Institut for Forretningsudvikling og Teknologi

Jean-Paul de Cros Peronard

Lektor

Profile photo

Jean-Paul de Cros Peronard

Lektor

  • Institut for Forretningsudvikling og Teknologi
Postaddresse:
Birk Centerpark 15
8001, 1112
7400
Herning
Danmark

E-mail: jeanpaul@btech.au.dk

Mobil: +4522381969

Telefon: +4587166897

Curriculum Vitae

Jean-Paul de Cros Peronard, f. 1969, er lektor ved Aarhus Universitet i Herning og har mere end 20 års erfaring med forskning og undervisning indenfor marketing og forretningsudvikling. Hans fokusområder er service, teknologi og innovation, samt de strategiske og operationelle elementer ved virksomheders og organisationers netværk. I bestræbelserne på at skubbe de videnskabelige grænser og give mulighed for en mere omfattende forståelse af forretnings- og forbrugerliv, er Peronards forskning interdiscilinær. 

Undervisningsaktiviteter

  • Interactive service marketing (kursusansvarlig)
  • Advanced marketing management (kursusansvarlig)
  • International marketing management (kursusansvarlig)
  • Globalisering (kursusansvarlig)
  • Service marketing (kursusansvarlig)
  • Consumer behaviour (kursusansvarlig)
  • Entrepreneurship
  • Vejleder Ph.d., kandidatafhandlinger og bachelorprojekter

Tidligere arbejdspladser

  • Institut for Marketing og Management, SDU (2007-2012)
  • Institut for Forskning og Udvikling af Landdistrikter, SDU (2006-2007)
  • Fyns Amts marketingsaktiviteter i Syddanske Forskerparker Odense (2003-2006)
  • Institut for Afsætningsøkonomi, Odense Universitet (1998-2003)

Uddannelse

  • Ph.d.grad i erhvervsøkonomi fra Syddansk Universitet, (2006)
  • Kandidatgrad i international marketing fra Syddansk Universitet (1997)
  • Bachelorgrad i erhvervsøkonomi fra Syddansk Universitet (1995)

Andet

  • Cand.merc. studiekoordinator (2019-)
  • Evaluator i div. bedømmelsesudvalg (2017-)
  • Bestyrelsesmedlem i Erhvervsklubfyn (2003-2006)
  • Gæsteforsker på Institut for Kommunikationsstudier, hos Prof. George E. Cheney, University of Montana (2000-2001)
  • Adskillelige innovationsprojekter med fokus på arbejdsmiljø, robotteknologi og vidensdeling

Publikationer

INTERORGANIZATIONAL LEARNING: A STRATEGIC FRAMEWORK FOR SERVICE NETWORKS

Peronard, J-P. D. C., 2020, (Accepteret/In press) I : The Learning Organization.

Media constructions of the environmental issue of microplastics: The case of Denmark

Ballantyne, A. G. & Peronard, J-P. D. C., 2020, (Accepteret/In press).

Broadening the understanding of the role of consumer services in the circular economy: toward a conceptualization of value creation processes

Peronard, J-P. & Ballantyne, A. G., dec. 2019, I : Journal of Cleaner Production. 239, 9 s., 118010.

Organizing for inter-organizational learning in service networks

Peronard, J. P. & Brix, J., 2019, I : The Learning Organization. 26, 3, s. 276-288 13 s.

Service network innovation: managerial challenges

Peronard, J-P. D. C. & Goduscheit, R. C., 2019, Proceedings of the 20th International CINet Conference. Continuous Innovation Network, 11 s.

The phenomenology of high-tech healthcare

Lystbæk, C. T. & Peronard, J-P., 1 jun. 2018.

Sensemaking in collaborative networks: creating and balancing activities in open business models

Peronard, J-P. & Brix, J., 2018, I : International Journal of Entrepreneurship and Innovation Management. 22, 6, s. 545-561

The valorisation of robots in robotics research: A conceptual framework

Peronard, J-P., Lystbæk, C. T. & Nørskov, S., 2018.

Business Development in Interfirm Collaborations: Proposing a theory of Social Creativity in Service Networks

Peronard, J-P. & Brix, J., 2017, I : Journal of Creativity and Business Innovation. 3

Conceptualizing Service Networks: Towards a research agenda

Peronard, J-P., 2017.

Linking service networks to the circular economy

Peronard, J-P., 2016.

Social Creativity in Service Networks: A Conceptual Approach to Increased Value Creation

Peronard, J-P. & Brix, J., 2016.

The Networked Spectacle: Communication and the challenges of delivering inter-firm customer experience

Peronard, J-P., 27 jul. 2015, Book of Abstract. 37 s.

Managing Inter-Organizational Networks for Customer Value: Constructing Networks in the Experience Economy

Peronard, J-P., jun. 2014, Proceedings for the PMA 2014 conference: Designing high-performing organisations. (Proceedings for the PMA 2014 conference: Designing high-performing organisations).

In the Hands of Service Robots: The development of a consumer typology

Peronard, J-P., 8 jul. 2013.

Cross-Cultural Understanding of Robotics: Exploring the East-West Divide

Peronard, J-P., 2013, I : International Journal of Technology Marketing. 8, 1, s. 24–43 20 s.

Readiness for Living Technology: A Comparative Study of the Uptake of Robot Technology in the Danish Healthcare Sector

Peronard, J-P., 2013, I : Artificial Life. 19, 3-4, s. 421-436 16 s.

Innovation gennem forbedring af arbejdsmiljøet

Peronard, J-P., aug. 2012, I : Magasinet Arbejdsmiljø. 3, 8, s. 50-51 2 s.

User Motivation for Broadband: A Rural Danish Study

Péronard, J-P. D. C. & Just, F., 2011, I : Telecommunications Policy. 35, 8, s. 691-701

The Human Use of Living Technology: Toward a Cultural Understanding of Robots

Péronard, J-P. D. C., aug. 2010, Artificial Life XII: Proceedings of the Twelfth International Conference on the Synthesis and Simulation of Living Systems. MIT Press, s. 677 2 s.

Living Technology: 5 Questions

Péronard, J-P. D. C., 2010, Living Technology: 5 Questions. Automatic Press, s. 131-141 11 s.

De trådløse skolebørn

Peronard, J-P., 24 aug. 2009, I : Fyens Stiftstidende. s. 7 1 s.

Bredbånds betydning for den regionale udvikling

Peronard, J-P. & Just, F., 2008, Bredbånds betydning for den regionale udvikling. 63 s. (IFUL Rapport).

Bredbåndsteknologi i landdistrikterne: Problemer, potentialer og perspektiver belyst gennem udvalgte EU-projekter .

Peronard, J-P. & Just, F., 2008, (IFUL Rapport).

Communication, Convergence and Contradictions: The Emergent Culture of Inter-organizational Networks

Péronard, J-P. D. C., 2007, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 360 s.

A network analysis of a IT-collaboration

Peronard, J-P., feb. 2002, I : Metode & Data. 87, s. 4-23

Inter-Organizational Communication Network: Position and the perception of network relations

Peronard, J-P., 2002.

IT i fynske virksomheder og offentlige organisationer: Anvendelse og udvikling af kompetencer

Christensen, L. T. & Peronard, J-P., aug. 2000, Den Fynske Fond for Erhvervsøkonomisk Forskning/Odense Erhvervsråd. 2. delundersøgelse.

IT i fynske virksomheder og offentlige organisationer: Anvendelse og udvikling af kompetencer

Christensen, L. T. & Peronard, J-P., maj 2000, Den Fynske Fond for Erhvervsøkonomisk Forskning/Odense Erhvervsråd. 1. delundersøgelse.

Små og mellemstore fremstillingsvirksomheders markedsmæssige position og udvikling

Madsen, T. K. & Peronard, J-P., 1999, (Working paper in marketing, Bind 21).

Vækst og kompetence i handels- og servicevirksomheder

Peronard, J-P. & Bangskjær, B., 1999, (Working paper in marketing, Bind 23).