Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Ib Ravn

Jeg opdagede, at formen kan have indflydelse på, om en tværfaglig dialog kan lykkes

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Standard

Jeg opdagede, at formen kan have indflydelse på, om en tværfaglig dialog kan lykkes. / Ravn, Ib; Kjær, Anne Lise.

I: Kognition og Paedagogik, Bind 16, Nr. 59, 2006, s. 46-55.

Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

Harvard

Ravn, I & Kjær, AL 2006, 'Jeg opdagede, at formen kan have indflydelse på, om en tværfaglig dialog kan lykkes' Kognition og Paedagogik, bind 16, nr. 59, s. 46-55.

APA

Ravn, I., & Kjær, A. L. (2006). Jeg opdagede, at formen kan have indflydelse på, om en tværfaglig dialog kan lykkes. Kognition og Paedagogik, 16(59), 46-55.

CBE

MLA

Ravn, Ib og Anne Lise Kjær. "Jeg opdagede, at formen kan have indflydelse på, om en tværfaglig dialog kan lykkes". Kognition og Paedagogik. 2006, 16(59). 46-55.

Vancouver

Author

Ravn, Ib ; Kjær, Anne Lise. / Jeg opdagede, at formen kan have indflydelse på, om en tværfaglig dialog kan lykkes. I: Kognition og Paedagogik. 2006 ; Bind 16, Nr. 59. s. 46-55.

Bibtex

@article{d8892d702e1211dcaa58000ea68e967b,
title = "Jeg opdagede, at formen kan have indflydelse p{\aa}, om en tv{\ae}rfaglig dialog kan lykkes",
abstract = "P{\aa} K{\o}benhavns Universitet blev en tv{\ae}rfaglig dialog om mangfoldighed og demokrati i Europa gennemf{\o}rt p{\aa} en m{\aa}de, der skulle sikre at de ni deltagende forskere fra fem forskellige fagomr{\aa}der h{\o}rte og inspirerede hinanden. Artiklens forfattere benyttede bl.a. en anerkendende pr{\ae}sentationsrunde, intellektuel speeddating, runder, tavs refleksion, parvise m{\o}der og {"}Brug 65 mio. kr. sammen p{\aa} 20 minutter?{"} En efterf{\o}lgende evaluering viste, at forskerne var tilfredse med m{\o}derne og oplevede processerne som interessante alternativer. Ingen af dem efterlyste flere traditionelle opl{\ae}g ud over de 2 x 10 minutter, der brugt p{\aa} de 4 x 2 timers m{\o}de. Dette resultat stiller alvorligt sp{\o}rgsm{\aa}lstegn ved den s{\ae}dvanlige seminarform med l{\ae}ngere opl{\ae}g og diskussioner bagefter. N{\aa}r forskere m{\o}des til tv{\ae}rfaglig dialog vil de tilsyneladende ikke blot lytte passivt til opl{\ae}g og serielle monologer bagefter. De vil - i dialog.",
author = "Ib Ravn and Kj{\ae}r, {Anne Lise}",
year = "2006",
language = "Dansk",
volume = "16",
pages = "46--55",
journal = "Kognition & Paedagogik",
issn = "0906-6225",
publisher = "Dansk Psykologisk Forlag",
number = "59",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Jeg opdagede, at formen kan have indflydelse på, om en tværfaglig dialog kan lykkes

AU - Ravn, Ib

AU - Kjær, Anne Lise

PY - 2006

Y1 - 2006

N2 - På Københavns Universitet blev en tværfaglig dialog om mangfoldighed og demokrati i Europa gennemført på en måde, der skulle sikre at de ni deltagende forskere fra fem forskellige fagområder hørte og inspirerede hinanden. Artiklens forfattere benyttede bl.a. en anerkendende præsentationsrunde, intellektuel speeddating, runder, tavs refleksion, parvise møder og "Brug 65 mio. kr. sammen på 20 minutter?" En efterfølgende evaluering viste, at forskerne var tilfredse med møderne og oplevede processerne som interessante alternativer. Ingen af dem efterlyste flere traditionelle oplæg ud over de 2 x 10 minutter, der brugt på de 4 x 2 timers møde. Dette resultat stiller alvorligt spørgsmålstegn ved den sædvanlige seminarform med længere oplæg og diskussioner bagefter. Når forskere mødes til tværfaglig dialog vil de tilsyneladende ikke blot lytte passivt til oplæg og serielle monologer bagefter. De vil - i dialog.

AB - På Københavns Universitet blev en tværfaglig dialog om mangfoldighed og demokrati i Europa gennemført på en måde, der skulle sikre at de ni deltagende forskere fra fem forskellige fagområder hørte og inspirerede hinanden. Artiklens forfattere benyttede bl.a. en anerkendende præsentationsrunde, intellektuel speeddating, runder, tavs refleksion, parvise møder og "Brug 65 mio. kr. sammen på 20 minutter?" En efterfølgende evaluering viste, at forskerne var tilfredse med møderne og oplevede processerne som interessante alternativer. Ingen af dem efterlyste flere traditionelle oplæg ud over de 2 x 10 minutter, der brugt på de 4 x 2 timers møde. Dette resultat stiller alvorligt spørgsmålstegn ved den sædvanlige seminarform med længere oplæg og diskussioner bagefter. Når forskere mødes til tværfaglig dialog vil de tilsyneladende ikke blot lytte passivt til oplæg og serielle monologer bagefter. De vil - i dialog.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 16

SP - 46

EP - 55

JO - Kognition & Paedagogik

JF - Kognition & Paedagogik

SN - 0906-6225

IS - 59

ER -