John Thøgersen

  1. 2019
  2. Udgivet

    Comparison of Consumer preferences for Imported Organic Food Products in a Developed and Developing Economy. / Pedersen, Susanne; Zhang, Ting; Zhou, Yanfeng; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2019. Abstract fra EMAC 2019, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  3. Udgivet

    Pride and prejudice? Comparison of consumer preferences for imported organic food products in a developed and developing economy. / Pedersen, Susanne; Zhang, Ting; Zhou, Yanfeng; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2019. Poster session præsenteret ved EMAC 2019, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  4. E-pub ahead of print

    A sense of sustainability? – How sensory consumer science can contribute to sustainable development of the food sector. / Aschemann-Witzel, Jessica; Ares, Gastón; Thøgersen, John; Monteleone, Erminio.

    I: Trends in Food Science and Technology, 02.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskningpeer review

  5. Udgivet

    Developing-Economy preferences for imported organic food products. / Nuttavuthisit, Krittinee; Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 31, Nr. 3, 2019, s. 225-249.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Perceptual and motivational reasons for the low adoption of electric cars in Denmark. / Thøgersen, John; Ebsen, Jonas V.

    I: Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 65, 2019, s. 89-106.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Reflecting on Behavioral Spillover in Context: How Do Behavioral Motivations and Awareness Catalyze Other Environmentally Responsible Actions in Brazil, China, and Denmark? / Nash, Nick; Whitmarsh, Lorraine; Capstick, Stuart; Thøgersen, John; Gouvela, Valdiney; de Carvalho Rodrigues Araújo, Rafella; K. Harder, Marie; Wang, Xiao; Liu, Yuebai.

    I: Frontiers in Psychology, Bind 10, 788, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Social desirability and sustainable food research: a systematic literature review. / Cerri, Jacopo; Thøgersen, John; Testa, Francesco.

    I: Food Quality and Preference, Bind 71, 2019, s. 136-140.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    The impact of organic certification and country of origin on consumer food choice in developed and emerging economies. / Thøgersen, John; Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica.

    I: Food Quality and Preference, Bind 72, 2019, s. 10-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    The role of car ownership in attitudes towards public transport : A comparative study of Guangzhou and Brisbane. / Tao, Sui; He, Sylvia; Thøgersen, John.

    I: Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 60, Nr. January, 2019, s. 685-699.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. Accepteret/In press

    What drives organic food consumption in Lebanon? / Tleis, Malak; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. 2018
  13. Udgivet

    The Demand For Electric Cars In Denmark. / Thøgersen, John.

    2018. Abstract fra International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, Hong Kong, Hong Kong.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  14. Udgivet

    Gerhard Scherhorn, 21 February 1930–28 February 2018. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 41, Nr. 2, 06.2018, s. 99-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    The Importance of Cultural Values and Trust for Innovation : A European Study. / Zhu, Bing; Habisch, André; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Innovation Management, Bind 22, Nr. 2, 1850017, 02.2018, s. 1-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    A Social Norms Intervention Going Wrong: Boomerang Effects from Descriptive Norms Information. / Richter, Isabel ; Thøgersen, John; Klöckner, Christian A. .

    I: Sustainability, Bind 10, Nr. 8, 2848, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Changing Household Energy Usage : The Downsides of Incentives and How to Overcome Them. / van der Werff, Ellen; Thøgersen, John; Bruine de Bruin, Wändi.

    I: IEEE Power & Energy Magazine, Bind 16, Nr. 1, 2018, s. 42-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    Consumers' evaluation of imported organic food products: The role of geographical distance. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    I: Appetite, Bind 130, 2018, s. 134-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Frugal or green? Basic drivers of energy saving in European households. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 197, Nr. 1, 2018, s. 1521-1530.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    I Nudge Myself : Exploring ´Self-Nudging´ Strategies to Drive Sustainable Consumption Behaviour. / Torma, Gabriele; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 42, Nr. 1, 2018, s. 141-154.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Motivation to do something for the environment: Does it improve with age? / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2018. Abstract fra International Association People-Environment Studies, Rome, Italien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  22. Udgivet

    Pride and prejudice - a comparison of consumer preferences for country-of-origins of imported organic foods in Germany and China. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2018. Abstract fra EMAC 2018, Glasgow, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  23. Udgivet

    Transport-related lifestyle and environmentally-friendly travel mode choices : A multi-level approach. / Thøgersen, John.

    I: Transportation Research. Part A: Policy & Practice, Bind 107, 2018, s. 166-186.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Which values motivate consumers to innovate? / Søndergaard, Helle Alsted; Thøgersen, John.

    2018. Paper præsenteret ved DRUID18, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  25. 2017
  26. Udgivet

    The impact of three levels of country image on consumer attitudes and intention to buy imported Danish organic pork. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra 3rd Norwegian Food Market Research Conference, Tromsø, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  27. Udgivet

    German consumers’ evaluation of imported organic food products – the importance of geographical distance. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra IAREP, Tel Aviv, Israel.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  28. Udgivet

    Consumer evaluation of imported organic food products in emerging economies in Asia. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra International Food Marketing Research Symposium, Dubrovnik, Kroatien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  29. Udgivet

    Behaviorally Informed Consumer Policy : Research and Policy for “Humans”. / Reisch, Lucia Antonia Salome; Thøgersen, John.

    Routledge Handbook on Consumption. red. / Margit Keller; Bente Halkier; Terhi-Anna Wilska; Monica Truninger. Routledge, 2017. s. 242-254 (Routledge International Handbooks).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Celebration of 40 Years of the Journal of Consumer Policy and What the Next 40 Might Look Like. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans-W.; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 40, Nr. 3, 2017, s. 235-244.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  31. Udgivet

    Economic psychology and pro-environmental behaviour. / Handgraaf, Michel; Griffioen, Anouk; Bolderdijk, Jan Willem; Thøgersen, John.

    Economic Psychology. red. / Rob Ranyard. Hoboken : Wiley, 2017. s. 435-450 (BPS Textbooks in Psychology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Editorial : 40th Anniversary of the Journal of Consumer Policy. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner Hull, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 40, Nr. 1, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  33. Udgivet

    Growing up to be an environmentally responsible citizen : Exploring changes in young people’s pro-environmental consumer behaviour across time. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra IAREP conference 2017, Tel-Aviv, Israel.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  34. Udgivet

    Housing-related lifestyle and energy saving : A multi-level approach. / Thøgersen, John.

    I: Energy Policy, Bind 102, Nr. March, 2017, s. 73-87.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    How important is country-of-origin for organic food consumers? A review of the literature and suggestions for future research . / Thøgersen, John; Pedersen, Susanne; Paternoga, Maria; Schwendel, Eva; Aschemann-Witzel, Jessica.

    I: British Food Journal, Bind 119, Nr. 3, 2017, s. 542-557.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Impacts of basic values and situational context on travel-related choices in Europe. / Thøgersen, John.

    2017. Paper præsenteret ved International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, Hong Kong, Hong Kong.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  37. Udgivet

    Sustainable Food Consumption in the Nexus between National Context and Private Lifestyle : A Multi-Level Study. / Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 55, 2017, s. 16-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Sustainable seafood consumption in action: Relevant behaviours and their predictors. / Richter, Isabel ; Thøgersen, John; Klöckner, Christian A. .

    I: Sustainability, Bind 9, Nr. 12, 2313, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    The Importance of Consumer Trust for the Emergence of a Market for Green products : The Case of Organic Food. / Nuttavuthisit, Krittinee; Thøgersen, John.

    I: Journal of Business Ethics, Bind 140, Nr. 2, 2017, s. 323–337.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    The impact of attitudes and perceptions on travel mode choice and car ownership in a Chinese megacity : The case of Guangzhou. / He, Sylvia Y.; Thøgersen, John.

    I: Research in Transportation Economics, Bind 62, 2017, s. 57-67.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Ikke-udgivet

    Visioning a green future or longing for the good old days? Basic drivers of organic food consumption in Europe. / Thøgersen, John.

    2017. Paper præsenteret ved International Conference of Environmental Psychology, A Coruña, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  42. Udgivet

    Why young people do things for the environment : The role of parenting for adolescents’ motivation to engage in pro-environmental behaviour. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 54, 2017, s. 11-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. Udgivet

    Will the consistent organic food consumer step forward? An empirical analysis. / Juhl, Hans Jørn; Fenger, Morten H. J.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Research, Bind 44, Nr. 3, 2017, s. 519-535.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. 2016
  45. Udgivet

    A welcome to our new Editorial Board. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 39, Nr. 1, 01.03.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  46. Udgivet

    A better carbon footprint label. / Thøgersen, John; Nielsen, Kristian S.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 125, 2016, s. 86-94.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    A welcome to our new Editorial Board. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 39, Nr. 1, 2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  48. Udgivet

    Frontiers in sustainable consumption research. / Reisch, Lucia A.; Cohen, Maurie J.; Thøgersen, John; Tukker, Arnold.

    I: Gaia, Bind 25, Nr. 4, 2016, s. 234 – 240.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    How Stable is the Value Basis for Organic Food Consumption in China? / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng; Huang, Guang.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 134, Part A, 2016, s. 214-224.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet

    How our evolutionary predilection for stories might cure individual paralysis on climate change mitigation. / Morris, Brandi S.; Thøgersen, John; Chrysochou, Polymeros; Mitkidis, Panagiotis.

    2016. Abstract fra SABE/IAREP Conference 2016, Wageningen, Holland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  51. Udgivet

    Morality and green consumer behaviour : A psychological perspective. / De Groot, J.I.M.; Schubert, Iljana; Thøgersen, John.

    Ethics and Morality in Consumption: Interdisciplinary Perspectives. red. / Deirdre Shaw; Andreas Chatzidakis; Michal Carrington. Routledge, 2016. s. 57-74 (Routledge Studies in Business Ethics, Bind 8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. Udgivet

    Sustainable user innovation from a policy perspective : a systematic literature review. / Nielsen, Kristian Roed; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 133, 2016, s. 65-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  53. Udgivet

    Texting your way to healthier eating? Effects of participating in a feedback intervention using text messaging on adolescents’ fruit and vegetable intake. / Pedersen, Susanne; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Health Education Research, Bind 31, Nr. 2, 2016, s. 171-184.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. 2015
  55. Udgivet

    Travel mode choice and car ownership in Guangzhou, China. / He, Sylvia Y.; Thøgersen, John.

    Proceedings of the 20th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, HKSTS 2015: Urban Transport Analytics. red. / Sylvia Y. He; Yong-Hong Kuo; C.H. Cheng; Janny M.Y. Leung. Hong Kong Society for Transportation Studies Limited, 2015. s. 405-412 (Proceedings of the 20th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, HKSTS 2015: Urban Transport Analytics).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  56. Udgivet
  57. Udgivet

    Consumer buying motives and attitudes towards organic food in two emerging markets: China and Brazil. / Thøgersen, John; de Barcellos, Marcia Dutra; Perin , Marcelo Gattermann ; Zhou, Yanfeng .

    I: International Marketing Review, Bind 32, Nr. 3/4, 2015, s. 389 - 413.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    Exploring private consumers’ willingness to adopt Smart Grid technology. / Toft, Madeleine Broman; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 39, Nr. 6, 2015, s. 648–660.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    Following family or friends: Social norms in adolescent healthy eating. / Pedersen, Susanne; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Appetite, Bind 86, 2015, s. 54-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. Udgivet

    Handbook of research on sustainable consumption. / Reisch, Lucia Antonia Salome (Redaktør); Thøgersen, John (Redaktør).

    Edward Elgar Publishing, 2015.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  61. Udgivet

    Research on sustainable consumption : Introduction and overview. / Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John.

    Handbook of Research on Sustainable Consumption. red. / Lucia A. Reisch; John Thøgersen. Edward Elgar Publishing, 2015. s. 1-8.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  62. Udgivet

    The Multi-Level Perspective and its Relevance for EU-InnovatE - A WP1 Interim Report. / Verhees, B.; Raven, Rob; Habisch, A.; Thøgersen, John.

    2015.

    Publikation: Working paperForskningpeer review

  63. Udgivet

    Why young people do things for the environment. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2015. Abstract fra The Biannual Conference on Environmental psychology, Groningen, Holland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  64. 2014
  65. Udgivet

    Handbook of research on sustainable consumption. / Reisch, Lucia A.; Thogersen, John.

    Edward Elgar Publishing Ltd , 2014. 460 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  66. Udgivet

    Who attempts to drive less in New England? / Noblet, C. L.; Thøgersen, John; Teisl, M. F.

    I: Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 23, Nr. March, 03.2014, s. 69–80.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    Social marketing in travel demand management. / Thøgersen, John.

    Handbook of Sustainable Travel. Springer Netherlands, 2014. s. 113-129.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  68. Udgivet

    Behavioural Spillover in the Environmental Domain: An Intervention Study. / Lanzini, Pietro; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 40, 2014, s. 381–390.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Informing versus nudging in environmental policy. / Ölander, Folke; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 37, Nr. 3, 2014, s. 341-356.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Is There a Stable Value Basis for Organic Food Consumption in China? / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    2014. Paper præsenteret ved Second Biennial Conference of the Global Research Forum on Sustainable Production and Consumption (GRF-SPaC), Shanghai, Kina.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  71. Udgivet

    Responsible technology acceptance : Model development and application to consumer acceptance of Smart Grid technology. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    I: Applied Energy, Bind 134, Nr. 1, 2014, s. 392-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    The Importance of Framing for Consumer Acceptance of the Smart Grid : A Comparative Study of Denmark, Norway and Switzerland. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    I: Energy Research & Social Science, Bind 3, 2014, s. 113–123.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    The mediated influence of a traceability label on consumer’s willingness to buy the labelled product. / Bradu, Cosmina ; Orquin, Jacob Lund; Thøgersen, John.

    I: Journal of Business Ethics, Bind 124, Nr. 2, 2014, s. 283-295.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  74. Udgivet

    The mediated influences of perceived norms on pro-environmental behavior. / Thøgersen, John.

    I: Revue d'Economie Politique, Bind 124, Nr. 2, 2014, s. 179-193.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  75. Udgivet

    The role of price as a product attribute in the organic food context : An exploration based on actual purchase data. / Marian, Livia; Chrysochou, Polymeros; Krystallis Krontalis, Athanasios; Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 37, Nr. October, 2014, s. 52-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. Udgivet

    Unsustainable Consumption : Basic Causes and Implications for Policy. / Thøgersen, John.

    I: European Psychologist, Bind 19, Nr. 2, 2014, s. 84-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. 2013
  78. Udgivet

    Chinese consumers' adoption of a "green" innovation - the case of organic food. / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    Contemporary Issues in Green and Ethical Marketing. red. / Morven G. McEachern; Marylyn Carrigan. Taylor & Francis, 2013.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. Udgivet

    Informing or nudging : Which way to a more effective environmental policy? / Ölander, Folke; Thøgersen, John.

    Marketing, food and the consumer: Festschrift in Honour of Klaus G. Grunert . red. / J. Scholderer ; K. Brunsø. Pearson Longman, 2013. s. 141-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  80. Udgivet

    Direct and mediated impacts of product and process characteristics on consumers’ choice of organic vs. conventional chicken. / Marian, Livia; Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 29, Nr. 2, 2013, s. 106-112.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Organizational commitment and citizenship behavior: The role of volunteerism, organizational culture and affectivity. / Jain, Ajay K.; Thøgersen, John; Sujan, Harish.

    2013. Poster session præsenteret ved The 16th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Münster, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  82. Udgivet

    Parental influence on young onsumers’ pro-environmental behaviors across cultures. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2013. Abstract fra 10th Biennial Conference on Environmental Psychology, Magdeburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  83. Udgivet

    Psychology : Inducing green behaviour. / Thøgersen, John.

    I: Nature Climate Change, Bind 3, Nr. 2, 2013, s. 100-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  84. Udgivet

    Social marketing in travel demand management. / Thøgersen, John.

    Handbook of Sustainable Travel: People, Society, and Transportation Systems. red. / Tommy Gärling; Dick Ettema ; Margareta Friman . Springer, 2013. s. 113-129.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  85. Udgivet

    The Journal of Consumer Policy Outstanding Reviewer Award 2013. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans-W. ; Reisch, L.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, C.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 36, Nr. 4, 2013, s. 367-368.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  86. Udgivet

    The moderating role of human values in planned behavior : The case of Chinese consumers’ intention to buy organic food. / Zhou, Y.; Thøgersen, John; Ruan, Y.; Huang, G.

    I: Journal of Consumer Marketing, Bind 30, Nr. 4, 2013, s. 335-344.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. 2012
  88. Udgivet

    Consumer acceptance of playing an active role in the Smart Grid : A three countries study. / Thøgersen, John; Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje.

