DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Jens Bruun

  1. 2018
  2. Udgivet

    Nye tall om ungdom : skandinaviske ungdommers tillit til samtid og framtid. / Bruun, Jens; Lieberkind, Jonas; Arensmeier, Cecilia; Huang, Lihong.

    I: Tidsskrift for Ungdomsforskning, Bind 18, Nr. 1, 7, 24.10.2018, s. 146-165.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Skolen og fremtidens borgere : en sammenfatning af ICCS 2016. / Bruun, Jens; Lieberkind, Jonas; Schunck, Heidi Bay.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2018. 36 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  4. Udgivet

    Resultados daneses del EIECC 2009 : un caso de educatión deliberativa. / Bruun, Jens.

    Educación Cívica: Una experiencia global. red. / Gema Martinez; Gerardo Altamirano. Mexico : Tirant humanidades, 2018. s. 87-104.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  5. Udgivet

    Unge, skole og demokrati : hovedresultater af ICCS 2016. / Lieberkind, Jonas; Schunck, Heidi Bay; Bruun, Jens.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2018. 329 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  6. 2017
  7. Udgivet

    ICCS 2016 : det europæiske modul. / Bruun, Jens; Lieberkind, Jonas; Schunck, Heidi Bay.

    København : Aarhus Universitet, DPU, 2017. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  8. Udgivet

    ICCS 2016 : internationale hovedresultater. / Bruun, Jens; Lieberkind, Jonas; Schunck, Heidi Bay.

    København : Aarhus Universitet, DPU, 2017. 222 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  9. Udgivet

    ICCS 2016 : udvalgte hovedresultater. / Bruun, Jens; Lieberkind, Jonas; Schunck, Heidi Bay.

    København : Aarhus Universitet, DPU, 2017. 28 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  10. 2015
  11. Udgivet

    Active and passive students. / Bruun, Jens.

    Challenges of Citizenship Education: a Danish Case Study. red. / Jens Bruun; Jonas Lieberkind. 1. udg. København : U Press, 2015. s. 73-91.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  12. Udgivet

    Challenges of Citizenship Education : A Danish Case Study. / Lieberkind, Jonas (Redaktør); Bruun, Jens (Redaktør).

    København : U Press, 2015. 137 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  13. Udgivet

    Fra stikprøve til fortolkning : om det metodiske grundlag for danske resultater i internationale undersøgelser af grundskolen. / Bruun, Jens.

    1. udg. København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. 37 s. (ICCS arbejdspapir; Nr. 2).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  14. Udgivet

    ICCS 2009 framework revisited : political differential scales. / Bruun, Jens.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. 12 s. (ICCS arbejdspapir; Nr. 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  15. Udgivet

    Preface and Introduction. / Bruun, Jens.

    Challenges of Citizenship Education: a Danish Case Study. red. / Jens Bruun; Jonas Lieberkind. 1. udg. København : U Press, 2015. s. 7-11.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. 2013
  17. Udgivet

    Country chapter Denmark. / Bruun, Jens.

    ICCS 2009 Encyclopedia: Approaches to civic and citizenship education around the world. 1. udg. Amsterdam : The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), 2013. s. 111-120.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Dreiepunktet ICCS. / Bruun, Jens.

    Demokrati og lærerbevissthet: Konferanserapport. Nordisk demokratikonferanse for lærerutdanninger. red. / Rolf Mikkelsen; Dag Fjeldstad. 1. udg. Oslo : Universitetet i Oslo, 2013. s. 7-30 (Acta Didactica Oslo; Nr. 1/2013).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Lærere og skoleledere i Norden. Kva legges det vekt på i skolen? / Bruun, Jens.

    Demokrati og lærerbevissthet: Konferanserapport. Nordisk demokratikonferanse for lærerutdanninger. red. / Rolf Mikkelsen; Dag Fjeldstad. 1. udg. Oslo : Universitetet i Oslo, 2013. s. 111-131 (Acta Didactica Oslo; Nr. 1, Bind 2013).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  20. Udgivet

    De danske elever i internationale sammenligninger. / Bruun, Jens.

