Institut for Virksomhedsledelse

John Thøgersen

  1. Tidsskriftartikel › Forskning › Ikke peer reviewed
  2. Udgivet

    Celebration of 40 Years of the Journal of Consumer Policy and What the Next 40 Might Look Like. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans-W.; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 40, Nr. 3, 2017, s. 235-244.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  3. Udgivet

    Er bilkørsel en dårlig vane - og kan den brydes? / Thøgersen, John; Møller, Berit Thorup.

    I: Miljøforskning, Nr. 57, 2003, s. 7-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  4. Udgivet

    Forbrugeradfærd og miljøbelastning. / Thøgersen, John.

    I: Samfundsoekonomen, Nr. 2, 1997, s. 5-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  5. Udgivet

    Who are the early adopters of car sharing? A brief history and an analysis of the early adoption of car sharing in Denmark. / Thøgersen, John; Norre, Lise.

    I: World Transport Policy and Practice Journal, Bind 5, Nr. 3, 1999, s. 96-108.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  6. Tidsskriftartikel › Forskning › Peer reviewed
  7. Udgivet

    A Social Norms Intervention Going Wrong: Boomerang Effects from Descriptive Norms Information. / Richter, Isabel ; Thøgersen, John; Klöckner, Christian A. .

    I: Sustainability, Bind 10, Nr. 8, 2848, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    A better carbon footprint label. / Thøgersen, John; Nielsen, Kristian S.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 125, 2016, s. 86-94.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    A cognitive dissonance interpretation of consistencies and inconsistencies in environmentally responsible behavior. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 24, Nr. 1, 2004, s. 93-103.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    A model of recycling behaviour: With evidence from Danish source separation programmes. / Thøgersen, John.

    I: International Journal of Research in Marketing, Bind 11, Nr. 2, 1994, s. 145-165.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Action speaks louder than words : The effect of personal attitudes and family norms on adolescents' pro-environmental behaviour. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 33, Nr. 1, 2012, s. 292-302.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Activation of social norms in social dilemmas : A review of the evidence and reflections on the implications for environmental behaviour. / Biel, Anders; Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 28, Nr. 1, jan, 2007, s. 93-112.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    Behavioural Spillover in the Environmental Domain: An Intervention Study. / Lanzini, Pietro; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 40, 2014, s. 381–390.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Breaking car use habits : The effectiveness of a free one-month travelcard. / Thøgersen, John; Møller, Berit Thorup.

    I: Transportation, Bind 35, Nr. 3, may, 2008, s. 329-345.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Changing Household Energy Usage : The Downsides of Incentives and How to Overcome Them. / van der Werff, Ellen; Thøgersen, John; Bruine de Bruin, Wändi.

    I: IEEE Power & Energy Magazine, Bind 16, Nr. 1, 2018, s. 42-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Chinese consumers' adoption of a "green" innovation - the case of organic food. / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    I: Journal of Marketing Management, Bind 28, Nr. 3-4, 03.2012, s. 313-333.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Complaining : A function of attitude, personality, and situation. / Thøgersen, John; Juhl, Hans Jørn; Poulsen, Carsten Stig.

    I: Psychology & Marketing, Bind 26, Nr. 8, 2009, s. 760-777.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Conspicuous consumption of clothing after the ”oil crisis”? / Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 2, Nr. 4, 23.08.1990, s. 89-98.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Conspicuous consumption of clothing in the 1980's. / Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 2, Nr. (4), 1990, s. 89-108.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Consumer buying motives and attitudes towards organic food in two emerging markets: China and Brazil. / Thøgersen, John; de Barcellos, Marcia Dutra; Perin , Marcelo Gattermann ; Zhou, Yanfeng .

    I: International Marketing Review, Bind 32, Nr. 3/4, 2015, s. 389 - 413.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Consumer decision making regarding a "green" everyday product. / Thøgersen, John; Jørgensen, Anne-Katrine; Sandager, Sara.

