Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Ida Krøgholt

Følgeforskning som deltagende forskningspraksis

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Standard

Følgeforskning som deltagende forskningspraksis. / Krøgholt, Ida.

I: DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift, Bind 2016, Nr. 2, 06.2016, s. 16 - 19.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

Harvard

APA

CBE

Krøgholt I. 2016. Følgeforskning som deltagende forskningspraksis. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. 2016(2):16 - 19.

MLA

Krøgholt, Ida. "Følgeforskning som deltagende forskningspraksis". DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. 2016, 2016(2). 16 - 19.

Vancouver

Krøgholt I. Følgeforskning som deltagende forskningspraksis. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. 2016 jun;2016(2):16 - 19.

Author

Krøgholt, Ida. / Følgeforskning som deltagende forskningspraksis. I: DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift. 2016 ; Bind 2016, Nr. 2. s. 16 - 19.

Bibtex

@article{35db0bb8c72f4e9d8681f00fe2cccfcb,
title = "F{\o}lgeforskning som deltagende forskningspraksis",
abstract = "Begrebet f{\o}lgeforskning kan indfange gensidige relationer, hvor forskere og eksternt ud{\o}vende m{\o}des for at forske og blive forsket i. I artiklen pr{\ae}senteres f{\o}lgeforskning som en humanistisk akademisk forskningspraksis, det bliver stadigt mere relevant at definere, kvalificere og reflektere over i takt med humanioras tiltagende interaktion med eksterne akt{\o}rer. ",
keywords = "f{\o}lgeforskning, deltagende forskning",
author = "Ida Kr{\o}gholt",
year = "2016",
month = jun,
language = "Dansk",
volume = "2016",
pages = "16 -- 19",
journal = "DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift",
issn = "0332-5296",
publisher = "Landslaget Drama i Skolen",
number = "2",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Følgeforskning som deltagende forskningspraksis

AU - Krøgholt, Ida

PY - 2016/6

Y1 - 2016/6

N2 - Begrebet følgeforskning kan indfange gensidige relationer, hvor forskere og eksternt udøvende mødes for at forske og blive forsket i. I artiklen præsenteres følgeforskning som en humanistisk akademisk forskningspraksis, det bliver stadigt mere relevant at definere, kvalificere og reflektere over i takt med humanioras tiltagende interaktion med eksterne aktører.

AB - Begrebet følgeforskning kan indfange gensidige relationer, hvor forskere og eksternt udøvende mødes for at forske og blive forsket i. I artiklen præsenteres følgeforskning som en humanistisk akademisk forskningspraksis, det bliver stadigt mere relevant at definere, kvalificere og reflektere over i takt med humanioras tiltagende interaktion med eksterne aktører.

KW - følgeforskning, deltagende forskning

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2016

SP - 16

EP - 19

JO - DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift

JF - DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift

SN - 0332-5296

IS - 2

ER -