : Vandenhoeck & Ruprecht, 2008. 179 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  79. Udgivet

    New Trends in the Language Professions : a Report from the World of Work. / Lauridsen, Karen M.; Helmersen, Ole Nørgaard; Norlyk, Birgitte.

    I: L S P and Professional Communication, Bind 8, Nr. 1, 2008, s. 8-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    Uddannelsespolitisk nytænkning: Ja tak! / Lauridsen, Karen M.; Helmersen, Ole Nørgaard; Norlyk, Birgitte.

    I: K O M Magasinet, Nr. 35, december, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  81. 2007
  82. Udgivet

    Communication and Language Policies in the Global Marketplace : Our corporate language is English. / Lauridsen, Karen M.

    Specialised Language in Global Communication. Universität Hamburg, 2007. s. 100-101.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  83. Udgivet

    Engelsk som globaliseringens sprog. / Lauridsen, Karen M.

    I: Anglo files : journal of English teaching, Nr. 144, Maj, 2007, s. 62-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  84. Udgivet
  85. Udgivet

    Joint European Master Degrees between Reality and Wishful Thinking : A critical assessment of the concept of joint degrees and its implementation in the European Higher Education Area. / Zethsen, Karen Korning; Lauridsen, Karen M.

    EUA Bologna Handbook. red. / Eric Froment; Jürgen Kohler; Lewis Purser; Lesley Wilson. Berlin : Raabe Verlag, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  86. Udgivet

    Sprogpolitik og globalisering. / Lauridsen, Karen M.; Norlyk, Birgitte; Helmersen, Ole.

    I: Jydske Vestkysten, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  87. Udgivet

    Verden taler ikke kun engelsk : Fremmedsprog og interkulturelle kompetencer er vigtigere end nogensinde før. / Lauridsen, Karen M.

    I: C 3, Nr. 5, oktober, 2007, s. 38-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  88. 2006
  89. Udgivet

    Lær Dansk på Nettet. / Lauridsen, Karen M.

    I: Tidsskrift for Universiteternes efter- og videreuddannelse, Bind 7, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  90. 2005
  91. Udgivet

    At være sproglærer er en livslang proces. / Lauridsen, Karen M.

    I: Boulevarden, Nr. 3, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  92. Udgivet

    Oversætteruddannelser der opfylder brede kompetencebehov eller "Det bedste til de bedste"? / Rasmussen, Kirsten Wølch; Lauridsen, Karen M.

    I: K O M Magasinet, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  93. 2004
  94. Udgivet

    Hvad vil vi? Hvad kan vi? / Lauridsen, Karen M.

    2004. Paper præsenteret ved Engelskan och de nordiske språken på högskolor och universitet, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  95. Udgivet

    Lille sprog - stort problem? / Lauridsen, Karen M.

    2004. Paper præsenteret ved Grænseløse Uddannelser, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  96. Udgivet

    Mobility Spells Quality - On the need for quality assurance of university programmes. / Lauridsen, Karen M.

    Internationales CIUTIForum. red. / Martin Forstner & Hannelore Lee-Jahnke. Berlin : Peter Lang, 2004. s. s. 275-285.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  97. Udgivet

    The Role of Languages in the Bologna Process. / Lauridsen, Karen M.

    2004. Paper præsenteret ved Friday seminar, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  98. Udgivet

    Universitetsledelsens rolle. / Lauridsen, Karen M.

    2004. Paper præsenteret ved Flere kvinder i forskningen, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  99. 2003
  100. Udgivet

    Definition af kompetenceniveauer i fremmedsprog inden for en fælles europæisk referenceramme. / Lauridsen, Karen M.

    I: Hermes, Bind 30, 2003, s. 39-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  101. Udgivet

    Europe's Changing Landscape. / Lauridsen, Karen M.

    2003. Paper præsenteret ved New Vistas: The Changing Environment for Transatlantic Exchange, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  102. Udgivet

    Europe's Changing Landscape. / Lauridsen, Karen M.

    I: I I E Networker Magazine, Nr. Fall, 2003, s. 53-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  103. Udgivet

    Languages and the Workplace. / Lauridsen, Karen M.

    2003. Paper præsenteret ved Language learning & Linguistic Diversity, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  104. Udgivet

    National & foreign languages - a push-me-pull-you? / Lauridsen, Karen M.

    2003. Paper præsenteret ved European Language Label Event, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  105. Udgivet

    Sproget og den nordiske medborger i det 21. århundrede. / Lauridsen, Karen M.

    2003. Paper præsenteret ved Språkutbildning i Norden. Konferens for förnyelse af högre utbildning i främmande språk, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  106. Udgivet

    Translation studies and the training of translators. / Lauridsen, Karen M.

    2003. Paper præsenteret ved Journées d'études. Les Langues dans l'enseignement supérieur, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  107. 2002
  108. Udgivet

    A European Union with 20+ Languages: A major challenge for the interpreting services. / Lauridsen, Karen M.

    I: ELC Information Bulletin, Bind 8, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  109. Udgivet

    Convergence of Structures in Europe. / Lauridsen, Karen M.; Pedersen, Frank.

    2002. Paper præsenteret ved AIEA annual conference, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  110. Udgivet

    Development of a University Language Policy. / Lauridsen, Karen M.

    2002. Paper præsenteret ved EAIE conference, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  111. Udgivet

    Internationalisering er også kvalitetssikring og sprogpolitik. / Lauridsen, Karen M.

    I: Anglo files : journal of English teaching, Nr. 123, 2002, s. 44-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  112. Udgivet

    Internationalisering på Handelshøjskolen i Århus. / Lauridsen, Karen M.

    2002. Paper præsenteret ved Rotary Århus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  113. Udgivet

    Quality Assurance: From Bologna via Prague to Berlin. / Lauridsen, Karen M.

    I: ELC Information Bulletin, Bind 8, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  114. Udgivet

    Spændingsfeltet mellem dansk og international kommunikation. / Lauridsen, Karen M.

    2002. Paper præsenteret ved DSFF Symposium, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  115. 2001
  116. Udgivet

    Denmark in the Bologna Process. / Lauridsen, Karen M.

    2001. Paper præsenteret ved De Vertalers- en tolkenopleiding in Europa na Bologna. Bijdragen van het CIUTI-colloquium, Marc Van de Velde (red.), Gent, Holland, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  117. Udgivet

    Europæisk sprogpolitik. / Lauridsen, Karen M.

    2001. Paper præsenteret ved Sprogmesse: Det Europæiske Sprogår, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  118. Udgivet

    Text & Translation. / Lauridsen, Karen M. (Redaktør); Bergenholtz, Henning (Redaktør); Engberg, Jan (Redaktør).

    Århus : Handelshøjskolen i Århus, Det erhvervssproglige fakultet, 2001. 199 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  119. Udgivet

    The Paradigms behind the Curricula in Europe and the US. / Lauridsen, Karen M.; Pedersen, Frank.

    2001. Paper præsenteret ved Business Management in the New Economy, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

Forrige 1 2 Næste