John Thøgersen

  1. 1986
  2. Udgivet

    Reviews. / Thogersen, John.

    I: Economic and Industrial Democracy, Bind 7, Nr. 4, 01.01.1986, s. 569-570.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  3. 1990
  4. Udgivet

    Conspicuous consumption of clothing in the 1980's. / Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 2, Nr. (4), 1990, s. 89-108.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Udgivet

    Et adfærdsteoretisk grundlag for kildesortering af husholdningsaffald. / Thøgersen, John.

    Handelshøjskolen i Århus, Institut for Markedsøkonomi, 1990.

    Publikation: Working paperForskning

  6. Udgivet

    Conspicuous consumption of clothing after the ”oil crisis”? / Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 2, Nr. 4, 23.08.1990, s. 89-98.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. 1991
  8. Udgivet

    Deltagelse i kildesortering af husholdningsaffald : adfærdsteoretisk studie. / Johansson, Michael G.; Thøgersen, John.

    Kbh. : Miljøministeriet, Miljøstyrelsen, 1991. 101 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  9. 1992
  10. Udgivet
  11. Udgivet

    Changing consumer attitudes and behaviour: Lessons from Danish source separation programmes. / Thøgersen, John.

    Proceedings of EnvironmexAsia/ WatermexAsia 92 International Conference. 1992. s. C52-C64.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  12. Udgivet
  13. 1993
  14. Udgivet

    Brukarnas del i en kretsloppsanpassad samhällsutveckling. / Thiberg, Sven; Thøgersen, John; Dahlman, Sven.

    1993.

    Publikation: Working paperForskning

  15. Udgivet

    Emballagens miljøbelastning: En mål-middelanalyse af forbrugernes problemopfattelse og løsningsstrategier. / Thøgersen, John; Bech-Larsen, Tino.

    1993. Paper præsenteret ved Nordisk Netværkskonferens, Göteborg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  16. Udgivet
  17. 1994
  18. Udgivet

    A model of recycling behaviour: With evidence from Danish source separation programmes. / Thøgersen, John.

    I: International Journal of Research in Marketing, Bind 11, Nr. 2, 1994, s. 145-165.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Monetary incentives and environmental concern : Effects of a differentiated garbage fee. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Nr. 17, 1994, s. 407-442.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Recycling as moral behaviour. / Thøgersen, John.

    1994. Paper præsenteret ved IAREP/SABE Conference, Rotterdam, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  21. Udgivet

    Recycling of consumer waste: A behavioural science approach to environmental protection policy. / Thøgersen, John.

    Economy, Environment and Technology: A Socioeconomic Approach. red. / B. Bürgenmeier. Armonk : M. E. Sharpe, 1994. s. 51-73.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  22. Udgivet
  23. Udgivet

    Understanding of consumer behaviour as a prerequisite for environmental protection. / Ølander, Carl Folke; Thøgersen, John.

    1994. Paper præsenteret ved 23rd International Congress of Applied Psychology, Madrid, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  24. 1995
  25. Udgivet
  26. Udgivet

    Forbrugeradfærdsundersøgelser med miljømæssigt sigte: Erfaringer og perspektiver. / Thøgersen, John.

    København : Miljøstyrelsen, 1995. 154 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  27. Udgivet
  28. Udgivet

    German consumers' packaging preferences. / Thøgersen, John.

    Environmental Management: Where Do We Stand?. red. / R. Wolff; B. E. Ytterhus. Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 1995. s. 284-309.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  29. Udgivet

    German consumers' packaging preferences. / Thøgersen, John.

    Environmental Management: Where Do We Stand? Selected papers from the second Nordic Network Conference, Norwegian School of Management (BI), Oslo. red. / Rolf Wolff; E. Ytterhus. Cappelen Damm Akademisk, 1995. s. 284-309.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  30. Udgivet

    German consumers' packaging preferences: A conjoint analysis. / Thøgersen, John.

