Institut for Virksomhedsledelse

John Thøgersen

  1. 2021
  2. Udgivet

    Consumer behavior and climate change : consumers need considerable assistance. / Thøgersen, John.

    I: Current Opinion in Behavioral Sciences, Bind 42, 12.2021, s. 9-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  3. Udgivet

    Coping with multiple identities related to meat consumption. / Randers, Louise; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Psychology & Marketing, Bind 38, Nr. 1, 01.2021, s. 159-182.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. 2020
  5. Udgivet

    Goal activation for sustainable consumer choices : A comparative study of Denmark and Brazil. / Thøgersen, John; Alfinito, Solange.

    I: Journal of Consumer Behaviour, Bind 19, Nr. 6, 11.2020, s. 556–569.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Ageing in a transit-oriented city : Satisfaction with transport, social inclusion and wellbeing. / He, Sylvia Y.; Thøgersen, John; Cheung, Yannie H.Y.; Yu, Alesia H.Y.

    I: Transport Policy, Bind 97, 10.2020, s. 85-94.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Country image and consumer evaluation of imported products: test of a hierarchical model in four countries. / Thøgersen, John; Aschemann-Witzel, Jessica; Pedersen, Susanne.

    I: European Journal of Marketing, Bind 55, Nr. 2, 09.2020, s. 444-467.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Behaviour Change for Sustainable Consumption. / Gwozdz, Wencke; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 43, Nr. 2, 06.2020, s. 249-253.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  9. Udgivet

    Journal of Consumer Policy’s 40th Anniversary Conference : A Forward Looking Consumer Policy Research Agenda. / Mathios, A.; Micklitz, H. W.; Reisch, L. A.; Thøgersen, J.; Twigg-Flesner, C.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 43, 03.2020, s. 1-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  10. Udgivet

    A sustainable food system for the European Union. / Jackson, Peter; Candel, Jeroen; Davies, Anna; de Vries, Hugo; Derani, Cristiane; Dragović-Uzelac, Verica; Hoel, Alf Håkon; Holm, Lotte; Morone, Piergiuseppe; Penker, Marianne; Rivera-Ferre, Marta Guadalupe; Śpiewak, Ruta; Termeer, Katrien; Thøgersen, John; Mathijs, Erik.

    Berlin : SAPEA, Science Advice for Policy by European Academies, 2020. 219 s. (Evidence Review Report; Nr. 7).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  11. Udgivet

    Consumer Policy in the Age of Covid-19. / Mathios, A.; Micklitz, H. W.; Reisch, L. A.; Thøgersen, J.; Twigg-Flesner, C.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 43, Nr. 3, 2020, s. 433-435.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  12. E-pub ahead of print

    Do online environments promote sufficiency or overconsumption? Online advertisement and social media effects on clothing, digital devices, and air travel consumption. / Frick, Vivian; Matthies, Ellen; Thøgersen, John; Santarius, Tilman.

    I: Journal of Consumer Behaviour, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  13. Udgivet

    “Be Careful What You Say” : The role of psychological reactance on the impact of pro-environmental normative appeals. / Kavvouris, Christos; Chrysochou, Polymeros; Thøgersen, John.

    I: Journal of Business Research, Bind 113, 2020, s. 257-265.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. 2019
  15. Udgivet

    What drives organic food consumption in Lebanon? / Tleis, Malak; Callieris, Roberta; Al Bitar, Lina; Roma, Rocco; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, Bind 24, Nr. 4, e1664, 11.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    A sense of sustainability? – How sensory consumer science can contribute to sustainable development of the food sector. / Aschemann-Witzel, Jessica; Ares, Gastón; Thøgersen, John; Monteleone, Erminio.

    I: Trends in Food Science and Technology, Bind 90, 08.2019, s. 180-186.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskningpeer review

  17. Udgivet

    What are the value priorities of consumer innovators? / Søndergaard, Helle Alsted; Thøgersen, John.

    2019. Paper præsenteret ved Open and User Innovation Conference, Ütrecht, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  18. Udgivet

    Comparison of Consumer preferences for Imported Organic Food Products in a Developed and Developing Economy. / Pedersen, Susanne; Zhang, Ting; Zhou, Yanfeng; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2019. Abstract fra EMAC 2019, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  19. Udgivet

    Pride and prejudice? Comparison of consumer preferences for imported organic food products in a developed and developing economy. / Pedersen, Susanne; Zhang, Ting; Zhou, Yanfeng; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2019. Poster session præsenteret ved EMAC 2019, Hamburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  20. Udgivet

    Developing-Economy preferences for imported organic food products. / Nuttavuthisit, Krittinee; Thøgersen, John.

    I: Journal of International Consumer Marketing, Bind 31, Nr. 3, 2019, s. 225-249.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Perceptual and motivational reasons for the low adoption of electric cars in Denmark. / Thøgersen, John; Ebsen, Jonas V.

    I: Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 65, 2019, s. 89-106.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    Reflecting on Behavioral Spillover in Context : How Do Behavioral Motivations and Awareness Catalyze Other Environmentally Responsible Actions in Brazil, China, and Denmark? / Nash, Nick; Whitmarsh, Lorraine; Capstick, Stuart; Thøgersen, John; Gouvela, Valdiney; de Carvalho Rodrigues Araújo, Rafella; K. Harder, Marie; Wang, Xiao; Liu, Yuebai.

    I: Frontiers in Psychology, Bind 10, 788, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Social desirability and sustainable food research: a systematic literature review. / Cerri, Jacopo; Thøgersen, John; Testa, Francesco.

    I: Food Quality and Preference, Bind 71, 2019, s. 136-140.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisReviewForskningpeer review

  24. Udgivet

    The impact of organic certification and country of origin on consumer food choice in developed and emerging economies. / Thøgersen, John; Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica.

    I: Food Quality and Preference, Bind 72, 2019, s. 10-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    The role of car ownership in attitudes towards public transport : A comparative study of Guangzhou and Brisbane. / Tao, Sui; He, Sylvia; Thøgersen, John.

    I: Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 60, Nr. January, 2019, s. 685-699.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. 2018
  27. Udgivet

    The Demand For Electric Cars In Denmark. / Thøgersen, John.

    2018. Abstract fra International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, Hong Kong, Hong Kong.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  28. Udgivet

    A social norms intervention going wrong : Boomerang effects from descriptive norms information. / Richter, Isabel; Thøgersen, John; Klöckner, Christian A.

    I: Sustainability (Switzerland), Bind 10, Nr. 8, 2848, 10.08.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Gerhard Scherhorn, 21 February 1930–28 February 2018. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 41, Nr. 2, 06.2018, s. 99-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    The Importance of Cultural Values and Trust for Innovation : A European Study. / Zhu, Bing; Habisch, André; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Innovation Management, Bind 22, Nr. 2, 1850017, 02.2018, s. 1-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    A Social Norms Intervention Going Wrong: Boomerang Effects from Descriptive Norms Information. / Richter, Isabel ; Thøgersen, John; Klöckner, Christian A. .

    I: Sustainability, Bind 10, Nr. 8, 2848, 2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Changing Household Energy Usage : The Downsides of Incentives and How to Overcome Them. / van der Werff, Ellen; Thøgersen, John; Bruine de Bruin, Wändi.

    I: IEEE Power & Energy Magazine, Bind 16, Nr. 1, 2018, s. 42-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Consumers' evaluation of imported organic food products: The role of geographical distance. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    I: Appetite, Bind 130, 2018, s. 134-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    Frugal or green? Basic drivers of energy saving in European households. / Thøgersen, John.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 197, Nr. 1, 2018, s. 1521-1530.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Hvad synes forbrugere på eksportmarkeder om Danmark som oprindelsesland for økologiske fødevarer? / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    Øget efterspørgsel efter danske økologiske fødevarer: Tre studier af motiver og ønsker hos forbrugerne med fokus på sundhed, lokale fødevarer og øget eksport. red. / Tove Christensen; Peter Sandøe. København : Institut for fødevare- og ressourceøkonomi, Københavns Universitet, 2018. s. 71-88.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  36. Udgivet

    I Nudge Myself : Exploring ´Self-Nudging´ Strategies to Drive Sustainable Consumption Behaviour. / Torma, Gabriele; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 42, Nr. 1, 2018, s. 141-154.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Motivation to do something for the environment: Does it improve with age? / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2018. Abstract fra International Association People-Environment Studies, Rome, Italien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  38. Udgivet

    Pride and prejudice - a comparison of consumer preferences for country-of-origins of imported organic foods in Germany and China. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2018. Abstract fra EMAC 2018, Glasgow, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  39. Udgivet

    Transport-related lifestyle and environmentally-friendly travel mode choices : A multi-level approach. / Thøgersen, John.

    I: Transportation Research. Part A: Policy & Practice, Bind 107, 2018, s. 166-186.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Which values motivate consumers to innovate? / Søndergaard, Helle Alsted; Thøgersen, John.

    2018. Paper præsenteret ved DRUID18, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  41. 2017
  42. Udgivet

    The impact of three levels of country image on consumer attitudes and intention to buy imported Danish organic pork. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra 3rd Norwegian Food Market Research Conference, Tromsø, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  43. Udgivet

    German consumers’ evaluation of imported organic food products – the importance of geographical distance. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra IAREP, Tel Aviv, Israel.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  44. Udgivet

    Consumer evaluation of imported organic food products in emerging economies in Asia. / Pedersen, Susanne; Aschemann-Witzel, Jessica; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra International Food Marketing Research Symposium, Dubrovnik, Kroatien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  45. Udgivet

    Behaviorally Informed Consumer Policy : Research and Policy for “Humans”. / Reisch, Lucia Antonia Salome; Thøgersen, John.

    Routledge Handbook on Consumption. red. / Margit Keller; Bente Halkier; Terhi-Anna Wilska; Monica Truninger. Routledge, 2017. s. 242-254 (Routledge International Handbooks).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  46. Udgivet

    Celebration of 40 Years of the Journal of Consumer Policy and What the Next 40 Might Look Like. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans-W.; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 40, Nr. 3, 2017, s. 235-244.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  47. Udgivet

    Economic psychology and pro-environmental behaviour. / Handgraaf, Michel; Griffioen, Anouk; Bolderdijk, Jan Willem; Thøgersen, John.

    Economic Psychology. red. / Rob Ranyard. Hoboken : Wiley, 2017. s. 435-450 (BPS Textbooks in Psychology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  48. Udgivet

    Editorial : 40th Anniversary of the Journal of Consumer Policy. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner Hull, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 40, Nr. 1, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  49. Udgivet

    Growing up to be an environmentally responsible citizen : Exploring changes in young people’s pro-environmental consumer behaviour across time. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2017. Abstract fra IAREP conference 2017, Tel-Aviv, Israel.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  50. Udgivet

    Housing-related lifestyle and energy saving : A multi-level approach. / Thøgersen, John.

    I: Energy Policy, Bind 102, Nr. March, 2017, s. 73-87.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    How important is country-of-origin for organic food consumers? A review of the literature and suggestions for future research . / Thøgersen, John; Pedersen, Susanne; Paternoga, Maria; Schwendel, Eva; Aschemann-Witzel, Jessica.

    I: British Food Journal, Bind 119, Nr. 3, 2017, s. 542-557.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. Udgivet

    Impacts of basic values and situational context on travel-related choices in Europe. / Thøgersen, John.

    2017. Paper præsenteret ved International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, Hong Kong, Hong Kong.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  53. Udgivet

    Sustainable Food Consumption in the Nexus between National Context and Private Lifestyle : A Multi-Level Study. / Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 55, 2017, s. 16-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. Udgivet

    Sustainable seafood consumption in action: Relevant behaviours and their predictors. / Richter, Isabel ; Thøgersen, John; Klöckner, Christian A. .

    I: Sustainability, Bind 9, Nr. 12, 2313, 2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    The Importance of Consumer Trust for the Emergence of a Market for Green products : The Case of Organic Food. / Nuttavuthisit, Krittinee; Thøgersen, John.

    I: Journal of Business Ethics, Bind 140, Nr. 2, 2017, s. 323–337.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    The impact of attitudes and perceptions on travel mode choice and car ownership in a Chinese megacity : The case of Guangzhou. / He, Sylvia Y.; Thøgersen, John.

    I: Research in Transportation Economics, Bind 62, 2017, s. 57-67.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Ikke-udgivet

    Visioning a green future or longing for the good old days? Basic drivers of organic food consumption in Europe. / Thøgersen, John.

    2017. Paper præsenteret ved International Conference of Environmental Psychology, A Coruña, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  58. Udgivet

    Why young people do things for the environment : The role of parenting for adolescents’ motivation to engage in pro-environmental behaviour. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 54, 2017, s. 11-19.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  59. Udgivet

    Will the consistent organic food consumer step forward? An empirical analysis. / Juhl, Hans Jørn; Fenger, Morten H. J.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Research, Bind 44, Nr. 3, 2017, s. 519-535.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. 2016
  61. Udgivet

    A welcome to our new Editorial Board. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 39, Nr. 1, 01.03.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederpeer review

  62. Udgivet

    Consumer decision-making with regard to organic food products. / Thøgersen, John.

    Traditional Food Production and Rural Sustainable Development: A European Challenge. Taylor and Francis, 2016. s. 173-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  63. Udgivet

    A better carbon footprint label. / Thøgersen, John; Nielsen, Kristian S.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 125, 2016, s. 86-94.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  64. Udgivet

    A welcome to our new Editorial Board. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 39, Nr. 1, 2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  65. Udgivet

    Frontiers in sustainable consumption research. / Reisch, Lucia A.; Cohen, Maurie J.; Thøgersen, John; Tukker, Arnold.

    I: Gaia, Bind 25, Nr. 4, 2016, s. 234 – 240.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. Udgivet

    How Stable is the Value Basis for Organic Food Consumption in China? / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng; Huang, Guang.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 134, Part A, 2016, s. 214-224.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    How our evolutionary predilection for stories might cure individual paralysis on climate change mitigation. / Morris, Brandi S.; Thøgersen, John; Chrysochou, Polymeros; Mitkidis, Panagiotis.

    2016. Abstract fra SABE/IAREP Conference 2016, Wageningen, Holland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  68. Udgivet

    Morality and green consumer behaviour : A psychological perspective. / De Groot, J.I.M.; Schubert, Iljana; Thøgersen, John.

    Ethics and Morality in Consumption: Interdisciplinary Perspectives. red. / Deirdre Shaw; Andreas Chatzidakis; Michal Carrington. Routledge, 2016. s. 57-74 (Routledge Studies in Business Ethics, Bind 8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  69. Udgivet

    Sustainable Consumption: Research Challenges : Background Paper. / Reisch, Lucia A.; Cohen, Maurie J.; Thøgersen, John; Tukker, Arnold.

    Stockholm : MISTRA - The Swedish Foundation for Strategic Environmental Research, 2016. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  70. Udgivet

    Sustainable user innovation from a policy perspective : a systematic literature review. / Nielsen, Kristian Roed; Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Cleaner Production, Bind 133, 2016, s. 65-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    Texting your way to healthier eating? Effects of participating in a feedback intervention using text messaging on adolescents’ fruit and vegetable intake. / Pedersen, Susanne; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Health Education Research, Bind 31, Nr. 2, 2016, s. 171-184.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. 2015
  73. Udgivet

    Research on sustainable consumption : Introduction and overview. / Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John.

    Handbook of Research on Sustainable Consumption. Edward Elgar Publishing Ltd , 2015. s. 1-16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskningpeer review

  74. Udgivet

    Travel mode choice and car ownership in Guangzhou, China. / He, Sylvia Y.; Thøgersen, John.

    Proceedings of the 20th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, HKSTS 2015: Urban Transport Analytics. red. / Sylvia Y. He; Yong-Hong Kuo; C.H. Cheng; Janny M.Y. Leung. Hong Kong Society for Transportation Studies Limited, 2015. s. 405-412 (Proceedings of the 20th International Conference of Hong Kong Society for Transportation Studies, HKSTS 2015: Urban Transport Analytics).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  75. Udgivet
  76. Udgivet

    Consumer buying motives and attitudes towards organic food in two emerging markets: China and Brazil. / Thøgersen, John; de Barcellos, Marcia Dutra; Perin , Marcelo Gattermann ; Zhou, Yanfeng .

    I: International Marketing Review, Bind 32, Nr. 3/4, 2015, s. 389 - 413.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. Udgivet

    Exploring private consumers’ willingness to adopt Smart Grid technology. / Toft, Madeleine Broman; Thøgersen, John.

    I: International Journal of Consumer Studies, Bind 39, Nr. 6, 2015, s. 648–660.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  78. Udgivet

    Following family or friends: Social norms in adolescent healthy eating. / Pedersen, Susanne; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    I: Appetite, Bind 86, 2015, s. 54-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  79. Udgivet

    Handbook of research on sustainable consumption. / Reisch, Lucia Antonia Salome (Redaktør); Thøgersen, John (Redaktør).

    Edward Elgar Publishing, 2015.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  80. Udgivet

    Research on sustainable consumption : Introduction and overview. / Reisch, Lucia A.; Thøgersen, John.

    Handbook of Research on Sustainable Consumption. red. / Lucia A. Reisch; John Thøgersen. Edward Elgar Publishing, 2015. s. 1-8.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  81. Udgivet

    The Multi-Level Perspective and its Relevance for EU-InnovatE - A WP1 Interim Report. / Verhees, B.; Raven, Rob; Habisch, A.; Thøgersen, John.

    2015.

    Publikation: Working paperForskningpeer review

  82. Udgivet

    Why young people do things for the environment. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2015. Abstract fra The Biannual Conference on Environmental psychology, Groningen, Holland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  83. 2014
  84. Udgivet

    Handbook of research on sustainable consumption. / Reisch, Lucia A.; Thogersen, John.

    Edward Elgar Publishing Ltd , 2014. 460 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  85. Udgivet

    Folke Ölander, 21 July 1935-28 December 2013. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans W.; Reisch, Lucia; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, Christian.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 37, Nr. 1, 01.03.2014, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  86. Udgivet

    Who attempts to drive less in New England? / Noblet, C. L.; Thøgersen, John; Teisl, M. F.

    I: Transportation Research. Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Bind 23, Nr. March, 03.2014, s. 69–80.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  87. Udgivet

    Social marketing in travel demand management. / Thøgersen, John.

    Handbook of Sustainable Travel. Springer Netherlands, 2014. s. 113-129.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  88. Udgivet

    The life and work of Folke Ölander (1935-2013). / Lea, Stephen; Fred van Raaij, W.; Thøgersen, John.

    I: Journal of Economic Psychology, Bind 43, 01.01.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  89. Udgivet

    Behavioural Spillover in the Environmental Domain: An Intervention Study. / Lanzini, Pietro; Thøgersen, John.

    I: Journal of Environmental Psychology, Bind 40, 2014, s. 381–390.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  90. Udgivet

    Informing versus nudging in environmental policy. / Ölander, Folke; Thøgersen, John.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 37, Nr. 3, 2014, s. 341-356.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  91. Udgivet

    Is There a Stable Value Basis for Organic Food Consumption in China? / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    2014. Paper præsenteret ved Second Biennial Conference of the Global Research Forum on Sustainable Production and Consumption (GRF-SPaC), Shanghai, Kina.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  92. Udgivet

    Responsible technology acceptance : Model development and application to consumer acceptance of Smart Grid technology. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    I: Applied Energy, Bind 134, Nr. 1, 2014, s. 392-400.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Udgivet

    The Importance of Framing for Consumer Acceptance of the Smart Grid : A Comparative Study of Denmark, Norway and Switzerland. / Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje; Thøgersen, John.

    I: Energy Research & Social Science, Bind 3, 2014, s. 113–123.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    The mediated influence of a traceability label on consumer’s willingness to buy the labelled product. / Bradu, Cosmina ; Orquin, Jacob Lund; Thøgersen, John.

    I: Journal of Business Ethics, Bind 124, Nr. 2, 2014, s. 283-295.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    The mediated influences of perceived norms on pro-environmental behavior. / Thøgersen, John.

    I: Revue d'Economie Politique, Bind 124, Nr. 2, 2014, s. 179-193.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. Udgivet

    The role of price as a product attribute in the organic food context : An exploration based on actual purchase data. / Marian, Livia; Chrysochou, Polymeros; Krystallis Krontalis, Athanasios; Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 37, Nr. October, 2014, s. 52-60.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  97. Udgivet

    Unsustainable Consumption : Basic Causes and Implications for Policy. / Thøgersen, John.

    I: European Psychologist, Bind 19, Nr. 2, 2014, s. 84-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  98. 2013
  99. Udgivet

    Chinese consumers' adoption of a "green" innovation - the case of organic food. / Thøgersen, John; Zhou, Yanfeng.

    Contemporary Issues in Green and Ethical Marketing. red. / Morven G. McEachern; Marylyn Carrigan. Taylor & Francis, 2013.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  100. Udgivet

    Informing or nudging : Which way to a more effective environmental policy? / Ölander, Folke; Thøgersen, John.

    Marketing, food and the consumer: Festschrift in Honour of Klaus G. Grunert . red. / J. Scholderer ; K. Brunsø. Pearson Longman, 2013. s. 141-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  101. Udgivet

    Direct and mediated impacts of product and process characteristics on consumers’ choice of organic vs. conventional chicken. / Marian, Livia; Thøgersen, John.

    I: Food Quality and Preference, Bind 29, Nr. 2, 2013, s. 106-112.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  102. Udgivet

    Organizational commitment and citizenship behavior: The role of volunteerism, organizational culture and affectivity. / Jain, Ajay K.; Thøgersen, John; Sujan, Harish.

    2013. Poster session præsenteret ved The 16th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology, Münster, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  103. Udgivet

    Parental influence on young onsumers’ pro-environmental behaviors across cultures. / Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2013. Abstract fra 10th Biennial Conference on Environmental Psychology, Magdeburg, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  104. Udgivet

    Psychology : Inducing green behaviour. / Thøgersen, John.

    I: Nature Climate Change, Bind 3, Nr. 2, 2013, s. 100-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  105. Udgivet

    Social marketing in travel demand management. / Thøgersen, John.

    Handbook of Sustainable Travel: People, Society, and Transportation Systems. red. / Tommy Gärling; Dick Ettema ; Margareta Friman . Springer, 2013. s. 113-129.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  106. Udgivet

    The Journal of Consumer Policy Outstanding Reviewer Award 2013. / Mathios, Alan; Micklitz, Hans-W. ; Reisch, L.; Thøgersen, John; Twigg-Flesner, C.

    I: Journal of Consumer Policy, Bind 36, Nr. 4, 2013, s. 367-368.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  107. Udgivet

    The moderating role of human values in planned behavior : The case of Chinese consumers’ intention to buy organic food. / Zhou, Y.; Thøgersen, John; Ruan, Y.; Huang, G.

    I: Journal of Consumer Marketing, Bind 30, Nr. 4, 2013, s. 335-344.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  108. 2012
  109. Udgivet

    Consumer acceptance of playing an active role in the Smart Grid : A three countries study. / Thøgersen, John; Toft, Madeleine Broman; Schuitema, Geertje.

    2012. Abstract fra Behavior, Energy and Climate Change Conference, Sacramento, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  110. Udgivet

    Can education on sustainability change business student’s environmental behaviours? / Aschemann-Witzel, Jessica; Grønhøj, Alice; Thøgersen, John.

    2012. Abstract fra IAREP conference, Wroclaw, Polen.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

Forrige 1 2 3 Næste