Institut for Virksomhedsledelse

John Thøgersen

  1. Udgivet

    A Social Norms Intervention Going Wrong: Boomerang Effects from Descriptive Norms Information. / Richter, Isabel ; Thøgersen, John; Klöckner, Christian A. .

    I: Sustainability, Bind 10, Nr. 8, 2848, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  2. Udgivet

    A better carbon footprint label. / Thøgersen, John; Nielsen, Kristian S.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 125, 2016, s. 86-94.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    A cognitive dissonance interpretation of consistencies and inconsistencies in environmentally responsible behavior. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 24, Nr. 1, 2004, s. 93-103.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet
  5. Udgivet

    A model for the relationship between proenvironmental and health behavior. / Lanyi, Katalin; Byrka, Kasia; Kaiser, Florian G.; Thøgersen, John.

    2006. Poster session præsenteret ved 26th International Congress of Applied Psychology, Athens, Greece, .

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  6. Udgivet

    A model of recycling behaviour: With evidence from Danish source separation programmes. / Thøgersen, John.

    I: International Journal of Research in Marketing, Bind 11, Nr. 2, 1994, s. 145-165.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. E-pub ahead of print

    A sense of sustainability? – How sensory consumer science can contribute to sustainable development of the food sector. / Aschemann-Witzel, Jessica; Ares, Gastón; Thøgersen, John; Monteleone, Erminio.

    I: Trends in Food Science and Technology, 02.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskningpeer review

  8. Udgivet

    A welcome to our new Editorial Board. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 39, Nr. 1, 01.03.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  9. Udgivet

    A welcome to our new Editorial Board. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 39, Nr. 1, 2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  10. Udgivet

    Action speaks louder than words : The effect of personal attitudes and family norms on adolescents' pro-environmental behaviour. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 33, Nr. 1, 2012, s. 292-302.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Udgivet

    Activation of social norms in social dilemmas : A review of the evidence and reflections on the implications for environmental behaviour. / Biel, Anders; Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 28, Nr. 1, jan, 2007, s. 93-112.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Activation of social norms in social dilemmas : A review of the evidence and reflections on the implications for environmental behaviour. / Biel, Anders; Thøgersen, John.

    2005. Paper præsenteret ved 7th Nordic Environmental Social Science Research Conference, Göteborg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  13. Udgivet
  14. Udgivet

    An Editorial and a Welcome : Our New Editorial Board (2011-2015). / Mathios, Alan; Micklitz, Hans W.; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 34, Nr. 1, 01.03.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  15. Udgivet

    Appeals to consumer responsibility and improving structural conditions as means to promote sustainable consumer behavior. / Thøgersen, John.

    2007. Paper præsenteret ved Marketing and Public Policy Conference, Washington, D.C., USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  16. Udgivet

    Are consumers guided by selfish or unselfish motives when they buy organic food? / Thøgersen, John.

    2006. Paper præsenteret ved 26th International Congress of Applied Psychology, Athens, Greece, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  17. Udgivet

    Behaviorally Informed Consumer Policy : Research and Policy for “Humans”. / Reisch, Lucia Antonia Salome; Thøgersen, John.

    Routledge Handbook on Consumption. red. / Margit Keller; Bente Halkier; Terhi-Anna Wilska; Monica Truninger. Routledge, 2017. s. 242-254 (Routledge International Handbooks).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Behavioural Spillover in the Environmental Domain: An Intervention Study. / Lanzini, Pietro; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 40, 2014, s. 381–390.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet
  20. Udgivet

    Breaking car use habits : The effectiveness of a free one-month travelcard. / Thøgersen, John; Møller, Berit Thorup.

    I: Transportation, Bind 35, Nr. 3, may, 2008, s. 329-345.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Breaking car-use habits: The effectiveness of economic incentives. / Thøgersen, John; Møller, Berit Thorup.

    2004. Paper præsenteret ved 3rd International Conference on Traffic & Transport Psychology, ICTTP 2004, Nottingham, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  22. Udgivet

    Brukarnas del i en kretsloppsanpassad samhällsutveckling. / Thiberg, Sven; Thøgersen, John; Dahlman, Sven.

    1993.