    2012. Abstract fra Behavior, Energy and Climate Change Conference, Sacramento, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  89. Udgivet

    Can education on sustainability change business student’s environmental behaviours? / Aschemann-Witzel, Jessica; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2012. Abstract fra IAREP conference, Wroclaw, Polen.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  90. Udgivet

    Consumer acceptance of Smart Grid technology : A mixed motives model. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    2012. Abstract fra IAREP 2012 Conference, Wroclaw, Polen.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  91. Udgivet

    Chinese consumers' adoption of a "green" innovation - the case of organic food. / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    I: Journal of Marketing Management, Bind 28, Nr. 3-4, 03.2012, s. 313-333.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  92. Udgivet

    Drivers and barriers among private consumers for accepting an active role in the Smart Grid. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    2012. Abstract fra The 4th Danish Smart Grid Research Network, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  93. Udgivet

    Action speaks louder than words : The effect of personal attitudes and family norms on adolescents' pro-environmental behaviour. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 33, Nr. 1, 2012, s. 292-302.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Consumer acceptance of playing an active role in the Smart Grid : A three countries study. / Thøgersen, John.

    2012. Paper præsenteret ved Behavior, Energy and Climate Change Conference, Sacramento, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  95. Udgivet

    Consumer decision making regarding a "green" everyday product. / Thøgersen, John; Jørgensen, Anne-Katrine; Sandager, Sara.

    I: Psychology & Marketing, Bind 29, Nr. 4, 2012, s. 187–197.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. Udgivet

    Direct and mediated impacts of product and process characteristics on consumers’ choice of organic vs. conventional chicken. / Marian, Livia; Thøgersen, John.

    Microcosm of Economic Psychology: Proceedings of the IAREP Conference Wroclaw 2012 . red. / Agata Gasiorowska; Tomasz Zaleskiewics. Wroclaw : Warsaw School of Social Sciences and Humanities,Faculty in Wroclaw, 2012. s. 191-203.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  97. Udgivet

    Do taste expectations mediate the impact of quality cues on consumers’ choice of chicken? / Marian, Livia; Thøgersen, John; Krystallis Krontalis, Athanasios.

    2012. Abstract fra International MAPP Workshop , Middelfart, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  98. Udgivet

    Does Green Consumerism Increase the Acceptance of Wind Power? / Thøgersen, John; Noblet, Caroline.

    2012. Paper præsenteret ved Behavioural Environmental Economics, Toulouse, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  99. Udgivet

    Does green consumerism increase the acceptance of wind power? / Thøgersen, John; Noblet, Caroline.

    I: Energy Policy, Bind 51, Nr. 1, 2012, s. 854–862.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  100. Udgivet

    From knowledge to action - new paths towards sustainable consumption. / Thøgersen, John; Schrader, Ulf.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 35, Nr. 1, 2012, s. 1-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  101. Udgivet

    The development of adolescents' pro-environmental orientation. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2012. Paper præsenteret ved IAREP 2012 Conference, Wroclaw, Polen.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  102. Udgivet

    The importance of timing for breaking commuters’ car driving habits. / Thøgersen, John.

    The Habits of Consumption. red. / Alan Warde; Dale Southerton. Bind 12 Helsinki : Helsinki Collegium for Advanced Studies, 2012. s. 130-140 (COLLeGIUM, Bind 12).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  103. Udgivet

    Values and pro-environmental behaviour. / de Groot, J.; Thøgersen, John.

    Environmental psychology: An introduction. red. / L. Steg; A. van den Berg; J. de Groot. Chichester : Wiley-Blackwell, 2012. s. 141-152.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  104. 2011
  105. Udgivet

    The Journal of Consumer Policy Outstanding Reviewer Award 2011. / Mathios, Alan; Micklitz, H. W.; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 34, Nr. 4, 01.12.2011, s. 399-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  106. Udgivet

    Consumer acceptance of playing an active role in the Smart Grid : A three countries study. / Schuitema, Geertje; Thøgersen, John; Toft, Madeleine Broman.

    2011. Abstract fra NCE workshop on Smart Grid, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  107. Udgivet

    IMPROSUME : The impact of prosumers in a smart grid based energy market. / Schuitema, Geertje; Thøgersen, John; Toft, Madeleine Broman.

    2011. Paper præsenteret ved workshop on ‘Households in the smart grid – transitions in practice’, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  108. Udgivet

    An Editorial and a Welcome : Our New Editorial Board (2011-2015). / Mathios, Alan; Micklitz, Hans W.; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 34, Nr. 1, 01.03.2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  109. Udgivet

    Chinese consumers' adoption of a "green" innovation - the case of organic food. / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    2011. Paper præsenteret ved ECARDC X: Rural China and its Global Connections, Aarhus, .

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Forrige 1 2 3 Næste