Projekter pr. år
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Adult education for sustainable lifestyles
Læssøe, J. (PI)
01/06/2023 → 31/12/2024
Projekter: Projekt › Forskning
-
CEH: Centre for Environmental Humanities
Riede, F. (Projektleder), Swanson, H. A. (Projektleder), Nissen, U. (Deltager), Bubandt, N. O. (Deltager), Krasilnikoff, J. (Deltager), Korsbæk, M. (Projektkoordinator), Dietrich, J. (Deltager), Fischer, G. (Deltager), Heymann, M. (Deltager), Achermann, D. (Deltager), Tejsner, P. (Deltager), Eilenberg, M. (Deltager), Læssøe, J. (Deltager), Walsh, M. (Deltager), Clausen, S. W. (Deltager), Lysgaard, J. A. (Deltager), Mortensen, P. (Deltager), Clasen, M. (Deltager) & Nygaard, S. E. (Deltager)
01/01/2017 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Bæredygtig dannelse på folkehøjskolerne
Læssøe, J. (PI)
31/01/2022 → 31/01/2022
Projekter: Projekt › Forskning
-
Bæredygtig dannelse på højskolerne
Læssøe, J. (PI)
01/09/2021 → 31/01/2022
Projekter: Projekt › Forskning
-
Children's Interaction with Nature: Imagine, Narrated and Instituted
Anderson, S. D. (PI), Esbensen, G. L. (Samarbejdspartner), Mårtensson, F. (Samarbejdspartner), Prevót, A. C. (Samarbejdspartner), Læssøe, J. (Samarbejdspartner) & KOndrup, S. C. (Samarbejdspartner)
01/05/2020 → 31/08/2023
Projekter: Projekt › Forskning
-
Bæredygtighed og historiefaget - nogle overvejelser
Læssøe, J., jun. 2024, I: NOTER. 241, s. 6-13 8 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
-
Children and youth participation and learning in science and local governance related to nature-based solutions: REGREEN Deliverable D5.7
Læssøe, J., Anderson, S. D., Sierra-Jimenez, M. J. & Elze, S., 28 feb. 2024, 27 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Åben adgang -
Engaging Children in Nature-based Solutions
Anderson, S. D., Læssøe, J., Mårtensson, F., Hedblom, M. & Prevót, A. C., mar. 2024, 4 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
Åben adgang -
Fra bæredygtighed til dannelse
Læssøe, J., maj 2024, På gyngende grund: bæredygtig dannelse i et højskoleperspektiv. Schønau, J. & Richter, M. H. (red.). København: Forlaget Højskolerne, s. 123-133Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
-
Handlekraft: Om at styrke elevers handlekompetence i en krisetid
Læssøe, J. & Hansen, R. V., 17 sep. 2024, Frydenlund.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
Aktiviteter
-
Fra idealer til forandring - Pædagogik og bæredygtighed
Læssøe, J. (Foredragsholder)
27 jun. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Input om individet og bæredygtighedskrisen
Læssøe, J. (Foredragsholder)
10 jun. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Bæredygtig pædagogik - og elevdeltagelse
Læssøe, J. (Foredragsholder)
4 jun. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
ESD urgency and change
Læssøe, J. (Foredragsholder)
11 apr. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Hvilken pædagogik understøtter ud/dannelsen til en demokratisk, bæredygtig medborger?
Læssøe, J. (Foredragsholder)
5 jan. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Presse/medier
-
-
Eksperter: Gymnasiernes grønne tiltag gør ikke eleverne klimabevidste
28/10/2020
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Er det tid til at udvikle en bæredygtig pædagogik? Interview med Jeppe Læssøe
01/11/2018
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
-