    Publikation: Working paperForskning

  23. Udgivet

    Can education on sustainability change business student’s environmental behaviours? / Aschemann-Witzel, Jessica; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2012. Abstract fra IAREP conference, Wroclaw, Polen.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  24. Udgivet

    Car use habits : An obstacle to the use of public transportation? / Møller, Berit; Thøgersen, John.

    Advances in Spatial Science. Springer International Publishing, 2008. s. 301-313 (Advances in Spatial Science, Bind 55).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  25. Udgivet

    Car-use habits : An obstacle to the use of public transportation? / Møller, Berit Thorup; Thøgersen, John.

    Road Pricing, the Economy and the Environment. red. / Chris Jensen-Butler; Birgitte Sloth; Morten Marott Larsen; Bjarne Madsen; Otto Anker Nielsen. Berlin : Springer, 2008. s. 301-314 (Advances in Spatial Science).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  26. Udgivet

    Car-use habits: An obstacle to the use of public transportation? / Møller, Berit Thorup; Thøgersen, John.

    2003. Paper præsenteret ved TRIP Research Conference: The Economic and Environmental Consequences of Regulating Traffic, Hillerød, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  27. Udgivet

    Celebration of 40 Years of the Journal of Consumer Policy and What the Next 40 Might Look Like. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans-W.; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 40, Nr. 3, 2017, s. 235-244.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  28. Udgivet

    Changing Household Energy Usage : The Downsides of Incentives and How to Overcome Them. / van der Werff, Ellen; Thøgersen, John; Bruine de Bruin, Wändi.

    I: IEEE Power & Energy Magazine, Bind 16, Nr. 1, 2018, s. 42-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet
  30. Udgivet

    Changing consumer attitudes and behaviour: Lessons from Danish source separation programmes. / Thøgersen, John.

    Proceedings of EnvironmexAsia/ WatermexAsia 92 International Conference. 1992. s. C52-C64.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  31. Udgivet

    Chinese consumers' adoption of a "green" innovation - the case of organic food. / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    Contemporary Issues in Green and Ethical Marketing. red. / Morven G. McEachern; Marylyn Carrigan. Taylor & Francis, 2013.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Chinese consumers' adoption of a "green" innovation - the case of organic food. / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    I: Journal of Marketing Management, Bind 28, Nr. 3-4, 03.2012, s. 313-333.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Chinese consumers' adoption of a "green" innovation - the case of organic food. / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    2011. Paper præsenteret ved ECARDC X: Rural China and its Global Connections, Aarhus, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  34. Udgivet

    Cognitive dissonance and the development of a sustainable consumption pattern. / Thøgersen, John.

    2002. Paper præsenteret ved The ACR 2002 Asia-Pacific Conference, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  35. Udgivet

    Comparison of Consumer preferences for Imported Organic Food Products in a Developed and Developing Economy. / Pedersen, Susanne; Zhang, Ting; Zhou, Yanfeng; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2019. Abstract fra EMAC 2019, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet

    Complaining : A function of attitude, personality, and situation. / Thøgersen, John; Juhl, Hans Jørn; Poulsen, Carsten Stig.

    I: Psychology & Marketing, Bind 26, Nr. 8, 2009, s. 760-777.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Complaining: A function of attitude, personality, and situation. / Thøgersen, John; Juhl, Hans Jørn; Poulsen, Carsten Stig.

    2003. Paper præsenteret ved American Marketing Association, Marketing and Public Policy Conference, Washington DC, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  38. Udgivet

    Complaint studies: Methodological considerations and a result. / Juhl, Hans Jørn; Poulsen, Carsten Stig; Thøgersen, John.

    2006. Paper præsenteret ved 35th EMAC Conference: Sustainable Marketing Leadership, Athens, Greece, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  39. Udgivet

    Conspicuous consumption of clothing after the ”oil crisis”? / Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 2, Nr. 4, 23.08.1990, s. 89-98.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Conspicuous consumption of clothing in the 1980's. / Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 2, Nr. (4), 1990, s. 89-108.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Udgivet

    Consumer acceptance of Smart Grid technology : A mixed motives model. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    2012. Abstract fra IAREP 2012 Conference, Wroclaw, Polen.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  42. Udgivet

    Consumer acceptance of playing an active role in the Smart Grid : A three countries study. / Schuitema, Geertje; Thøgersen, John; Toft, Madeleine Broman.

    2011. Abstract fra NCE workshop on Smart Grid, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  43. Udgivet

    Consumer acceptance of playing an active role in the Smart Grid : A three countries study. / Thøgersen, John; Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje.