    I: Psychology & Marketing, Bind 29, Nr. 4, 2012, s. 187–197.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Consumer responses to ecolabels. / Thøgersen, John; Haugaard, Pernille; Olesen, Anja.

    I: European Journal of Marketing, Bind 44, Nr. 11, 2010, s. 1787 - 1810.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Consumers' evaluation of imported organic food products: The role of geographical distance. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    I: Appetite, Bind 130, 2018, s. 134-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Country differences in sustainable consumption : The case of organic food. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Macromarketing, Bind 30, Nr. 2, 2010, s. 171-185.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Developing-Economy preferences for imported organic food products. / Nuttavuthisit, Krittinee; Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 31, Nr. 3, 2019, s. 225-249.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Direct Experience and the Strength of the Personal Norm - Behavior Relationship. / Thøgersen, John.

    I: Psychology and Marketing, Bind 19, Nr. 10, 01.10.2002, s. 881-893.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    Direct and mediated impacts of product and process characteristics on consumers’ choice of organic vs. conventional chicken. / Marian, Livia; Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 29, Nr. 2, 2013, s. 106-112.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Direct experience and the strength of the personal norm - behaviour relationship. / Thøgersen, John.

    I: Psychology & Marketing, Bind 19, Nr. 10, 2002, s. 881-893.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Does green consumerism increase the acceptance of wind power? / Thøgersen, John; Noblet, Caroline.

    I: Energy Policy, Bind 51, Nr. 1, 2012, s. 854–862.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    Effects of the euro changeover on consumer behaviour: Introduction to the special issue. / Gärling, Tommy; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 30, Nr. 4, 2007, s. 303-311.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Electricity saving in households - a social cognitive approach. / Thøgersen, John; Grønhøj, Alice.

    I: Energy Policy, Bind 38, Nr. 12, 2010, s. 7732-7743.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Exploring private consumers’ willingness to adopt Smart Grid technology. / Toft, Madeleine Broman; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 39, Nr. 6, 2015, s. 648–660.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Facilitating recycling: Reverse-distribution channel design for participation and support. / Thøgersen, John.

    I: Social Marketing Quarterly, Bind 4, Nr. 1, 1997, s. 42-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    Feedback on household electricity consumption : Learning and social influence processes. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 35, Nr. 2, 2011, s. 138-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Following family or friends: Social norms in adolescent healthy eating. / Pedersen, Susanne; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Appetite, Bind 86, 2015, s. 54-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    From knowledge to action - new paths towards sustainable consumption. / Thøgersen, John; Schrader, Ulf.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 35, Nr. 1, 2012, s. 1-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Frontiers in sustainable consumption research. / Reisch, Lucia A.; Cohen, Maurie J.; Thøgersen, John; Tukker, Arnold.

    I: Gaia, Bind 25, Nr. 4, 2016, s. 234 – 240.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Frugal or green? Basic drivers of energy saving in European households. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 197, Nr. 1, 2018, s. 1521-1530.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    Gerhard Scherhorn, 21 February 1930–28 February 2018. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 41, Nr. 2, 06.2018, s. 99-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Green shopping : For selfish reasons or the common good? / Thøgersen, John.

    I: American Behavioral Scientist, Bind 55, Nr. 8, 2011, s. 1052-1076.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Udgivet

    Greening the greenhouse grower : A behavioral analysis of a sector-initiated system to reduce the environmental load of greenhouses . / Staats, Henk ; Jansen, Lilian; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Management, Bind 92, Nr. 10, 2011, s. 2461-2469 .

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Grøn markedsføring på Internettet. / Thøgersen, John.

    I: Ledelse og Erhvervsoekonomi, Bind 66, Nr. 4, 2002, s. 213-226.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. Udgivet

    Housing-related lifestyle and energy saving : A multi-level approach. / Thøgersen, John.

    I: Energy Policy, Bind 102, Nr. March, 2017, s. 73-87.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    How Stable is the Value Basis for Organic Food Consumption in China? / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng; Huang, Guang.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 134, Part A, 2016, s. 214-224.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    How important is country-of-origin for organic food consumers? A review of the literature and suggestions for future research . / Thøgersen, John; Pedersen, Susanne; Paternoga, Maria; Schwendel, Eva; Aschemann-Witzel, Jessica.

    I: British Food Journal, Bind 119, Nr. 3, 2017, s. 542-557.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    How may consumer policy empower consumers for sustainable lifestyles? / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 28, Nr. 2, 2005, s. 143-178.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Human values and the emergence of a sustainable consumption pattern: A panel study. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 23, Nr. 5, 2002, s. 605-630.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    I Nudge Myself : Exploring ´Self-Nudging´ Strategies to Drive Sustainable Consumption Behaviour. / Torma, Gabriele; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 42, Nr. 1, 2018, s. 141-154.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Informing versus nudging in environmental policy. / Ölander, Folke; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 37, Nr. 3, 2014, s. 341-356.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet

    Is the propensity to complain increasing over time? / Juhl, Hans Jørn; Thøgersen, John; Poulsen, Carsten Stig.

    I: Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, Bind 19, 2006, s. 118-127.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Like father, like son? Intergenerational transmission of values, attitudes, and behaviours in the environmental domain. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 29, Nr. 4, 2009, s. 414-421.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. Udgivet

    Marketing of electric vehicles. / Gärling, Anita; Thøgersen, John.

    I: Business Strategy and the Environment, Bind 10, 2001, s. 53-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. Udgivet

    Media attention and the market for 'green' consumer products. / Thøgersen, John.

    I: Business Strategy and the Environment, Bind 15, Nr. 3, 2006, s. 145-156.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. Udgivet

    Media attention and the market for 'green' consumer products. / Thøgersen, John.

    I: Business Strategy and the Environment, Bind 15, Nr. 3, 01.05.2006, s. 145-156.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Monetary incentives and environmental concern : Effects of a differentiated garbage fee. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Nr. 17, 1994, s. 407-442.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Monetary incentives and recycling: Behavioral and psychological reactions to a performance-dependent garbage fee. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 26, Nr. 2, 2003, s. 197-228.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    Norms for environmentally responsible behaviour: An extended taxonomy. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 26, Nr. 4, 2006, s. 247-261.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    Perceptual and motivational reasons for the low adoption of electric cars in Denmark. / Thøgersen, John; Ebsen, Jonas V.

    I: Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 65, 2019, s. 89-106.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    Promoting public transport as a subscription service: Effects of a free month travel card. / Thøgersen, John.

    I: Transport Policy, Bind 16, Nr. 6, 2009, s. 335-343.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. Udgivet

    Psychological determinants of paying attention to eco-labels in purchase decisions: Model development and multinational validation. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 23, Nr. 3, 2000, s. 285-313.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. Udgivet

    Psychology : Inducing green behaviour. / Thøgersen, John.

    I: Nature Climate Change, Bind 3, Nr. 2, 2013, s. 100-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  62. Udgivet

    Recycling and morality: A critical review of the literature. / Thøgersen, John.

    I: Environment and Behavior, Bind 28, Nr. 4, 1996, s. 536-558.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Reflecting on Behavioral Spillover in Context: How Do Behavioral Motivations and Awareness Catalyze Other Environmentally Responsible Actions in Brazil, China, and Denmark? / Nash, Nick; Whitmarsh, Lorraine; Capstick, Stuart; Thøgersen, John; Gouvela, Valdiney; de Carvalho Rodrigues Araújo, Rafella; K. Harder, Marie; Wang, Xiao; Liu, Yuebai.

