DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Jens Rasmussen

  1. 2018
  2. Udgivet

    Reform of teacher education and teacher educator competences : a survey study of Danish teacher educators' competences and needs for capacity building . / Rasmussen, Jens.

    Teacher education policy and practice : international perspectives and inspirations. Warsaw : Foundation for the Development of the Education System , 2018. s. 102-118.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  3. 2017
  4. Udgivet

    Forord til den danske udgave. / Rasmussen, Jens.

    Fire-dimensional uddannelse: kompetencer til at lykkes i det 21. århundrede. red. / Charles Fadel; Maya Bialik; Bernie Trilling. Frederikshavn : Dafolo, 2017. s. 19-24.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  5. Udgivet

    Fremtidesn skole i Norge og Ludvigsen-udvalgets arbejde. / Rasmussen, Jens.

    2017. Abstract fra Skoleforskningskonference, Nyborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  6. Udgivet

    Konstruktivistisk didaktik. / Rasmussen, Jens.

    Didaktikhåndbogen. red. / Per Fibæk Laursen; Hans Jørgen Kristensen. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 69-84.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  7. Udgivet

    Professionsekspertise og dømmekraft : en kritik af Gert Biestas syn på professional dømmekraft. / Rasmussen, Jens.

    Evidens og dømmekraft: når evidens møder den pædagogiske praksis. red. / Claus Holm; Hanne Balsby Thingholm. Frederikshavn : Dafolo, 2017. s. 115-130.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. Udgivet

    Reform of teacher education and teacher educator competences : a survey study. / Rasmussen, Jens.

    2017. Abstract fra TEPE Annual Conerence, Limerick, Irland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  9. Udgivet

    Skolen i et globalt perspektiv. / Rasmussen, Jens.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Nr. 1, 2017, s. 6-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  10. Udgivet

    Undervisning med Fælles Mål i dansk og matematik : et overvejende kvalitativt mixed methods studie. / Rasmussen, Jens; Rasch-Christensen , Andreas; Molbæk, Mette; Kristensen, Rune Müller; Reimer, David; Lorenzen, Rasmus; Torre, André.

    København : Danish School of Education, Aarhus Universitet og UC VIA, 2017. 158 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  11. Udgivet

    When constructions of the future meet curriculum development and teaching practice. / Rasmussen, Jens.

    2017. Abstract fra ECER - European Conference of Eucational Research 2017, Copenhagen, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  12. 2016
  13. Udgivet

    Dannelse. / Kirkegaard, Preben Olund; Rasmussen, Jens.

    2016.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  14. 2015
  15. Udgivet

    Creativity and innovation in school and teacher education. / Rasmussen, Jens.

    Teacher effectiveness: capacity building in a complex learning era. red. / Oon-Seng Tan ; Woon-Chia Liu . 1. udg. Singapore : Cengage Learning, 2015. s. 105-118.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. Udgivet

    Folkeskolen - efter reformen. / Rasmussen, Jens (Redaktør); Holm, Claus (Redaktør); Rash-Christensen, Andreas (Redaktør).

    1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. 279 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  17. Udgivet

    Folkeskolereform 2014. / Rasmussen, Jens.

    Folkeskolen - efter reformen. red. / Jens Rasmussen; Claus Holm; Andreas Rash-Christensen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 9-44.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    How to improve the relationship between theory and practice in teacher education. / Rasmussen, Jens; Rash-Christensen, Andreas.

    I: Educational Research for Policy and Practice, Bind 14, Nr. 3, 2015, s. 213-230.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Læreruddannerkompetencer : en undersøgelse af danske læreruddanneres kompetencer og behov for kompetenceudvikling. / Rasmussen, Jens; Pedersen, Elsebeth Fjord; Stafseth, Vibe Thorndal.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. 36 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  20. Udgivet

    Målstyring: Nye Fælles Mål. / Rasmussen, Jens; Rash-Christensen, Andreas.

    Folkeskolen - efter reformen. red. / Jens Rasmussen; Claus Holm; Andreas Rash-Christensen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 113-132.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. Udgivet

    Skolereformen kræver mindst ti års fokuseret indsats. / Holm, Claus; Rasmussen, Jens.

    I: Folkeskolen, Bind 132, Nr. 10, 2015, s. 20-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  22. 2014
  23. Udgivet

    Kompetencemålstyret undervisning i folkeskolen. / Rasmussen, Jens.

    I: Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger, Bind 62, Nr. 5, 05.12.2014, s. 14-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  24. Udgivet

    Kompetencemål i den nye læreruddannelse. / Rasch-Christensen, Andreas; Rasmussen, Jens.

    I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis, Nr. 7, 05.2014, s. 15-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore. / Rasmussen, Jens; Bayer, Martin .

    I: Journal of Curriculum Studies, Bind 46, Nr. 6, 2014, s. 798-818.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Indledning. / Dorf, Hans; Rasmussen, Jens.

    Pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Jens Rasmussen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 11-28.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    Professioner. / Laursen, Per Fibæk; Rasmussen, Jens.

    Pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Jens Rasmussen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 63-79.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  28. Udgivet

    Pædagogisk sociologi. / Dorf, Hans (Redaktør); Rasmussen, Jens (Redaktør).

    1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. 314 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  29. Udgivet

    Socialisering. / Rasmussen, Jens.

    Pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Jens Rasmussen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 47-61.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Teacher expertise : how to improve the relationship between theory and practice in teacher education. / Rasmussen, Jens.

    2014. Abstract fra WERA-IRN Teacher Education Symposium 2013, Singapore, Singapore.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    Undervisningens sociologi. / Rasmussen, Jens.

    Pædagogisk sociologi. red. / Hans Dorf; Jens Rasmussen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 31-46.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  32. 2013
  33. Udgivet

    Læreruddannelsers indhold : Om kritikken af en undersøgelse og den danske læreruddannelsesdebat. / Rasmussen, Jens.

    I: Gjallerhorn, Nr. 17, 08.2013, s. 96-107.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  34. Udgivet

    Competence goal-driven education in school and teacher education. / Rasmussen, Jens.

    2013. Abstract fra International Conference on Learning and Teaching 2013: Transforming Learning and Teaching to Meet the Challenges of 21st Century Education, Kuala Lumpur, Malaysia.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  35. Udgivet

    Pædagogens ændrede professionelle praksis. / Rasmussen, Jens; Kierkegaard, Preben; Schademan, Helle Kløft; Sommersel, Hanna Bjørnøy.

    I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 63, 06.2013, s. 38-43.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  36. Udgivet

    Forord til den danske udgave. / Rasmussen, Jens.

    Undervisningskvalitet og lærerprofessionalitet: diagnosticering, evaluering og udvikling af undervisning. 1. . udg. København : Dafolo, 2013. s. 9-11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  37. Accepteret/In press

    International trends in curriculum research. / Rasmussen, Jens.

    2013. Abstract fra School Development Conference, Hanoi, Vietnam.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  38. Accepteret/In press

    Student active teaching. / Rasmussen, Jens.

    2013. Abstract fra School Development Conference, Hanoi, Vietnam.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  39. Accepteret/In press

    Teacher training, capacity building and professional capital. / Rasmussen, Jens.

    2013. Abstract fra School Development Conference, Hanoi, Vietnam.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  40. 2012
  41. Udgivet

    Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore. / Rasmussen, Jens; Bayer, Martin.

    Developing Quality cultures in teacher education: Expanding horizons in relation to quality assurance. red. / Eve Eisenschmidt; Erika Löfström. Tallinn : OÜ Vali Press, 2012. s. 133-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  42. Udgivet

    How can research inform educational and political practice? / Rasmussen, Jens.

    2012. Abstract fra 6th TEPE Conference, Warszawa, Warszawa, Polen.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  43. Udgivet

    Implementering af forsøg med tolærerordning (13. april 2012). / Lindenskov, Lena; Rasmussen, Jens; Hetmar, Vibeke.

    2012.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivning

  44. Udgivet

    In pursuit of good teacher education : How can research inform policy? / Rasmussen, Jens; Holm, Claus.

    I: Reflecting Education, Bind 8, Nr. 2, 2012, s. 62-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    Innovation og kreativitet i en kompetencemålstyret skole. / Rasmussen, Jens.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Nr. 92, 2012, s. 73-84.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  46. Udgivet

    Knowledge Production an Political Decision Making : The Controversy over Mode-1 and Mode-2 Research. / Rasmussen, Jens.

    ETF Yearbook 2012: Evaluation and Monitoring of Vocational Education and Training Systems and the Role of Evidence-based Policy in their Reforms. Luxembourg : Publications Office of the European Union, 2012. s. 135-141.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  47. Udgivet

    Pædagogens ændrede professionelle praksis : med børn i socialt komplekse kontaktflader. / Rasmussen, Jens; Kierkegaard, Preben; Schademan, Helle Kløft; Sommersel, Hanna Bjørnøy.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) Aarhus Universitet, 2012. 89 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  48. Udgivet

    Teacher education policy in Scandinavia as challenged by the knowledge society and global competition : How tradition blocks development. / Rasmussen, Jens.

    Teacher Education Frontiers : International Perspectives on Policy and Practice for Building New Teacher Competencies . red. / Oon-Seng Tan. Singapore : Gale, 2012. s. 193-210.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  49. Udgivet

    Undervisningsdifferentiering. / Rasmussen, Jens.

    Pædagogiske Teorier. red. / Jens Rasmussen. 5. udg. København : Billesøe og Baltzer, 2012. s. 277-288.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  50. Udgivet

    Videreutdanning i Norden : en komparativ analyse av strategier for videreutdanning av lærere. / Andresen, Bent B.; Rasmussen, Jens; Andersen, Frans Ørsted; Neset, Tore; Horrigmo, Aase Marthe J.

    Kristiansand : Oxford Research Norge, 2012. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  51. Udgivet

    Who becomes a teacher - and Why? Teacher recruitment in Denmark in a Nordic comparative perspective. / Dorf, Hans; Reimer, David; Rasmussen, Jens.

    Research, Policy, and Practice in Teacher Education in Europe . red. / J. Madalinska-Michanak; H. Niemi; S. Chong. Lodz : University of Lodz, 2012. s. 119-140.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  52. 2011
  53. Udgivet

    Teacher education in a national and trans-national perspective : competence and citizenship development as European Union educational aims and the special case of Denmark. / Dorf, Hans; Rasmussen, Jens.

    I: Journal of Comparative Education (Taiwan), Nr. 70, 31.05.2011, s. 109-143.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  54. Udgivet

    National and transnational teacher education : competence development and citizenship in a modern European context - and the special case of Denmark. / Dorf, Hans; Rasmussen, Jens.

    I: Formazione & Insegnamento, Nr. April, 04.2011, s. 15-34 .

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Nghiên cúu so sánh chuong trình Dan Mach và Nauy : Vói cái môn tiéng Dan Mach và tiéng Nauy. / Rasmussen, Jens.

    2011.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  56. Udgivet

    Evaluering af didaktiske og pædagogiske elementer i læreruddannelsen. / Rasmussen, Jens; Laursen, Per Fibæk; Bruun, Tine Hedegaard; Ulvseth, Hilde.

    København : Undervisningsministeriet, 2011. 47 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  57. Udgivet

    Moderne pædagogik : forskning, profession, praksis. / Rasmussen, Jens.

    Gyldendals pædagogikhåndbog: otte tilgange til pædagogik. 1. udg. København : Gyldendal, 2011.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  58. Udgivet

    Studium af sammenhæng mellem mål, prøve og besvarelse i de gymnasiale uddannelser. / Rasmussen, Jens; Dorf, Hans; Mathiasen, Helle.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2011. 41 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  59. 2010
  60. Udgivet

    Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore. / Rasmussen, Jens; Bayer, Martin.

    2010.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  61. Udgivet

    Enhedsskolen til tælling : en fortælling . / Rasmussen, Jens.

    I: Unge Paedagoger, Bind 71, Nr. 4, 01.09.2010, s. 11-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  62. Udgivet

    Comparative analyses of compulsory school curricula in Denmark and Norway. / Rasmussen, Jens.

    2010. Abstract fra ECER Helsinki 2010, Helsinki, Finland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  63. Udgivet

    Challenges to nordic teacher education programmes. / Rasmussen, Jens; Dorf, Hans.

    Advancing quality cultures for teacher education i Europe: tensions and opportunities. red. / Brian Hudson; Pavel Zgaga; Björn Åstrand. Umeå : University of Umeå, 2010. s. 51-67.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  64. Udgivet

    Ekspert i undervisning : rapport over andet år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen. / Laursen, Per Fibæk; Rasmussen, Jens; Brodersen, Marianne; Hedegaard Bruun, Tine.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 88 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  65. Udgivet

    Increasing complexity by reducing complexity : a Luhmannian approach. / Rasmussen, Jens.

    Complexity theory and the politics of education. red. / Deborah Osberg; Gert Biesta. Rotterdam : Brill | Sense, 2010. s. 15-24.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  66. Udgivet

    Komparativt studium af indholdet i læreruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore : rapport til Regeringens Rejsehold. / Rasmussen, Jens; Bayer, Martin; Brodersen, Marianne.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2010. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  67. Udgivet

    Rekrutteringsproblematikken på de nordiske læreruddannelser. / Rasmussen, Jens; Dorf, Hans; Reimer, David; Petersen, Dorte Stage; Vinter-Jørgensen, Tue; Silleborg, Ellen; Hansen, Kirstine Fjeldgaard.

    København : Nordic Council of Ministers, 2010. 124 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  68. Udgivet

    Teori og praksis i læreruddannelsen : en udredning. / Rasmussen, Jens; Thingholm, Hanne Balsby.

    Ekspert i Undervisning: en antologi om et forskningsbaseret udviklingsarbejde af forholdet mellem uddannelse og profession. red. / Per Jensen; Andreas Rasch-Christensen; Hans Jørgen Stougaard. København : Unge Pædagoger, 2010. s. 30-52.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  69. Udgivet

    Undervisningsdifferentiering i enhedsskolen. / Rasmussen, Jens.

    Undervisningsdifferentiering: status og fremblik. red. / Niels Egelund. Frederikshavn : Dafolo, 2010. s. 18-30.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  70. 2009
  71. Udgivet

    Læreruddannelsen må gå på to ben. / Rasmussen, Jens; Holm, Claus.

    I: Politiken, 16.02.2009, s. 8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  72. Udgivet

    Læreruddannelsen i 2025 og vejen dertil. / Rasmussen, Jens.

    I: Unge Paedagoger, Bind 70, Nr. 1, 01.02.2009, s. 9-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  73. Udgivet

    Concepts of knowledge and the relationship between education policy research and its environment. / Rasmussen, Jens.

    Reserach of vs Research for Education Policy: In an Era of Transnational Policy-making. red. / Richard Desjardins; Kjell Rubenson. Saarbrücken : VDM Verlag Dr. Müller, 2009. s. 74-88.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  74. Udgivet

    Ekspert i undervisning : Rapport over første år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen (kort version). / Rasmussen, Jens.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 21 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  75. Udgivet

    Ekspert i undervisning : Rapport over første år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen. / Laursen, Per Fibæk; Rasmussen, Jens; Kruse, Søren; Bruun, Tine Hedegaard; Thingholm, Hanne Balsby.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2009. 118 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  76. Accepteret/In press

    Reduction of complexity is always also increase of complexity. / Rasmussen, Jens.

    2009. Abstract fra American Educational Research Association, 2008 Annual Conference, New York, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  77. Udgivet

    Trepartsamtalen : et forsøgs- og udviklingsarbejde. / Rasmussen, Jens.

    1 udg. Forlaget PUC, 2009. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  78. 2008
  79. Udgivet

    Accountabilitypolitik. / Rasmussen, Jens.

    Global uddannelse: lokalt demokrati?. red. / Knud Jensen; Niels Rosendal Jensen. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008. s. 79-105.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  80. Udgivet

    Hvad ved vi om den gode lærers praksis? / Rasmussen, Jens.

    I: Unge Paedagoger, Nr. 6, 2008, s. 3-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  81. Udgivet

    Nordic Teacher Education Programmes in a Period of Transition : The End of a Well-established and Long Tradition of 'Seminarium'-based Education? / Rasmussen, Jens.

    Teacher Education Policy in Europe: A voice of Higher Education Institutions. red. / Brian Hudson; Pavel Zgaga. Umeå : University of Umeå, 2008. s. 325-343.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  82. 2007
  83. Udgivet

    Hvis du var undervisningsminister - hvordan ville du så reagere på PISA-undersøgelsen? Ikke grundlag for nye tiltag i skolen. / Rasmussen, Jens.

    I: Berlingske Tidende, 05.12.2007, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  84. Udgivet

    2006-reformen af læreruddannelsen. / Rasmussen, Jens.

    I: Nyt fra de pædagogiske fag, Nr. 1, 2007, s. 7-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  85. Udgivet

    Accountabilitypolitik. / Rasmussen, Jens.

    I: Unge Paedagoger, Nr. 6, 2007, s. 3-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  86. Udgivet

    Begejstringsbølger. / Rasmussen, Jens; Holm, C.; Kruse, S.

    I: Undervisere.dk, Nr. Juni, 2007, s. 36-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  87. Udgivet

    Sociologisk subjektteori og konstruktivisme. / Rasmussen, Jens.

    Klassisk og moderne psykologi teori. red. / Benny Karpatschof; Boje Katzenelson. København : Hans Reitzels Forlag, 2007. s. 346-364.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  88. Udgivet

    Svanesang : Seminariernes nye virkelighed. Nyt samarbejde mellem universiteter og læreruddannelser på vej - men vil det fungere? / Rasmussen, Jens; Holm, Claus; Kruse, Søren.

    I: Politiken, 2007, s. 8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - AvisartikelFormidling

  89. Udgivet

    Trepartsamtalen : - et forsøgs- og udviklingsarbejde. / Rasmussen, Jens.

    1 udg. Viborg : Forlaget PUC, 2007. 22 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  90. Udgivet

    Viden om uddannelse : Uddannelsesforskning, pædagogik og pædagogisk praksis. / Holm, Claus; Rasmussen, Jens; Kruse, Søren.

    1 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2007. 198 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  91. Udgivet

    Vidensmagtens tredeling. / Rasmussen, Jens; Kruse, Søren; Holm, Claus.

    I: Asterisk, Nr. 34, 2007, s. 24-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  92. 2006
  93. Udgivet

    Det pædagogiske paradoks og det selvreferentielle subjekt. / Rasmussen, Jens.

    Framtidens lärare: Om lärarutbildningens samhälliga, didaktiska och kompetensmässiga villkor i Norden. Vasa : Åbo Akademi, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  94. Udgivet

    Kvalitet i undervisning. / Rasmussen, Jens.

    København : Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling, 2006. 73 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  95. Udgivet

    Læreruddannelse i Danmark : Aktuelle reformer. / Rasmussen, Jens.

    I: UNIPED (Tromsø), 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  96. Udgivet

    Læreruddannelsen i Danmark : Aktuelle reformer. / Rasmussen, Jens.

    Læreruddannelsen i Norden. København, Kristiansand, Stockholm : Unge Pædagogers Forlag, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  97. Udgivet

    What consttutes educational research? An introduction to the American debate on scientifically-based research. / Rasmussen, Jens.

    Milestones: Towards lifelong learning systems. Copenhagen : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  98. 2005
  99. Udgivet

    Learning, Teaching, and Complexity. / Rasmussen, Jens.

    Chaos, Complexity, Curriculum and Culture: A Conversation. 1. udg. New York : Peter Lang, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  100. Udgivet

    Læreruddannelsen : Hvordan rustes læreren til de øgede krav. / Rasmussen, Jens.

    I: Praktik, Nr. 4.1, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  101. Udgivet

    Polykontekstuel ungdom : Unge i det moderne samfund. / Rasmussen, Jens.

    Skibet er ladet med?: En antologi om unge, modernitet og særlige behov som vilkår. 1. udg. Århus og Odense : Landsforeningen for Ligeværd og Ungdomspædagogisk Forsknings- og Udviklingscenter, CVU Fyn, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  102. Udgivet

    Progression i professions- og universitetsuddannelser. / Rasmussen, Jens.

    I: Asterisk, Nr. 22, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  103. Udgivet

    Radikal og operativ konstruktivisme. / Rasmussen, Jens.

    Pædagogiske teorier. 4. udg. København : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  104. 2004
  105. Udgivet

    Contribution to Country Background Report : on educational research in Denmark. / Rasmussen, Jens; Elbro, Carsten.

    København : Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling, 2004. 21 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  106. Udgivet

    Kommentar til Palle Rasmussens anmeldelse af "Undervisning i det refleksivt moderne" : Åbent brev fra Jens Rasmussen til Palle Rasmussen. / Rasmussen, Jens.

    I: Agora, Nr. 6, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  107. Udgivet

    Konstruktivistiske bidrag : Udvalgte artikler af Jens Rasmussen. / Rasmussen, Jens.

    København : Unge Pædagoger, 2004. 111 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  108. Udgivet

    Læring ? kultur og subjektivitet : (2004). . København: Statens Humanistiske Forskningsråd. / Rasmussen, Jens; Kampmann, Rasmussen, Thomsen, Weber, Jan, Palle, Jens Peter, Kirsten.

    København : Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation, 2004. 72 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  109. Udgivet

    Niklas Luhmann - samfundets pædagogik. / Rasmussen, Jens.

    Pedagogikkens mange ansikter. Oslo : Universitetsforlaget, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  110. Udgivet

    Textual interpretation and complexity - radical hermeneutics : Rasmussen, J. (2004). . , / Rasmussen, Jens.

    I: Nordisk Pedagogik, Bind 24, Nr. 3, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  111. Afsendt
  112. Udgivet

    Undervisning i det refleksivt moderne : Politik, profession, pædagogik. / Rasmussen, Jens.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2004. 390 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  113. 2003
  114. Afsendt

    Chaos and Complexity from a European Perspective. / Rasmussen, Jens.

    Chicago, USA. 2003, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  115. Udgivet

    Den pædagogiske sociologis historie, genstandsfelt og nutidige udfordringer. / Rasmussen, Jens.

    Pædagogisk Sociologi: En antologi. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  116. Udgivet

    Inklusion og eksklusion ? om skolens rummelighed. / Rasmussen, Jens.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 40, Nr. 6, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

Forrige 1 2 Næste