Joachim Scholderer

  1. 2019
  2. E-pub ahead of print

    The visual ecology of product packaging and its effects on consumer attention. / Orquin, Jacob Lund; Bagger, Martin; Lahm, Erik Stoltenberg; Grunert, Klaus G; Scholderer, Joachim.

    I: Journal of Business Research, 02.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Social norms and risk communication. / Scholderer, Joachim; Veflen, Nina.

    I: Trends in Food Science and Technology, Bind 84, 2019, s. 62-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. 2018
  5. Udgivet

    How good are ideas identified by an automatic idea detection system? / Christensen, Kasper; Scholderer, Joachim; Hersleth, Stine Alm; Næs, Tormod; Kvaal, Knut; Mollestad, Torulf; Veflen, Nina; Risvik, Einar.

    I: Creativity and Innovation Management, Bind 27, Nr. 1, 2018, s. 23-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Political rotations and cross-province firm acquisitions in China. / Muratova, Yulia; Arnoldi, Jakob; Chen, Xin; Scholderer, Joachim.

    I: Asian Business & Management, Bind 17, Nr. 1, 2018, s. 37-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. 2017
  8. Udgivet

    Food scares : Reflections and reactions. / Veflen, Nina; Storstad, Oddveig; Samuelsen, Bendik; Langsrud, Solveig; Hagtvedt, Therese; Ueland, Øydis; Gregersen, Fredrik; Scholderer, Joachim.

    I: International Journal on Food System Dynamics, Bind 8, Nr. 2, 01.01.2017, s. 155-164.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    In search of new product ideas : Identifying ideas in online communities by machine learning and text mining. / Christensen, Kasper; Nørskov, Sladjana; Frederiksen, Lars; Scholderer, Joachim.

    I: Creativity and Innovation Management, Bind 26, Nr. 1, 2017, s. 17-30.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Mining online community data: The nature of ideas in online communities. / Christensen, Kasper; Liland, Kristian Hovde ; Kvaal, Knut; Risvik, Einar; Biancolillo, Alessandra ; Scholderer, Joachim; Nørskov, Sladjana; Næs, Tormod.

    I: Food Quality and Preference, Bind 62, 2017, s. 246-256.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  11. 2016
  12. Udgivet

    Constructing an internal reference price for product innovations. / Peschel, Anne Odile; Zielke, Stephan; Scholderer, Joachim.

    2016. Paper præsenteret ved European Marketing Academy, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  13. Udgivet

    Forget Unlearning? How an empirically unwarranted concept from psychology was imported to flourish in management and organisation studies. / Howells, John; Scholderer, Joachim.

    I: Management Learning, Bind 47, Nr. 4, 2016, s. 443-463.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Reference price formation for product innovations : the role of consistent price-value-relationships. / Peschel, Anne Odile; Zielke, Stephan; Scholderer, Joachim.

    Proceedings in Food System Dynamics: System Dynamics and Innovation in Food Networks 2016 : Proceedings of the 10th International European Forum on System Dynamics and Innovation in Food Networks. red. / J. Deiters; U. Rickert; G. Schiefer. CentMa, International Center for Management, Communication and Research, 2016. s. 101-103 (Proceedings in Food System Dynamics).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  15. Udgivet

    The role of biotechnology in combating climate change : A question of politics. / Aerni, Philipp; Gagalac, Florabelle; Scholderer, Joachim.

    I: Science and Public Policy, Bind 43, Nr. 1, 2016, s. 13-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. 2015
  17. Udgivet

    The plasticity of preferences. / Scholderer, Joachim.

    2015. Abstract fra Hungarian Academy of Sciences, Budapest, Ungarn.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  18. Udgivet

    Alternative product forms, adoption and habit stabilisation. / Scholderer, Joachim.

    2015. Abstract fra Corvinus University Budapest, Budapest, Ungarn.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  19. Udgivet

    A flag-up algorithm and test for nonstationary customer-specific product graphs. / Fenger, Morten H. J.; Scholderer, Joachim.

    2015. Abstract fra 37th ISMS Marketing Science Conference, Baltimore, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  20. Udgivet

    Consumer Judgments of Explicit and Implied Health Claims: Misguided but not Misled. / Orquin, Jacob Lund; Scholderer, Joachim.

    I: Food Policy, Bind 51, 2015, s. 144-157.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet
  22. Udgivet

    Implicit transfer of price information between product categories. / Peschel, Anne Odile; Scholderer, Joachim; Zielke, Stephan.

    I: Advances in Consumer Research, Bind 43, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Indirect measurement of motivation: Developing and testing a motivational recoding-free implicit association test (m-IAT-RF). / Kraus, Alexandra Anita; Scholderer, Joachim.

    I: Social Psychology, Bind 46, Nr. 3, 2015, s. 142-156.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet
  25. 2014
  26. Udgivet

    Psychological aspects of food safety risk perception. / Scholderer, Joachim.

    2014. Abstract fra IAFP Symposium on Food Safety, Budapest, Ungarn.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  27. Udgivet

    Attention to advertising and memory for brands under alcohol intoxication. / Orquin, Jacob Lund; Jeppesen, Heine B. ; Scholderer, Joachim; Haugtvedt, Curtis .

    I: Frontiers in Psychology, Bind 5, Nr. March, 212, 2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  28. Udgivet

    Hamburger hazards and emotions. / Olsen, Nina Veflen ; Røssvoll, Elin ; Langsrud, Solveig ; Scholderer, Joachim.

    I: Appetite, Bind 78, Nr. July, 2014, s. 95-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. 2013
  30. Udgivet

    Using eye-tracking methodology in consumer science. / Bialkova, S.; Mueller Loose, Simone; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra 10th Pangborn Sensory Science Symposium, Rio, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    What you see is what you buy : How saliency and surface size of packaging elements influence attention and choice. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra 10th Pangborn Sensory Science Symposium, Rio, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  32. Udgivet

    The dynamics of innovation and consumption : Individual behavior in two-sided markets in music software. / Frederiksen, Lars; Scholderer, Joachim; Juhl, Hans Jørn; Fenger, Morten.

    2013. Paper præsenteret ved 11th International Open and User Innovation Workshop, Brighton, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  33. Udgivet

    Meal mapping. / Scholderer, Joachim; Kügler, Jens; Olsen, Nina Veflen ; Verbeke, Wim .

    I: Food Quality and Preference, Bind 30, Nr. 1, 04.2013, s. 47–55.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    Advertising attention capture and memory for brands under alcohol intoxication : Eye-tracking studies. / Orquin, Jacob Lund; Haugtvedt, C. P.; Jeppesen, H. B.; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra Annual Convention of the American Psychological Association (APA), Honolulu, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  35. Udgivet

    Displacement of judgments due to anchoring on expectations : A psychometric model. / Scholderer, Joachim; Sørensen, Bjarne Taulo.

    2013. Abstract fra 10th Pangborn Sensory Science Symposium, Rio de Janeiro, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet

    Going beyond the ecological metaphor in marketing : An environmental gradient model of product-market fit. / Scholderer, Joachim; Olsen, N. V. .

    2013. Paper præsenteret ved Norwegian Food Market Research Conference, Stavanger, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  37. Udgivet

    Hamburgers, hazards and emotions. / Olsen, N. V.; Røssvoll, E.; Langsrud, S.; Scholderer, Joachim.

    2013. Paper præsenteret ved Norwegian Food Market Research Conference, Stavanger, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  38. Udgivet

    Mining the wisdom of the crowds : Detecting new product ideas by text mining and machine learning. / Christensen, K.; Scholderer, Joachim; Frederiksen, Lars; Nørskov, Sladjana; Olsen, N. V. .

    2013. Paper præsenteret ved Norwegian Food Market Research Conference, Stavanger, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  39. Udgivet

    Modular cognitive processes can account for discrepancies in risk attitudes and risk behavior. / Orquin, Jacob Lund; Lagerkvist, C. J.; Grunert, Klaus G; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra 22nd Annual Conference of the Society for Risk Analysis Europe, Trondheim, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  40. Udgivet

    Network composition and innovation. / Olsen, N. V. ; Elvekrok, I.; Nilsen, E. R.; Scholderer, Joachim.

