Projekter pr. år
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Inklusion af børn med autisme i almene dagtilbud – veje til brobygning mellem special- og almenpædagogik
Kjær, B. (PI) & Danneskiold-Samsøe, I. (Deltager)
01/09/2021 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
TASTE Didactics - Food and Critical Thinking
Danneskiold-Samsøe, I. (Deltager) & Wistoft, K. (PI)
Projekter: Projekt › Forskning
Fil -
Pilotprojekt: Hands-on-vejledning af pædagogisk arbejde med børn i neuro-psykosociale vanskeligheder i almenmiljø
Danneskiold-Samsøe, I. (Deltager) & Kjær, B. (PI)
01/03/2022 → 30/06/2022
Projekter: Projekt › Forskning
-
Inklusionsforskere: Hvem skal have gavn af vores forskning - børn eller pædagoger?
Kjær, B. & Danneskiold-Samsøe, I., 16 jan. 2025, I: Videnskab.dk [online].Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Åben adgang -
Diversity and (In)equality in Mainstream Early Childhood Education and Care, ECEC: Categorisation and Pedagogy in relation to Children with Autism
Kjær, B. & Danneskiold-Samsøe, I., 2024, (Afsendt) I: European Journal of Special Needs Education. 24 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Educator’s artistic-creative knowledge and skills and the significance for autistic children’s everyday well-being in ECEC institutions
Danneskiold-Samsøe, I., 2024, (Afsendt) I: Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk.Bidragets oversatte titel :Pædagogers kunstnerisk-kreative viden og færdigheder og trivsel for børn med autisme i dagtilbud Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Etik og børnehavebørn med autisme: Antropologisk forskning i pædagogisk arbejde
Kjær, B. & Danneskiold-Samsøe, I., feb. 2024, I: Nordiske Udkast. 51, 2 (2023), s. 62-87 25 s.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Play, Pedagogy, Autism Spectrum Disorder, and inequality in Danish Early Childhood Education and Care.
Kjær, B. & Danneskiold-Samsøe, I., 2024, (Afsendt) Routledge.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Aktiviteter
- 8 Foredrag og mundtlige bidrag
-
Vejledning tæt på praksis - gør det en forskel?
Kjær, B. (Foredragsholder) & Danneskiold-Samsøe, I. (Foredragsholder)
9 apr. 2024Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Pædagogisk arbejde med børn med autisme i daginstitutioner – Veje til brobygning mellem special- og almenpædagogik
Kjær, B. (Foredragsholder) & Danneskiold-Samsøe, I. (Foredragsholder)
28 jun. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Pædagogisk arbejde med børn med autisme i daginstitutioner: Veje til brobygning mellem special- og almenpædagogik
Kjær, B. (Foredragsholder) & Danneskiold-Samsøe, I. (Foredragsholder)
22 jun. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Udvikling af pædagogisk praksis - Hverdagens eksperimenter i arbejdet med børn med særlige behov
Danneskiold-Samsøe, I. (Foredragsholder)
6 jun. 2023Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Opkvalificering af pædagogisk arbejde
Danneskiold-Samsøe, I. (Foredragsholder)
15 nov. 2022Aktivitet: Præsentationer, medlemskaber, ejerskab og andre aktiviteter › Foredrag og mundtlige bidrag
Presse/medier
-
-
Kommunens hjælpekasse til udfordrede børn var tom: Så skred Tved Børnehus selv til handling
Danneskiold-Samsøe, I. & Kjær, B.
13/06/2022
1 element af Mediedækning
Presse/medie
Kurser
-
Videnskab og metode - kandidatuddannelsen i pædagogisk sociologi
Larson, A., Kristensen, R. M., Risbank Jensen, K., Danneskiold-Samsøe, I. & Høyen, M. 01/09/2023 → 31/01/2024
Kursus: Undervisning