    1995. Paper præsenteret ved 24th EMAC Conference, Paris, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  31. Udgivet
  32. Udgivet

    Perceptions of waste and recycling. A qualitative analysis. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    Frontiers in Economic Psychology: Proceedings of the 20th IAREP Colloquium. red. / E. Nyhus & S. Troye. Bergen : Norwegian School of Economics and Business Administration, 1995. s. s. 778-799.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  33. Udgivet

    Perceptions of waste and recycling. A qualitative analysis. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    1995. Paper præsenteret ved The 20th Annual Colloquium of IAREP, The International Association for Research in Economic Psychology August 1995 Frontiers in Economic Psychology Norwegian School of Economics and Business Administration. Bergen, August, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  34. Udgivet

    Recycling and morality. / Thøgersen, John.

    Sustainable Consumption: Report from the International Conference on Sustainable Consumption at Lillehammer February 1995. red. / E. Stø. Lysaker : National Institute for Consumer Research (SIFO), 1995. s. 375-406.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  35. Udgivet

    Recycling as moral behaviour. / Thøgersen, John.

    1995. Paper præsenteret ved Sustainable Consumption Conference, Lillehammer, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  36. Udgivet

    The behavioural aspect of recycling: The roots of support and participation. / Thøgersen, John.

    Recycling and Cleaner Production. red. / P. Vogas. Athens : Biopolitics International Organization, 1995. s. 249-276.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  37. Udgivet

    Understanding of consumer behaviour as a prerequisite for environmental protection. / Ølander, Carl Folke; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind vol. 18, Nr. nr. 4, 1995, s. 345-385.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. 1996
  39. Udgivet

    Environmentally friendly consumer behavior : The interplay of moral attitudes, perceived private costs, and facilitation. / Thøgersen, John; Andersen, Alf K.

    Industry and the Environment: Practical Applications of Environmental Management Approaches in Business. red. / John P. Ulhøi; Henning Madsen. Aarhus School of Business, The Corporate Technology and Environmental Management Research Group, 1996. s. 179-195.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  40. Udgivet

    Recycling and morality: A critical review of the literature. / Thøgersen, John.

    I: Environment and Behavior, Bind 28, Nr. 4, 1996, s. 536-558.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Udgivet
  42. Udgivet

    Wasteful food consumption : Trends in food and packaging waste. / Thøgersen, John.

    I: Advances in Consumer Research, Bind 3, Nr. 12, 1996, s. 432-440.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. Udgivet

    Wasteful food consumption: Trends in food and packaging waste. / Thøgersen, John.

    I: Scandinavian Journal of Management, Bind 12, 1996, s. 291-304.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. 1997
  45. Udgivet

    Facilitating recycling: Reverse-distribution channel design for participation and support. / Thøgersen, John.

    I: Social Marketing Quarterly, Bind 4, Nr. 1, 1997, s. 42-55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    Forbrugeradfærd og miljøbelastning. / Thøgersen, John.

    I: Samfundsoekonomen, Nr. 2, 1997, s. 5-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  47. Udgivet

    Kender økonomerne vejen til et bæredygtigt forbrugsmønster ? / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    Forbrugeren i centrum: 21 debatindlæg fra Nyrup, forskerne og de andre: Forbrugerrådet 1947-1997. København : Fremad, 1997. s. 118-126.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  48. Udgivet
  49. Udgivet
  50. Udgivet

    Values and attitude formation towards emerging attitude objects : From recycling to general, waste minimizing behavior. / Thøgersen, John; Grunert-Beckmann, Suzanne C.

    Advances in Consumer Research. red. / M. Brucks; D. MacInnis. Association for Consumer Research, 1997. s. 182-189 (Advances in Consumer Research, Bind 24).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  51. 1998
  52. Udgivet

    Genanvendelse: Oplæg til sporskifte i indsatsen på affaldsområdet. / Thøgersen, John; Husmer, Lis.

    1998.

    Publikation: Working paperForskning

  53. Udgivet

    Knowledge barriers to sustainable consumption. / Thøgersen, John.

    1998.

    Publikation: Working paperForskning

  54. Udgivet
  55. Udgivet
  56. Udgivet
  57. 1999
  58. Udgivet

    Danske forbrugeres oplevelse af forskelle og ligheder mellem miljørelevante aktiviteter. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    1999.

    Publikation: Working paperForskning

  59. Udgivet

    Is a sustainable consumption pattern gradually emerging in Germany? / Thøgersen, John.

    1999. Paper præsenteret ved Conference on the use of GfK Household Panel Data in Social Science Research, Zentrum für Umfragen, Methoden und Analysen (ZUMA), Mannheim, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  60. Udgivet

    Main effects and side effects of environmental regulation. / Thøgersen, John.

    1999.

    Publikation: Working paperForskning

  61. Udgivet
  62. Udgivet

    Marketing of electric vehicles. / Gärling, Anita; Thøgersen, John.

    1999. Paper præsenteret ved The 5th Workshop of the Nordic Business Environmental Management Network, Gothenburg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  63. Udgivet

    Mind and action: Cognitive dissonance and the development of a sustainable consumption pattern. / Thøgersen, John.

    1999. Paper præsenteret ved The Second International Symposium on Sustainable Household Consumption: Household metabolism - From concept to application, Groningen-Paterswolde, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  64. Udgivet

    Psychological determinants of paying attention to eco-labels in purchase decisions: Model development and multinational validation. / Thøgersen, John.

    1999. Paper præsenteret ved The 24th Annual Colloquium of IAREP, Belgirate, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  65. Udgivet

    Rapport fra "forbrugergruppen" under Erhvervsministeriets mærkningsudvalg. / Nilsson, Ole Stenvinkel; Nissen, Nis Peter; Thøgersen, John; Vilby, Knud.

    Mærkning: Mærkningsudvalgets redegørelse. København : Forbrugerstyrelsen, Erhvervsministeriet, 1999. s. 152-199.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  66. Udgivet

    Spillover processes in the development of a sustainable consumption pattern. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 20, Nr. 1, 1999, s. 53-81.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    The ethical consumer: Moral norms and packaging choice. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 22, Nr. 4, 1999, s. 439-460.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Who are the early adopters of car sharing? A brief history and an analysis of the early adoption of car sharing in Denmark. / Thøgersen, John; Norre, Lise.

    I: World Transport Policy and Practice Journal, Bind 5, Nr. 3, 1999, s. 96-108.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  69. 2000
  70. Udgivet
  71. Udgivet

    Direct experience and the strength of the personal norm-behaviour relationship. / Thøgersen, John.

    Fairness and Cooperation. red. / E. Kirchler; C. Rodler; K. Meier; E. Hölzl. University of Austria, 2000. s. 446-452.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  72. Udgivet

    Knowledge barriers to sustainable consumption. / Thøgersen, John.

    Marketing and Public Policy Conference Proceedings. red. / P. F. Bone; K. R. France; J. Wiener. Bind 10 American Marketing Association, 2000. s. 29-39.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  73. Udgivet

    Perceived similarities and dissimilarities among activities with environmental consequences. / Ølander, Carl Folke; Thøgersen, John.

    Ikke angivet. University of Vienna, 2000. s. 319-323.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  74. Udgivet

    Promoting green consumer behavior with eco-labels. / Thøgersen, John.

    2000. Paper præsenteret ved Workshop on Education, Information, and Voluntary Measures in Environmental Protection, Washington DC, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  75. Udgivet

    Psychological determinants of paying attention to eco-labels in purchase decisions: Model development and multinational validation. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 23, Nr. 3, 2000, s. 285-313.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. Udgivet

    Values and experience in the development of a sustainable consumption pattern. / Thøgersen, John.

    2000. Paper præsenteret ved Asia Pacific ACR 2000 Conference, Surfer's Paradise, Gold Coast, Australien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  77. 2001
  78. Udgivet

    Consumer values, behavior and sustainable development. / Thøgersen, John.

    2001. Paper præsenteret ved Asia Pacific ACR 2000 Conference, Surfers Paradise, Gold Coast, Australien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  79. Udgivet
  80. Udgivet

    Marketing of electric vehicles. / Gärling, Anita; Thøgersen, John.

    I: Business Strategy and the Environment, Bind 10, 2001, s. 53-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Segmenting the market for an environment-friendly automotive innovation. / Thøgersen, John; Gärling, Anita.

    2001. Paper præsenteret ved 9th International Greening of Industry Network Conference: Sustainability at the Millenium - Globalization, Competitiveness, & the Public Trust, Bangkok, Kina.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  82. Udgivet

    Spillover of environment-friendly consumer behavior. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    2001. Paper præsenteret ved 5th Nordic Environmental Research Conference, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  83. Udgivet

    Structural and psychological determinants of the use of public transport. / Thøgersen, John.

    2001. Paper præsenteret ved 2nd Annual TRIP colloquium, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  84. Udgivet

    The changing importance of quality aspects in food consumption. / Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen; Grunert, Klaus G.; Poulsen, Carsten Stig; Thøgersen, John.

    2001. Paper præsenteret ved ACR European Conference, Berlin, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  85. Udgivet

    The changing importance of quality aspects in food consumption. / Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen; Grunert, Klaus G.; Poulsen, Carsten Stig; Thøgersen, John.

    I: Advances in Consumer Research, Bind 5, 2001, s. 5-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  86. Udgivet

    Transfer of environment-friendly conduct between behavioural categories. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    Environment and wellbeing. Proceedings of the 26th colloquium on research in economic psychology. The International Association for Research in Economic Psychology, IAREP, 2001. s. s. 303-306.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskning

  87. Udgivet

    When choices of means undermine the goals: Rationality from a psychological perspective. / Thøgersen, John; Gärling, Tommy.

    Environmental regulation and rationality. Multidisciplinary perspectives. red. / Suzanne C. Beckman & E. Kloppenborg Madsen (eds). Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2001. s. s. 193-222.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  88. 2002
  89. Udgivet

    Cognitive dissonance and the development of a sustainable consumption pattern. / Thøgersen, John.

    2002. Paper præsenteret ved The ACR 2002 Asia-Pacific Conference, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  90. Udgivet

    Direct experience and the strength of the personal norm - behaviour relationship. / Thøgersen, John.

    I: Psychology & Marketing, Bind 19, Nr. 10, 2002, s. 881-893.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Grøn markedsføring på Internettet. / Thøgersen, John.

    I: Ledelse og Erhvervsoekonomi, Bind 66, Nr. 4, 2002, s. 213-226.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  92. Udgivet

    Human values and the emergence of a sustainable consumption pattern: A panel study. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 23, Nr. 5, 2002, s. 605-630.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Udgivet

    Monetary incentives and recycling: Behavioral and psychological reactions to a performance-dependent garbage fee. / Thøgersen, John.

    2002. Paper præsenteret ved The 25th International Congress of Applied Psychology, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  94. Udgivet

    Promoting green consumer behavior with eco-labels. / Thøgersen, John.

    New tools for environmental protection: Education, information, and voluntary measures. red. / Thomas Dietz, Paul Stern (eds). Washington DC : National Academy Press, 2002. s. s. 83-104.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  95. Udgivet

    The interaction between environmental norms and behaviour: A panel study of organic food consumption. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    2002. Paper præsenteret ved The AIST/IIASA/UNEP-Workshop on Life Cycle Approaches to Sustainable Consumption, Laxenburg, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  96. Udgivet

    Waste removal systems and recycling participation in residential environments. / Thøgersen, John.

    Residential Environments: Choice, Satisfaction, and Behavior. red. / Juan Ignacio Aragonés; Guido Francescato; Tommy Gärling. Westport, CT : Bergin & Garvey, 2002. s. s. 241-256.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  97. Udgivet

    Direct Experience and the Strength of the Personal Norm - Behavior Relationship. / Thøgersen, John.

    I: Psychology and Marketing, Bind 19, Nr. 10, 01.10.2002, s. 881-893.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  98. 2003
  99. Udgivet

    Car-use habits: An obstacle to the use of public transportation? / Møller, Berit Thorup; Thøgersen, John.