    I: Frontiers in Psychology, Bind 10, 788, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. Udgivet

    Responsible technology acceptance : Model development and application to consumer acceptance of Smart Grid technology. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    I: Applied Energy, Bind 134, Nr. 1, 2014, s. 392-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Simple and Painless? The Limitations of Spillover in Environmental Campaigning. / Thøgersen, John; Crompton, Tom.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 32, Nr. 2, 2009, s. 141-163.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. Udgivet

    Social desirability and sustainable food research: a systematic literature review. / Cerri, Jacopo; Thøgersen, John; Testa, Francesco.

    I: Food Quality and Preference, Bind 71, 2019, s. 136-140.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    Social norms and cooperation in real-life social dilemmas. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 29, Nr. 4, 2008, s. 458-472.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Spillover of environment-friendly consumer behaviour. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 23, Nr. 3, 2003, s. 225-236.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Spillover processes in the development of a sustainable consumption pattern. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 20, Nr. 1, 1999, s. 53-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Sustainable Food Consumption in the Nexus between National Context and Private Lifestyle : A Multi-Level Study. / Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 55, 2017, s. 16-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    Sustainable consumption : Opportunities for consumer research and public policy. / Prothero, Andrea; Dobscha, Susan; Freund, Jim ; Kilbourne, William E.; Luchs, Michael G.; Ozanne, Lucie K.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Public Policy & Marketing, Bind 30, Nr. 1, 2011, s. 31-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    Sustainable seafood consumption in action: Relevant behaviours and their predictors. / Richter, Isabel ; Thøgersen, John; Klöckner, Christian A. .

    I: Sustainability, Bind 9, Nr. 12, 2313, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    Sustainable user innovation from a policy perspective : a systematic literature review. / Nielsen, Kristian Roed; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 133, 2016, s. 65-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    Texting your way to healthier eating? Effects of participating in a feedback intervention using text messaging on adolescents’ fruit and vegetable intake. / Pedersen, Susanne; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Health Education Research, Bind 31, Nr. 2, 2016, s. 171-184.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  75. Udgivet

    The Importance of Consumer Trust for the Emergence of a Market for Green products : The Case of Organic Food. / Nuttavuthisit, Krittinee; Thøgersen, John.

    I: Journal of Business Ethics, Bind 140, Nr. 2, 2017, s. 323–337.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. Udgivet

    The Importance of Cultural Values and Trust for Innovation : A European Study. / Zhu, Bing; Habisch, André; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Innovation Management, Bind 22, Nr. 2, 1850017, 02.2018, s. 1-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    The Importance of Framing for Consumer Acceptance of the Smart Grid : A Comparative Study of Denmark, Norway and Switzerland. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    I: Energy Research & Social Science, Bind 3, 2014, s. 113–123.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    The changing importance of quality aspects in food consumption. / Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen; Grunert, Klaus G.; Poulsen, Carsten Stig; Thøgersen, John.

    I: Advances in Consumer Research, Bind 5, 2001, s. 5-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet

    The dynamic interaction of personal norms and environment-friendly buying behavior: A panel study. / Thøgersen, John; Ølander, Folke.

    I: Journal of Applied Social Psychology, Bind 36, Nr. 7, 2006, s. 1758-1780.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    The ethical consumer: Moral norms and packaging choice. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 22, Nr. 4, 1999, s. 439-460.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    The impact of attitudes and perceptions on travel mode choice and car ownership in a Chinese megacity : The case of Guangzhou. / He, Sylvia Y.; Thøgersen, John.

    I: Research in Transportation Economics, Bind 62, 2017, s. 57-67.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. Udgivet

    The impact of organic certification and country of origin on consumer food choice in developed and emerging economies. / Thøgersen, John; Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica.

    I: Food Quality and Preference, Bind 72, 2019, s. 10-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  83. Udgivet

    The mediated influence of a traceability label on consumer’s willingness to buy the labelled product. / Bradu, Cosmina ; Orquin, Jacob Lund; Thøgersen, John.

    I: Journal of Business Ethics, Bind 124, Nr. 2, 2014, s. 283-295.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  84. Udgivet

    The mediated influences of perceived norms on pro-environmental behavior. / Thøgersen, John.

