Psykologisk Institut

Jacob Klitmøller

  1. 2019
  2. Udgivet

    Encountering the stranger : Hannah Arendt and the shortcomings of empathy as a moral compass . / Matthiesen, Noomi ; Klitmøller, Jacob.

    I: Theory & Psychology, Bind 29, Nr. 2, 04.2019, s. 182-199.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. 2018
  4. Udgivet

    Fremtidsparat? Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. / Sommer, Dion (Redaktør); Klitmøller, Jacob (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2018. 398 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  5. Udgivet

    Hinsides PISA - alternative stier mod fremtiden. / Sommer, Dion; Klitmøller, Jacob.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 361-387.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  6. Udgivet

    Indledning - bliv fremtidsparat. / Sommer, Dion; Klitmøller, Jacob.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 11-48.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  7. Udgivet

    Pædagogiske koncepter, undervisning og skolens legitimitet. / Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 135-155.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  8. Udgivet

    Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole : - en vision. / Klitmøller, Jacob; Sommer, Dion.

    Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. red. / Dion Sommer; Jacob Klitmøller. København : Hans Reitzels Forlag, 2018. s. 215-240.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  9. Udgivet

    Between ‘pedagogy’ and ‘Pädagogik’: a critique of lived pedagogy. / Klitmøller, Jacob.

    I: Education 3-13, Bind 46, Nr. 7, 2018, s. 838-850.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Metoder og begrepsforvirring : Om John Hatties synlige læring. / Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    I: Bedre Skole, Bind 30, Nr. 4, 2018, s. 16-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  11. 2017
  12. Udgivet

    Behaviorisme. / Nielsen, Klaus; Klitmøller, Jacob.

    Klassisk og moderne pædagogisk teori. red. / Peter Østergaard Andersen; Tomas Ellegaard. 3. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 818-824 (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  13. Udgivet

    Blinde pletter i den synlige læring : Kritiske kommentarer til «Hattierevolutionen». / Nielsen, Klaus; Klitmøller, Jacob.

    I: Nordic Studies in Education, Bind 37, Nr. 1, 2017, s. 3-18.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Hvad er børns oplevelse af skolegang? / Klitmøller, Jacob; Matthiesen, Noomi Linde.

    Didaktikhåndbogen: Teorier og temaer. red. / Per Fibæk Laursen; Hans Jørgen Kristensen. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 263-281.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  15. Udgivet

    John Hattie som uddannelsesteoretiker - en kritik af teorien om synlig læring. / Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Nr. 2, 2017, s. 3-15.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Lev Semjenovitsj Vygotskij og den kulturhistoriske psykologi. / Klitmøller, Jacob; Hviid, Pernille.

    Opvekst og psykologisk utvikling: Innføring i psykologiske perspektiver. red. / Liv Mette Guldbrandsen. 2. udg. Oslo : Universitetsforlaget, 2017. s. 235-258.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  17. Udgivet

    Når forskellighed handler om mere end etnicitet - En kritik af en forskningstendens i etnisk blandede uddannelseskontekster. / Kirkegaard Jensen, Sarah; Klitmøller, Jacob.

    I: Nordiske Udkast, Bind 45, Nr. 2, 2017, s. 3-23.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. 2016
  19. Udgivet

    Educational practice, student experience, and the purpose of education - a critique of ‘Pedagogy in Practice’. / Klitmøller, Jacob.

    I: Oxford Review of Education, Bind 42, Nr. 6, 2016, s. 646-660.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  20. Udgivet

    Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole - en vision. / Klitmøller, Jacob; Sommer, Dion.

    I: Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Bind 2, Nr. 3, 2016, s. 3-32.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Understøttende undervisning i PISA-undersøgelsernes tidsalder. / Klitmøller, Jacob; Wellnitz, Kaare Bro.

    Understøttende undervisning og læringsmiljøer: Kritiske perspektiver og reflekteret praksis. red. / René Kristensen; Thomas Szulevicz. Frederikshavn : Dafolo, 2016. s. 45-59 (Undervisning og læring).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  22. 2015
  23. Udgivet

    Studying the fabric of everyday life. / Chimirri, Niklas Alexander; Klitmøller, Jacob; Hviid, Pernille.

    I: Outlines, Bind 16, Nr. 2, 31.12.2015, s. 1-14.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  24. Udgivet

    PISA, tavs viden og pædagogiske standarder. / Nielsen, Klaus; Klitmøller, Jacob.

    I: Psyke & Logos, Bind 36, Nr. 2, 2015, s. 12-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  25. Udgivet

    Børn i institution og skole : Læring, dannelse og udvikling i globaliseringen. / Klitmøller, Jacob; Sommer, Dion.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 9-38.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  26. Udgivet

    Børns læring, dannelse og udvikling : Sammenfatning og pejlinger mod fremtiden. / Sommer, Dion; Klitmøller, Jacob.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 313-327.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  27. Udgivet

    Børns perspektiver på skolegang, undervisning og læring. / Klitmøller, Jacob.

    Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. red. / Jacob Klitmøller; Dion Sommer. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 251-270.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  28. Udgivet

    Læring, dannelse og udvikling : Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. / Klitmøller, Jacob (Redaktør); Sommer, Dion (Redaktør).

    København : Hans Reitzels Forlag, 2015. 338 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  29. Udgivet

    Review of the methods and findings in the Dunn and Dunn learning styles model research on perceptual preferences. / Klitmøller, Jacob.

    I: Nordic Psychology (Online), Bind 67, Nr. 1, 2015, s. 2-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. 2014
  31. Udgivet

    Review of Kontopodis, Michalis (2012): Neoliberalism, Pedagogy and Human Development – Exploring Time, Mediation and Collectivity in Contemporary Schools. / Klitmøller, Jacob.

    I: Outlines, Bind 15, Nr. 3, 2014, s. 97-101.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  32. Udgivet

    Teacher Uses of Learning Styles : The transformation of Dunn and Dunn learning styles in classroom practice. / Klitmøller, Jacob.

    I: Nordic Studies in Education, Nr. 2, 2014, s. 94-110.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. 2013
  34. Udgivet

    Fænomenologisk læringsteori. / Klitmøller, Jacob.

    Læringsteori og Didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 190-208.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  35. 2012
  36. Udgivet

    Afslutning. / Pedersen, Martin; Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    Deltagerobservation: En metode til at undersøge psykologiske fænomener. red. / Martin Pedersen; Jacob Klitmøller; Klaus Nielsen. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 231-235.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. Udgivet

    En rehabilitering af deltagerobservation i psykologien. / Pedersen, Martin; Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    Deltagerobservation: En metode til at undersøge psykologiske fænomener. red. / Martin Pedersen; Jacob Klitmøller; Klaus Nielsen. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 11-25.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  38. Udgivet

    Pragmatisk analyse og fortolkning af materiale fra deltagerobservation. / Klitmøller, Jacob.

    Deltagerobservation: En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener. red. / Martin Pedersen; Jacob Klitmøller; Klaus Nielsen. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 177-188.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  39. Udgivet

    Concerning Styles : The Dunn & Dunn Learning Style Model - Methods, Theory, and Practice. / Klitmøller, Jacob.

    Aarhus : University of Aarhus, Dept. of Psychology, 2012. 184 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  40. Udgivet

    Deltagerobservation : En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener. / Pedersen, Martin (Redaktør); Klitmøller, Jacob (Redaktør); Nielsen, Klaus (Redaktør).

    København K : Hans Reitzels Forlag, 2012. 256 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  41. 2011
  42. Udgivet

    Æbler, pærer og den danske læreruddannelse. / Klitmøller, Jacob; Nielsen, Klaus.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 4, 12.2011, s. 37-47.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. 2010
  44. Udgivet

    Situerede perspektiver på ungdom, uddannelsespolitik og frafald i erhvervsuddannelserne. / Jonasson, Charlotte; Klitmøller, Jacob; Grønborg, Lisbeth.

    I: Psyke og Logos, Bind 31, Nr. 1, 2010, s. 87-106.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review