DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Jens Rasmussen

Professor

Profile photo

Jens Rasmussen

Professor

  • DPU - Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse - Pædagogisk Sociologi, Emdrup
Postaddresse:
Tuborgvej 164
B, 103d
2400
København NV
Danmark

E-mail: jera@edu.au.dk

Mobil: +4540414643

Telefon: +4587163852

Publikationer

Reform of teacher education and teacher educator competences: a survey study of Danish teacher educators' competences and needs for capacity building

Rasmussen, J., 2018, Teacher education policy and practice : international perspectives and inspirations. Warsaw: Foundation for the Development of the Education System , s. 102-118

Forord til den danske udgave

Rasmussen, J., 2017, Fire-dimensional uddannelse: kompetencer til at lykkes i det 21. århundrede. Fadel, C., Bialik, M. & Trilling, B. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 19-24 5 s. (Undervisning og læring).

Fremtidesn skole i Norge og Ludvigsen-udvalgets arbejde

Rasmussen, J., 2017.

Konstruktivistisk didaktik

Rasmussen, J., 2017, Didaktikhåndbogen. Laursen, P. F. & Kristensen, H. J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 69-84 15 s.

Professionsekspertise og dømmekraft: en kritik af Gert Biestas syn på professional dømmekraft

Rasmussen, J., 2017, Evidens og dømmekraft: når evidens møder den pædagogiske praksis. Holm, C. & Thingholm, H. B. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 115-130 15 s. (Undervisning og læring).

Reform of teacher education and teacher educator competences: a survey study

Rasmussen, J., 2017. 11 s.

Skolen i et globalt perspektiv

Rasmussen, J., 2017, I : Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen. 1, s. 6-13 7 s.

Undervisning med Fælles Mål i dansk og matematik: et overvejende kvalitativt mixed methods studie

Rasmussen, J., Rasch-Christensen, A., Molbæk, M., Kristensen, R. M., Reimer, D., Lorenzen, R. & Torre, A., 2017, København: Danish School of Education, Aarhus Universitet og UC VIA. 158 s.

When constructions of the future meet curriculum development and teaching practice

Rasmussen, J., 2017. 13 s.

Dannelse

Kirkegaard, P. O. & Rasmussen, J., 19 dec. 2016.

Creativity and innovation in school and teacher education

Rasmussen, J., 2015, Teacher effectiveness: capacity building in a complex learning era. Tan, O-S. & Liu, W-C. (red.). 1. udg. Singapore: Cengage Learning, s. 105-118 14 s.

Folkeskolen - efter reformen

Rasmussen, J. (red.), Holm, C. (red.) & Rash-Christensen, A. (red.), 2015, 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag. 279 s.

Folkeskolereform 2014

Rasmussen, J., 2015, Folkeskolen - efter reformen. Rasmussen, J., Holm, C. & Rash-Christensen, A. (red.). 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 9-44 35 s.

How to improve the relationship between theory and practice in teacher education

Rasmussen, J. & Rash-Christensen, A., 2015, I : Educational Research for Policy and Practice. 14, 3, s. 213-230 18 s.

Læreruddannerkompetencer: en undersøgelse af danske læreruddanneres kompetencer og behov for kompetenceudvikling

Rasmussen, J., Pedersen, E. F. & Stafseth, V. T., 2015, København: DPU, Aarhus Universitet. 36 s.

Målstyring: Nye Fælles Mål

Rasmussen, J. & Rash-Christensen, A., 2015, Folkeskolen - efter reformen. Rasmussen, J., Holm, C. & Rash-Christensen, A. (red.). 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 113-132 20 s.

Skolereformen kræver mindst ti års fokuseret indsats

Holm, C. & Rasmussen, J., 2015, I : Folkeskolen. 132, 10, s. 20-21 2 s.

Kompetencemålstyret undervisning i folkeskolen

Rasmussen, J., 5 dec. 2014, I : Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger. 62, 5, s. 14-18 5 s.

Kompetencemål i den nye læreruddannelse

Rasch-Christensen, A. & Rasmussen, J., maj 2014, I : Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 7, s. 15-25 11 s.

Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore

Rasmussen, J. & Bayer, M., 2014, I : Journal of Curriculum Studies. 46, 6, s. 798-818 20 s.

Indledning

Dorf, H. & Rasmussen, J., 2014, Pædagogisk sociologi. Dorf, H. & Rasmussen, J. (red.). 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 11-28 18 s. (Sociologi, Bind 4).

