Psykologisk Institut

Jesper Aagaard

  1. 2019
  2. Udgivet

    Skærme tager elevernes opmærksomhed – og det sker helt ubevidst. / Aagaard, Jesper.

    Videnskab.dk. 2019, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  3. Udgivet

    Multitasking as distraction : A conceptual analysis of media multitasking research. / Aagaard, Jesper.

    I: Theory & Psychology, Bind 29, Nr. 1, 02.2019, s. 87-99.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. E-pub ahead of print

    Digital akrasia : A qualitative study of phubbing. / Aagaard, Jesper.

    I: A I & Society, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. Accepteret/In press

    Distributed self-control? Laptops, distraction, and classroom rules charts. / Aagaard, Jesper.

    2019. Abstract fra International Society for Theoretical Psychology (ISTP), Copenhagen 2019, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  6. Udgivet

    Power, Coping, and the Taming of Technology. / Aagaard, Jesper.

    2019. Abstract fra SPT 2019: The Society for Philosophy and Technology 2019 Conference, Byran/College Station, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. 2018
  8. Udgivet

    Kroppe, bøger og skærme : Læsningens materialitet. / Aagaard, Jesper.

    I: Psyke & Logos, Bind 39, Nr. 2, 14.12.2018, s. 133-147.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    A Postphenomenological Method for HCI Research. / Jensen, Mads Møller; Aagaard, Jesper.

    Proceedings of the 30th Australian Conference on Computer-Human Interaction: OzCHI 2018. Association for Computing Machinery, 2018. s. 242-251.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  10. Udgivet

    A Postphenomenological Research Method for HCI Research. / Aagaard, Jesper; Jensen, M.M.

    2018. Abstract fra OzCHI 2018, Melbourne, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  11. Udgivet

    An Introduction to Postphenomenological Methodologies. / Aagaard, Jesper; Friis, Jan Kyrre Berg; Sorenson, Jessica; Tafdrup, Oliver Alexander; Hasse, Cathrine.

    Postphenomenological Methodologies: New Ways in Mediating Techno-Human Relationships. red. / Jesper Aagaard; Jan Kyrre Berg Friis; Jessica Sorenson; Oliver Tafdrup; Cathrine Hasse. Lanham : Lexington Books, 2018. s. xi-xxx (Postphenomenology and the philosophy of technology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. Udgivet

    Digital distraktion. / Aagaard, Jesper.

    I: P Psykologernes fagmagasin, Nr. 7, 07.2018, s. 26-28.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  13. Udgivet

    Entering the Portal : Media Technologies and Experiential Transportation. / Aagaard, Jesper.

    Postphenomenological Methodologies: New Ways in Mediating Techno-Human Relationships. red. / Jesper Aagaard; Jan Kyrre Berg Friis; Jessica Sorenson; Oliver Tafdrup; Cathrine Hasse. Lanham : Lexington Books, 2018. s. 45-61 (Postphenomenology and the philosophy of technology).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. Udgivet

    Teknologier i klasselokalet : en magtfuld fristelse. / Aagaard, Jesper.

    I: Unge Paedagoger, Bind 79, Nr. 2, 05.2018, s. 48-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. Udgivet

    Striving for Experiential Resonance : Critique, postcritique and phenomenology. / Aagaard, Jesper.

    I: Qualitative Studies, Bind 5, Nr. 1, 04.2018, s. 37-48.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Magnetic and multistable : Reinterpreting the affordances of educational technology. / Aagaard, Jesper.

    I: International Journal of Educational Technology in Higher Education, Bind 15, 4, 01.03.2018.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Smartphones, Habits, and Immersion. / Aagaard, Jesper.

    2018. Abstract fra Human-Technology Relations, Twente, Holland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  18. Udgivet

    Postphenomenological Methodologies : New Ways in Mediating Techno-Human Relationships. / Aagaard, Jesper (Redaktør); Friis, Jan Kyrre Berg (Redaktør); Sorenson, Jessica (Redaktør); Tafdrup, Oliver (Redaktør); Hasse, Cathrine (Redaktør).

    Lanham : Lexington Books, 2018. 267 s. (Postphenomenology and the philosophy of technology).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  19. 2017
  20. Udgivet

    Breaking down barriers : The ambivalent nature of technologies in the classroom. / Aagaard, Jesper.

    I: New Media & Society, Bind 19, Nr. 7, 2017, s. 1127-1143.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Digital distraction : A qualitative exploration of media multitasking. / Aagaard, Jesper.

    Aarhus : Aarhus University. School of Business and Social Sciences. Department of Psychology and Behavioral Sciences, 2017. 99 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  22. Udgivet

    Introducing postphenomenological research : a brief and selective sketch of phenomenological research methods. / Aagaard, Jesper.

    I: International Journal of Qualitative Studies in Education, Bind 30, Nr. 6, 2017, s. 519-533.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Technohabitual agency : Habits, skills, and egoless agency. / Aagaard, Jesper.

    2017. Abstract fra The Society for Philosophy and Technology’s 20th biennial conference, Darmstadt, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  24. 2016
  25. Udgivet

    Methods of materiality : Participant observation and qualitative research in psychology. / Aagaard, Jesper; Matthiesen, Noomi.

    I: Qualitative Research in Psychology, Bind 13, Nr. 1, 2016, s. 33-46.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Mobile devices, interaction, and distraction : a qualitative exploration of absent presence. / Aagaard, Jesper.

    I: A I & Society, Bind 31, Nr. 2, 2016, s. 223-231.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. 2015
  28. Udgivet

    Drawn to distraction : A qualitative study of off-task use of educational technology. / Aagaard, Jesper.

    I: Computers & Education, Bind 87, 2015, s. 90-97.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    En fænomenologisk kritik af mentaliseringsbegrebet. / Aagaard, Jesper.

    Psykoterapi og eksistentiel fænomenologi. red. / Anders Dræby Sørensen; Kurt Dauer Keller. Aalborg : Aalborg Universitetsforlag, 2015. s. 251-268 (Skriftserie om eksistentiel fænomenologi; Nr. 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Media multitasking, attention, and distraction : A critical discussion. / Aagaard, Jesper.

    I: Phenomenology and the Cognitive Sciences, Bind 14, Nr. 4, 2015, s. 885-896.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  31. Udgivet

    Mediet er budskabet : it og medier i dagligdagen. / Aagaard, Jesper.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 271-290.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Sex, violence and learning : Assessing game effects. / Lieberoth, Andreas; Wellnitz, Kaare Bro; Aagaard, Jesper.

    Game Research Methods: An Overview. red. / Petri Lankoski; Staffan Björk. Pittsburgh, PA : ETC Press, 2015. s. 175-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  33. 2014
  34. Udgivet

    Multitasking, myter og medier. / Aagaard, Jesper.

    I: Psykologisk Set, Bind 31, Nr. 96, 12.2014, s. 18-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  35. Udgivet

    Rethinking Agency Through Distraction. / Aagaard, Jesper.

    2014. Abstract fra Annual Meeting of the Society for Social Studies of Science (4S), Buenos Aires, Argentina.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet

    Notions of absence and presence related to affordances of multimedia. / Aagaard, Jesper; Jonasson, Charlotte.

    2014. Abstract fra International Society for Cultural and Activity Research Congress, Sydney, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  37. Udgivet

    Symposium: Sociocultural practices of defining students with needs for special attention. / Jonasson, Charlotte; Lind, Annemette Bondo; Nielsen, Klaus; Matthiesen, Noomi Christine; Aagaard, Jesper; Wellnitz, Kaare Bro.

    2014. Abstract fra International Society for Cultural and Activity Research Congress, Sydney, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review