Projekter pr. år
Personlig profil
Uddannelse (Akademiske kvalifikationer)
CBS-SIMI-kursus i Forskningsledelse, Forskningsleder
1 feb. 2012 → 30 okt. 2012
Dimissionsdato: 30 okt. 2012
Danskfagets it-didaktik, Ph.d., Aarhus Universitet (AU)
15 nov. 2001 → 2 maj 2005
Dimissionsdato: 14 okt. 2005
Nordisk med sidefag i filosofi og datalogi, Cand. mag. et scient.
1 sep. 1989 → 15 apr. 1999
Dimissionsdato: 15 apr. 1999
Eksterne ansættelser
Visiting Scholar, University of California at Berkeley
15 jul. 2016 → 30 jun. 2017
Visiting Scholar, Stanford University
15 jul. 2008 → 30 nov. 2008
Adjunktvikar, Odense Seminarium
1 aug. 2000 → 30 jun. 2001
Undervisningsassistent, Syddansk Universitet (SDU)
1 aug. 1999 → 30 jun. 2000
Emneord
- Fagenes didaktik
- Danskfaget
- Dansk
- It og medier
- Digitale læremidler
- e-læring
- e-learning
- Dannelse og medborgerskab
- Kompetencer
- Literacy
- Komparative undersøgelser
- Informationskompetence
- Computerkomptence
- Testkonstruktion og-teori
- Almendidaktik
- Folkeskolen
- Undervisningsmetoder
- Curriculum
- Curriculumlogik
- Prototypisk Situationsorienteret Curriculumlogik
- Didaktik
- Kompetenceudvikling, kreativitet og innovation
- Lærerens funktion, opgaver og roller
- Undervisningsformer
- Projektarbejde
- Projektorienteret undervisning
- Undervisningsmål og -metoder
- Målstyret undervisning
- Forenklede Fælles Mål
- Scenariedidaktik
- Læreruddannelse
- Evaluering
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Naturvidenskabelig almendannelse og teknologiforståelse i udskolingen: et fagdidaktisk bidrag i krydsfeltet mellem teori og praksis
Caeli, E. N. (PI), Bundsgaard, J. (Deltager), Misfeldt, M. (Deltager) & Zambach, S. (Deltager)
01/01/2023 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
-
ICILS 2023 (International Computer and Information Literacy Study)
Bundsgaard, J. (Projektleder), Caeli, E. N. (Deltager) & Bindslev, S. G. (Deltager)
01/01/2019 → 31/12/2025
Projekter: Projekt › Forskning
-
Playful Learning
Sortkær, B. (Deltager), Bundsgaard, J. (Deltager), Have, M. (Deltager) & von Seelen, J. (Deltager)
01/11/2021 → 31/12/2023
Projekter: Projekt › Forskning
-
International Computer and Information Literacy Study - Teacher panel 2020 (ICILS TP)
Højgaard Christensen, J. (Projektleder), Bundsgaard, J. (Deltager), Kjeldsen, C. C. (Deltager), Pettersson, M. (Deltager), Bindslev, S. G. (Deltager) & de la Villa Gonzalez, C. (Deltager)
01/09/2020 → 01/12/2021
Projekter: Projekt › Forskning
-
Hvorfor gider piger ikke it?
Caeli, E. N. & Bundsgaard, J., 20 feb. 2025, Teknologiens Mediehus.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
-
ICT Use, Self-efficacy, and the Future of Eighth-Grade Students: a Qualitative Study of Gender Differences
Caeli, E. N., Caviglia, F. & Bundsgaard, J., jan. 2025, I: TechTrends. 69, 1, s. 233–243 11 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
At skrive verden frem: Genrer og semantiske universer i børns tidlige skoleskrivning
Bremholm, J., Kabel, K. & Bundsgaard, J., dec. 2024, I: Acta Didactica Norden. 18, 3, s. 1-25 6.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgang -
Contextual framework
Rožman, M., Fraillon, J., Dexter, S., Bundsgaard, J. & Schulz, W., 2024, International Computer and Information Literacy Study 2023 Assessment Framework. Fraillon, J. & Rožman, M. (red.). Amsterdam: The International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA), s. 53-66 14 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Åben adgangFil49 Downloads (Pure) -
Danske elevers teknologiforståelse og skærmbrug: Resultater fra ICILS-undersøgelsen 2023
Bundsgaard, J., Bindslev, S. G., Caeli, E. N., Grønhøj, E. O. & Rasmussen, E., 12 nov. 2024, Aarhus Universitetsforlag. 277 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Åben adgang
Aktiviteter
-
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Bundsgaard, J. (Medlem)
10 mar. 2023 → 9 dec. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Medlem af udvalg, råd og nævn
-
Elevers tidlige skriveudvikling
Bundsgaard, J. (Foredragsholder) & Kabel, K. (Foredragsholder)
26 nov. 2021Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Keynote: Communicative competences and language learning in an ecological perspective: The triple contexts of participation and language learning from childhood to adulthood
Bundsgaard, J. (Foredragsholder)
11 jun. 2021Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Fil -
Hvad er teknologiforståelse? Hvilken rolle har CFU heri?
Bundsgaard, J. (Foredragsholder)
27 aug. 2019Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Digital learning materials – advantage or nuisance?
Bundsgaard, J. (Foredragsholder)
22 aug. 2019Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ansættelser, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Priser
-
Aarhus Universitets Jubilæumsfonds Pædagogiske Hæderspris
Bundsgaard, Jeppe (Modtager), 9 sep. 2016
Pris: Priser, stipendier, udnævnelser
Presse/medier
-
Hvilke forestillinger har unge om it-erhvervet?
Grønhøj, E. O. & Bundsgaard, J.
07/03/2023
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
Ny forskning kaster lys over, hvordan skolen kan gøre eleverne bedre til at skrive i de små klasser
28/03/2022
1 Mediebidrag
Presse/medie
-
-
Ny international undersøgelse om skolen under coronapandemien
Christensen, J., Bundsgaard, J., Kjeldsen, C. C. & Pettersson, M.
21/02/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
-
Overraskende fund: Danmark klarede nedlukningerne dårligere end Slovenien og Rusland
Christensen, J., Bundsgaard, J., Kjeldsen, C. C. & Pettersson, M.
21/02/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie