Institut for Virksomhedsledelse

Jacob Lund Orquin

  1. 2019
  2. E-pub ahead of print

    The visual ecology of product packaging and its effects on consumer attention. / Orquin, Jacob Lund; Bagger, Martin; Lahm, Erik Stoltenberg; Grunert, Klaus G; Scholderer, Joachim.

    I: Journal of Business Research, 02.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Increasing consumers' attention capture and food choice through bottom-up effects. / Peschel, Anne Odile; Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    I: Appetite, Bind 132, 01.01.2019, s. 1-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. 2018
  5. Udgivet

    Guiding Decision Maker's Eye Movements with (Un)Predictable Object Locations. / Orquin, Jacob Lund; Chrobot, Nina; Grunert, Klaus G.

    I: Journal of Behavioral Decision Making, Bind 31, Nr. 3, 2018, s. 341–354.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Guiding Decision Makers’ Eye Movements with (Un)Predictable Object Locations. / Orquin, Jacob Lund; Chrobot, Nina; Grunert, Klaus G.

    I: Journal of Behavioral Decision Making, Bind 31, Nr. 3, 2018, s. 341-354.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Udgivet

    Implicit Statistical Learning in Real-World Environments Leads to Ecologically Rational Decision Making. / Perkovic, Sonja; Orquin, Jacob Lund.

    I: Psychological Science, Bind 29, Nr. 1, 2018, s. 34-44.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  8. Udgivet

    Visual Biases in Decision Making. / Orquin, Jacob Lund; Perkovic, Sonja; Grunert, Klaus G.

    I: Applied Economic Perspectives and Policy, Bind 40, Nr. 4, 2018, s. 523–537.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. 2017
  10. Udgivet

    Predictable object locations enhance top down control of eye movements. / Orquin, Jacob Lund; Chrobot, Nina; Grunert, Klaus G.

    2017. Paper præsenteret ved EMAC 2017, Groningen, Holland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  11. 2016
  12. Udgivet

    Forbrugeradfærd ved valg af nøglehuls-mærkede produkter i detailhandlen. / Orquin, Jacob Lund; Lahm, Erik Stoltenberg; Redere, Linda; Bagger, Martin; Tsalis, George; Grunert, Klaus G.

    DCA - Nationalt Center for Fødevarer og Jordbrug, 2016. 42 s. (DCA rapport; Nr. 087).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  13. Udgivet

    A Meta-Analysis of Blood Glucose Effects on Human Decision Making. / Orquin, Jacob L.; Kurzban, Robert.

    I: Psychological Bulletin, Bind 142, Nr. 5, 2016, s. 546-567.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Areas of Interest as a Signal Detection Problem in Behavioral Eye-Tracking Research. / Orquin, Jacob L.; Ashby, Nathaniel J. S.; Clarke, Alasdair D. F.

    I: Journal of Behavioral Decision Making, Bind 29, Nr. 2-3, 2016, s. 103-115.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  15. 2015
  16. Udgivet

    Consumer Judgments of Explicit and Implied Health Claims: Misguided but not Misled. / Orquin, Jacob Lund; Scholderer, Joachim.

    I: Food Policy, Bind 51, 2015, s. 144-157.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Effects of salience are both short- and long-lived. / Orquin, Jacob Lund; Lagerkvist, Carl Johan .

    I: Acta Psychologica, Bind 160, 2015, s. 69-76.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. 2014
  19. Udgivet

    A bunswik lens model of consumer health judgments of packaged foods. / Orquin, Jacob Lund.

    I: Journal of Consumer Behaviour, Bind 13, Nr. 4, 2014, s. 270-281.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Attention and choice : A review on eye movements in decision making. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2014. Paper præsenteret ved EGPROC , Salzburg , Østrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  21. Udgivet

    Attention to advertising and memory for brands under alcohol intoxication. / Orquin, Jacob Lund; Jeppesen, Heine B. ; Scholderer, Joachim; Haugtvedt, Curtis .

    I: Frontiers in Psychology, Bind 5, Nr. March, 212, 2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. Udgivet

    The mediated influence of a traceability label on consumer’s willingness to buy the labelled product. / Bradu, Cosmina ; Orquin, Jacob Lund; Thøgersen, John.

    I: Journal of Business Ethics, Bind 124, Nr. 2, 2014, s. 283-295.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    What distinguishes passive recipients from active decliners of sales flyers. / Jensen, Birger Boutrup; Orquin, Jacob Lund; Bech-Larsen, Tino.

    I: Journal of Retailing and Consumer Services, Bind 21, Nr. 1, 2014, s. 1–8.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. 2013
  25. Udgivet

    A review of the findings and theories on surface size effects on visual attention. / Peschel, Anne Odile; Orquin, Jacob Lund.

    I: Frontiers in Psychology, Bind 4, Nr. 209, 09.2013, s. 1-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Bottom-up effects on attention capture and choice. / Peschel, Anne; Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2013. Poster session præsenteret ved European Conference on Eye Movements, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  27. Udgivet

    Capturing learning effects on eye movements in repeated measures experiments. / Bagger, Martin; Orquin, Jacob Lund; Fiedler, Susann ; Mueller Loose, Simone.

    2013. Abstract fra European Conference on Eye Movements, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  28. Udgivet

    What you see is what you buy : How saliency and surface size of packaging elements influence attention and choice. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra 10th Pangborn Sensory Science Symposium, Rio, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  29. Udgivet

    Attention and choice : A review on eye movements in decision making. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    I: Acta Psychologica, Bind 144, Nr. 1, 07.2013, s. 190–206.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    Advertising attention capture and memory for brands under alcohol intoxication : Eye-tracking studies. / Orquin, Jacob Lund; Haugtvedt, C. P.; Jeppesen, H. B.; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra Annual Convention of the American Psychological Association (APA), Honolulu, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  31. Udgivet

    Enhancing product label effectiveness by increasing attention and choice : Combining eye-tracking and choice methodologies. / Peschel, Anne; Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2013. Paper præsenteret ved 42nd European Marketing Academy (EMAC), Istanbul, Tyrkiet.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  32. Udgivet

    How stimuli presentation format affects visual attention and choice outcomes in choice experiments. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2013. Abstract fra International Choice Modelling Conference 2013, Sydney, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  33. Udgivet

    Learning affects top down and bottom up modulation of eye movements in decision making. / Orquin, Jacob Lund; Bagger, Martin; Mueller Loose, Simone.

    I: Judgment and Decision Making, Bind 8, Nr. 6, 2013, s. 700-716.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    Modular cognitive processes can account for discrepancies in risk attitudes and risk behavior. / Orquin, Jacob Lund; Lagerkvist, C. J.; Grunert, Klaus G; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra 22nd Annual Conference of the Society for Risk Analysis Europe, Trondheim, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  35. Udgivet

    The role of visual attention in decision making. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2013. Abstract fra 24th Subjective Probability, Utility and Decision-making Conference, Barcalona, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  36. Udgivet

    Using eye-tracking in the optimisation of package design : Effects of saliency and surface size of packaging elements on consumer attention and choice. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone; Peschel, Anne Odile; Scholderer, Joachim.

    2013. Abstract fra 10th Pangborn Sensory Science Symposium, Rio de Janeiro, Brasilien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  37. 2012
  38. Udgivet

    Bottom up effects on attention and choice. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2012. Abstract fra ANZMAC 2012, Adelaide, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  39. Udgivet

    How stimuli presentation format affects visual attention and choice outcomes in choice experiments. / Mueller Loose, Simone; Orquin, Jacob Lund.

    2012. Abstract fra ANZMAC 2012, Adelaide, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  40. Udgivet

    Automatic eyes : How the unconscious controls our attention. / Orquin, Jacob Lund.

    2012. Abstract fra 2012 MAPP Conference, Middelfart, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  41. Udgivet

    The impact of presentation format on visual attention and choice in discrete choice experiments. / Mueller Loose, Simone; Orquin, Jacob Lund.

    2012. Abstract fra IAREP 2012, Wroclaw, Polen.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  42. Udgivet

    Blood Glucose : Mental Fuel or Homeostatic Regulation? . / Orquin, Jacob Lund; Mesovic, V. .

    2012. Poster session præsenteret ved Workshop of Testing Theories of Choice Behavior , Berlin, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  43. Udgivet

    What you see is what you buy : How saliency and surface size of packaging elements affect attention and choice. / Orquin, Jacob Lund; Scholderer, Joachim; Jeppesen, H.B.

    2012. Paper præsenteret ved SABE 2012, Granada, Spanien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  44. Udgivet

    Visual attention as a process trace for decision making. / Orquin, Jacob Lund; Mueller Loose, Simone.

    2012. Abstract fra SRA Europe Conference 2012, Zurich, Schweiz.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  45. Udgivet

    Are higher costs for visual shelf simulations justified? The effect of presentation format in choice experiments on attention and choice. / Mueller Loose, Simone; Orquin, Jacob Lund.

    2012. Abstract fra 5th European Conference on Sensory and Consumer Research, Bern, Schweiz.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  46. Udgivet

    Effects of different health claim presentation formats on attention and choice : Results from a combination of eye tracking and discrete choice. / Mueller Loose, Simone; Peschel, Anne; Mesovic, V.; Orquin, Jacob Lund.

    2012. Abstract fra 5th European Conference on Sensory and Consumer Research, Bern, Schweiz.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  47. Udgivet

    Eye tracking and nutrition label use : A review of the literature and recommendations for label enhancement. / Graham, Dan J.; Orquin, Jacob Lund; Visschers, Vivianne H.M. .

    I: Food Policy, Bind 37, Nr. 4, 2012, s. 378–382.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Udgivet

    The impact of presentation format on visual attention and choice in discrete choice experiments. / Mueller Loose, Simone; Orquin, Jacob Lund.

    2012. Abstract fra Workshop on Testing Theories of Choice Behavior, Berlin, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  49. Udgivet

    What distinguishes passive recipients from active decliners of sales flyers? / Jensen, Birger Boutrup; Orquin, Jacob Lund; Bech-Larsen, Tino.

    2012. Abstract fra The 3rd Nordic Retail and Wholesale Conference, Lund, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  50. 2011
  51. Udgivet

    Persuasive health branding of foods : Are we misled? / Orquin, Jacob Lund.

    2011. Paper præsenteret ved Persuasive 2011, Ohio, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  52. Udgivet

    Advertising attention capture under alcohol intoxication. / Orquin, Jacob Lund.

    2011. Paper præsenteret ved International Symposium on Marketing and Logistics, Tokyo, Japan.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  53. Udgivet

    Communication of product healthfulness. / Orquin, Jacob Lund.

    2011. Paper præsenteret ved International Symposium on Marketing and Logistics, Tokyo, Japan.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  54. Udgivet

    Attention to health cues on product packages. / Orquin, Jacob Lund; Scholderer, Joachim.

    I: Journal of Eyetracking, Visual Cognition and Emotion, Bind 1, Nr. 1, 2011, s. 59-63.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Attention, motivation, and consumer judgement : Towards understanding consumer reactions to food labels and stimuli. / Orquin, Jacob Lund.

    Aarhus : Aarhus School of Business, Aarhus University, MAPP Centre, 2011. 107 s. (Phd-afhandling / Handelshøjskolen, Aarhus Universitet ; Nr. 2011:18).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  56. Udgivet

    Consumer attention to product health cues. / Orquin, Jacob Lund.

    2011. Paper præsenteret ved ISBNPA 2011, Melbourne, Australien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  57. 2009
  58. Udgivet

    Increasing the effectiveness of health cues, health claims, and nutrition labels on product packages. / Orquin, Jacob Lund; Scholderer, Joachim.

    2009. Poster session præsenteret ved FOOD Denmark Ph.d. Congress 2009, Kgs. Lyngby, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskning