Projekter pr. år
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
Projekter
- 14 Afsluttet
-
What can we learn from one another? Comparing Denmark, Singapore, and Canada to meet global, educational challenges
Staunæs, D. (Deltager) & Rasmussen, J. (Deltager)
03/01/2011 → 30/12/2011
Projekter: Projekt › Forskning
-
Evaluering av nasjonal strategi for videreutdanning av lærere
Andersen, F. Ø. (Deltager), Rasmussen, J. (Deltager), Klewe, L. (Deltager) & Andresen, B. B. (Deltager)
03/01/2011 → 31/10/2012
Projekter: Projekt › Forskning
-
Pædagogens ændrede professionelle praksis - med børn i socialt komplekse kontaktflader
Rasmussen, J. (Projektleder) & Kierkegaard, P. (Deltager)
01/04/2010 → 31/10/2011
Projekter: Projekt › Forskning
-
Studium af sammenhæng mellem mål, prøve og besvarelse i uddannelsen til studentereksamen
Mathiasen, H. (Deltager), Rasmussen, J. (Deltager) & Dorf, H. (Deltager)
01/03/2010 → 01/01/2011
Projekter: Projekt › Forskning
-
Studium af sammenhæng mellem mål, prøve og besvarelse i uddannelsen til studentereksamen
Dorf, H. (Deltager), Rasmussen, J. (Deltager) & Mathiasen, H. (Deltager)
01/03/2010 → 01/12/2010
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Knowledge or competencies? A controversial question in contemporary curriculum debates
Rasmussen, J., Rasch-Christensen, A. & Qvortrup, L., nov. 2022, I: European Educational Research Journal. 21, 6, s. 1009-1022 14 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil6 Citationer (Scopus)211 Downloads (Pure) -
Viden om læreruddannelsen
Rasmussen, J., 2022, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 96 s. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS, Bind 8).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Åben adgang -
Skoleret: Et lærestykke til forskere, myndigheder og medier
Qvortrup, L. & Rasmussen, J., 7 dec. 2021, København: U Press. 201 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
-
Klasse og/eller funktionsdifferentiering: Social ulighed og samfundsforståelse diskuteret med Erik Jørgen Hansen som eksempel
Rasmussen, J., apr. 2020, (Afsendt) Social ulighed og social mobilitet. Jensen, N. R. (red.). Aarhus, 15 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
-
Knowledge or competences? A controversial question in contemporary curriculum debates
Rasmussen, J. & Rasch-Christensen, A., feb. 2020, (Accepteret/In press) I: European Educational Research Journal. 16 s.Bidragets oversatte titel :Viden eller kompetencer?: Et kontroversielt spørgsmål i nutidige læreplandebetter Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Aktiviteter
-
Webinar on teacher induction
Plauborg, H. (Deltager), Knudsen, L. E. D. (Deltager), Rasmussen, J. (Deltager) & Ejersbo, L. R. (Deltager)
12 nov. 2020 → 13 nov. 2020Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Uddannelsesvidenskab, Emdrup (Organisation)
Dahl, K. K. B. (Medlem), Rasmussen, J. (Medlem) & Andresen, B. B. (Medlem)
1 apr. 2016 → …Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Medlem af forskningsnetværk
-
Skoleudvikling i Ontario
Rasmussen, J. (Foredragsholder)
29 sep. 2015Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Ledelse af målstyret undervisning
Rasmussen, J. (Foredragsholder)
18 sep. 2015Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Fremtidens skole: Ludvigsen Utvalget
Rasmussen, J. (Foredragsholder)
2 sep. 2015Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Presse/medier
-
-
Jeg vil jo gerne arbejde med noget, som jeg har en fair chance for at få succes med
04/08/2007
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
-
-