Aarhus Universitets segl

Jan Mejding

  1. 2017
  2. Udgivet
    PIRLS 2016: en international undersøgelse om læsekompetence i 3. og 4. klasse : rapport. / Mejding, Jan; Neubert, Katja; Larsen, Randi.
    Aarhus: Aarhus Universitetsforlag, 2017. 387 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  3. Udgivet
    PIRLS 2016: en international undersøgelse om læsekompetence i 3. og 4. klasse : bilag. / Mejding, Jan; Neubert, Katja; Larsen, Randi.
    Danmark: Aarhus Universitetsforlag, 2017. 197 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  4. Udgivet
    PIRLS 2016: en sammenfatning. / Mejding, Jan; Neubert, Katja; Larsen, Randi.
    København: Aarhus Universitetsforlag, 2017. 34 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  5. Udgivet
    Denmark. / Mejding, Jan; Neubert, Katja; Larsen, Randi.
    PIRLS 2016 encyclopedia: education policy and curriculum in reading. red. / Ina V.S. Mullis; Michael O. Martin; Shirley Goh; Caroline Prendergast. Boston: TIMMS & PIRLS, 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelForskningpeer review

  6. 2014
  7. Udgivet
    Virker flere timer i folkeskolen? Mandagsanalyse. / Mejding, Jan.
    I: Politiken, 28.04.2014, s. 7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Kommentar/debat

  8. Udgivet
    Vil danske elever få bedre PISA-resultater, hvis de kommer tidligere i skole? / Mejding, Jan.
    I: Laesepaedagogen, Bind 62, Nr. 2, 04.2014, s. 4-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  9. Udgivet
    A Nordic comparison of national objectives for reading instruction and teachers' responses about actual reading practice. / Rønberg, Louise Flensted-Jensen; Mejding, Jan.
    Northern Lights on TIMSS and PIRLS 2011. København: Nordic Council of Ministers, 2014. s. 137-165 (TemaNord; Nr. 528, Bind 2014).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  10. Udgivet
    Elever i internationale undersøgelser. / Allerup, Peter N.; Mejding, Jan.
    I: Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger, Bind 62, Nr. 1, 2014, s. 6-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  11. Udgivet
    Nye initiativer efterlyses. / Mejding, Jan.
    I: Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger, Bind 62, Nr. 1, 2014, s. 3-5.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLeder

  12. 2013
  13. Udgivet
    Læsning. / Arnbak, Elisabeth; Mejding, Jan.
    PISA 2012: danske unge i en international sammenligning. red. / Niels Egelund. KORA, Det Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning, 978-87-7488, 2013. s. 86-96.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskningpeer review

  14. 2012
  15. Udgivet
    PIRLS 2011: En international undersøgelse om læsekompetence i 4. klasse. / Mejding, Jan; Rønberg, Louise Flensted-Jensen.
    København: Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 322 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  16. Udgivet
    PIRLS 2011: en sammenfatning. / Mejding, Jan; Rønberg, Louise Flensted-Jensen.
    København: Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2012. 27 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  17. 2011
  18. Udgivet
    PISA 2009: danske unge i en international sammenligning - bind 3 - Læsning af elektroniske tekster. / Mejding, Jan.
    Frederikshavn: Dafolo, 2011. 98 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  19. 2010
  20. Udgivet
    PISA 2009: danske unge i en international sammenligning - Bind 1 - Resultatrapport. / Arnbak, Elisabeth; Mejding, Jan.
    Frederikshavn: Dafolo, 2010. 70 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  21. Udgivet
    PISA 2009: danske unge i en international sammenligning - bind 2 - Teknisk rapport. / Arnbak, Elisabeth; Mejding, Jan.
    Frederikshavn: Dafolo, 2010. 96 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  22. 2009
  23. Udgivet
    Anvendelse af test og prøver i klassen. / Mejding, Jan.
    Test i folkeskolen. red. / Carsten Bendixen; Svend Kreiner. København: Hans Reitzels Forlag, 2009. s. 173-196.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  24. 2008
  25. Udgivet
    PIRLS 2006: En international undersøgelse om læsekompetence i 4. klasse. / Mejding, Jan; Rønberg, Louise.
    1 udg. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2008. 333 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  26. 2007
  27. Udgivet
    Denmark. / Rønberg, Louise; Mejding, Jan.
    PIRLS 2006 Encyclopedia: A Guide to Reading Education in the Forty PIRLS 2006 Countries. red. / Ann M. Kennedy; Ina V. S. Mullis; Michael O. Martin; Kathleen L. Trong. Boston: TIMSS, 2007. s. 99-122.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingEncyclopædiartikelFormidling

  28. Udgivet
    Dialog-ark til pædagogisk evaluering på klasseniveau: teamskema. / Mejding, Jan (Redaktør).
    København. 2007, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  29. Udgivet
    Northern Lights on PISA: Reading Achievement in 1991 and 2000. / Allerup, Peter; Mejding, J.
    Nothern Lights on PISA. 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  30. Udgivet
    PIRLS 2006: en sammenfatning. / Mejding, Jan; Rønberg, Louise.
    1 udg. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2007. 22 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  31. Udgivet
    PIRLS 2006: en sammenfatning. / Mejding, Jan; Rønberg, Louise.
    Kbh: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2007. 22 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  32. Udgivet
    Projekt Danlæs 1999-2000: Undersøgelse og pædagogisk evaluering af danske børns læsning. Dialogoplæg. / Mejding, Jan (Redaktør); Nielsen, Jørgen Christian.
    København: Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2007. 245 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  33. Udgivet
    Projekt Danlæs - Undersøgelse og pædagogisk evaluering af danske børns læsning: Analyser og resultater. / Mejding, Jan; Allerup, Peter.
    1 udg. København: Skolepsykologi, 2007. 198 s. (Den blå serie; Nr. 30).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  34. Udgivet
    Skema til pædagogisk evaluering på det kommunale niveau. / Mejding, Jan (Redaktør).
    København. 2007, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  35. Udgivet
    Skema til pædagogisk evaluering på klasseniveau. / Mejding, Jan (Redaktør).
    København. 2007, Andet. (Projekt Danlæs).

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  36. Udgivet
    Skema til pædagogisk evaluering på skoleniveau. / Mejding, Jan (Redaktør).
    København. 2007, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  37. 2006
  38. Udgivet
    Leaving Examination Marks and PISA Results: Exploring the Validity of PISA Scores. / Mejding, Jan; Reusch, Simon; Andersen, Thomas Yung.
    Northern Lights on PISA 2003: - a reflection from the Nordic countries. Conference edition. udg. Oslo: Nordic Council of Ministers, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  39. Udgivet
    Northern Lights on PISA 2003: - a reflection from the Nordic countries. / Mejding, Jan (Redaktør); Roe, Astrid (Redaktør).
    Conference edition udg. Oslo: Nordic Council of Ministers, 2006. 251 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  40. 2004
  41. Udgivet
    Sammenfatning: (af resultaterne fra PISA 2000). / Mejding, J.; Lindenskov, Lena; Egelund, N. et al.
    PISA 2003: Danske unge i international sammenligning. 1. udg. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2004. s. 7-20.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  42. 2003
  43. Udgivet
    Reading Achievement in 1991 and 2000. / Mejding, Jan; Allerup, P.
    Northern Lights on PISA: Unity and Diversity in the Nordic Countries in PISA 2000. 1. udg. University of Oslo, Norway: Department of Teacher Education and School Development, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  44. 2002
  45. Udgivet
    Folkeskolen kan lære af PISA-undersøgelsen. / Mejding, Jan; Arnbak, E.; Andersen, A. M. et al.
    I: Folkeskolen, Nr. 12, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  46. Udgivet
    Reading in Denmark. / Mejding, Jan.
    Reading Literacy in 14 Countries. 1. udg. Cypern: University of Cyprus, 2002.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  47. 2001
  48. Udgivet
    Danskernes læsefærdighed - igen igen. / Mejding, Jan.
    I: PPR, Bind 38, Nr. 3, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  49. Udgivet
    Færdigheder i læsning og matematik. / Mejding, Jan; Allerup, P.
    I: AKF Nyt, Nr. 3, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  50. Udgivet
    Færdigheder i læsning og matematik: udviklingstræk omkring årtusindskiftet. / Mejding, Jan; Allerup, Peter; Zeuner, Lilli.
    Kbh: AKF, Anvendt KommunalForskning, 2001. 136 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  51. Udgivet
    Igen, Igen, Igen. / Mejding, Jan.
    I: PPR, Bind 38, Nr. 6, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  52. Udgivet
    Læsekompetence. / Mejding, Jan.
    1 udg. København: Socialforskningsinstituttet, 2001. 278 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning