Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning
Discussing Feminist Thinking as an Exemplar for Ethical Reflection in the Tech Classroom. / Bressa, Nathalie Alexandra; Larsen-Ledet, Ida.
2021. 1 Paper præsenteret ved Co-designing Resources For Ethics Education In HCI.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning
}
TY - CONF
T1 - Discussing Feminist Thinking as an Exemplar for Ethical Reflection in the Tech Classroom
AU - Bressa, Nathalie Alexandra
AU - Larsen-Ledet, Ida
PY - 2021/5/9
Y1 - 2021/5/9
N2 - I denne workshop-artikel har vi sat os for at undersøge hvilken rolle, etik spiller eller kan spille i HCI-undervisning som et redskab til reflektion for studerende. Vi beskriver eksempler, inspireret af erfaringer fra vores egen undervisning, hvor en bedre støtte til etisk reflektion ville være gavnlig. Ved brug af feministiske HCI-principper eksemplificerer vi værdien ved at give studerende et etisk framework som redskab til reflektion. Vi opridser dertil tre udfordringer, vi ser i forhold til inklusion af etisk tænkning i tech-undervisning.
AB - I denne workshop-artikel har vi sat os for at undersøge hvilken rolle, etik spiller eller kan spille i HCI-undervisning som et redskab til reflektion for studerende. Vi beskriver eksempler, inspireret af erfaringer fra vores egen undervisning, hvor en bedre støtte til etisk reflektion ville være gavnlig. Ved brug af feministiske HCI-principper eksemplificerer vi værdien ved at give studerende et etisk framework som redskab til reflektion. Vi opridser dertil tre udfordringer, vi ser i forhold til inklusion af etisk tænkning i tech-undervisning.
KW - undervisning
KW - etik
KW - teknologi
KW - feminisme
KW - feministisk etik
KW - feministisk HCI
M3 - Paper
SP - 1
Y2 - 9 May 2021 through 9 May 2021
ER -