Mening og motivation i organisation og ledelse
Tønnesvang, J., Andersen, L. B., Petersen, C. L. & Schou, S., 2023, København: Djøf Forlag. 232 s.Mening, eksistens og psykologiske behov
Tønnesvang, J. & Schou, S., 2022, I: Psyke & Logos. 43, 1, s. 149-175Medarbejdervitaliserende samtaler: Guide til fremme af engagement og kvalificeret selvbestemmelse i arbejdslivet samt udvikling af vitaliserende arbejdsmiljøer
Tønnesvang, J., Schou, S. & Hansen, M. M., 2020, Aarhus: Klim. 136 s.Psykologiske behov, motivation og vitaliserende miljøer
Tønnesvang, J., 2019, Motivation: i klasseledelse, relationer og didaktik. Rasmussen, T. N. & Søndberg, A. (red.). Aarhus: Kvan, s. 127-148 Vitaliseringspsykologi og teori om motivation, identitet, læring og dannelse
Tønnesvang, J., 2018, Elevens læring og dannelse: Fem læringspsykologiske forståelser af motivation, identitet, læring og dannelse. Pjengaard, S. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 169-195 27 s.Læringsvitaliserende samtaler: Guide til fremme af skolelivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse i grundskole og efterskole
Tønnesvang, J. & Schou, S., 2018, Aarhus: Klim. 54 s.Livsvitaliserende samtaler med unge: Guide til fremme af unges livsengagement og kvalificerede selvbestemmelse
Tønnesvang, J. & Schou, S., 2018, Aarhus: Klim. 64 s.Studievitaliserende samtaler: Guide til fremme af studielivsengagement og kvalificeret selvbestemmelse på videregående uddannelser
Tønnesvang, J. & Schou, S., 2018, Aarhus: Klim. 56 s.Uddannelsesvitaliserende samtaler: Guide til fremme af engagement og kvalificeret selvbestemmelse i uddannelseslivet på ungdoms- og erhvervsuddannelser
Tønnesvang, J. & Schou, S., 2018, Aarhus: Klim. 64 s.Kvalificeret selvbestemmelse - tilværelseskompetence i en helhed
Tønnesvang, J., 2018, I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 110, s. 32-50Vad innebär det att vara en person? Ett integrativt perspektiv på personligheten
Tønnesvang, J., 2017, Modern personlighetspsykologi: - vi märkliga människor. Høgh-Olesen, H., Dalsgaard, T. & Skårderud, F. (red.). Lund, Sverige: Studentlitteratur, s. 35-80 44 s.Hva vil det si å være en person? Et integrativt perspektiv på personlighet
Tønnesvang, J., 2016, Moderne personlighetspsykologi. Høgh-Olesen, H., Dalsgaard, T. & Skårderud, F. (red.). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag, s. 23-58 35 s.Integrative Gestalt Practice: Transforming our ways of working with people, by Mikael Sonne and Jan Tønnesvang
Sonne, M. & Tønnesvang, J., 26 aug. 2015Forord
Tønnesvang, J., 2015, Sammen om et fagsprog: Kvalificeret selvbestemmelse som pædagogisk platform. Aarhus: Klim, s. 7-8 2 s.Dannelse og kompetence: kvalificeret selvbestemmelse som grundlag for undervisning, pædagogik og samarbejde
Tønnesvang, J., 2015, Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 151-183 33 s.Et vitaliseringspsykologisk perspektiv på skole- og fritidspædagogik
Tønnesvang, J. & Hedegaard, N. B., 2015, Skole- og fritidspædagogik. Sørensen, M. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 23-54 32 s.Grundlag for en pædagogisk dannelsestænkning: Kvadrantlogik, vitaliseringsmiljø og kvalificeret selvbestemmelse
Tønnesvang, J., 2015, Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: Praksisudvikling på grundlag af vitlaiseringspsykologi. Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S. (red.). 2. udg. Aarhus: Klim, s. 27-88 62 s.Introduktion til den danske udgave
Tønnesvang, J., 2015, Ken Wilber: Videnskab og religion - foreningen af fornuft og ånd. Aarhus: Klim, s. vii-xii 7 s.Kognitiv Livssamtale: - eksemplificeret i forhold til unge
Tønnesvang, J. & Schøler, M., 2015, Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: praksisudvikling på grundlag af vitaliseringspsykologi. Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S. (red.). 2. udg. Aarhus: Klim, s. 183-212 30 s.Dialogmodel som grundlag for integration
Ovesen, M. S., Eriksen, H. P. & Tønnesvang, J., 2015, Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: Praksisudvikling på grundlag af vitaliseringspsykologi. Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S. (red.). 2. udg. Aarhus: Klim, s. 105-127 23 s.Indledning: Teoribaseret praksisudvikling - i respekt for både teori og praksis
Ovesen, M. S. & Tønnesvang, J., 2015, Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: Praksisudvikling på grundlag af vitaliseringspsykologi. Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S. (red.). 2. udg. Aarhus: Klim, s. 9-23 15 s.Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: praksisudvikling på grundlag af vitaliseringspsykologi
Tønnesvang, J. (red.) & Ovesen, M. S. (red.), 22 okt. 2015, 2. udg. Aarhus: Klim. 333 s.Kvadrantmodellen - en introduktion
Tønnesvang, J., Hedegaard, N. B. & Nygaard, S. E., 2015, 2. udg. Aarhus: Klim. 24 s.Qualified self-determination - what it is and how it can be used in practice
Tønnesvang, J. & Hedegaard, N. B., 2015, Klim. 18 s.The Quadrant Model - what it is and how it can be used in practice
Tønnesvang, J., Hedegaard, N. B. & Nygaard, S. E., 2015, Aarhus: Klim. 24 s.The Vitalising Model - what it is and how it can be used in practice
Tønnesvang, J. & Hedegaard, N. B., 2015, Aarhus: Klim. 25 s.Vitaliseringsmodellen - en introduktion
Tønnesvang, J. & Hedegaard, N. B., 2015, 2. udg. Aarhus: Klim.Integrative Gestalt Practice: Transforming our ways of working with people
Sonne, M. & Tønnesvang, J., 28 aug. 2015, London: Karnac Books. 217 s.Hurra hvor det går
Tønnesvang, J., 2015, I: Psykolog Nyt. 69, 1, s. 24 1 s.Hvad er uddannelse til for? Kvalificeret selvbestemmelse som grundlag og retning for pædagogik og undervisning
Tønnesvang, J., 2015, I: Psyke & Logos. 36, 2, s. 28-66 39 s.Indledning: At være menneske i en kompleks verden
Tønnesvang, J. & Bærentsen, K. B., 2015, I: Psyke & logos. 36, 2, s. 5-11 7 s.A 3.5 year diary study: Remembering and life story importance are predicted by different event characteristics
Thomsen, D. K., Jensen, T., Holm, T., Olesen, M. H., Schnieber, A. & Tønnesvang, J., 2015, I: Consciousness and Cognition. 36, s. 180-195 16 s.Kvalificeret selvbestemmelse i klinisk psykologisk arbejde: et `framework´ til den integrative eklektiker
OToole, M. S. & Tønnesvang, J., 2015, I: Psyke & Logos. 36, 2, s. 171-197 27 s.Chairs as beholders of perspectives: Blurb for Scott Kellogg´s book Transformational Chairwork
Tønnesvang, J., 2014, 1 s. New York : Rowman & Littlefield Publishers.Vore børn og unge skal både lære at være og at klare sig selv
Tønnesvang, J., 2014, Det udvidede ungdomsværelse - et indblik i 40 års klubliv i Langenæs Klubben set gennem medlemmernes øjne. Aarhus: Århus Kommune, s. 4 1 s.Hvad vil det sige at være en person? et integrativt perspektiv på personlighed
Tønnesvang, J., 2014, Mærkelige menneske: Moderne personlighedspsykologi. Høgh-Olesen, H. & T. D. (red.). Risskove: Plurafutura Publishing, s. 31-71 40 s.The emotional content of life stories: Positivity bias and relation to personality
Thomsen, D. K., Olesen, M. H., Schnieber, A. & Tønnesvang, J., 2014, I: Cognition and Emotion. 28, 2, s. 260-277 18 s.FIP. Forskningsenheden for Integrativ Psykologi. Grundlag og perspektiv
Tønnesvang, J., Nygaard, S. E., OToole, M. S., Nielsen, M. I. S. W., Ovesen, M. S., Hansen, M. M. & Voigt Juhl, H., 2013Kvadrantmodellen - en introduktion
Tønnesvang, J., B. Hedegaard, N. & Nygaard, S. E., 2013Integral livspraksis: når teori og praksis hænger sammen: Forord til den danske oversættelse af Integral Life Practice
Tønnesvang, J., 2013, Integral Livspraksis: en moderne vej til fysisk velvære, følelsesmæssig balance, intellektuelt klarsyn og spirituel indsigt. Aarhus: Klim, s. xiv-xx 6 s.History of gestalt therapy in Denmark
Tønnesvang, J., Sonne, M. & Hammink, J., 2013, Gestalt Therapy around the world. O´Leary, E. (red.). Chichester, West Sussex: Wiley, s. 127-134 8 s.Integrativ gestalt praksis: Kompleksitet og helhed i arbejdet med mennesker
Sonne, M. & Tønnesvang, J., 29 jan. 2013, København: Hans Reitzels Forlag. 239 s.Identity, self, and motivation: Steps towards an integrative approach
Tønnesvang, J., 12 mar. 2013, I: Nordic Psychology. 64, 4, s. 228-241 14 s.Inklusionens facetter - et integrativt perspektiv
Tønnesvang, J. & Hedegaard, N. B., 1 okt. 2013, I: Kognition & Pædagogik. 23, 89, s. 6-17 12 s.Psykologiens diversitet: Indledning
Tønnesvang, J., Møhl, B. & Berliner, P., 2013, I: Psyke & Logos. 34, 2, s. 307-311 5 s.Vitaliseringspsykologisk tilgang til genoprettende ret i arbejdet med unge, der begår kriminalitet
Tønnesvang, J. & Alstrup, H., 2013, I: Psyke & Logos. 34, 2, s. 480-509 30 s.Bæredygtig trivsel - et integrativt perspektv
Nygaard, S. E. & Tønnesvang, J., dec. 2013, I: Psyke & Logos. 34, 2, s. 312-334 23 s.Kvalificeret selvbestemmelse: en introduktion og vejledning
Tønnesvang, J. & Hedegaard, N. B., 1 jul. 2012Vitaliseringsmodellen: en introduktion
Tønnesvang, J. & Hedegaard, N. B., 1 nov. 2012Emotional aspects of life story chapters, memories and future scenarios: Relation with personality and age
Thomsen, D. K., Olesen, M. H., Schnieber, A. & Tønnesvang, J., 2012.Remember/forget and life story relevance are predicted by different event characteristics: Results from a 3 year follow-up on a 5 month diary study
Thomsen, D. K., Jensen, T., Holm, T., Olesen, M. H., Schnieber, A. & Tønnesvang, J., 2012.Grundlag for en pædagogisk dannelsestænkning: Kvadrantlogik, vitaliseringsmiljø og kvalificeret selvbestemmelse
Tønnesvang, J., 4 jul. 2012, Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde. Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S. (red.). Aarhus: Klim, s. 27-88 62 s.Kognitiv Livssamtale: - eksemplificeret i forhold til unge
Tønnesvang, J. & Schøler, M., 4 jul. 2012, Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde. Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S. (red.). Aarhus: Klim, s. 183-212 30 s.Dialogmodel som grundlag for integration
Ovesen, M. S., Eriksen, H. P. & Tønnesvang, J., 4 jul. 2012, Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde. Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S. (red.). Aarhus: Klim, s. 105-127 23 s.Indledning: Teoribaseret praksisudvikling - i respekt for både teori og praksis
Ovesen, M. S. & Tønnesvang, J., 4 jul. 2012, Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde. Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S. (red.). Aarhus: Klim, s. 9-23 15 s.Psykologisk ilt i pædagogisk og organisatorisk arbejde: praksisudvikling på grundlag af integrativ selvpsykologi
Tønnesvang, J. (red.) & Ovesen, M. S. (red.), 4 jul. 2012, Aarhus: Klim. 333 s.Guide til Vitaliseringspsykologisk Samtaleforløb
Tønnesvang, J., 1 dec. 2012, Aarhus: Enheden for Integrativ Livspsykologi, Psykologisk Institut, Aarhus Universitet. 44 s.What characterizes life story memories? A diary study of freshmen's first term
Thomsen, D. K., Olesen, M. H., Schnieber, A., Jensen, T. & Tønnesvang, J., 2012, I: Consciousness and Cognition. 21, 1, s. 366-382 17 s.Lærerens møde med eleven
Tønnesvang, J., 27 maj 2011, Specialpædagogik - en grundbog. Christiansen, J., Mårtensson, B. D. & Pedersen, T. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 218-236 19 s.Vitaliserende læringsmiljøer
Tønnesvang, J., 2011, Lærerens psykologibog: Læringsledelse, didaktik og samarbejde. Hermansen, M. (red.). København: Akademisk Forlag, s. 85-108 24 s.Voksenudvikling
Mehlsen, M. Y. & Tønnesvang, J., 2011, Klassisk og moderne psykologisk teori. Karpatschof, B. & Katzenelson, B. (red.). 2. udgave udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 589-613 25 s.Attraktive læringsmiljøer for unge: Månedens mening
Tønnesvang, J., 23 feb. 2011, I: Ungdomsskolens nyhedsbrev. s. 1 1 s.Do people ruminate because they haven't digested their goals? The relations of rumination and reflection to goal internalization and ambivalence
Thomsen, D. K., Tønnesvang, J., Schnieber, A. & Olesen, M. H., 2011, I: Motivation and Emotion. 35, 2, s. 105-117 13 s.Kognitiv livsvejledning - én metode i vejlederens møde med frafaldstruede unge
Schøler Lind, M. & Tønnesvang, J., 2011, I: VejlederForum. 4 s.Kvalificeret selvbestemmelse som didaktisk grundlag for ungearbejde og kompetenceudvikling hos FU-medarbejdere
Tønnesvang, J. & Sand, A-L., 2010, 11 s..Vitaliseringsmiljø og vitaliseringskompetence
Tønnesvang, J., 2010, 8 s..What characterizes life story memories? A five month diary study of first term students
Thomsen, D. K., Olesen, M. H., Schnieber, A., Jensen, T. & Tønnesvang, J., 2010.Gestalt Therapy and Cognitive Therapy - Contrasts or Complementarities?
Tønnesvang, J., Sommer, U., Hammink, J. & Sonne, M., 2010, I: Psychotherapy. 47, 4, s. 586-602 17 s.Distinguishing general causality orientations from personality traits
Olesen, M. H., Thomsen, D. K., Schnieber, A. & Tønnesvang, J., 2010, I: Personality and Individual Differences. 48, 5, s. 538-543 20 s.Erratum to "Distinguishing general causality orientations from personality traits": [Personality and Individual Differences 48 (2010) 538-543]
Olesen, M. H., Thomsen, D. K., Schnieber, A. & Tønnesvang, J., jul. 2010, I: Personality and Individual Differences. 49, 1, s. 72-73 2 s.The Five-Factor Model and Self-Determination Theory: General Causality Orentations Are Conceptually Distinct from Personality Traits
Olesen, M. H., Thomsen, D. K., Schnieber, A. & Tønnesvang, J., 2009.Et selvpsykologisk blik for motivation, identitet og læring
Tønnesvang, J., 2009, Pædagogisk psykologi: Motivation, identitet og læring. Pjengaard, S. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 111-138 28 s.Hvem er det lige, der er optaget af, hvad Jens har for? - selvpsykologisk perspektiv på intervention
Tønnesvang, J. & Skaarup Jensen, P., 2009, Psykologiske perspektiver på intervention - i pædagogiske kontekster. Bro, K., Løw, O. & Svanholt, J. (red.). København: Dansk Psykologisk Forlag, s. 141-175 35 s.Dialogbaseret integration: projekt i teoribaseret praksisudvikling med sigte på at fremme integrationsprocesser i skole og dagtilbud
Tønnesvang, J. & Ovesen, M. S., 2009, Psykologisk Institut. 29 s.Human Characteristics: Evolutionary perspectives on human mind and kind
Høgh-Olesen, H. (red.), Tønnesvang, J. (red.) & Bertelsen, P. (red.), 2009, UK: Cambridge Scholars Press. 435 s.Skolen som vitaliseringsmiljø - for dannelse, identitet og fællesskab
Tønnesvang, J., 2009, 1 udg. Århus: Klim. 198 s.Arbejde under forandring: organisering, relationer og arbejdsliv : temanummer
Tønnesvang, J. (red.), Nickelsen, N. C. M. (red.) & Jønsson, T. (red.), 2009, I: Psyke og Logos. 30, 2, s. 385-390 6 s.Arbejde under forandring - organisering, relationer og arbejdsliv
Tønnesvang, J., Nickelsen, N. C. & Jønsson, T., 2009, I: Psyke og Logos. 30, 2, s. 385-390 6 s.Increased rumination is associated with poor internalisation of personal strivings
Thomsen, D. K., Tønnesvang, J., Schnieber, A. & Olesen, M. H., 2008, I: International Journal of Psychology. 3/4General Causality Orientation is Associated with Positive and Negative Domain-specific Expectations about the Future
Schnieber, A., Thomsen, D. K., Tønnesvang, J. & Olesen, M. H., 2008, I: International Journal of Psychology. 43, 3/4 Self-determination theory fails to explain additional variance in well-being
Olesen, M. H., Schnieber, A., Tønnesvang, J. & Thomsen, D. K., 2008, I: International Journal of Psychology. 43, 3/4Integrativ tænkning og sammenhæng i psykologien samt mellem forskning, praksis og uddannelse? Stafetten
Tønnesvang, J., 2008, I: Psyklen. s. 6-10 5 s.Skolen som et vitaliseringsmiljø: - hvordan kan skolen give næring til måden, vi er sammen på?
Tønnesvang, J., 2008, I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen. 10, 2, s. 28-35 8 s.Gestaltterapi og kognitiv terapi - en mulighed for gensidig befrugtning?
Sommer, U. & Tønnesvang, J., 2008, I: Psyke og Logos. 29, 1, s. 284-309 26 s.Modelling the domains of human personality - Towards a theoretical integration
Tønnesvang, J., Schnieber, A., Thomsen, D. K. & Olesen, M. H., 2007. 1 s.Self-focused thinking and internalized self-regulation: Do people ruminate because they haven't digested their goal hierarchies?
Thomsen, D. K., Tønnesvang, J., Olesen, M. H. & Schnieber, A., 2007, Human Mind - Human Kind: Programme and book of abstracts. The Department of Psychology, University of Aarhus, s. 72-73 1 s.Religionspsykologi: Psyke & Logos, 28 (2)
Tønnesvang, J. (red.), 1 aug. 2007, Mangler titel. KøbenhavnIntegrativ religionspsykologi
Tønnesvang, J. & Skipper, K. B., 2007, I: Psyke og Logos. 28, 2, s. 706-741 36 s.Religionspsykologi som tema
la Cour, P. & Tønnesvang, J., 2007, I: Psyke og Logos. 28, 2, s. 645-648 4 s.Den nødvendige dannelse
Tønnesvang, J., 2006, Terrængående visioner for folkeskolen. Kjeldsen, P. & Schmidt, E. (red.). 1. udg. Forlaget LM - Adapta Forlag, s. 153-163 11 s.Individets tilstedeværelse i relationer - i et selvpædagogisk perspektiv
Tønnesvang, J., 2006, Fantastiske forbindelser: - relationer i undervisning og læringssamvær. Kristensen, R. (red.). 1. udg. Frederikshavn: Dafolo, s. 25-34 10 s.Indledning til religiøitet og selvpsykologi
Tønnesvang, J. & Bertelsen, P., 2006, Religiøsitet og selvpsykologi: et bud på og diskussion af en teori om religiøsitetens personlige former. Tønnesvang, J. & Bertelsen, P. (red.). Klim, s. 7-14 8 s.Motivation, talent og stil: "Hvorfor", "med hvad" og "hvordan" man kan!
Tønnesvang, J., 2006, Læringens og tænkningens stil: En antologi om stilteorier. Andersen, P. (red.). 1. udg. Værløse: Billesø, s. 200-217 18 s.Selvet og den psykologiske ilt i undervisningens relationer
Tønnesvang, J., 2006, Relationer i skolen: Perspektiver på liv og læring. Ritchie, T. (red.). 1 udg. Værløse: Billesø, s. 179-197 19 s.Religiøsitet og selvpsykologi: Et bud på og diskussion af en teori om religiøsitetens personlige former
Tønnesvang, J. (red.) & Bertelsen, P. (red.), 2006, 1. udg. Århus: Klim. 255 s.Psykologisk ilt i lederskabsrelationer
Tønnesvang, J. & Nielsen, T. B., 2006, I: Psyke og Logos. 27, 2, s. 767-805 39 s.Relationer der duer - Praktisk pædagogik på selvpsykologisk grund
Tønnesvang, J. & Jensen, P. S., 2006, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 43, 2, s. 193-210 17 s.The structure of self-realisation
Tønnesvang, J., 2006, I: Journal of Theoretical and Philosophical Psychology. 26, 1-2, s. 51-77 27 s.Levels of personality - an outline of theoretical connections: Manuscript for Applied Psychology Course for HR-managers in A.P. Moeller Maersk
Tønnesvang, J., 2005, Fås ved henvendelse til jan@psy.au.dk: Psykologisk Institut, s. 1-15, 15 s.Selvrealisering som bipolart fænomen
Tønnesvang, J., 2005, Selvrealisering: kritiske diskussioner af en grænseløs udviklingskultur. Brinkmann, S. & Eriksen, C. (red.). Århus: Klim, s. 251-279 29 s.Udviklinger i voksenlivet
Tønnesvang, J. (red.), 15 jun. 2005, Psyke & Logos, årg. 26 nr. 2, 2005. København: Dansk Psykologisk ForlagElementer i religiøsitetens psykologik: Sentimenter, selvobjektfunktionalitet, tilknytningsdimensioner
Tønnesvang, J., 2005, I: Bulletin fra Antropologisk Psykologi. 16, s. 6-57 51 s.Personlighedens niveauer: En forskningsstrategisk grundmodel for studier af voksenudvikling i et personlighedspsykologisk perspektiv
Tønnesvang, J., 2005, I: Psyke og Logos. s. 347-376 29 s.Psykologisk teori anvendt på religiøsitet - ikke omvendt: replik til kommentarerne
Tønnesvang, J., 2005, I: Bulletin fra Antropologisk Psykologi. 16, s. 159-197 38 s.Udviklinger i voksenlivet
Tønnesvang, J., 2005, I: Psyke og Logos. s. 305-313 9 s.A self-psychological view on philosophical counselling in relation to levels of "Bildung" and self-organisation
Tønnesvang, J., 2004, Philosophical practice - a question of bildung? Compendium for paper presentations. The 7th International Conference on Philosophical Practice. Hansen, F. T. (red.). The Danish University of Education, s. 265 Der er intet så praktisk som en god teori
Tønnesvang, J., 2004, I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen. 24, 70, s. 46-60 15 s.Et selvpsykologisk grundlag for skole-hjem kommunikation
Tønnesvang, J., 2004, I: Pædagogisk Orientering. 3, s. 61-71 11 s.Et subjekt-relationelt grundlag for supervision
Tønnesvang, J. & Kristensen, R., 2004, I: Nordic Psychology. 56, 2, s. 128-154 27 s.Integrativ tænkning og psykologisk forskningsmetodik
Tønnesvang, J., 2004, I: Psyke og Logos. 25, 2, s. 839-847 9 s.Personbårne betydningsdimensioner
Tønnesvang, J., 2003, Virksomhed, betydning og mening. Aboulafia, A., Hybschmann, H. H., Hansen, T. & Bang, J. (red.). Roskilde Universitetsforlag, s. 211-226 16 s.Skal fanatiske forbindelser forbydes ved lov?
Tønnesvang, J., 2003, I: Bulletin fra Forum For Antropologisk Psykologi. 12, s. 123-125 3 s.Religiøsitetens selvobjektfunktionalitet & tilknytningsdimensioner
Tønnesvang, J., 2003, I: Psyke og Logos. 24, 2, s. 778-805 28 s.Skitse til et subjekt-relationelt grundlag for pædagogisk tænkning
Tønnesvang, J., 2003, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 40, 3, s. 285-298 14 s.Dannelse og tilværelseskompetence
Tønnesvang, J., 2002, Dannelse. Johansen, M. B. (red.). Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 63-86 24 s.Introduktion til Heinz Kohuts kulturel-historiske univers
Tønnesvang, J., 2002, Selvpsykologiske perspektiver - historiske og kulturelle artikler og interview med Heinz Kohut. Tønnesvang, J. (red.). Århus: Klim, s. 7-29 23 s.Selfobject and selfsubject relationships
Tønnesvang, J., 2002, Postmodern self psychology. Goldberg, A. (red.). Hillsdale, NJ: Analytic Press, s. 149-166 18 s. (Progress in self psychology, Bind 18).Selvet og de almenpædagogiske professionskompetencer
Tønnesvang, J., 2002, Vinkler på selvet: En antologi om selvbegrebets anvendelse i psykologien. Bertelsen, P., Hermansen, M. & Tønnesvang, J. (red.). Århus: Klim, s. 213-244 32 s.Selvpsykologiske perspektiver - historiske og kulturelle artikler og interview med Heniz Kohut
Tønnesvang, J. (red.), 2002, Århus: Klim. 227 s.Vinkler på selvet: En antologi om selvbegrebets anvendelse i psykologien
Bertelsen, P. (red.), Hermansen, M. (red.) & Tønnesvang, J. (red.), 2002, Århus: Klim. 366 s.Selvet i pædagogikken: Selvpsykologiens bidrag til en moderne dannelsespædagogik
Tønnesvang, J., 2002, Århus: Klim. 198 s.Selvdannelse og "psykologisk ilt" i undervisningen
Tønnesvang, J., 2002, I: Skolen i Morgen - Tidsskrift for skoleledere. 5, 4, s. 9-16 8 s.Identitet, selvdannelse og "psykologisk ilt"
Tønnes Hansen, J., 2002, I: Ungdomsforskning. 1, s. 25-29 5 s.Selvet som rettethed: en teori om noget af dét, der driver og former menneskeliv
Tønnes Hansen, J., 2001, Århus: Klim. 331 s.Gestaltterapi som relationel, psykodynamisk og strukturel teori & terapiform - i selektiv dialog med selvpsykologien
Tønnes Hansen, J., 2001, I: Matrix. 18, 3, s. 161-191 30 s.Fordord til den danske udgave
Tønnes Hansen, J., 2000, Fra narcissisme til selvpsykologi: - en indføring i Heinz Kohuts forfatterskab. Karterud, F. S. (red.). Århus: Klim, s. 7-8 2 s.Man løser vel ikke problemer ved at eliminere dem, II? Pædagogisk-psykologiske konsekvenser af Luhmanns konstruktivisme belyst ved et selvpsykologisk alternativ
Tønnesvang, J., 2000, I: http://person.au.dk/da/jan@psy.au.dk/sup. s. 1-12 12 s.Man løser vel ikke problemer ved at eliminiere dem, I? Svar på Kruse og Rasmussens "korrektioner" til min iagttagelse af Luhman
Tønnesvang, J., 2000, I: http://person.au.dk/da/jan@psy.au.dk/sup. s. 1-18 18 s.Fragmenter af et liv: psykologisk profil af Heinz Kohut (1913-1981)
Tønnes Hansen, J., 2000, I: Psykologisk Set. 16, 36, s. 34-39 6 s.Konstruktion og realitet, tankevirksomhed og selvdannelse?
Tønnes Hansen, J., 2000, I: Bulletin fra Forum For Antropologisk Psykologi. 8, s. 51-56 6 s.Identitet & integritet: aspekter ved unges identitetsdannelse i en kulturelt frisat samfundsepoke
Tønnes Hansen, J., 1999, Ungdomsliv og læreprocesser i det moderne samfund. Knudsen, A. & Jensen, C. N. (red.). Værløse: Billesøe og Baltzer, s. 91-110 20 s.Selvpsykologi som grundlag for forståelsen af pædagogiske samspilsrelationers psykodynamiske dimensioner
Tønnes Hansen, J., 1999, Virksomhed, viden, læring. Axel, E., Baltzer, K., Hansen, C. R. & Mammen, J. (red.). Århus: Aarhus Universitetsforlag, s. 87-127 41 s.Sociologisk udfordring til psykologien
Tønnes Hansen, J. & Hermansen, M., 1999, Sociologisk udfordring til psykologien. Tønnes Hansen, J. & Hermansen, M. (red.). Århus: Klim, s. 9-23 15 s.Stilladseringers selvobjektdimension: med blik for udvikling af fænomenologisk tilværelseskompetence
Tønnes Hansen, J., 1999, Stilladsering - en pædagogisk metafor. Tønnes Hansen, J. & Nielsen, K. (red.). 1. udg. Klim, s. 97-126 30 s.Stilladser og læring: et forsøg på afklaring
Tønnes Hansen, J. & Nielsen, K., 1999, Stilladsering: en pædagogisk metafor. Tønnes Hansen, J. & Nielsen, K. (red.). Århus: Klim, s. 9-41 33 s.Sociologisk udfordring til psykologien
Tønnes Hansen, J. (red.) & Hermansen, M. (red.), 1999, Århus: Klim. 143 s.Stilladsering - en pædagogisk metafor
Tønnes Hansen, J. (red.) & Nielsen, K. (red.), 1999, Århus: Klim. 214 s.Mentale tilstande og mentale kræfter
Tønnes Hansen, J., 1999, I: Bulletin fra Forum For Antropologisk Psykologi. 5, s. 60-67 8 s.Personlighedstræk og personlighedsorganisering: om forholdet mellem "the Big Five" og selvets rettetheder
Tønnes Hansen, J., 1999, I: Bulletin fra Forum For Antropologisk Psykologi. 6, s. 83-111 29 s.Psykologisk "iagttagelse" af Luhmann
Tønnes Hansen, J., 1999, I: Nordic Psychology. 51, 2, s. 98-127 30 s.Udviklingspsykologi og udviklingspsykologer: en replik om forsvar, angreb og bestræbelser på at blive klogere: Kommentar
Tønnes Hansen, J., 1999, I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift. 36, 1, s. 3-9 7 s.Dannelse, uddannelse, person og faglighed: om kvalificeret selvbestemmelse som dannelsesidé
Tønnes Hansen, J., 1998, I: Psyke og Logos. 19, 2, s. 387-415Erkendelsesprocessers tilknytningsforhold og tidsforankring
Tønnes Hansen, J., 1998, I: Bulletin fra Forum For Antropologisk Psykologi. 4, s. 1-7 7 s.Værens-møde og vitalitetsfølelse: om den æstetiske erfarings psykologiske særkende
Tønnes Hansen, J., 1998, I: Bulletin fra Forum For Antropologisk Psykologi. 3, s. 77-84 8 s.Lærerens møde med eleven
Tønnes Hansen, J., 1997, Lærer i tiden: en antologi. Krogh-Jespersen, K., Kuhlmann, J. & Striib, A. (red.). Århus: Klim, s. 47-65 19 s.Egenvilje er ikke fri vilje
Tønnes Hansen, J., 1997, I: Bulletin fra Forum For Antropologisk Psykologi. 2, s. 56-62 7 s.Intentionalitetsformer, handling og meningsoplevelser
Tønnes Hansen, J., 1996, I: Bulletin fra Forum For Antropologisk Psykologi. 1, s. 34-39 6 s.Selvobjekt- og selvsubjektforhold
Tønnes Hansen, J., 1996, I: Nordic Psychology. 48, 3, s. 175-199 25 s.Selvpsykologiens terapitilgang: ét trin under overfladen
Tønnes Hansen, J., 1994, I: Nordic Psychology. 46, 1, s. 26-46 21 s.