Professioner

Laursen, P. F. & Rasmussen, J., 2014, Pædagogisk sociologi. Dorf, H. & Rasmussen, J. (red.). 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 63-79 17 s. (Sociologi, Bind 4).

Pædagogisk sociologi

Dorf, H. (red.) & Rasmussen, J. (red.), 2014, 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag. 314 s. (Sociologi, Bind 4).

Socialisering

Rasmussen, J., 2014, Pædagogisk sociologi. H. D. & Rasmussen, J. (red.). 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 47-61 15 s. (Sociologi, Bind 4).

Teacher expertise: how to improve the relationship between theory and practice in teacher education

Rasmussen, J., 2014.

Undervisningens sociologi

Rasmussen, J., 2014, Pædagogisk sociologi. Dorf, H. & Rasmussen, J. (red.). 1. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 31-46 16 s. (Sociologi, Bind 4).

Læreruddannelsers indhold: Om kritikken af en undersøgelse og den danske læreruddannelsesdebat

Rasmussen, J., aug. 2013, I : Gjallerhorn. 17, s. 96-107 12 s.

Competence goal-driven education in school and teacher education

Rasmussen, J., 28 jun. 2013. 14 s.

Pædagogens ændrede professionelle praksis

Rasmussen, J., Kierkegaard, P., Schademan, H. K. & Sommersel, H. B., jun. 2013, I : Vera : tidsskrift for pædagoger. 63, s. 38-43 6 s.

Forord til den danske udgave

Rasmussen, J., 2013, Undervisningskvalitet og lærerprofessionalitet: diagnosticering, evaluering og udvikling af undervisning. 1. udg. København: Dafolo, s. 9-11 3 s.

International trends in curriculum research

Rasmussen, J., 2013, (Accepteret/In press).

Student active teaching

Rasmussen, J., 2013, (Accepteret/In press).

Teacher training, capacity building and professional capital

Rasmussen, J., 2013, (Accepteret/In press).

Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore

Rasmussen, J. & Bayer, M., 2012, Developing Quality cultures in teacher education: Expanding horizons in relation to quality assurance. Eisenschmidt, E. & Löfström, E. (red.). Tallinn: OÜ Vali Press, s. 133-155 22 s.

How can research inform educational and political practice?

Rasmussen, J., 2012.

Implementering af forsøg med tolærerordning (13. april 2012)

Lindenskov, L., Rasmussen, J. & Hetmar, V., 2012

In pursuit of good teacher education: How can research inform policy?

Rasmussen, J. & Holm, C., 2012, I : Reflecting Education. 8, 2, s. 62-71 10 s.

Innovation og kreativitet i en kompetencemålstyret skole

Rasmussen, J., 2012, I : Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 92, s. 73-84 11 s.

Knowledge Production an Political Decision Making: The Controversy over Mode-1 and Mode-2 Research

Rasmussen, J., 2012, ETF Yearbook 2012: Evaluation and Monitoring of Vocational Education and Training Systems and the Role of Evidence-based Policy in their Reforms. Luxembourg: Publications Office of the European Union, s. 135-141 7 s.

Pædagogens ændrede professionelle praksis: med børn i socialt komplekse kontaktflader

Rasmussen, J., Kierkegaard, P., Schademan, H. K. & Sommersel, H. B., 2012, København: Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) Aarhus Universitet. 89 s.

Teacher education policy in Scandinavia as challenged by the knowledge society and global competition: How tradition blocks development

Rasmussen, J., 2012, Teacher Education Frontiers : International Perspectives on Policy and Practice for Building New Teacher Competencies . Tan, O-S. (red.). Singapore: Gale, s. 193-210 18 s.

Undervisningsdifferentiering

Rasmussen, J., 2012, Pædagogiske Teorier. Rasmussen, J. (red.). 5 udg. København: Billesøe og Baltzer, s. 277-288 12 s.

Videreutdanning i Norden: en komparativ analyse av strategier for videreutdanning av lærere

Andresen, B. B., Rasmussen, J., Andersen, F. Ø., Neset, T. & Horrigmo, A. M. J., 2012, Kristiansand: Oxford Research Norge. 24 s.

Who becomes a teacher - and Why? Teacher recruitment in Denmark in a Nordic comparative perspective

Dorf, H., Reimer, D. & Rasmussen, J., 2012, Research, Policy, and Practice in Teacher Education in Europe . Madalinska-Michanak, J., Niemi, H. & Chong, S. (red.). Lodz: University of Lodz, s. 119-140 22 s.

Teacher education in a national and trans-national perspective: competence and citizenship development as European Union educational aims and the special case of Denmark

Dorf, H. & Rasmussen, J., 31 maj 2011, I : Journal of Comparative Education (Taiwan). 70, s. 109-143 35 s.

National and transnational teacher education : competence development and citizenship in a modern European context - and the special case of Denmark

Dorf, H. & Rasmussen, J., apr. 2011, I : Formazione & Insegnamento. April, s. 15-34 20 s.

Nghiên cúu so sánh chuong trình Dan Mach và Nauy: Vói cái môn tiéng Dan Mach và tiéng Nauy

Rasmussen, J., 14 jan. 2011. 10 s.

Evaluering af didaktiske og pædagogiske elementer i læreruddannelsen

Rasmussen, J., Laursen, P. F., Bruun, T. H. & Ulvseth, H., 2011, København: Undervisningsministeriet. 47 s.

Moderne pædagogik: forskning, profession, praksis

Rasmussen, J., 2011, Gyldendals pædagogikhåndbog: otte tilgange til pædagogik. 1 udg. København: Gyldendal, 18 s. (Gyldendals lærerbibliotek).

Studium af sammenhæng mellem mål, prøve og besvarelse i de gymnasiale uddannelser

Rasmussen, J., Dorf, H. & Mathiasen, H., 2011, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 41 s.

Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore

Rasmussen, J. & Bayer, M., 1 okt. 2010. 11 s.

Enhedsskolen til tælling: en fortælling

Rasmussen, J., 1 sep. 2010, I : Unge Paedagoger. 71, 4, s. 11-15 4 s.

Comparative analyses of compulsory school curricula in Denmark and Norway

Rasmussen, J., 26 aug. 2010. 1 s.

Challenges to nordic teacher education programmes

Rasmussen, J. & Dorf, H., 2010, Advancing quality cultures for teacher education i Europe: tensions and opportunities. Hudson, B., Zgaga, P. & Åstrand, B. (red.). Umeå: University of Umeå, s. 51-67 17 s.

Ekspert i undervisning: rapport over andet år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen

Laursen, P. F., Rasmussen, J., Brodersen, M. & Hedegaard Bruun, T., 2010, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 88 s.

Increasing complexity by reducing complexity: a Luhmannian approach

Rasmussen, J., 2010, Complexity theory and the politics of education. Osberg, D. & Biesta, G. (red.). Rotterdam: Brill | Sense, s. 15-24 10 s.

Komparativt studium af indholdet i læreruddannelser i Canada, Danmark, Finland og Singapore: rapport til Regeringens Rejsehold

Rasmussen, J., Bayer, M. & Brodersen, M., 2010, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 128 s.

Rekrutteringsproblematikken på de nordiske læreruddannelser

Rasmussen, J., Dorf, H., Reimer, D., Petersen, D. S., Vinter-Jørgensen, T., Silleborg, E. & Hansen, K. F., 2010, København: Nordic Council of Ministers. 124 s. (TemaNord, Bind 2010:533).

Teori og praksis i læreruddannelsen: en udredning

Rasmussen, J. & Thingholm, H. B., 2010, Ekspert i Undervisning: en antologi om et forskningsbaseret udviklingsarbejde af forholdet mellem uddannelse og profession. Jensen, P., Rasch-Christensen, A. & Stougaard, H. J. (red.). København: Unge Pædagoger, s. 30-52 13 s.

Undervisningsdifferentiering i enhedsskolen

Rasmussen, J., 2010, Undervisningsdifferentiering: status og fremblik. Egelund, N. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 18-30 13 s.

Læreruddannelsen må gå på to ben

Rasmussen, J. & Holm, C., 16 feb. 2009, I : Politiken. s. 8 1 s.

Læreruddannelsen i 2025 og vejen dertil

Rasmussen, J., 1 feb. 2009, I : Unge Paedagoger. 70, 1, s. 9-14 5 s.

Concepts of knowledge and the relationship between education policy research and its environment

Rasmussen, J., 2009, Reserach of vs Research for Education Policy: In an Era of Transnational Policy-making. Desjardins, R. & Rubenson, K. (red.). Saarbrücken: VDM Verlag Dr. Müller, s. 74-88 15 s.

Ekspert i undervisning: Rapport over første år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen (kort version)

Rasmussen, J., 2009, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 21 s.

