Psykologisk Institut

Jan Tønnesvang

  1. 2018
  2. Udgivet

    Livsvitaliserende samtaler med unge : Guide til fremme af unges livsengagement og kvalificerede selvbestemmelse. / Tønnesvang, Jan; Schou, Sanne.

    Aarhus : Klim, 2018. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  3. Udgivet

    Læringsvitaliserende samtaler : Guide til fremme af skolelivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse i grundskole og efterskole. / Tønnesvang, Jan; Schou, Sanne.

    Aarhus : Klim, 2018. 54 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  4. Udgivet

    Studievitaliserende samtaler : Guide til fremme af studielivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse på videregående uddannelser. / Tønnesvang, Jan; Schou, Sanne.

    Aarhus : Klim, 2018. 56 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  5. Udgivet

    Uddannelsesvitaliserende samtaler : Guide til fremme af engagement og kvalificeret selvbestemmelse i uddannelseslivet på ungdoms- og erhvervsudfdannelser. / Tønnesvang, Jan; Schou, Sanne.

    Aarhus : Klim, 2018. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  6. Udgivet

    Vitaliseringspsykologi og teori om motivation, identitet, læring og dannelse. / Tønnesvang, Jan.

    Elevens læring og dannelse: Fem læringspsykologiske forståelser af motivation, identitet, læring og dannelse. red. / Søren Pjengaard. Frederikshavn : Dafolo, 2018. s. 169-195.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  7. 2017
  8. Udgivet

    Vad innebär det att vara en person? Ett integrativt perspektiv på personligheten. / Tønnesvang, Jan.

    Modern personlighetspsykologi: - vi märkliga människor. red. / Henrik Høgh-Olesen; Thomas Dalsgaard; Finn Skårderud. Lund, Sverige : Studentlitteratur, 2017. s. 35-80.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  9. 2016
  10. Udgivet

    Hva vil det si å være en person? Et integrativt perspektiv på personlighet. / Tønnesvang, Jan.

    Moderne personlighetspsykologi. red. / Henrik Høgh-Olesen; Thomas Dalsgaard; Finn Skårderud. Oslo : Gyldendal Norsk Forlag, 2016. s. 23-58.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  11. 2015
  12. Udgivet

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde : praksisudvikling på grundlag af vitaliseringspsykologi. / Tønnesvang, Jan (Redaktør); Ovesen, Maria S. (Redaktør).

    2. udg. Aarhus : Klim, 2015. 333 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  13. Udgivet

    Integrative Gestalt Practice : Transforming our ways of working with people. / Sonne, Mikael; Tønnesvang, Jan.

    London : Karnac Books, 2015. 217 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  14. Udgivet

    Integrative Gestalt Practice: Transforming our ways of working with people, by Mikael Sonne and Jan Tønnesvang. / Sonne, Mikael; Tønnesvang, Jan.

    2015, Karnacology Publication.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  15. Udgivet

    A 3.5 year diary study: Remembering and life story importance are predicted by different event characteristics. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Jensen, Thomas; Holm, Tine; Olesen, Martin Hammershøj; Schnieber, Anette; Tønnesvang, Jan.

    I: Consciousness and Cognition, Bind 36, 2015, s. 180-195.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Dannelse og kompetence : kvalificeret selvbestemmelse som grundlag for undervisning, pædagogik og samarbejde. / Tønnesvang, Jan.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 151-183.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  17. Udgivet

    Dialogmodel som grundlag for integration. / Ovesen, Maria Shubhra; Eriksen, Hanne Pia; Tønnesvang, Jan.

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: Praksisudvikling på grundlag af vitaliseringspsykologi. red. / Jan Tønnesvang; Maria S. Ovesen. 2. udg. Aarhus : Klim, 2015. s. 105-127.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Et vitaliseringspsykologisk perspektiv på skole- og fritidspædagogik. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna B.

    Skole- og fritidspædagogik. red. / Mogens Sørensen. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 23-54.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  19. Udgivet

    Forord. / Tønnesvang, Jan.

    Sammen om et fagsprog: Kvalificeret selvbestemmelse som pædagogisk platform. Aarhus : Klim, 2015. s. 7-8.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftFormidling

  20. Udgivet

    Grundlag for en pædagogisk dannelsestænkning : Kvadrantlogik, vitaliseringsmiljø og kvalificeret selvbestemmelse. / Tønnesvang, Jan.

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: Praksisudvikling på grundlag af vitlaiseringspsykologi. red. / Jan Tønnesvang; Maria S. Ovesen. 2. udg. Aarhus : Klim, 2015. s. 27-88.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. Udgivet

    Hurra hvor det går. / Tønnesvang, Jan.

    I: Psykolog Nyt, Bind 69, Nr. 1, 2015, s. 24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  22. Udgivet

    Hvad er uddannelse til for? Kvalificeret selvbestemmelse som grundlag og retning for pædagogik og undervisning. / Tønnesvang, Jan.

    I: Psyke & Logos, Bind 36, Nr. 2, 2015, s. 28-66.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Indledning : Teoribaseret praksisudvikling - i respekt for både teori og praksis. / Ovesen, Maria Shubhra; Tønnesvang, Jan.

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: Praksisudvikling på grundlag af vitaliseringspsykologi. red. / Jan Tønnesvang; Maria S. Ovesen. 2. udg. Aarhus : Klim, 2015. s. 9-23.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  24. Udgivet

    Indledning: At være menneske i en kompleks verden. / Tønnesvang, Jan; Bærentsen, Klaus B.

    I: Psyke & logos, Bind 36, Nr. 2, 2015, s. 5-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  25. Udgivet

    Introduktion til den danske udgave. / Tønnesvang, Jan.

    Ken Wilber: Videnskab og religion - foreningen af fornuft og ånd. Aarhus : Klim, 2015. s. vii-xii.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  26. Udgivet

    Kognitiv Livssamtale : - eksemplificeret i forhold til unge. / Tønnesvang, Jan; Schøler, Marianne.

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: praksisudvikling på grundlag af vitaliseringspsykologi. red. / Jan Tønnesvang; Maria S. Ovesen. 2. udg. Aarhus : Klim, 2015. s. 183-212.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  27. Udgivet

    Kvadrantmodellen - en introduktion. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna Bjerre; Nygaard, Simon Elsborg.

    2. udg. Aarhus : Klim, 2015. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  28. Udgivet

    Kvalificeret selvbestemmelse i klinisk psykologisk arbejde : et `framework´ til den integrative eklektiker. / OToole, Mia Skytte; Tønnesvang, Jan.

    I: Psyke & Logos, Bind 36, Nr. 2, 2015, s. 171-197.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Qualified self-determination - what it is and how it can be used in practice. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna B.

    Klim, 2015. 18 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  30. Udgivet

    The Quadrant Model - what it is and how it can be used in practice. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna Bjerre; Nygaard, Simon Elsborg.

    Aarhus : Klim, 2015. 24 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  31. Udgivet

    The Vitalising Model - what it is and how it can be used in practice. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna Bjerre.

    Aarhus : Klim, 2015. 25 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  32. Udgivet

    Vitaliseringsmodellen - en introduktion. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna Bjerre.

    2. udg. Aarhus : Klim, 2015.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  33. 2014
  34. Udgivet

    Chairs as beholders of perspectives : Blurb for Scott Kellogg´s book Transformational Chairwork. / Tønnesvang, Jan.

    1 s. New York : Rowman & Littlefield Publishers. 2014, Blurb.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  35. Udgivet

    Hvad vil det sige at være en person? et integrativt perspektiv på personlighed. / Tønnesvang, Jan.

    Mærkelige menneske: Moderne personlighedspsykologi. red. / Henrik Høgh-Olesen; Thomas Dalsgaard. Risskove : Plurafutura Publishing, 2014. s. 31-71.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  36. Udgivet

    The emotional content of life stories: Positivity bias and relation to personality. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Olesen, Martin Hammershøj; Schnieber, Anette; Tønnesvang, Jan.

    I: Cognition and Emotion, Bind 28, Nr. 2, 2014, s. 260-277.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Vore børn og unge skal både lære at være og at klare sig selv. / Tønnesvang, Jan.

    Det udvidede ungdomsværelse - et indblik i 40 års klubliv i Langenæs Klubben set gennem medlemmernes øjne. Aarhus : Århus Kommune, 2014. s. 4.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftFormidling

  38. 2013
  39. Udgivet

    Bæredygtig trivsel - et integrativt perspektv. / Nygaard, Simon Elsborg; Tønnesvang, Jan.

    I: Psyke & Logos, Bind 34, Nr. 2, 12.2013, s. 312-334.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Inklusionens facetter - et integrativt perspektiv. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna Bjerre.

    I: Kognition & Pædagogik, Bind 23, Nr. 89, 01.10.2013, s. 6-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  41. Udgivet

    Identity, self, and motivation : Steps towards an integrative approach. / Tønnesvang, Jan.

    I: Nordic Psychology (Online), Bind 64, Nr. 4, 12.03.2013, s. 228-241.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Udgivet

    Integrativ gestalt praksis : Kompleksitet og helhed i arbejdet med mennesker. / Sonne, Mikael; Tønnesvang, Jan.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2013. 239 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  43. Udgivet

    FIP. Forskningsenheden for Integrativ Psykologi. Grundlag og perspektiv. / Tønnesvang, Jan; Nygaard, Simon Elsborg; OToole, Mia Skytte; Nielsen, Matias Ignatius S.W. ; Ovesen, Maria Shubhra; Hansen , Mette Marie ; Voigt Juhl , Hanne.

    2013, .

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  44. Udgivet

    History of gestalt therapy in Denmark. / Tønnesvang, Jan; Sonne, Mikael; Hammink, James.

    Gestalt Therapy around the world. red. / Eleanor O´Leary. Chichester, West Sussex : Wiley, 2013. s. 127-134.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  45. Udgivet

    Integral livspraksis: når teori og praksis hænger sammen : Forord til den danske oversættelse af Integral Life Practice. / Tønnesvang, Jan.

    Integral Livspraksis: en moderne vej til fysisk velvære, følelsesmæssig balance, intellektuelt klarsyn og spirituel indsigt. Aarhus : Klim, 2013. s. xiv-xx.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftFormidling

  46. Udgivet

    Kvadrantmodellen - en introduktion. / Tønnesvang, Jan; B. Hedegaard, Nanna; Nygaard, Simon Elsborg.

    2013, Hæfte.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  47. Udgivet

    Psykologiens diversitet : Indledning. / Tønnesvang, Jan; Møhl, Bo ; Berliner, Peter.

    I: Psyke & Logos, Bind 34, Nr. 2, 2013, s. 307-311.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  48. Udgivet

    Vitaliseringspsykologisk tilgang til genoprettende ret i arbejdet med unge, der begår kriminalitet. / Tønnesvang, Jan; Alstrup, Heidi.

    I: Psyke & Logos, Bind 34, Nr. 2, 2013, s. 480-509.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. 2012
  50. Udgivet

    Guide til Vitaliseringspsykologisk Samtaleforløb. / Tønnesvang, Jan.

    Aarhus : Enheden for Integrativ Livspsykologi, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet, 2012. 44 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  51. Udgivet

    Vitaliseringsmodellen : en introduktion. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna B. .

    2012, Hæfte.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  52. Udgivet

    Dialogmodel som grundlag for integration. / Ovesen, Maria Shubhra; Eriksen, Hanne Pia; Tønnesvang, Jan.

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde. red. / Jan Tønnesvang; Maria S. Ovesen. Aarhus : Klim, 2012. s. 105-127.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  53. Udgivet

    Grundlag for en pædagogisk dannelsestænkning : Kvadrantlogik, vitaliseringsmiljø og kvalificeret selvbestemmelse. / Tønnesvang, Jan.

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde. red. / Jan Tønnesvang; Maria S. Ovesen. Aarhus : Klim, 2012. s. 27-88.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet

    Indledning : Teoribaseret praksisudvikling - i respekt for både teori og praksis. / Ovesen, Maria Shubhra; Tønnesvang, Jan.

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde. red. / Jan Tønnesvang; Maria S. Ovesen. Aarhus : Klim, 2012. s. 9-23.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  55. Udgivet

    Kognitiv Livssamtale : - eksemplificeret i forhold til unge. / Tønnesvang, Jan; Schøler, Marianne.

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde. red. / Jan Tønnesvang; Maria S. Ovesen. Aarhus : Klim, 2012. s. 183-212.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  56. Udgivet

    Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde : praksisudvikling på grundlag af integrativ selvpsykologi. / Tønnesvang, Jan (Redaktør); Ovesen, Maria Shubhra (Redaktør).

    Aarhus : Klim, 2012. 333 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  57. Udgivet

    Kvalificeret selvbestemmelse : en introduktion og vejledning. / Tønnesvang, Jan; Hedegaard, Nanna B.

    2012, Hæfte.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  58. Udgivet

    Emotional aspects of life story chapters, memories and future scenarios: Relation with personality and age. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Olesen, Martin Hammershøj; Schnieber, Anette; Tønnesvang, Jan.

    2012. Abstract fra 7th Autobiographical Memory and Psychopathology Meeting, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  59. Udgivet

    Remember/forget and life story relevance are predicted by different event characteristics: Results from a 3 year follow-up on a 5 month diary study. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Jensen, Thomas; Holm, Tine; Olesen, Martin Hammershøj; Schnieber, Anette; Tønnesvang, Jan.

    2012. Poster session præsenteret ved Clinical Perspectives on Autobiographical Memory , Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  60. Udgivet

    What characterizes life story memories? A diary study of freshmen's first term. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Olesen, Martin Hammershøj; Schnieber, Anette; Jensen, Thomas; Tønnesvang, Jan.

    I: Consciousness and Cognition, Bind 21, Nr. 1, 2012, s. 366-382.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  61. 2011
  62. Udgivet

    Lærerens møde med eleven. / Tønnesvang, Jan.

    Specialpædagogik - en grundbog. red. / Jørgen Christiansen; Brian Degn Mårtensson; Torben Pedersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 218-236.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisningpeer review

  63. Udgivet

    Attraktive læringsmiljøer for unge: Månedens mening. / Tønnesvang, Jan.

    I: Ungdomsskolens nyhedsbrev, 23.02.2011, s. 1.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  64. Udgivet

    Do people ruminate because they haven't digested their goals? The relations of rumination and reflection to goal internalization and ambivalence. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Tønnesvang, Jan; Schnieber, Anette; Olesen, Martin Hammershøj.

    I: Motivation and Emotion, Bind 35, Nr. 2, 2011, s. 105-117.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Kognitiv livsvejledning - én metode i vejlederens møde med frafaldstruede unge. / Schøler Lind, Marianne; Tønnesvang, Jan.

    I: VejlederForum, 2011.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  66. Udgivet

    Vitaliserende læringsmiljøer. / Tønnesvang, Jan.

    Lærerens psykologibog: Læringsledelse, didaktik og samarbejde. red. / Mads Hermansen. København : Akademisk Forlag, 2011. s. 85-108.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  67. Udgivet

    Voksenudvikling. / Mehlsen, Mimi Yung; Tønnesvang, Jan.

    Klassisk og moderne psykologisk teori. red. / Benny Karpatschof; Boje Katzenelson. 2. udgave. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 589-613.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  68. 2010
  69. Udgivet

    Erratum to "Distinguishing general causality orientations from personality traits" : [Personality and Individual Differences 48 (2010) 538-543]. / Olesen, Martin Hammershøj; Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Schnieber, Anette; Tønnesvang, Jan.

    I: Personality and Individual Differences, Bind 49, Nr. 1, 07.2010, s. 72-73.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  70. Udgivet

    Distinguishing general causality orientations from personality traits. / Olesen, Martin Hammershøj; Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Schnieber, Anette; Tønnesvang, Jan.

    I: Personality and Individual Differences, Bind 48, Nr. 5, 2010, s. 538-543.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    Gestalt Therapy and Cognitive Therapy - Contrasts or Complementarities? / Tønnesvang, Jan; Sommer, Ulla; Hammink, James; Sonne, Mikael.

    I: Psychotherapy, Bind 47, Nr. 4, 2010, s. 586-602.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  72. Udgivet

    Kvalificeret selvbestemmelse som didaktisk grundlag for ungearbejde og kompetenceudvikling hos FU-medarbejdere. / Tønnesvang, Jan; Sand, Anne-Lene.

    2010. 11 s.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivning

  73. Udgivet

    Vitaliseringsmiljø og vitaliseringskompetence. / Tønnesvang, Jan.

    2010. 8 s.

    Publikation: Udredning/notatFaglig redegørelseRådgivning

  74. Udgivet

    What characterizes life story memories? A five month diary study of first term students. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Olesen, Martin Hammershøj; Schnieber, Anette; Jensen, Thomsen; Tønnesvang, Jan.

    2010. Poster session præsenteret ved Theoretical Perspectives on Autobiographical Memory, Aarhus, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  75. 2009
  76. Udgivet

    Arbejde under forandring : organisering, relationer og arbejdsliv : temanummer. / Tønnesvang, Jan (Redaktør); Nickelsen, Niels Christian Mossfeldt (Redaktør); Jønsson, Thomas (Redaktør).

    I: Psyke og Logos, Bind 30, Nr. 2, 2009, s. 385-390.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskningpeer review

  77. Udgivet

    Arbejde under forandring - organisering, relationer og arbejdsliv. / Tønnesvang, Jan; Nickelsen, Niels Christian; Jønsson, Thomas.

    I: Psyke og Logos, Bind 30, Nr. 2, 2009, s. 385-390.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLederForskning

  78. Udgivet
  79. Udgivet

    Et selvpsykologisk blik for motivation, identitet og læring. / Tønnesvang, Jan.

    Pædagogisk psykologi: Motivation, identitet og læring. red. / Søren Pjengaard. Frederikshavn : Dafolo, 2009. s. 111-138.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  80. Udgivet

    Human Characteristics : Evolutionary perspectives on human mind and kind. / Høgh-Olesen, Henrik (Redaktør); Tønnesvang, Jan (Redaktør); Bertelsen, Preben (Redaktør).

    UK : Cambridge Scholars Press, 2009. 435 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  81. Udgivet

    Hvem er det lige, der er optaget af, hvad Jens har for? - selvpsykologisk perspektiv på intervention. / Tønnesvang, Jan; Skaarup Jensen, Poul.

    Psykologiske perspektiver på intervention - i pædagogiske kontekster. red. / Kirsten Bro; Ole Løw; Jørgen Svanholt. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2009. s. 141-175.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  82. Udgivet

    Skolen som vitaliseringsmiljø - for dannelse, identitet og fællesskab. / Tønnesvang, Jan.

    1 udg. Århus : Klim, 2009. 198 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  83. Udgivet

    The Five-Factor Model and Self-Determination Theory : General Causality Orentations Are Conceptually Distinct from Personality Traits. / Olesen, Martin Hammershøj; Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Schnieber, Anette; Tønnesvang, Jan.

    2009. Abstract fra Euopean Congress of Psychology, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  84. 2008
  85. Udgivet

     Self-determination theory fails to explain additional variance in well-being. / Olesen, Martin Hammershøj; Schnieber, Anette; Tønnesvang, Jan; Thomsen, Dorthe Kirkegaard.

    I: International Journal of Psychology, Bind 43, Nr. 3/4, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  86. Udgivet

    General Causality Orientation is Associated with Positive and Negative Domain-specific Expectations about the Future. / Schnieber, Anette; Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Tønnesvang, Jan; Olesen, Martin Hammershøj.

    I: International Journal of Psychology, Bind 43, Nr. 3/4, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  87. Udgivet

    Gestaltterapi og kognitiv terapi - en mulighed for gensidig befrugtning? / Sommer, Ulla; Tønnesvang, Jan.

    I: Psyke og Logos, Bind 29, Nr. 1, 2008, s. 284-309.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    Increased rumination is associated with poor internalisation of personal strivings. / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Tønnesvang, Jan; Schnieber, Anette; Olesen, Martin Hammershøj.

    I: International Journal of Psychology, Nr. 3/4, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceabstrakt i tidsskriftForskning

  89. Udgivet

    Integrativ tænkning og sammenhæng i psykologien samt mellem forskning, praksis og uddannelse? Stafetten. / Tønnesvang, Jan.

    I: Psyklen, 2008, s. 6-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  90. Udgivet

    Skolen som et vitaliseringsmiljø : - hvordan kan skolen give næring til måden, vi er sammen på? / Tønnesvang, Jan.

    I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 10, Nr. 2, 2008, s. 28-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  91. 2007
  92. Udgivet

    Religionspsykologi : Psyke & Logos, 28 (2). / Tønnesvang, Jan (Redaktør).

    Mangler titel. København, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  93. Udgivet

    Integrativ religionspsykologi. / Tønnesvang, Jan; Skipper, Karsten Bidstrup.

    I: Psyke og Logos, Bind 28, Nr. 2, 2007, s. 706-741.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  94. Udgivet

    Modelling the domains of human personality - Towards a theoretical integration. / Tønnesvang, Jan; Schnieber, Anette; Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Olesen, Martin Hammershøj.

    2007. Poster session præsenteret ved Human Mind - Human Kind, Aarhus, .

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning

  95. Udgivet

    Religionspsykologi som tema. / la Cour, Peter; Tønnesvang, Jan.

    I: Psyke og Logos, Bind 28, Nr. 2, 2007, s. 645-648.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  96. Udgivet

    Self-focused thinking and internalized self-regulation: Do people ruminate because they haven't digested their goal hierarchies? / Thomsen, Dorthe Kirkegaard; Tønnesvang, Jan; Olesen, Martin Hammershøj; Schnieber, Anette.

    Human Mind - Human Kind: Programme and book of abstracts. The Department of Psychology, University of Aarhus, 2007. s. 72-73.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  97. 2006
  98. Udgivet

    Den nødvendige dannelse. / Tønnesvang, Jan.

    Terrængående visioner for folkeskolen. red. / Per Kjeldsen; Erik Schmidt. 1. udg. Forlaget LM - Adapta Forlag, 2006. s. 153-163.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  99. Udgivet

    Individets tilstedeværelse i relationer - i et selvpædagogisk perspektiv. / Tønnesvang, Jan.

    Fantastiske forbindelser: - relationer i undervisning og læringssamvær. red. / René Kristensen. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2006. s. 25-34.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  100. Udgivet

    Indledning til religiøitet og selvpsykologi. / Tønnesvang, Jan; Bertelsen, Preben.

    Religiøsitet og selvpsykologi: et bud på og diskussion af en teori om religiøsitetens personlige former. red. / Jan Tønnesvang; Preben Bertelsen. Klim, 2006. s. 7-14.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  101. Udgivet

    Motivation, talent og stil: "Hvorfor", "med hvad" og "hvordan" man kan! / Tønnesvang, Jan.

    Læringens og tænkningens stil: En antologi om stilteorier. red. / Peter Andersen. 1. udg. Værløse : Billesø, 2006. s. 200-217.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  102. Udgivet

    Psykologisk ilt i lederskabsrelationer. / Tønnesvang, Jan; Nielsen, Timo Bohni.

    I: Psyke og Logos, Bind 27, Nr. 2, 2006, s. 767-805.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  103. Udgivet

    Relationer der duer - Praktisk pædagogik på selvpsykologisk grund. / Tønnesvang, Jan; Jensen, Poul Skaarup.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 43, Nr. 2, 2006, s. 193-210.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  104. Udgivet
  105. Udgivet

    Selvet og den psykologiske ilt i undervisningens relationer. / Tønnesvang, Jan.

    Relationer i skolen: Perspektiver på liv og læring. red. / Tom Ritchie. 1. udg. Værløse : Billesø, 2006. s. 179-197.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  106. Udgivet

    The structure of self-realisation. / Tønnesvang, Jan.

    I: Journal of Theoretical and Philosophical Psychology, Bind 26, Nr. 1-2, 2006, s. 51-77.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  107. 2005
  108. Udgivet

    Udviklinger i voksenlivet. / Tønnesvang, Jan (Redaktør).

    Psyke & Logos, årg. 26 nr. 2, 2005. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  109. Udgivet

    Elementer i religiøsitetens psykologik : Sentimenter, selvobjektfunktionalitet, tilknytningsdimensioner. / Tønnesvang, Jan.

    I: Bulletin fra Antropologisk Psykologi, Nr. 16, 2005, s. 6-57.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  110. Udgivet

    Levels of personality - an outline of theoretical connections : Manuscript for Applied Psychology Course for HR-managers in A.P. Moeller Maersk. / Tønnesvang, Jan.

    Fås ved henvendelse til jan@psy.au.dk : Psykologisk Institut, 2005. s. 1-15.

    Publikation: Working paperForskning

  111. Udgivet

    Personlighedens niveauer: En forskningsstrategisk grundmodel for studier af voksenudvikling i et personlighedspsykologisk perspektiv. / Tønnesvang, Jan.

    I: Psyke og Logos, 2005, s. 347-376.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  112. Udgivet

    Psykologisk teori anvendt på religiøsitet - ikke omvendt : replik til kommentarerne. / Tønnesvang, Jan.

    I: Bulletin fra Antropologisk Psykologi, Nr. 16, 2005, s. 159-197.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  113. Udgivet

    Selvrealisering som bipolart fænomen. / Tønnesvang, Jan.

    Selvrealisering: kritiske diskussioner af en grænseløs udviklingskultur. red. / Svend Brinkmann; Cecilie Eriksen. Århus : Klim, 2005. s. 251-279.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  114. Udgivet

    Udviklinger i voksenlivet. / Tønnesvang, Jan.

    I: Psyke og Logos, 2005, s. 305-313.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Forrige 1 2 Næste