    2012. Abstract fra Behavior, Energy and Climate Change Conference, Sacramento, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  44. Udgivet

    Consumer acceptance of playing an active role in the Smart Grid : A three countries study. / Thøgersen, John.

    2012. Paper præsenteret ved Behavior, Energy and Climate Change Conference, Sacramento, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  45. Udgivet

    Consumer behaviour and the environment : Which role for information? / Thøgersen, John.

    Environment, Information and Consumer Behaviour. red. / Signe Krarup; Clifford S. Russell. Cheltenham, UK : Edward Elgar Publishing, 2005. (New horizons in environmental economics).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  46. Udgivet

    Consumer behaviour and the environment: Which role for information? / Thøgersen, John.

    2003. Paper præsenteret ved The SØM workshop, "Environment, Information and Consumer Behaviour", Frederiksdal, Denmark, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  47. Udgivet

    Consumer buying motives and attitudes towards organic food in two emerging markets: China and Brazil. / Thøgersen, John; de Barcellos, Marcia Dutra; Perin , Marcelo Gattermann ; Zhou, Yanfeng .

    I: International Marketing Review, Bind 32, Nr. 3/4, 2015, s. 389 - 413.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    Consumer decision making regarding a "green" everyday product. / Thøgersen, John; Jørgensen, Anne-Katrine; Sandager, Sara.

    I: Psychology & Marketing, Bind 29, Nr. 4, 2012, s. 187–197.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Consumer decision-making with regard to organic food products. / Thøgersen, John.

    Traditional Food Production and Rural Sustainable Development: A European Challenge. red. / Teresa de Noronha Vaz; Peter Nijkamp; Jean-Louis Rastoin. Farnham : Ashgate, 2009. s. 173-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  50. Udgivet

    Consumer decision-making with regard to organic food products: Results from the CONDOR project. / Thøgersen, John.

    2006. Paper præsenteret ved Traditional Food Processing and Technological Innovation Conference, University of Algarve, Portugal.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  51. Udgivet

    Consumer evaluation of imported organic food products in emerging economies in Asia. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra International Food Marketing Research Symposium, Dubrovnik, Kroatien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  52. Udgivet

    Consumer knowledge structures with regards to organic foods. / Bredahl, Lone; Thøgersen, John; Dean, Moira; Pemartin, Maria; Stiebel, Jennifer.

    2004.

    Publikation: Working paperForskning

  53. Udgivet

    Consumer responses to ecolabels. / Thøgersen, John; Haugaard, Pernille; Olesen, Anja.

    I: European Journal of Marketing, Bind 44, Nr. 11, 2010, s. 1787 - 1810.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. Udgivet

    Consumer values, behavior and sustainable development. / Thøgersen, John.

    2001. Paper præsenteret ved Asia Pacific ACR 2000 Conference, Surfers Paradise, Gold Coast, Australien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  55. Udgivet

    Consumers' evaluation of imported organic food products: The role of geographical distance. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    I: Appetite, Bind 130, 2018, s. 134-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Consumers, policy and the environment : A tribute to Folke Ölander. / Grunert, Klaus G. (Redaktør); Thøgersen, John (Redaktør).

    New York : Springer, 2005. 367 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  57. Accepteret/In press

    Consumption. / Hertwich, E. G.; Thøgersen, John; Carlsson-Kanyama, A.

    Industrial Ecology: Theory, Methods and Applications. red. / H. Brattebø. 2012.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  58. Udgivet

    Country differences in sustainable consumption : The case of organic food. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Macromarketing, Bind 30, Nr. 2, 2010, s. 171-185.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    Cross-national and lifestyle differences in consumer choice criteria and motives with regard to a processed organic food. / Thøgersen, John; Bredahl, Lone.

    Asia-Pacific Advances in Consumer Research. red. / Margaret Craig Lees; Teresa Davis; Gary Gregory. Bind 7 Sydney : Association for Consumer Research, 2006. s. 60-70.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  60. Udgivet

    Cross-national and lifestyle differences in consumer choice criteria and motives with regard to a processed organic food. / Thøgersen, John; Bredahl, Lone.

    2006. Paper præsenteret ved Association for Consumer Research Asia Pacific Conference, Sydney, Australia, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  61. Udgivet

    Danske forbrugeres oplevelse af forskelle og ligheder mellem miljørelevante aktiviteter. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    1999.

