Billede af Helle Merete Nordentoft
20042024

Publikationer pr. år

Personlig profil

Forskning

I min forskning undersøger jeg, hvordan vejledning kan facilitere udviklingen af et kritisk refleksivt og etisk blik på praksis hos professionelle vejledere med blik for den kompleksitet, praksis rummer. Praksis er præget af reformer og uforudsigelighed, hvilket gør denne bevidsthed afgørende i opbygningen af kvalificerede faglige læringsrum og sociale fællesskaber. Aktuelt er jeg optaget af, hvilken betydning kunstig intelligens (AI) får for vejledning i uddannelses- og læringsrum.

Undervisning

Jeg underviser og vejleder studerende på Masteruddannelsen i Professionel Vejledning https://dpu.au.dk/masteruddannelser/vejledning og på Kandidatuddannelsen i Uddannelsesvidenskab http://kandidat.au.dk/uddannelsesvidenskab/ og er medlem af Forskningsenheden i Vejledning http://edu.au.dk/forskning/forskningsenheder/vejledning/

Emneord

  • Kompetenceudvikling
  • Vejledningsmetoder
  • Sundhedsfremme
  • teori-praksis forhold
  • kollektiv vejledning
  • video og læring
  • skrivning og læring
  • Tværfaglighed
  • kollegial sparring
  • dialog og kommunikation
  • kritisk refleksivitet
  • Kommunikation i organisationer

Fagområder

  • Vejledning
  • Tværprofessionalitet
  • Kollegialt samarbejde og feedback
  • Emotionelt arbejde
  • AI i læreprocesser

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne, hvor Helle Merete Nordentoft er aktive. Disse emneetiketter kommer fra dennes persons arbejder. Sammen danner de et unikt fingerprint.
  • 1 Lignende profiler

Samarbejde og topforskningsområder i de sidste fem år

Seneste eksterne samarbejde på lande-/områdeniveau. Dyk ned i detaljerne ved at klikke på prikkerne eller