    I: Revue d'Economie Politique, Bind 124, Nr. 2, 2014, s. 179-193.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  85. Udgivet

    The moderating role of human values in planned behavior : The case of Chinese consumers’ intention to buy organic food. / Zhou, Y.; Thøgersen, John; Ruan, Y.; Huang, G.

    I: Journal of Consumer Marketing, Bind 30, Nr. 4, 2013, s. 335-344.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  86. Udgivet

    The motivational roots of norms for environmentally responsible behavior. / Thøgersen, John.

    I: Basic and Applied Social Psychology, Bind 31, Nr. 4, 2009, s. 348-362.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    The role of car ownership in attitudes towards public transport : A comparative study of Guangzhou and Brisbane. / Tao, Sui; He, Sylvia; Thøgersen, John.

    I: Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 60, Nr. January, 2019, s. 685-699.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    The role of price as a product attribute in the organic food context : An exploration based on actual purchase data. / Marian, Livia; Chrysochou, Polymeros; Krystallis Krontalis, Athanasios; Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 37, Nr. October, 2014, s. 52-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  89. Udgivet

    To what degree are environmentally beneficial choices reflective of a general conservation stance? / Thøgersen, John; Ølander, Folke.

    I: Environment and Behavior, Bind 38, Nr. 4, 2006, s. 550-569.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  90. Udgivet

    Transport-related lifestyle and environmentally-friendly travel mode choices : A multi-level approach. / Thøgersen, John.

    I: Transportation Research. Part A: Policy & Practice, Bind 107, 2018, s. 166-186.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Understanding of consumer behaviour as a prerequisite for environmental protection. / Ølander, Carl Folke; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind vol. 18, Nr. nr. 4, 1995, s. 345-385.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  92. Udgivet

    Understanding repetitive travel mode choices in a stable context: A panel study approach. / Thøgersen, John.

    I: Transportation Research. Part A: Policy & Practice, Bind 40, Nr. 8, 2006, s. 621-638.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Udgivet

    Unsustainable Consumption : Basic Causes and Implications for Policy. / Thøgersen, John.

    I: European Psychologist, Bind 19, Nr. 2, 2014, s. 84-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Wasteful food consumption : Trends in food and packaging waste. / Thøgersen, John.

    I: Advances in Consumer Research, Bind 3, Nr. 12, 1996, s. 432-440.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    Wasteful food consumption: Trends in food and packaging waste. / Thøgersen, John.

    I: Scandinavian Journal of Management, Bind 12, 1996, s. 291-304.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. Accepteret/In press

    What drives organic food consumption in Lebanon? / Tleis, Malak; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  97. Udgivet

    Who attempts to drive less in New England? / Noblet, C. L.; Thøgersen, John; Teisl, M. F.

    I: Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 23, Nr. March, 03.2014, s. 69–80.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  98. Udgivet

    Why young people do things for the environment : The role of parenting for adolescents’ motivation to engage in pro-environmental behaviour. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 54, 2017, s. 11-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. Udgivet

    Will the consistent organic food consumer step forward? An empirical analysis. / Juhl, Hans Jørn; Fenger, Morten H. J.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Research, Bind 44, Nr. 3, 2017, s. 519-535.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  100. Review › Forskning › Peer reviewed
  101. Udgivet

    Reviews. / Thogersen, John.

    I: Economic and Industrial Democracy, Bind 7, Nr. 4, 01.01.1986, s. 569-570.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  102. Leder › Forskning › Ikke peer reviewed
  103. Udgivet

    A welcome to our new Editorial Board. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 39, Nr. 1, 2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  104. Udgivet

    The Journal of Consumer Policy Outstanding Reviewer Award 2013. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans-W. ; Reisch, L.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, C.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 36, Nr. 4, 2013, s. 367-368.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

Forrige 1 2 3 Næste