DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Jeppe Bundsgaard

  1. 2021
  2. Udgivet

    Digital Inclusion in Norwegian and Danish Schools : Analysing Variation in Teachers’ Collaboration, Attitudes, ICT Use and Students’ ICT Literacy. / Rohatgi, Anubha; Bundsgaard, Jeppe; Hatlevik, Ove Edvard.

    Equity, Equality and Diversity in the Nordic Model of Education. red. / Tove Stjern Frønes; Andreas Pettersen; Jelena Radišić; Nils Buchholtz. Cham : Springer, 2021. s. 139-172.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. Udgivet

    Tag kontrollen tilbage. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: It, medier og læring, Bind 45, Nr. 1, 03.2021, s. 30-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  4. Udgivet

    Elevers tidlige skriveudvikling: Identificerede trin. / Kabel, Kristine; Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe; Berthelsen, Ulf Dalvad.

    DPU, Aarhus Universitet, 2021. s. 1-28.

    Publikation: Working paperForskning

  5. Udgivet

    Manual for analytisk kodning af elevtekster. / Bremholm, Jesper; Kabel, Kristine; Bundsgaard, Jeppe; Berthelsen, Ulf Dalvad.

    DPU, Aarhus Universitet, 2021. s. 1-48.

    Publikation: Working paperForskning

  6. Udgivet

    Teoretisk arbejdspapir. Analysemodel til scoring af elevtekster : Udarbejdet marts 2019. / Kabel, Kristine; Berthelsen, Ulf Dalvad; Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe.

    DPU, Aarhus Universitet, 2021. s. 1-30.

    Publikation: Working paperForskning

  7. 2020
  8. Udgivet

    Danish L1 according to the learning materials used—a quantitative study. / Bundsgaard, Jeppe; Buch, Bettina; Fougt, Simon Skov.

    I: L1-Educational Studies in Language and Literature, Nr. Special Issue, 2, 07.2020, s. 1-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    De fire byggesten i test og evaluering. / Bundsgaard, Jeppe; Kreiner, Svend .

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 40, Nr. 116, 23.04.2020, s. 61-82.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  10. Udgivet

    Multimodal produktion – hvordan står det til? / Bundsgaard, Jeppe.

    København : Nationalt Videncenter for Læsning. 2020.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  11. Udgivet

    Computational thinking in compulsory education : a survey study on initiatives and conceptions. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    I: Educational Technology Research and Development, Bind 68, Nr. 1, 2020, s. 551-573.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Teknologikritik i skolen : et demokratisk perspektiv på teknologiforståelse. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    Fagdidaktik og demokrati. red. / Claus Haas; Christina Matthiesen. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2020. s. 307-330.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  13. 2019
  14. Udgivet

    Den gode undervisningspraksis skal understøttes. / Bundsgaard, Jeppe.

    Lærerkommissionens forskerpublikation. red. / Per B. Christensen. København : Danmarks lærerforening, 2019. s. 29-37.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  15. Udgivet

    Danske elevers brug af it i skolen. / Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe.

    PISA 2018: danske unge i en international sammenligning. red. / Vibeke Tornhøj Christensen. København : VIVE - Viden til velfærd, 2019. s. 114-128.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Udgivet

    Danske elevers læsning i danskfaget, i skolen og i fritiden. / Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe.

    PISA 2018: danske unge i en international sammenligning. red. / Vibeke Tornhøj Christensen. København : VIVE - Viden til velfærd, 2019. s. 72-113.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  17. Udgivet

    Læsning i PISA 2018. / Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe.

    PISA 2018: danske unge i en international sammenligning. red. / Vibeke Tornhøj Christensen. København : VIVE - Viden til velfærd, 2019. s. 18-71.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Danske elevers teknologiforståelse : resultater fra ICILS-undersøgelsen 2018. / Bundsgaard, Jeppe; Bindslev, Sofie Gry; Caeli, Elisa Nadire; Pettersson, Morten; Rusmann, Anna.

    1 udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 244 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogpeer review

  19. Udgivet

    Børns skriveudvikling i skolens første år : En analysemodel til automatiseret scoring af elevtekster. / Kabel, Kristine; Bundsgaard, Jeppe; Bremholm, Jesper; Berthelsen, Ulf Dalvad.

    2019. Abstract fra NNMF 7: Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt, Trondheim, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  20. Udgivet

    Datalogisk tænkning og teknologiforståelse i folkeskolen tur-retur. / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    I: Læring og Medier, Bind 11, Nr. 19, 30.04.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Drop de nationale tests - de virker ikke. / Bundsgaard, Jeppe; Kreiner, Svend.

    I: Politiken, 02.04.2019, s. 5-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  22. Udgivet

    Does your ‘private’ data picture meet the beauty standards of society? / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    Sciencenordic.com. 2019.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  23. Udgivet

    DIF as a pedagogical tool : analysis of item characteristics in ICILS to understand what students are struggling with. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Large-Scale Assessments in Education, Bind 7, Nr. 9, 2019, s. 1-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    Dannelsens fire aspekter. / Bundsgaard, Jeppe.

    Dannelse i alle fag. red. / Jeanette Hansen. Frederikshavn : Dafolo, 2019. s. 25-34.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  25. Udgivet

    Developing a test to measure design thinking. / Rusmann, Anna; Bundsgaard, Jeppe.

    Proceedings of the European Conference on Games-based Learning. red. / Lars Elbaek; Gunver Majgaard; Andrea Valente; Saifuddin Khalid. Dechema e.V., 2019. s. 587-595.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  26. Udgivet

    Undersøgelse af De Nationale Tests måleegenskaber. / Bundsgaard, Jeppe; Kreiner, Svend.

    Rev. 2 udg. København : Aarhus Universitet, Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, 2019. 158 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportpeer review

  27. 2018
  28. Udgivet

    Lever dit databillede op til samfundets skønhedsidealer? / Caeli, Elisa Nadire; Bundsgaard, Jeppe.

    2018, Forskerzonen.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  29. Udgivet

    Unpacking the domains and practices of game-oriented learning. / Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten; Bundsgaard, Jeppe; Fougt, Simon Skov.

    Games and education: designs in and for learning. red. / Hans Christian Arnseth; Thorkild Hanghøj; Thomas Duus Henriksen; Morten Misfeldt; Robert Ramberg; Staffan Selander. Brill | Sense, 2018. s. 29-46 (Gaming Ecologies and Pedagogies Series; Nr. 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Blik på undervisning. / Bundsgaard, Jeppe; Hansen, Thomas Illum.

    Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. red. / Jeppe Bundsgaard; Marianne Georgsen; Stefan Graf; Thomas Illum Hansen; Charlotte Krog Skott. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. s. 106-142 (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  31. Udgivet

    Det 21. århundredes kompetencer. / Bundsgaard, Jeppe.

    Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. red. / Jeppe Bundsgaard; Marianne Georgsen; Stefan Graf; Thomas Illum Hansen; Charlotte Krog Skott. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. s. 143-165 (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. Udgivet

    Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg. / Bundsgaard, Jeppe; Georgsen, Marianne; Graf, Stefan Ting; Hansen, Thomas Illum; Skott, Charlotte Krog.

    Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. red. / Jeppe Bundsgaard; Marianne Georgsen; Stefan Ting Graf; Thomas Illum Hansen; Charlotte Krog Skott. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. s. 7-16 (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  33. Udgivet

    Holistisk forskningsdesign for demonstrationsskoleforsøg. / Hansen, Thomas Illum; Bundsgaard, Jeppe; Kølsen Petersen, Camilla.

    Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. red. / Jeppe Bundsgaard; Marianne Georgsen; Thomas Illum Hansen; Charlotte Krogh Skott; Stefan Ting Graf. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. s. 50-74 (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  34. Udgivet

    Holistisk interventionsdesign for demonstrationsskoleforsøg. / Hansen, Thomas Illum; Bundsgaard, Jeppe; Georgsen, Marianne; Graf, Stefan Ting; Skott, Charlotte Krog.

    Skoleudvikling med IT: forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. red. / Jeppe Bundsgaard; Marianne Georgsen; Stefan Ting Graf; Thomas Illum Hansen; Charlotte Krog Skott. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. s. 17-49 (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. Udgivet

    Innovativ undervisning med it : forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II. / Bundsgaard, Jeppe (Redaktør); Georgsen, Marianne (Redaktør); Graf, Stefan Ting (Redaktør); Hansen, Thomas Illum (Redaktør); Skott, Charlotte Krog (Redaktør).

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. 223 s. (Didaktiske studier, Bind 4).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogpeer review

  36. Udgivet

    Pædagogisk brug af test. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Sakprosa , Bind 10, Nr. 2, 2018, s. 1-40.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Skoleudvikling med IT : forskning i tre demonstrationsskoleforsøg I. / Bundsgaard, Jeppe (Redaktør); Georgsen, Marianne (Redaktør); Graf, Stefan Ting (Redaktør); Hansen, Thomas Illum (Redaktør); Skott, Charlotte Krog (Redaktør).

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. 258 s. (Didaktiske studier, Bind 3).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologipeer review

  38. Udgivet

    Test og måling i fagene. / Bundsgaard, Jeppe.

    Didaktik i udvikling. red. / Torben Spanget Christensen; Nikolaj Elf; Peter Hobel; Ane Qvortrup; Solveig Troelsen. Århus : Klim, 2018. s. 312-329.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. Udgivet

    Using technology to scaffold progressive teaching. / Bundsgaard, Jeppe.

    Promoting language and STEAM as human rights in education: science, technology, engineering, arts and mathematics. red. / Zehlia Babaci-Wilhite. Singapore : Springer, 2018. s. 109-124.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. 2017
  41. Udgivet

    Danskfaget set gennem dets læremidler. / Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe; Fougt, Simon Skov; Skyggebjerg, Anna Karlskov.

    Læremidlernes danskfag. red. / Jesper Bremholm; Jeppe Bundsgaard; Simon Skov Fougt; Anna Karlskov Skyggebjerg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 7-27 (Didaktiske Studier).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  42. Udgivet

    Hvordan ser danskfaget så ud? / Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe; Fougt, Simon Skov; Skyggebjerg, Anna Karlskov.

    Læremidlernes danskfag. red. / Jesper Bremholm; Jeppe Bundsgaard; Simon Skov Fougt; Anna Karlskov Skyggebjerg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 273-282 (Didaktiske Studier).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  43. Udgivet

    Læremidlernes danskfag. / Bremholm, Jesper (Redaktør); Bundsgaard, Jeppe (Redaktør); Fougt, Simon Skov (Redaktør); Skyggebjerg, Anna Karlskov (Redaktør); Matthiesen, Christina; Kristjansdottir, Bergthora; Carlsen, Dorthe; Berthelsen, Ulf Dalvad; Rørbech, Helle; Buch, Bettina; Kabel, Kristine; Bremholm, Jesper; Bundsgaard, Jeppe; Skyggebjerg, Anna Karlskov; Fougt, Simon Skov.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 286 s. (Didaktiske studier).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologipeer review

  44. Udgivet

    Kronik: Lad os sætte mål for måling. / Bindslev, Sofie Gry; Rusmann, Anna; Bundsgaard, Jeppe.

    I: Folkeskolen, Bind 2017, Nr. 16, 03.10.2017, s. 32-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  45. Udgivet

    Big data i folkeskolerne er både nyttige og farlige. / Ratner, Helene Gad; Bundsgaard, Jeppe.

    I: Dagbladet Information, Bind Debat, 05.09.2017, s. 17 .

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debatFormidling

  46. Udgivet

    Mindeord. / Skyggebjerg, Anna Karlskov; Bundsgaard, Jeppe; Lindenskov, Lena.

    I: Politiken, 07.08.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  47. Udgivet

    De anvendte læremidlers danskfag belyst kvantitativt. / Bundsgaard, Jeppe; Buch, Bettina; Fougt, Simon Skov.

    Læremidlernes danskfag. red. / Jesper Bremholm; Jeppe Bundsgaard; Simon Skov Fougt; Anna Karlskov Skyggebjerg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 28-54 (Didaktiske studier, Bind 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  48. Udgivet

    Digital dannelse. / Bundsgaard, Jeppe.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. 72 s. (Pædagogisk Rækkevidde).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogpeer review

  49. Udgivet

    Fagdidaktik og it : hvor kommer vi fra og hvor skal vi hen? En personlig beretning – som derfor handler mest om danskfaget. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, Nr. 2, 2017, s. 6-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. Udgivet

    Faglighed og scenariedidaktik. / Bundsgaard, Jeppe; Fougt, Simon Skov.

    Hvad er scenariedidaktik ?. red. / Thorkild Hanghøj; Morten Misfeldt; Jeppe Bundsgaard; Vibeke Hetmar; Simon Skov Fougt. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 97-117 (Didaktiske Studier; Nr. 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  51. Udgivet

    Hvad er scenariedidaktik? / Hanghøj, Thorkild; Misfeldt, Morten; Bundsgaard, Jeppe; Fougt, Simon.

    Aarhus : Aarhus Universitets Forlag, 2017. (Didaktiske studier).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogpeer review

  52. Udgivet

    Metoden bag den kvantitative undersøgelse af danskfagets læremidler. / Bundsgaard, Jeppe; Buch, Bettina; Fougt, Simon Skov.

    Læremidlernes danskfag. red. / Jesper Bremholm; Jeppe Bundsgaard; Simon Skov Fougt; Anna Karlskov Skyggebjerg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2017. s. 55-76 (Didaktiske Studier, Bind 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet

    Patterns of students' computer use and relations to their computer and information literacy : results of a latent class analysis and implications for teaching and learning. / Bundsgaard, Jeppe; Gerick, Julia.

    I: Large-Scale Assessments in Education, Bind 5, Nr. 16, 16, 2017, s. 1-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. 2016
  55. Udgivet

    Er dansk (stadig) et dannelsesfag? om baggrunde og fremtider med Forenklede Fælles Mål. / Bundsgaard, Jeppe.

    Sammenlignende fagdidaktik IV. red. / Ellen Krogh; Sven-Erik Holgersen. København : Aarhus Universitet, DPU, 2016. s. 89-112 (Cursiv; Nr. 19).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  56. Udgivet

    Uddannelsespolitik i USA. / Bundsgaard, Jeppe.

    2016, Blogindlæg.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  57. Udgivet

    ICILS 2018 and the future of e-assessment : should we individualize learning? / Bundsgaard, Jeppe.

    I: IEA Newsletter, Bind 2016, Nr. 44, 2, 10.2016, s. 2-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatForskning

  58. Udgivet

    Nationale test : danske lærere og skolelederes brug, holdninger og viden. / Bundsgaard, Jeppe; Puck, Morten Rasmus.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2016. 88 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  59. Udgivet

    Verbalsubstantiver. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Plenum, Bind 2016, Nr. 4, 06.2016, s. 58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  60. Udgivet

    Så upræcise er nationale test. / Bundsgaard, Jeppe.

    2016, Blogindlæg.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  61. Udgivet

    Nationale tests i skolen er ubrugelige. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Politiken, 19.01.2016.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  62. Udgivet

    Blik på undervisning : rapport om observationsstudier af undervisning gennemført i demonstrationsskoleforsøgene. / Bundsgaard, Jeppe; Hansen, Thomas Illum.

    Odense : Læremiddel.dk, 2016. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  63. Udgivet
  64. Udgivet

    Elevpraksis : Data fra elevsurvey i AUUC-konsortiets demonstrationsskoleprojekter. Teknisk rapport. / Pettersson, Morten; Hansen, Thomas Illum; Bundsgaard, Jeppe.

    Odense : Læremiddel.dk, 2016. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  65. Udgivet

    It-didaktik i teori og praksis : elevpositioner og digitale kompetencer i et dannelsesperspektiv. / Bundsgaard, Jeppe (Redaktør); Hansen, Thomas Illum (Redaktør); Brahe-Orlandi, Raffaele; Bundsgaard, Rikke; Cuban, Larry; Fougt, Simon Skov; Hansen, Henrik Frahm; Lorentzen, Rasmus Fink.

    Frederikshavn : Dafolo, 2016. (Undervisning og læring).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogpeer review

  66. Udgivet

    Länderportrait Dänemark : Medienbildung im Schulsystem und in der Lehrerausbildung sowie die Darstellung schulischer Good-Practice-Beispiele. / Lorenz, Ramona; Endberg, Manuela; Bundsgaard, Jeppe.

    Schule digital – der Länderindikator 2016: Kompetenzen von Lehrpersonen der Sekundarstufe I im Umgang mit digitalen Medien im Bundesländervergleich. red. / Wilfried Bos; Ramona Lorenz; Manuela Endberg; Birgit Eickelmann; Rudolf Kammerl; Stefan Welling. Münster : Waxmann Verlag, 2016. s. 264–289.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  67. Udgivet

    Rapport om kompetencetest i Hitte På-projektet. / Bundsgaard, Jeppe.

    København : Nationalt Videncenter for Læsning, 2016. 21 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportpeer review

  68. 2015
  69. Udgivet

    Interaktive assistenter i praksis. / Fougt, Simon Skov; Bundsgaard, Jeppe.

    I: Læremiddeldidaktik, Bind 2015, Nr. 7, 2015, s. 61-85.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Kompetencemål i praksis : hvad har vi lært af KOMPIS? / Sølberg, Jan; Bundsgaard, Jeppe; Højgaard, Tomas.

    I: MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik, Bind 2015, Nr. 2, 2015, s. 46-59.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    Læreres praksis : data fra lærersurvey i AUUC-konsortiets demonstrationsskoleprojekter. Teknisk rapport. / Pettersson, Morten; Hansen, Thomas Illum; Kølsen, Camilla; Bundsgaard, Jeppe.

    1. udg. Odense : Læremiddel.dk, 2015. 132 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  72. 2014
  73. Udgivet

    Digitale kompetencer : it i danske skoler i et internationalt perspektiv. / Bundsgaard, Jeppe; Pettersson, Morten; Puck, Morten Rasmus.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2014. 220 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogpeer review

  74. Udgivet

    Hvad er sprog og kommunikation? / Bundsgaard, Jeppe.

    Lærerprofiler i dansk: nye mål og kompetencer. red. / Niels Mølgaard; Benny Bang Carlsen. Bind 3 Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2014. s. 19-68.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  75. Udgivet

    Introducing the Collaborative Learning Modeling Language (ColeML). / Bundsgaard, Jeppe.

    Proceedings of the 13th Conference on E-learning, ECEL 2014: Aalborg University, Copenhagen, Denmark, 30-31 October 2014. Sonning Common, England : Academic Conferences and Publishing International Limited, 2014. s. 81-88 (Proceedings of the European conference on e-learning, Bind 13).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

  76. Udgivet

    Metoderapport i relation til baseline for demonstrationsskoleforsøg. / Kølsen, Camilla; Hansen, Thomas Illum; Bundsgaard, Jeppe.

    Odense : Læremiddel.dk, 2014. 45 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  77. Udgivet

    Subvision : kompetenceudvikling i praksisfællesskaber. / Fougt, Simon Skov; Novovic, Tatjana; Bundsgaard, Jeppe.

    Vejledning: teori og praksis. red. / Bente Bro; Vibeke Boelt; Martin Jørgensen. Bind Aarhus Kvan, 2014. s. 211-229 (Teori og praksis (Århus), Bind 5).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  78. Udgivet

    Undersøgelse af repræsentativiteten af ICILS 2013. / Puck, Morten Rasmus; Bundsgaard, Jeppe.

    Aarhus Universitet, Institut for Uddannelse og Pædagogik, 2014. 15 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  79. 2013
  80. Udgivet

    Design for baseline & evalueringer samt teoretisk framework & forandringsteori for demonstrationsskoleforsøg. / Hansen, Thomas Illum; Bundsgaard, Jeppe.

    2013. 21 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  81. Udgivet

    Er mere it målet? / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Skolebiblioteksaarbog, Bind 2012, 2013, s. 42-44.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  82. Udgivet

    Fra app'ernes planet til klasserummet : apps i fagundervisningen. / Slot, Marie Falkesgaard; Bundsgaard, Jeppe; Gissel, Stig Toke; Illum Hansen, Thomas; Lorentzen, Rasmus Fink.

    2013, Artikel.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  83. Udgivet

    It i didaktikken. / Bundsgaard, Jeppe; Hansen, Thomas Illum.

    Didaktik: lærerfaglighed, skole og læring. red. / Tyge Winther-Jensen; Signe Holm-Larsen. København : U Press, 2013. s. 161-170.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  84. Udgivet

    Kommunikationskritik i skolen : et historisk perspektiv med fremtidsperspektiver. / Bundsgaard, Jeppe.

    Didaktiske destinationer: 12 bidrag til danskfagets didaktik. red. / Helle Rørbech. København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2013. s. 45-60 (Cursiv; Nr. 12).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  85. Udgivet

    Kommunikationskritisk kompetence. / Bundsgaard, Jeppe; Frahm, Henrik; Christiansen, Eva Therese; Molbæk, Marie-Louise; Damkjer, Helle Flarup; Brahe-Orlandi, Raffaele; Vittrup, Bonnie; Billesbølle, Sanne Paustian; Oksbjerg, Marianne; Noer, Jacob.

    København : Gyldendal, 2013. 205 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBog

  86. Udgivet
  87. Udgivet

    Redaktionen : it-støttet undervisningsdifferentiering. / Bundsgaard, Jeppe.

    Undervisningsdifferentiering og teknologi. red. / Thomas Binderup; Martin Jørgensen; Torben Nørregaard Rasmussen. Aarhus : Kvan, 2013. s. 22-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  88. 2012
  89. Udgivet

    Mål. Hold fokus på lærernes it-kompetencer : analyse. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Politiken, debatsektionen, 04.09.2012, s. 8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  90. Udgivet

    Udvikling af literacy i scenariebaserede undervisningsforløb. / Bundsgaard, Jeppe; Misfeldt, Morten; Hetmar, Vibeke.

    I: Viden om Laesning, Bind 2012, Nr. 12, 09.2012, s. 29-36.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  91. Udgivet

    Hvis iPad’er i folkeskolen er svaret, hvad var spørgsmålet så? / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Stafetten, Nr. 36, 24.05.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  92. Udgivet

    Rapport fra projektet ”At skrive sig til læsning”. / Labuz, Nadia; Bundsgaard, Jeppe; Kjertmann, Kjeld; Jensen, Anders Skriver.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  93. Udgivet

    Fra lydparadigme til indkultureringsparadigme. / Bundsgaard, Jeppe; Kjertmann, Kjeld.

    I: Læsepædagogen : tidsskrift for blandt andre dansklærere, klasselærere og specialpædagoger, Bind 60, Nr. 2, 04.2012, s. 23-29.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  94. Udgivet

    Communicative competences and language learning in an ecological perspective : The triple contexts of participation and language learning from childhood to adulthood. / Bundsgaard, Jeppe; Lindø, Anna Vibeke; Bang, Jørgen Chr.

    I: Critical Literacy, Bind 6, Nr. 1, 2012, s. 46-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    Danish educational vocabularies. / Bundsgaard, Jeppe; Hansen, Thomas Illum.

    2012, netordbog.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  96. Udgivet

    Digital dannelse. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Dansk, Bind 2012, Nr. 4, 2012, s. 17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  97. Udgivet

    Evaluering af digitale læremidler. / Bundsgaard, Jeppe; Hansen, Thomas Illum.

    København : Århus Universitet og Læremiddel.dk, 2012. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapport

  98. Udgivet

    Facing faceless faces : exploring the necessity of new competencies for e-mail and web communication. / Bundsgaard, Jeppe.

    Literacy practices in late modernity: mastering technological and cultural convergences. red. / Svein Østerud; Barbara Gentikow; Egil G. Skogseth. 1. udg. New York : Hampton Press, 2012. s. 55-73.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. Udgivet

    Fremtidens læremidler : plads til alle. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Messeavisen - Århus 2012, Bind 2012, 2012, s. 3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  100. Udgivet

    Hvad skal vi med skønlitteraturen? / Bundsgaard, Jeppe; Oksbjerg, Marianne.

    Litteraturlyst og læring. red. / Dorte Østergren-Olsen; Lene Herholdt. 1. udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012. s. 23-32.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  101. Udgivet

    It er godt - basta! / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Reflex. Magasin og kursusplan for undervisere i grundskolen, Bind 2012, Nr. 2, 2012, s. 8-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  102. Udgivet

    It erstatter ikke faglige kompetencer. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Skolebørn, Bind 79, Nr. 5, 2012, s. 20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  103. 2011
  104. Udgivet

    The missing link - prototypiske situationer som didaktisk kategori : en homage til Svein Østerud. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: Nordic Journal of Digital Literacy, Bind 6, Nr. Special_issue, 12.2011, s. 295-308.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  105. Udgivet

    Brug it til kommunikation - ikke krydsord. / Bundsgaard, Jeppe.

    I: P.S. Praktisk sprog, Bind 24, Nr. 5, 2011, s. 4-6.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  106. Udgivet

    Evaluation of learning materials : a holistic framework. / Bundsgaard, Jeppe; Hansen, Thomas Illum.

    I: Journal of Learning Design, Bind 4, Nr. 4, 2011, s. 31-44.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  107. Udgivet

    Holistic evaluations of learning materials. / Bundsgaard, Jeppe; Hansen, Thomas Illum.

    Local, national and transnational identities in textbooks and educational media: 10th International Conference on Research on Textbooks and Educational Media September 2009 Santiago de Compostela - Spain. red. / Jesús Rodríguez Rodríguez; Mike Horsley; Susanne V. Knudsen. Santiago : IARTEM, 2011. s. 502-520.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  108. Udgivet

    Hvad skal der ske i skolen? et bud på en prototypisk situationsorienteret curriculum-logik. / Bundsgaard, Jeppe; Misfeldt, Morten; Hetmar, Vibeke.

    I: Cursiv, Nr. 8, 2011, s. 123-142.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  109. Udgivet

    Innovationscirklen : en model for brugerdreven innovation. / Bundsgaard, Jeppe; Hansen, Thomas Illum.

    I: Cursiv, Nr. 8, 2011, s. 35-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  110. Udgivet

    KOMPIS : faglighed der virker i virkeligheden. / Bundsgaard, Jeppe; Madsen, Jens.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 2011, Nr. 2, 2011, s. 34-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  111. Udgivet

    Skrivelyst i autentiske situationer. / Bundsgaard, Jeppe.

    Skrivelyst og læring. red. / Sigrid Madsbjerg; Kirsten Friis. 1. udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2011. s. 65-78.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Forrige 1 2 Næste