    Publikation: Working paperForskning

  62. Udgivet

    Deltagelse i kildesortering af husholdningsaffald : adfærdsteoretisk studie. / Johansson, Michael G.; Thøgersen, John.

    Kbh. : Miljøministeriet, Miljøstyrelsen, 1991. 101 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  63. Udgivet

    Developing-Economy preferences for imported organic food products. / Nuttavuthisit, Krittinee; Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 31, Nr. 3, 2019, s. 225-249.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. Udgivet

    Direct Experience and the Strength of the Personal Norm - Behavior Relationship. / Thøgersen, John.

    I: Psychology and Marketing, Bind 19, Nr. 10, 01.10.2002, s. 881-893.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Direct and mediated impacts of product and process characteristics on consumers’ choice of organic vs. conventional chicken. / Marian, Livia; Thøgersen, John.

    Microcosm of Economic Psychology: Proceedings of the IAREP Conference Wroclaw 2012 . red. / Agata Gasiorowska; Tomasz Zaleskiewics. Wroclaw : Warsaw School of Social Sciences and Humanities,Faculty in Wroclaw, 2012. s. 191-203.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  66. Udgivet

    Direct and mediated impacts of product and process characteristics on consumers’ choice of organic vs. conventional chicken. / Marian, Livia; Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 29, Nr. 2, 2013, s. 106-112.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    Direct experience and the strength of the personal norm - behaviour relationship. / Thøgersen, John.

    I: Psychology & Marketing, Bind 19, Nr. 10, 2002, s. 881-893.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Direct experience and the strength of the personal norm-behaviour relationship. / Thøgersen, John.

    Fairness and Cooperation. red. / E. Kirchler; C. Rodler; K. Meier; E. Hölzl. University of Austria, 2000. s. 446-452.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  69. Udgivet

    Do small green actions lead to bigger ones – or to lying and stealing? / Thøgersen, John.

    2011, Article.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskningpeer review

  70. Udgivet

    Do taste expectations mediate the impact of quality cues on consumers’ choice of chicken? / Marian, Livia; Thøgersen, John; Krystallis Krontalis, Athanasios.

    2012. Abstract fra International MAPP Workshop , Middelfart, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  71. Udgivet

    Does Green Consumerism Increase the Acceptance of Wind Power? / Thøgersen, John; Noblet, Caroline.

    2012. Paper præsenteret ved Behavioural Environmental Economics, Toulouse, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  72. Udgivet

    Does green consumerism increase the acceptance of wind power? / Thøgersen, John; Noblet, Caroline.

    I: Energy Policy, Bind 51, Nr. 1, 2012, s. 854–862.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    Drivers and barriers among private consumers for accepting an active role in the Smart Grid. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    2012. Abstract fra The 4th Danish Smart Grid Research Network, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  74. Udgivet

    Economic psychology and pro-environmental behaviour. / Handgraaf, Michel; Griffioen, Anouk; Bolderdijk, Jan Willem; Thøgersen, John.

    Economic Psychology. red. / Rob Ranyard. Hoboken : Wiley, 2017. s. 435-450 (BPS Textbooks in Psychology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  75. Udgivet

    Editorial : 40th Anniversary of the Journal of Consumer Policy. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner Hull, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 40, Nr. 1, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  76. Udgivet

    Effects of the euro changeover on consumer behaviour: Introduction to the special issue. / Gärling, Tommy; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 30, Nr. 4, 2007, s. 303-311.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    Eksportstrategi for danske økologiske fødevarer. / Thøgersen, John; Grunert, Klaus G; Aschemann-Witzel, Jessica; Esbjerg, Lars; Volke Christensen, Katrine.

    Aarhus : Institut for Marketing og Organisation, Business and Social Sciences, Aarhus Universitet, 2011. 68 s. (Fødevareministeriet v/NaturErhvervstyrelsen).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  78. Udgivet

    Electricity saving in households - a social cognitive approach. / Thøgersen, John; Grønhøj, Alice.

    I: Energy Policy, Bind 38, Nr. 12, 2010, s. 7732-7743.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet

    Emballagens miljøbelastning: En mål-middelanalyse af forbrugernes problemopfattelse og løsningsstrategier. / Thøgersen, John; Bech-Larsen, Tino.

    1993. Paper præsenteret ved Nordisk Netværkskonferens, Göteborg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  80. Udgivet

    Environmentally friendly consumer behavior : The interplay of moral attitudes, perceived private costs, and facilitation. / Thøgersen, John; Andersen, Alf K.

    Industry and the Environment: Practical Applications of Environmental Management Approaches in Business. red. / John P. Ulhøi; Henning Madsen. Aarhus School of Business, The Corporate Technology and Environmental Management Research Group, 1996. s. 179-195.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  81. Udgivet

    Er bilkørsel en dårlig vane - og kan den brydes? / Thøgersen, John; Møller, Berit Thorup.

    I: Miljøforskning, Nr. 57, 2003, s. 7-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  82. Udgivet

    Et adfærdsteoretisk grundlag for kildesortering af husholdningsaffald. / Thøgersen, John.

    Handelshøjskolen i Århus, Institut for Markedsøkonomi, 1990.

    Publikation: Working paperForskning

  83. Udgivet

    Exploring private consumers’ willingness to adopt Smart Grid technology. / Toft, Madeleine Broman; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 39, Nr. 6, 2015, s. 648–660.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  84. Udgivet

    Facilitating recycling: Reverse-distribution channel design for participation and support. / Thøgersen, John.

    I: Social Marketing Quarterly, Bind 4, Nr. 1, 1997, s. 42-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  85. Udgivet

    Feedback on household electricity consumption : Learning and social influence processes. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 35, Nr. 2, 2011, s. 138-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  86. Udgivet

    Feedback-motiveret elbesparelse i boligen. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    Aarhus : Handelshøjskolen, Aarhus Universitet, Institut for Marketing og Statistik, 2010.

    Publikation: Working paperForskning

  87. Udgivet

    Folke Ölander, 21 July 1935-28 December 2013. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans W.; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 37, Nr. 1, 01.03.2014, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  88. Udgivet

    Following family or friends: Social norms in adolescent healthy eating. / Pedersen, Susanne; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Appetite, Bind 86, 2015, s. 54-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  89. Udgivet

    Forbrugeradfærd og miljøbelastning. / Thøgersen, John.

    I: Samfundsoekonomen, Nr. 2, 1997, s. 5-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  90. Udgivet
  91. Udgivet

    Forbrugeradfærdsundersøgelser med miljømæssigt sigte: Erfaringer og perspektiver. / Thøgersen, John.

    København : Miljøstyrelsen, 1995. 154 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  92. Udgivet

    Forbrugerklager 2002: Tilbøjelighed og adfærd. / Poulsen, Carsten Stig; Juhl, Hans Jørn; Thøgersen, John.

    Århus : Handelshøjskolen i Århus, MAPP Centeret, 2004.

    Publikation: Working paperForskning

  93. Udgivet

    From knowledge to action - new paths towards sustainable consumption. / Thøgersen, John; Schrader, Ulf.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 35, Nr. 1, 2012, s. 1-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Frontiers in sustainable consumption research. / Reisch, Lucia A.; Cohen, Maurie J.; Thøgersen, John; Tukker, Arnold.

    I: Gaia, Bind 25, Nr. 4, 2016, s. 234 – 240.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    Frugal or green? Basic drivers of energy saving in European households. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 197, Nr. 1, 2018, s. 1521-1530.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. Udgivet
  97. Udgivet

    Genanvendelse: Oplæg til sporskifte i indsatsen på affaldsområdet. / Thøgersen, John; Husmer, Lis.

    1998.

    Publikation: Working paperForskning

  98. Udgivet

    Gerhard Scherhorn, 21 February 1930–28 February 2018. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 41, Nr. 2, 06.2018, s. 99-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. Udgivet

    German consumers' packaging preferences. / Thøgersen, John.

    Environmental Management: Where Do We Stand?. red. / R. Wolff; B. E. Ytterhus. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 1995. s. 284-309.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  100. Udgivet

    German consumers' packaging preferences. / Thøgersen, John.

    Environmental Management: Where Do We Stand? Selected papers from the second Nordic Network Conference, Norwegian School of Management (BI), Oslo. red. / Rolf Wolff; E. Ytterhus. Cappelen Damm Akademisk, 1995. s. 284-309.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

Forrige 1 2 3 Næste