Projekter pr. år
Personlig profil
Forskning
Fra 2023-2026 arbejder jeg på et projekt støttet af Danmarks Frie Forskningsfond med titlen "Pleasure and Embarrassment. Resistance to Sexuality Education".
Den teoretiske baggrund for min forskning ligger i feltet mellem det tyvende århundredes filosofi og psykoanalyse (Freud og Lacan) - i tilgift med en særlig forkærlighed for fænomenologi.
Fagområder
- Pædagogisk filosofi
- Videnskabsteori
- Psykoanalyse
- Kønsforskning
- Seksualundervisning
Fingeraftryk
- 1 Lignende profiler
Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år
-
Pleasure and embarrassment. Resistance to sexuality education
01/09/2023 → 31/08/2026
Projekter: Projekt › Forskning
-
-
The structure of child sexuality and child sexual abuse: Basic Research and Intervention
Hyldgaard, K. (Deltager), Zeuthen, K. (Projektleder), Desmet, M. (Deltager), Lodberg Strand, M. (Deltager) & Petersen, R. (Deltager)
01/10/2017 → 01/09/2018
Projekter: Projekt › Forskning
-
Educating Humanity
Hyldgaard, K., Strand, T., Huggler, J., Vase Frandsen, H., Sørensen, A., Horn Hogstad, K., Holma, K., Roth, K., Hanhela, T., Rönnström, N., Wills, K. & Leiviska, A.
01/01/2017 → 31/12/2018
Projekter: Projekt › Forskning
-
Eksistensens galskab. Freudo-lacanianske tilgange til videnskab, kunst og kultur
01/09/2012 → 15/12/2014
Projekter: Projekt › Forskning
Publikation
-
Blufærdighed – modstand i seksualundervisningen. Nogle indledende bemærkninger
Hyldgaard, K., 28 maj 2024, I: Lamella – Tidsskrift for teoretisk psykoanalyse. årg. 7, 9, s. 87-105 18 s., 5.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Modstand i seksualundervisningen. Et psykoanalytisk perspektiv
Hyldgaard, K., 26 sep. 2024, (Accepteret/In press) I: Unge Pædagoger.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
-
Resistance in sexuality education: A psychoanalytic approach
Hyldgaard, K., 5 okt. 2024, I: Speki - Nordic Philosophy and Education Review. 1, 1, s. 71-85 14 s.Bidragets oversatte titel :Modstand i seksualundervisningen: Drift og begær Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Åben adgangFil -
En nihilistisk pædagogik?
Hyldgaard, K., 12 jan. 2022Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Formidling
Åben adgang -
Indledning: Udenfor
Hyldgaard, K. & Hansen, B. B., nov. 2022, I: Lamella – Tidsskrift for teoretisk psykoanalyse. 8, s. 7-13 6 s., 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Forord/efterskrift › Forskning
Aktiviteter
-
Fejring og fagligt event. Sundheds- og seksualundervisning. En grundbog til læreruddannelsen og SSF i grundskolen.
Hyldgaard, K. (Foredragsholder)
15 aug. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Philosophy of education as a lived experience
Hyldgaard, K. (Deltager)
7 jul. 2024Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Deltagelse i eller organisering af konference
-
Den utidige kedsomhed - om kedsomhed og tænkning
Hyldgaard, K. (Foredragsholder)
3 jul. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Myter om lykke
Hyldgaard, K. (Foredragsholder)
25 maj 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag
-
Hvad er kedsomhed? Hvad er det godt for? Hvad åbner det op for?
Hyldgaard, K. (Foredragsholder)
16 mar. 2024Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag og mundtlige bidrag