    2003. Paper præsenteret ved TRIP Research Conference: The Economic and Environmental Consequences of Regulating Traffic, Hillerød, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  100. Udgivet

    Complaining: A function of attitude, personality, and situation. / Thøgersen, John; Juhl, Hans Jørn; Poulsen, Carsten Stig.

    2003. Paper præsenteret ved American Marketing Association, Marketing and Public Policy Conference, Washington DC, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  101. Udgivet

    Consumer behaviour and the environment: Which role for information? / Thøgersen, John.

    2003. Paper præsenteret ved The SØM workshop, "Environment, Information and Consumer Behaviour", Frederiksdal, Denmark, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  102. Udgivet

    Er bilkørsel en dårlig vane - og kan den brydes? / Thøgersen, John; Møller, Berit Thorup.

    I: Miljøforskning, Nr. 57, 2003, s. 7-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  103. Udgivet

    Media attention and the market for "green" consumer products. / Thøgersen, John.

    2003. Paper præsenteret ved GIN2003: Innovating for Sustainability, 11th International Conference - The Greening of Industry Network, San Francisco, USA, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  104. Udgivet

    Monetary incentives and recycling: Behavioral and psychological reactions to a performance-dependent garbage fee. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 26, Nr. 2, 2003, s. 197-228.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  105. Udgivet

    Spillover of environment-friendly consumer behaviour. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 23, Nr. 3, 2003, s. 225-236.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  106. 2004
  107. Udgivet

    A cognitive dissonance interpretation of consistencies and inconsistencies in environmentally responsible behavior. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 24, Nr. 1, 2004, s. 93-103.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  108. Udgivet

    Breaking car-use habits: The effectiveness of economic incentives. / Thøgersen, John; Møller, Berit Thorup.

    2004. Paper præsenteret ved 3rd International Conference on Traffic & Transport Psychology, ICTTP 2004, Nottingham, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  109. Udgivet

    Consumer knowledge structures with regards to organic foods. / Bredahl, Lone; Thøgersen, John; Dean, Moira; Pemartin, Maria; Stiebel, Jennifer.

    2004.

    Publikation: Working paperForskning

  110. Udgivet

    Forbrugerklager 2002: Tilbøjelighed og adfærd. / Poulsen, Carsten Stig; Juhl, Hans Jørn; Thøgersen, John.

    Århus : Handelshøjskolen i Århus, MAPP Centeret, 2004.

    Publikation: Working paperForskning

  111. Udgivet

    How can consumers be empowered for sustainable lifestyle changes? / Thøgersen, John.

    2004. Paper præsenteret ved 12th International Conference of Greening of Industry Network, Hong Kong, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  112. Udgivet

    How may consumer policy empower consumers for sustainable lifestyles? / Thøgersen, John.

    2004. Paper præsenteret ved Der Verbraucher als Souverän? Wirtschaftspolitische Perspektiven der Verbraucherpolitik, Evangelische Akademie Tutzing, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  113. Udgivet

    The A-B-C of recycling. / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    2004. Paper præsenteret ved European Association for Consumer Research (EACR) Conference 2005, Gothenburg, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  114. Udgivet

    To what degree are environmentally beneficial choices reflective of a general conservation stance? / Thøgersen, John; Ølander, Carl Folke.

    2004. Paper præsenteret ved The 2004 Marketing & Public Policy Conference, Salt Lake City, UT, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  115. 2005
  116. Udgivet

    Activation of social norms in social dilemmas : A review of the evidence and reflections on the implications for environmental behaviour. / Biel, Anders; Thøgersen, John.

    2005. Paper præsenteret ved 7th Nordic Environmental Social Science Research Conference, Göteborg, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  117. Udgivet

    Consumer behaviour and the environment : Which role for information? / Thøgersen, John.

    Environment, Information and Consumer Behaviour. red. / Signe Krarup; Clifford S. Russell. Cheltenham, UK : Edward Elgar Publishing, 2005. (New horizons in environmental economics).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forrige 1 2 3 Næste