    2013. Paper præsenteret ved 136th EAAE Seminar , Innsbruck-Igls, Østrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  41. Udgivet

    Public acceptance of genetically modified plants. / Scholderer, Joachim; Verbeke, W.

    Animal nutrition with transgenic plants . red. / Gerhard Flachowsky . Wallingford : CABI Publishing, 2013. s. 215-222.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  42. Udgivet

    Two decades of research on food markets : The history of MAPP. / Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen.

    Marketing, food and the consumer: Festschrift in honour of Klaus Grunert . red. / Joachim Scholderer; Karen Brunsø. Pearson Longman, 2013. s. 3-16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  43. Udgivet

    Using eye-tracking in the optimisation of package design : Effects of saliency and surface size of packaging elements on consumer attention and choice. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone; Peschel, Anne Odile; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra 10th Pangborn Sensory Science Symposium, Rio de Janeiro, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  44. 2012
  45. Udgivet

    What you see is what you buy : How saliency and surface size of packaging elements affect attention and choice. / Orquin, Jacob Lund; Scholderer, Joachim; Jeppesen, H.B.

    2012. Paper præsenteret ved SABE 2012, Granada, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  46. Udgivet

    Value orientations as environmental constraints on product positioning. / Scholderer, Joachim; Olsen, Nina Veflen.

    2012. Paper præsenteret ved 41st EMAC Annual Conference , Lisbon, Portugal.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  47. Udgivet

    The effect of technology information on consumer expectations and liking of beef. / van Wezemael, Lynn; Ueland, Øydis; Rødbotten, Rune; de Smet, Stefaan; Scholderer, Joachim; Verbeke, Wim.

    I: Meat Science, Bind 90, Nr. 2, 02.2012, s. 444–450.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    A psychometric model of assimilation and contrast : Hedonic Marketing: The Interaction of Sensory and Informational Characteristics in Food Products. / Scholderer, Joachim; Sørensen, Bjarne Taulo.

    2012. Abstract fra 10th International MAPP Workshop on Consumer Behaviour and Food Marketing, Middelfart, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  49. Udgivet

    Can implicit motivation be measured? Incentive salience measures based on three IAT modifications. / Kraus, Alexandra; Scholderer, Joachim.

    2012. Abstract fra Tagung Experimentell Arbeitender Psychologen , Mannheim, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  50. Udgivet

    Effective incomplete contracts and milestones in market-distant R&D collaboration. / Kloyer, Martin; Scholderer, Joachim.

    I: Research Policy, Bind 41, Nr. 2, 2012, s. 346–357.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  51. Udgivet

    Einstellungen europäischer Konsumenten zur grünen Gentechnik. / Scholderer, Joachim.

    Nutzen und Risiken der Freisetzung gentechnisch veränderter Pflanzen: Chancen nutzen, Risiken vermeiden, Kompetenzen erhalten. Nationales Forschungsprogramm NFP 59. Zurich : vdf Hochschulverlag AG an der ETH Zürich, 2012. s. 215-217.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. Udgivet

    Genetically modified crop production : Social sciences, agricultural economics, and costs and benefits of coexistence. / Scholderer, Joachim; Verbeke, Wim.

    Zürich : vdf Hochschulverlag AG an der ETH Zürich, 2012. 60 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  53. Udgivet

    Implicit measures of motivation : Convergent, discriminant and predictive validity. / Kraus, Alexandra; Scholderer, Joachim.

    2012. Abstract fra 48th General Meeting of the German Association of Psychology , Bielefeld, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  54. Udgivet

    Implicit measures of motivation : Convergent, discriminant and predictive validity. / Kraus, Alexandra; Scholderer, Joachim.

    2012. Paper præsenteret ved Association of Consumer Research, Vancouver, Canada.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  55. Udgivet

    Regulatory focus, self-efficacy and outcome expectations as drivers of motivation to consume healthy food products. / Tudoran, Ana Alina; Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen.

    I: Appetite, Bind 59, Nr. 2, 2012, s. 243–251.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  56. Udgivet

    Socio-demographic and attitudinal determinants of nutrition knowledge of food shoppers in six European countries. / Grunert, Klaus G; Wills, Josephine; Fernandez-Celemin, Laura; Lähteenmäki, Liisa; Scholderer, Joachim; Bonsmann, Stefan Storcksdieck genannt.

    I: Food Quality and Preference, Bind 26, Nr. 2, 2012, s. 166-177.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  57. Udgivet

    Systems of attitudes towards production in the pork industry : A cross-national study. / Sørensen, Bjarne Taulo; Dutra de Barcellos, Marcia ; Veflen Olsen, Nina ; Verbeke, Wim ; Scholderer, Joachim.

    I: Appetite, Bind 59, Nr. 3, 2012, s. 885–897.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  58. Udgivet

    The impact of choice context on consumers' choice heuristics. / Mueller Loose, Simone; Scholderer, Joachim; Corsi, Armando M. ; Lockshin, Larry.

    European Academy of Management. Proceedings 2012. European Marketing Academy - EMAC, 2012.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  59. 2011
  60. Udgivet

    Can implicit motivation be measured? Incentive salience measures based on three IAT modifications. / Kraus, Alexandra; Scholderer, Joachim.

    2011. Abstract fra 9th Pangborn Sensory Science Symposium, Toronto, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  61. Udgivet

    Can implicit motivation be measured? Incentive salience measures based on three IAT modifications. / Kraus, Alexandra; Scholderer, Joachim.

    2011. Poster session præsenteret ved 40th EMAC Conference, Ljubljana, Slovenien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  62. Udgivet

    Attention to health cues on product packages. / Orquin, Jacob Lund; Scholderer, Joachim.

    I: Journal of Eyetracking, Visual Cognition and Emotion, Bind 1, Nr. 1, 2011, s. 59-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  63. Udgivet

    Attitude surveys. / Scholderer, Joachim.

    Encyclopedia of consumer culture. red. / Dale Southerton. Thousand Oaks, CA : SAGE Publications, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  64. Udgivet

    Attitude theory. / Scholderer, Joachim.

    Encyclopaedia of consumer culture. red. / Dale Southerton. Thousand Oaks, CA : SAGE Publications, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  65. Udgivet

    Consumer demand and quality assurance : Segmentation basis and implications for chain governance in the pork sector. / Grunert, Klaus G; Wognum, Nel; Trienekens, Jacques; Wever, Mark; Olsen, Nina Veflen; Scholderer, Joachim.

    I: Journal on Chain and Network Science, Bind 11, Nr. 2, 2011, s. 89-97.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  66. Udgivet

    Determinants of consumer understanding of health claims. / Grunert, Klaus G; Scholderer, Joachim; Rogeaux, Michel.

    I: Appetite, Bind 56, 2011, s. 269-277.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    European consumer acceptance of safety-improving interventions in the beef chain. / Van Wezemael, Lynn; Verbeke, Wim; Kügler, Jens O. ; Scholderer, Joachim.

    I: Food Control, Bind 22, Nr. 11, 2011, s. 1776-1784.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  68. Udgivet

    Food quality from a consumer perspective. / Scholderer, Joachim.

    2011. Abstract fra AgroFoodPark, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  69. Udgivet

    How would Swiss consumers decide if they had freedom of choice? Evidence from a field study with organic, conventional and GM corn bread. / Aerni, P.; Scholderer, Joachim; Ermen, J.

    I: Food Policy, Bind 36, Nr. 6, 2011, s. 830-838.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    New methods, new possibilities for customer-oriented food research. / Scholderer, Joachim.

    2011. Abstract fra MAPP Conference 2011, Middelfart, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  71. Udgivet

    Perceived fit of different combinations of carriers and functional ingredients and its effect on purchase intention. / Krutulyte, Rasa; Grunert, Klaus G.; Scholderer, Joachim; Lähteenmäki, Liisa; Hagemann, Kit S.; Elgaard, Peter; Nielsen, Brian; Graverholt, Jens Peter.

    I: Food Quality and Preference, Bind 22, Nr. 1, 2011, s. 11-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    Processed meat products : Consumer trends and emerging markets. / de Barcellos, Marcia Dutra; Grunert, Klaus G.; Scholderer, Joachim.

    Processed Meats: Improving Safety, Nutrition and Quality. red. / J. P. Kerry; J. F. Kerry. Cambridge : British Welding Research Association, 2011. (Woodhead Publishing Series in Food Science, Technology and Nutrition; Nr. 211).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  73. Udgivet

    Processed meats and modern life dilemmas. / de Barcellos, Marcia Dutra; Grunert, Klaus G; Scholderer, Joachim; Perez-Cueto, Federico.

    2011. Poster session præsenteret ved 57th International Congress of Meat Science and Technology (IcOMST): Global challenges to production, processing and consumption of meat , Ghent, Belgien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  74. Udgivet

    Segmenting European pork markets. / Scholderer, Joachim; Olsen, N. V.

    2011. Abstract fra Sustainable and diversified pork chains: From science to practice, Q-Porkchains Public Conference, Mallorca, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  75. Udgivet

    The power of situations : Re-contextualising food choice and consumption. / Scholderer, Joachim.

    2011. Abstract fra 9th Pangborn Sensory Science Symposium, Toronto, Canada.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  76. Udgivet

    Use of consumer insight in the new product development process in the meat sector. / Grunert, Klaus G.; Verbeke, Wim; Kügler, Jens; Saeed, Faiza; Scholderer, Joachim.

    I: Meat Science, Bind 89, Nr. 3, 2011, s. 251-258.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  77. 2010
  78. Udgivet

    Attitudes and attitude change. / Scholderer, Joachim.

    Consumer behavior: A Nordic perspective. red. / K. M. Ekström. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 211-223.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  79. Udgivet

    Consumer perceptions of beef healthiness : Results from a qualitative study in four European countries. / Van Wezemael, Lynn; Verbeke, Wim; Dutra de Barcellos, Marcia; Scholderer, Joachim; Perez-Cueto, Federico.

    I: B M C Public Health, Bind 10, Nr. 342, 2010, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  80. Udgivet

    Consumer preferences for fish and fish products in Europe. / Scholderer, Joachim.

    2010. Paper præsenteret ved Global market models for fish and fish products: Markets, consumption and aquaculture supply, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  81. Udgivet

    Consumer-oriented innovation in the food and personal care products sectors : Understanding consumers and using their insights in the innovation process. / Grunert, Klaus G.; Jensen, Birger Boutrup; Sonne, Anne-Mette; Brunsø, Karen; Scholderer, Joachim; Byrne, Derek V.; Holm, Lotte; Clausen, Christian; Friis, Alan; Hyldig, Grethe; Kristensen, Niels Heine; Lettl, Christopher.

    Consumer-driven innovation in food and personal care products. red. / Sara R. Jaeger; Hal MacFie. Cambridge : Woodhead Publishing Limited, 2010. s. 3-24 (Woodhead Publishing series in food science, technology and nutrition; Nr. 195).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  82. Udgivet

    Data handling in cross-cultural studies : Measurement invariance. / Scholderer, Joachim.

    Consumer-driven innovation in food and personal care products. red. / Sara Jaeger; Hal MacFie. Cambridge : Woodhead Publishing Limited, 2010. s. 470-487 (Woodhead Food Series No. 195).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  83. Udgivet

    Food-related lifestyles and their association to obesity in five European countries. / Perez-Cueto, Federico J.A.; Verbeke, Wim; de Barcellos, Marcia Dutra; Kehagia, Olga; Chryssochoidis, George; Scholderer, Joachim; Grunert, Klaus G.

    I: Appetite, Bind 54, Nr. 1, 2010, s. 156-162.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  84. Udgivet

    Health-related beliefs and consumer knowledge as determinants of fish consumption. / Pieniak, Zuzanna; Verbeke, Wim; Scholderer, Joachim.

    I: Journal of Human Nutrition and Dietetics, Bind 23, Nr. 5, 2010, s. 480-488.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  85. Udgivet

    Perception and information processing . / Scholderer, Joachim.

    Consumer behavior: A Nordic perspective. red. / K. M. Ekström. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 233-248.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  86. Udgivet

    Product-person-environment fit : An interactionist approach. / Scholderer, Joachim.

    2010. Paper præsenteret ved 39th EMAC Conference: The Six Senses - The Essentials of Marketing, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  87. Udgivet

    Trends i fødevaresektoren 2010-2015. / Krystallis Krontalis, Athanasios; Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen; Grunert, Klaus; Esbjerg, Lars; Lähteenmäki, Liisa; Bech-Larsen, Tino.

    Aarhus School of Business, MAPP Centre, 2010.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  88. Udgivet

    Visual attention to advertising under the influence of alcohol. / Scholderer, Joachim; Jeppesen, Heine.

    2010. Paper præsenteret ved 39th EMAC Conference: The Six Senses - The Essentials of Marketing, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  89. Udgivet

    Weight management solutions for consumers : Challenges and opportunities. / Scholderer, Joachim.

    2010. Paper præsenteret ved Workshop: Consumers on the weight management market, Lahti, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  90. 2009
  91. Udgivet

    Communication about agricultural biotechnology : Effective, but only when the ends can justify the means. / Scholderer, Joachim; Hagemann, Kit Skov.

    2009. Paper præsenteret ved 13th ICABR Conference: The Emerging Bio-Economy, Ravello, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  92. Udgivet

    Comparison between Polish and Western European fish consumers in their attitudinal and behavioural patterns. / Pieniak, Zuzanna; Verbeke, Wim; Brunsø, Karen; Scholderer, Joachim; Olsen, Svein Ottar.

    I: Acta Alimentaria, Bind 38, Nr. 2, 2009, s. 179-192.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  93. Udgivet

    Consumer appeal of nutrition and health claims in three existing product concepts. / Verbeke, Wim; Scholderer, Joachim; Lähteenmäki, Liisa.

    I: Appetite, Bind 52, Nr. 3, 2009, s. 684-692.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Consumer interest in different combinations of carrier product, functional ingredient and nutrition and health claims. / Verbeke, W.; Scholderer, Joachim; Lähteenmäki, Liisa.

    2009. Poster session præsenteret ved 8th Pangborn Sensory Science Symposium, Florence, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  95. Udgivet

    Cross-cultural applications of structural equation modelling : Measurement invariance. / Scholderer, Joachim.

    2009. Paper præsenteret ved 8th Pangborn Sensory Science Symposium, Florence, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  96. Udgivet

    Effects of nutrition and health claims on consumer perception of off-flavours : Does it matter whether a claim refers to omega-3 or fish oil? / Scholderer, Joachim; Hyldig, G.; Green-Pedersen, D.

    2009. Paper præsenteret ved 8th Pangborn Sensory Science Symposium, Florence, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  97. Udgivet

    Forget organisational unlearning : A sceptical look at the use of the concept of 'unlearning' in organisational analysis. / Howells, John; Scholderer, Joachim; Mitev, Natalie.

    2009. Paper præsenteret ved Danish Leadership Conference, Odense, Syddansk Universitet, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  98. Udgivet

    Hot potato : Expert-consumer differences in the perception of a second-generation novel food. / Hagemann, Kit S.; Scholderer, Joachim.

    I: Risk Analysis, Bind 29, Nr. 7, 2009, s. 1041-1055.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  99. Udgivet

    Increasing the effectiveness of health cues, health claims, and nutrition labels on product packages. / Orquin, Jacob Lund; Scholderer, Joachim.

    2009. Poster session præsenteret ved FOOD Denmark Ph.d. Congress 2009, Kgs. Lyngby, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  100. Udgivet

    What drives consumer involvement? The relative impact of product category and product attribute. / de Barcellos, Marcia Dutra; Kügler, Jens Oliver; Scholderer, Joachim.

    2009.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  101. 2008
  102. Udgivet

    Biotechnologie in gesellschaftlicher Deutung: Intuitionen, Emotionen, soziales Vertrauen und Wertvorstellungen im Gesellschaftlichen Diskurs zur Biotechnologie. / Busch, Roger J.; Scholderer, Joachim; Gutscher, Heinz.

    Biotechnologie in gesellschaftlicher Deutung. red. / Roger J. Busch; Gernot Prütz. München : Herbert Utz Verlag, 2008. s. 305-374.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  103. Udgivet

    Consumer attitudes and preferences for seafood: What's the trend? / Brunsø, Karen; Scholderer, Joachim; Hansen, Karina Birch; Olsen, Svein Ottar; Verbeke, Wim.

    SEAFOODplus book of abstracts. SEAFOODplus, 2008. s. 20-20.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  104. Udgivet

    Consumer attitudes and seafood consumption in Europe. / Brunsø, Karen; Hansen, Karina Birch; Scholderer, Joachim; Honkanen, P.; Olsen, Svein Ottar; Verbeke, Wim.

    Improving Seafood Products for the Consumers. red. / Torger Børresen. Cambridge : British Welding Research Association, 2008. s. 16-39.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  105. Udgivet

    Consumer attitudes towards food nanotechnologies: Still vague. / Scholderer, Joachim.

    2008. Paper præsenteret ved Conference on Nanotechnologies and the Consumer, Florence, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  106. Udgivet

    Consumer demand for information about agricultural biotechnology. / Scholderer, Joachim; Czienskowski, Uwe.

    2008. Paper præsenteret ved 12th ICABR Conference: The Future of Agricultural Biotechnology - Creative Destruction, Adoption, or Irrelevance?, Ravello, Italien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  107. Udgivet

    Evaluating consumer information needs. / Verbeke, Wim; Pieniak, Zuzanna; Brunsø, Karen; Scholderer, Joachim; Olsen, Svein Ottar.

    Improving Seafood Products for the Consumers. red. / Torger Børresen. Cambridge : British Welding Research Association, 2008. s. 63-84.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  108. Udgivet

    How do Firms Use the Information in Patent Disclosures? An Empirical Research Proposal. / Howells, John; Scholderer, Joachim.

    Aarhus : Aarhus School of Business, Aarhus University, CORE - Centre for Organizational Renewal and Evolution, 2008.

    Publikation: Working paperForskning

  109. Udgivet

    Impact of consumers' health beliefs, involvement and risk perception of fish consumption : A study in five European countries. / Pieniak, Zuzanna; Verbeke, Wim; Scholderer, Joachim; Brunsø, Karen; Olsen, Svein Ottar.

    I: British Food Journal, Bind 110, Nr. 9, 2008, s. 898-915.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  110. Udgivet

    Motivational factors for consuming omega-3 PUFAs : An exploratory study with Danish consumers. / Krutulyte, Rasa; Grunert, Klaus G.; Scholderer, Joachim; Hagemann, Kit S.; Elgaard, Peter; Nielsen, Brian; Graverholt, Jens Peter.

    I: Appetite, Bind 51, Nr. 1, 2008, s. 137-147.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  111. Udgivet

    Nutritional status in 9 European countries: Preliminary results of EU funded Truefood and Q-Porkchains consumer. / Vanhonacker, F.; Perez-Cueto, F. J. A.; Chryssochoidis, G.; Scholderer, Joachim; Grunert, Klaus G.; Hersleth, M.; Verbeke, Wim.

    2008. Poster session præsenteret ved 7th International Congress on the Mediterranean Diet, Barcelona, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  112. Udgivet

    Nutritional status in Belgium, Denmark, Germany, Greece and Poland : Europeans are heavy! / Perez-Cueto, F.; de Barcellos, Marcia Dutra; Chryssochoidis, G.; Grunert, Klaus G.; Scholderer, Joachim; Verbeke, W.

    2008. Paper præsenteret ved First European Food Congress, Ljubljana, Slovenien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

Forrige 1 2 3 Næste