Ekspert i undervisning: Rapport over første år i et forsknings- og udviklingsarbejde vedrørende samspillet mellem teori og praksis i læreruddannelsen

Laursen, P. F., Rasmussen, J., Kruse, S., Bruun, T. H. & Thingholm, H. B., 2009, København: Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet. 118 s.

Reduction of complexity is always also increase of complexity

Rasmussen, J., 2009, (Accepteret/In press). 10 s.

Trepartsamtalen: et forsøgs- og udviklingsarbejde

Rasmussen, J., 2009, 1 udg. Forlaget PUC. 24 s. (Skriftserien; Nr. 3).

Accountabilitypolitik

Rasmussen, J., 2008, Global uddannelse: lokalt demokrati?. Jensen, K. & Jensen, N. R. (red.). 1 udg. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, s. 79-105 26 s. (Pædagogisk Sociologi, Bind 3).

Hvad ved vi om den gode lærers praksis?

Rasmussen, J., 2008, I : Unge Paedagoger. 6, s. 3-14 12 s.

Nordic Teacher Education Programmes in a Period of Transition: The End of a Well-established and Long Tradition of 'Seminarium'-based Education?

Rasmussen, J., 2008, Teacher Education Policy in Europe: A voice of Higher Education Institutions. Hudson, B. & Zgaga, P. (red.). Umeå: University of Umeå, s. 325-343 19 s. (Monographs on Journal of Research in Teacher Education).

Hvis du var undervisningsminister - hvordan ville du så reagere på PISA-undersøgelsen? Ikke grundlag for nye tiltag i skolen

Rasmussen, J., 5 dec. 2007, I : Berlingske Tidende. s. 12

2006-reformen af læreruddannelsen

Rasmussen, J., 2007, I : Nyt fra de pædagogiske fag. 1, s. 7-10

Accountabilitypolitik

Rasmussen, J., 2007, I : Unge Paedagoger. 6, s. 3-21

Begejstringsbølger

Rasmussen, J., Holm, C. & Kruse, S., 2007, I : Undervisere.dk. Juni, s. 36-37 2 s.

Sociologisk subjektteori og konstruktivisme

Rasmussen, J., 2007, Klassisk og moderne psykologi teori. Karpatschof, B. & Katzenelson, B. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 346-364 19 s.

Svanesang: Seminariernes nye virkelighed. Nyt samarbejde mellem universiteter og læreruddannelser på vej - men vil det fungere?

Rasmussen, J., Holm, C. & Kruse, S., 2007, I : Politiken. s. 8 1 s.

Trepartsamtalen: - et forsøgs- og udviklingsarbejde

Rasmussen, J., 2007, 1 udg. Viborg: Forlaget PUC. 22 s.

Viden om uddannelse: Uddannelsesforskning, pædagogik og pædagogisk praksis

Holm, C., Rasmussen, J. & Kruse, S., 2007, 1 udg. København: Hans Reitzels Forlag. 198 s.

Vidensmagtens tredeling

Rasmussen, J., Kruse, S. & Holm, C., 2007, I : Asterisk. 34, s. 24-25 2 s.

Det pædagogiske paradoks og det selvreferentielle subjekt

Rasmussen, J., 2006, Framtidens lärare: Om lärarutbildningens samhälliga, didaktiska och kompetensmässiga villkor i Norden. Vasa: Åbo Akademi, 10 s. (Rapport från Pedagogiska fakulteten vid Åbo Akademi; Nr. Nr. 17).

Kvalitet i undervisning

Rasmussen, J., 2006, København: Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling. 73 s.

Læreruddannelse i Danmark: Aktuelle reformer

Rasmussen, J., 2006, I : UNIPED (Tromsø).

Læreruddannelsen i Danmark: Aktuelle reformer

Rasmussen, J., 2006, Læreruddannelsen i Norden. København, Kristiansand, Stockholm: Unge Pædagogers Forlag, 20 s.

What consttutes educational research? An introduction to the American debate on scientifically-based research

Rasmussen, J., 2006, Milestones: Towards lifelong learning systems. Copenhagen: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 15 s.

Learning, Teaching, and Complexity

Rasmussen, J., 2005, Chaos, Complexity, Curriculum and Culture: A Conversation. 1 udg. New York: Peter Lang, 25 s.

Læreruddannelsen: Hvordan rustes læreren til de øgede krav

Rasmussen, J., 2005, I : Praktik. 4.1

Polykontekstuel ungdom: Unge i det moderne samfund

Rasmussen, J., 2005, Skibet er ladet med?: En antologi om unge, modernitet og særlige behov som vilkår. 1 udg. Århus og Odense: Landsforeningen for Ligeværd og Ungdomspædagogisk Forsknings- og Udviklingscenter, CVU Fyn, 133 s.

Progression i professions- og universitetsuddannelser

Rasmussen, J., 2005, I : Asterisk. 22

Radikal og operativ konstruktivisme

Rasmussen, J., 2005, Pædagogiske teorier. 4 udg. København: Billesø, 296 s.

Contribution to Country Background Report: on educational research in Denmark

Rasmussen, J. & Elbro, C., 2004, København: Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udvikling. 21 s.

Kommentar til Palle Rasmussens anmeldelse af "Undervisning i det refleksivt moderne": Åbent brev fra Jens Rasmussen til Palle Rasmussen

Rasmussen, J., 2004, I : Agora. 6

Konstruktivistiske bidrag: Udvalgte artikler af Jens Rasmussen

Rasmussen, J., 2004, København: Unge Pædagoger. 111 s. (Konstruktivistiske byggesten; Nr. 2).

Læring ? kultur og subjektivitet: (2004). . København: Statens Humanistiske Forskningsråd.

Rasmussen, J. & Kampmann, Rasmussen, Thomsen, Weber, J. P. J. P. K., 2004, København: Forskningsrådet for Kultur og Kommunikation. 72 s.

Niklas Luhmann - samfundets pædagogik

Rasmussen, J., 2004, Pedagogikkens mange ansikter. Oslo: Universitetsforlaget, 698 s.

Textual interpretation and complexity - radical hermeneutics: Rasmussen, J. (2004). . ,

Rasmussen, J., 2004, I : Nordisk Pedagogik. 24, 3

The Problem of Complexity in Education. Concerning teachers self-understanding and teachers use of laptop computers in education

Rasmussen, J. & Mathiasen, H., 2004, (Afsendt)

Undervisning i det refleksivt moderne: Politik, profession, pædagogik

Rasmussen, J., 2004, København: Hans Reitzels Forlag. 390 s.

Chaos and Complexity from a European Perspective

Rasmussen, J., 2003, (Afsendt) Chicago, USA

Den pædagogiske sociologis historie, genstandsfelt og nutidige udfordringer

Rasmussen, J., 2003, Pædagogisk Sociologi: En antologi. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 456 s.

Inklusion og eksklusion ? om skolens rummelighed

Rasmussen, J., 2003, I : Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 40, 6

Om samspillet mellem forskning, undervisning og studier ved DPU's kandidat- og masteruddannelser

Rasmussen, J. & Jensen, B. B., 2003, Universitetspædagogiske tekster. København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 51 s.

Opdragelse i familien og i skolen - et kompleksitetsproblem

Rasmussen, J., 2003, I : Dansk Sociologi. 14, 2

Reformpædagogikkens endeligt?

Rasmussen, J., 2003, I : Asterisk. 9

Reformpædagogikkens manglende informationsværdi

Rasmussen, J., 2003, I : Frie Grundskoler. 6

Skolen forlanger det umulige af forældrene

Rasmussen, J., 2003, I : Skolebørn. 2

Undervisningens rehabilitering

Rasmussen, J., 2003, Undervisningens rehabilitering. Skårup: J. L. Madsen, K. Matthisson, N. S. Andersen, M. Slot

Det moderne samfund genbeskrevet som videnssamfund: Livslang læring i et systemteoretisk forskningsperspektiv

Rasmussen, J., 2002, Læring på livstid?: Livslang læring mellem oplysning og vidensøkonomi. Roskilde: Roskilde Universitetsforlag, 15 s.

Forord

Rasmussen, J., 2002, Luhmann anvendt. 1 udg. København: Unge Pædagoger

Luhmann anvendt

Rasmussen, J. (red.), 2002, 1 udg. København: Unge Pædagoger. 162 s.

Restructuring Nordic Teachers: Analyses of Interviews with Danish, Finnish, Swedish and Norweagian Teachers

Rasmussen, J., Klette, K., Carlgren, I., Simola, H. & Rasmussen, J., 2002, Restructuring Nordic Teachers udg. Oslo: University of Oslo. (Report no. 3).

Textual Interpretation and Complexity: Radical Hermenutics

Rasmussen, J., 2002

Evaluering

Rasmussen, J., 2001, Pædagogisk opslagsbog. 5 udg. København: Christian Ejlers, 9 s.

Kompleksitetens påtrængenhed

Rasmussen, J., 2001, Mod til at undervise: Festskrift for Holger Henriksen i anledning af hans 70 års fødselsdag. Århus: Kvan, 9 s.

Restrukturering

Rasmussen, J., 2001, Pædagogisk opslagsbog. 5 udg. København: Christian Ejlers, 13 s.

Skolereformer i USA

Rasmussen, J., 2001, I : Unge Paedagoger. 4, s. 14-21 8 s.

The importance of communication in teaching: A systems-theoretical approach to the scaffolding metaphor

Rasmussen, J., 2001, I : Journal of Curriculum Studies. 33, 5

Construction of the Danish teacher on the basis of policy documents

Rasmussen, J., 2000, An analyses of policy texts from Finland, Denmark, Sweden and Norway. Oslo: Institute for Educational Research, University of Oslo, 70 s.

En introduktion

Rasmussen, J., 2000, Sociale systemer: Grundrids til en almen teori. København: Hans Reitzels Forlag, 15 s.

Luhmann misforstået: Korrektioner til Jan Tønnes Hansens artikel Psykologisk "iagttagelse" af Luhmann

Rasmussen, J., 2000, I : Nordic Psychology. 52, 3

Pædagogikkens krise

Rasmussen, J., 2000, Pedagogikkens problem: Kulturella utvecklingslinjer och teoretiska spörsmål. Vasa: Åbo Akademi, 9 s.

Projekter

Brobygning mellem teori og praksis i professionsuddannelserne

Haastrup, L., Laursen, P. F., Rasmussen, J., Hasse, C., Knudsen, L. E. D., pilegaard, T., Brok, L. S., tingleff, L., Birkkjær Lauritsen, A. & Bluhme, K.

Det strategiske forskningsråd

01/01/200931/12/2012

EMETT-projektet Europæisk læreruddannelse

Dorf, H. & Rasmussen, J.

<ingen navn>

01/10/200731/12/2009

Ekspert i Undervisning

Rasmussen, J., Kruse, S. & Laursen, P. F.

<ingen navn>

01/09/200831/08/2010

Evaluering av nasjonal strategi for videreutdanning av lærere

Andersen, F. Ø., Rasmussen, J., Klewe, L. & Andresen, B. B.

03/01/201131/10/2012

Komparativt studie af rekrutteringsproblematikken påde nordiske læreruddannelser.

Dorf, H., Rasmussen, J., Reimer, D., Petersen, D. S. & Vinther Jørgensen, T.

<ingen navn>

01/05/200911/02/2010

Komparativt studium af nordiske læreruddannelser

Rasmussen, J., Dorf, H., Hansén, S., Sjöholm, K. H., SigurÝardóttir, A. K., Ragnhildur, R., Langfeldt, G., Werler, T., Wilbergh, I., Åstrand, B., Holm, T., Hansen, S. P., Kjær Olsen, A., Zickert, G. & Noppen, M.

<ingen navn>

01/08/200831/01/2009

Pædagogens ændrede professionelle praksis - med børn i socialt komplekse kontaktflader

Rasmussen, J. & Kierkegaard, P.

<ingen navn>

01/04/201031/10/2011

Research of policy and research for policy in an era of transnational education policy making

Desjardins, R., Moutsios, S., Cort, P., Rasmussen, J., Rubenson, K., Schuller, T., Burns, T., Levin, B., Walker, J., Rinne, R., Nielsen, S. & Grootings, P.

<ingen navn>

01/12/200606/06/2011

Studium af sammenhæng mellem mål, prøve og besvarelse i uddannelsen til studentereksamen

Dorf, H., Rasmussen, J. & Mathiasen, H.

<ingen navn>

01/03/201001/12/2010

Studium af sammenhæng mellem mål, prøve og besvarelse i uddannelsen til studentereksamen

Rasmussen, J., Dorf, H. & Mathiasen, H.

<ingen navn>

01/01/201031/12/2010

Studium af sammenhæng mellem mål, prøve og besvarelse i uddannelsen til studentereksamen

Mathiasen, H., Rasmussen, J. & Dorf, H.

01/03/201001/01/2011

Teori og praksis i professionsuddannelserne

Haastrup, L., Laursen, P. F., Elkjaer, B., Rasmussen, J. & Nielsen, L. T.

strategisk forskningsråd

01/01/200931/12/2012

Trepartsamtalen

Rasmussen, J.

<ingen navn>

01/01/200731/10/2007

What can we learn from one another? Comparing Denmark, Singapore, and Canada to meet global, educational challenges

Staunæs, D. & Rasmussen, J.

03/01/201130/12/2011