    Unge, globalisering og politisk dannelse. red. / Jens Bruun; Jonas Lieberkind. 1. udg. København : U Press, 2013. s. 43-68.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. Udgivet

    Europæisk, national og global identitet. / Bruun, Jens.

    Unge, globalisering og politisk dannelse. red. / Jens Bruun; Jonas Lieberkind. 1. udg. København : U Press, 2013. s. 133-153.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. Udgivet

    Indledning. / Bruun, Jens.

    Unge, globalisering og politisk dannelse. red. / Jens Bruun; Jonas Lieberkind. 1. udg. København : U Press, 2013. s. 11-17.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Læreres og skolelederes opfattelser af skolens formål. / Bruun, Jens.

    Unge, globalisering og politisk dannelse. 1. udg. København : U Press, 2013. s. 67-90.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    Unge, globalisering og politisk dannelse. / Lieberkind, Jonas (Redaktør); Bruun, Jens (Redaktør).

    1. udg. København : U Press, 2013. 234 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  25. 2012
  26. Udgivet

    ICCS 2009, De danske elever. / Lieberkind, Jonas; Bruun, Jens Marvin.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 183 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  27. 2011
  28. Udgivet

    Unges politiske dannelse : en sammenfatning af ICCS 2009. / Bruun, Jens Marvin; Lieberkind, Jonas.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2011. 32 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  29. Udgivet

    Unges politiske dannelse. / Bruun, Jens Marvin.

    Demokrati for fremtiden: Valgretskommissionens betænkning om unges demokratiske engagement. red. / Arne Simonsen; Michael Hedelund; Jens Nygaard Nielsen. 1. udg. København : Valgretskommissionen, 2011. s. 221-235.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  30. 2007
  31. Udgivet

    Generaliseret overføring; generaliseret klinik. / Hansen, Signe Pildal; Bruun, Jens Marvin.

    Freud og det sociale. red. / Kirsten Hyldgaard; René Rasmussen. 1. udg. København : Forlaget Drift, 2007. s. 131-148.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  32. Udgivet

    Rum for politisk dannelse. / Bruun, J.; Johansen, Jens; Allerup, P.

    Rum for politisk dannelse. Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  33. 2006
  34. Udgivet

    Identitet, selvdannelse, masse. / Bruun, Jens Marvin.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitet, Institut for Pædagogisk Antropologi, 2006. 442 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  35. 2004
  36. Udgivet

    INTERPRETING CIVIC ASPECTS AT SCHOOL CLASS LEVEL IN DENMARK - AN EDUCATIONAL ANTHROPOLOGICAL PERSPECTIVE. / Bruun, Jens.

    Proceedings of the IRC-2004 CivEd-SITES. Nicosia, Cypern : University of Cyprus, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  37. Udgivet

    Interpreting Civic aspects at Scool Class level in Denmark - an Educational Anthropological Perspective. / Bruun, J.; Johansen, Jens.

    Proceedings of the IRC-2004, CivEd-SITES. Nicosia : University of Cyprus, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  38. 2003
  39. Udgivet

    Brudstykker af psykoanalysens tragik. / Bruun, Jens.

    Mellemværender: Festskrift til Lars-Henrik Schmidt. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  40. Udgivet

    Børn og politik. / Bruun, Jens; Blok, A.; Johansen, J.

    København : Børnerådet, 2003. 57 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  41. Udgivet

    Den nationale identitets natur. / Bruun, Jens.

    Naturens værdi: Vinkler på danskernes forhold til naturen. København : Gad, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  42. Udgivet

    Gymnasieungdommens politiske dannelse. / Bruun, Jens Marvin; Johansen, Jens; Allerup, Peter.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2003. 455 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  43. 2002
  44. Udgivet

    Rum for Politisk Dannelse. / Allerup, Peter; Johansen, Jens; Bruun, Jens Marvin.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2002. 280 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  45. 2001
  46. Udgivet

    Politisk dannelse : Unges synspunkter på demokratiske værdier i skole og samfund. / Bruun, Jens.

    København : Danmarks Pædagogiske Institut, 2001. 336 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  47. 2000
  48. Udgivet

    Natur, national identitet og engagement i miljøspørgsmål. / Bruun, Jens.

    København : Danmarks Pædagogiske Institut, 2000. 240 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning