- Pædagogisk psykologi.
- Opgaveteknik og akademisk skrivning.
- Psykologiformidling.
- Vejledning af bacheloropgaver og specialer.
Stop chasing unicorns of inaction: Climate crisis, value-action gaps and personhood
Meistrup, L. I. & Klitmøller, J., 2022.Measured Lives in Educational Psychology
Nielsen, K. & Klitmøller, J., maj 2021, I: IRTP International Review of Theoretical Psychologies. 1, 1, s. 78-92 15 s.Blind spots in visible learning: A critique of John Hattie as an educational theorist
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2021, I: Nordic Psychology. 73, 3, s. 268-283 15 s.Legimazy, Education and Cultural Historical Theory
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2021.Person(lig)hed og klimaambivalens: Klimahandling som perezhivanie
Klitmøller, J. & Meistrup, L. I., 2021.Klimakrisen som et wicked problem – en kritik af klimainterventioner
Meistrup, L. I. & Klitmøller, J., 2020, I: Psyke & logos. 41, 2, s. 93-110 18 s.Lærerekspertise: Kontrol, autonomi eller ’autonomi forudsat evner’? En forening af divergerende forståelser af lærerekspertise
Svendsen, L. I. & Klitmøller, J., dec. 2019, I: Studier i læreruddannelse og -profession. 4, 1, s. 163-181Encountering the stranger: Hannah Arendt and the shortcomings of empathy as a moral compass
Matthiesen, N. & Klitmøller, J., apr. 2019, I: Theory & Psychology. 29, 2, s. 182-199Bildung, Motivation, and Deliberative Democracy in Primary Education
Klitmøller, J. & Kirkegaard Jensen, S., 2019, Culture in Education and Education in Culture: Tensioned Dialogues and Creative Constructions. Hviid, P. & Martsin, M. (red.). Springer, s. 29-45 17 s. (Cultural Psychology of Education, Bind 10).Expansive and restricted learning: Pervasive binaries?
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2019, I: Annual Review of Critical Psychology (Online). 16, s. 453-467 15 s.Kritikken af kvaliteten af Hatties kvantitative forskning
Klitmøller, J. & Nielsen, K., 2019, I: Paideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis. 18, november, s. 65 73 s., 9.Measured Lives in Educational Psychology
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2019.Fremtidsparat? Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse
Sommer, D. (red.) & Klitmøller, J. (red.), 1 okt. 2018, København: Hans Reitzels Forlag. 398 s.Hinsides PISA - alternative stier mod fremtiden
Sommer, D. & Klitmøller, J., 1 okt. 2018, Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. Sommer, D. & Klitmøller, J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 361-387 27 s.Indledning - bliv fremtidsparat
Sommer, D. & Klitmøller, J., 1 okt. 2018, Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. Sommer, D. & Klitmøller, J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 11-48 38 s.Pædagogiske koncepter, undervisning og skolens legitimitet
Klitmøller, J. & Nielsen, K., 1 okt. 2018, Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. Sommer, D. & Klitmøller, J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 135-155 21 s.Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole: - en vision
Klitmøller, J. & Sommer, D., 1 okt. 2018, Fremtidsparat?: Hinsides PISA - nordiske perspektiver på uddannelse. Sommer, D. & Klitmøller, J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 215-240 26 s.Between ‘pedagogy’ and ‘Pädagogik’: a critique of lived pedagogy
Klitmøller, J., 2018, I: Education 3-13. 46, 7, s. 838-850 13 s.Metoder og begrepsforvirring: Om John Hatties synlige læring
Klitmøller, J. & Nielsen, K., 2018, I: Bedre Skole. 30, 4, s. 16-21 6 s.Behaviorisme
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Østergaard Andersen, P. & Ellegaard, T. (red.). 3. udg. København: Hans Reitzels Forlag, s. 818-824 7 s. (Pædagogik og Samfund; Nr. 2).Blinde pletter i den synlige læring: Kritiske kommentarer til «Hattierevolutionen»
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2017, I: Nordic Studies in Education. 37, 1, s. 3-18 16 s.Hvad er børns oplevelse af skolegang?
Klitmøller, J. & Matthiesen, N. L., 2017, Didaktikhåndbogen: Teorier og temaer. Laursen, P. F. & Kristensen, H. J. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 263-281 19 s.John Hattie som uddannelsesteoretiker - en kritik af teorien om synlig læring
Klitmøller, J. & Nielsen, K., 2017, I: Dansk pædagogisk tidsskrift. 2, s. 3-15 13 s.Lev Semjenovitsj Vygotskij og den kulturhistoriske psykologi
Klitmøller, J. & Hviid, P., 2017, Opvekst og psykologisk utvikling: Innføring i psykologiske perspektiver. Guldbrandsen, L. M. (red.). 2. udg. Oslo: Universitetsforlaget, s. 235-258 24 s.Når forskellighed handler om mere end etnicitet - En kritik af en forskningstendens i etnisk blandede uddannelseskontekster
Kirkegaard Jensen, S. & Klitmøller, J., 2017, I: Nordiske Udkast. 45, 2, s. 3-23 20 s.Educational practice, student experience, and the purpose of education - a critique of ‘Pedagogy in Practice’
Klitmøller, J., 2016, I: Oxford Review of Education. 42, 6, s. 646-660 15 s.Turboladet globalisering og den fremtidsparate skole - en vision
Klitmøller, J. & Sommer, D., 2016, I: Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk. 2, 3, s. 3-32 30 s.Understøttende undervisning i PISA-undersøgelsernes tidsalder
Klitmøller, J. & Wellnitz, K. B., 2016, Understøttende undervisning og læringsmiljøer: Kritiske perspektiver og reflekteret praksis. Kristensen, R. & Szulevicz, T. (red.). Frederikshavn: Dafolo, s. 45-59 15 s. (Undervisning og læring).Studying the fabric of everyday life
Chimirri, N. A., Klitmøller, J. & Hviid, P., 31 dec. 2015, I: Outlines. 16, 2, s. 1-14 15 s.PISA, tavs viden og pædagogiske standarder
Nielsen, K. & Klitmøller, J., 2015, I: Psyke & Logos. 36, 2, s. 12-27 16 s.Børn i institution og skole: Læring, dannelse og udvikling i globaliseringen
Klitmøller, J. & Sommer, D., 2015, Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 9-38 30 s.Børns læring, dannelse og udvikling: Sammenfatning og pejlinger mod fremtiden
Sommer, D. & Klitmøller, J., 2015, Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 313-327 15 s.Børns perspektiver på skolegang, undervisning og læring
Klitmøller, J., 2015, Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole. Klitmøller, J. & Sommer, D. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 251-270 21 s.Læring, dannelse og udvikling: Kvalificering til fremtiden i daginstitution og skole
Klitmøller, J. (red.) & Sommer, D. (red.), 2015, København: Hans Reitzels Forlag. 338 s.Review of the methods and findings in the Dunn and Dunn learning styles model research on perceptual preferences
Klitmøller, J., 2015, I: Nordic Psychology. 67, 1, s. 2-26 25 s.Review of Kontopodis, Michalis (2012): Neoliberalism, Pedagogy and Human Development – Exploring Time, Mediation and Collectivity in Contemporary Schools
Klitmøller, J., 2014, I: Outlines. 15, 3, s. 97-101 5 s.Teacher Uses of Learning Styles: The transformation of Dunn and Dunn learning styles in classroom practice
Klitmøller, J., 2014, I: Nordic Studies in Education. 2, s. 94-110 17 s.Fænomenologisk læringsteori
Klitmøller, J., 2013, Læringsteori og Didaktik. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 190-208 19 s.Afslutning
Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K., 17 apr. 2012, Deltagerobservation: En metode til at undersøge psykologiske fænomener. Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 231-235 5 s.En rehabilitering af deltagerobservation i psykologien
Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K., 17 apr. 2012, Deltagerobservation: En metode til at undersøge psykologiske fænomener. Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 11-25 15 s.Pragmatisk analyse og fortolkning af materiale fra deltagerobservation
Klitmøller, J., 17 apr. 2012, Deltagerobservation: En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener. Pedersen, M., Klitmøller, J. & Nielsen, K. (red.). København: Hans Reitzels Forlag, s. 177-188 12 s.Concerning Styles: The Dunn & Dunn Learning Style Model - Methods, Theory, and Practice
Klitmøller, J., 2012, Aarhus: University of Aarhus, Dept. of Psychology. 184 s.Deltagerobservation: En metode til undersøgelse af psykologiske fænomener
Pedersen, M. (red.), Klitmøller, J. (red.) & Nielsen, K. (red.), 2012, København K: Hans Reitzels Forlag. 256 s.Æbler, pærer og den danske læreruddannelse
Klitmøller, J. & Nielsen, K., dec. 2011, I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 4, s. 37-47 11 s.Situerede perspektiver på ungdom, uddannelsespolitik og frafald i erhvervsuddannelserne
Jonasson, C., Klitmøller, J. & Grønborg, L., 2010, I: Psyke og Logos. 31, 1, s. 87-106 20 s.