DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Henrik Skovlund

  1. 2019
  2. Udgivet

    Attention-deficit hyperactivity disorder and autism spectrum disorder diagnoses as ideal types : A reinterpretation of stigma within the context of mainstream education. / Skovlund, Henrik.

    I: Theory and Research in Education, Bind 17, Nr. 1, 2019, s. 82-99.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Inklusion af børn med ADHD og ASF diagnoser. / Skovlund, Henrik.

    Inklusion og eksklusion: en grundbog. red. / Anne Grete Holtoug. København : Hans Reitzels Forlag, 2019. s. 387-404.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  4. Under udarbejdelse

    Introduction to Alienation Theory and Research in Education and Social Work. / Michel-Schertges, Dirk; Skovlund, Henrik.

    I: Social Work & Society, Bind 17, Nr. 1, 2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  5. 2018
  6. Udgivet

    Behaviorismens status i den inkluderende folkeskole : en genaktualisering af den pædagogiske kontrovers mellem frihed og kontrol. / Skovlund, Henrik.

    I: Specialpaedagogik, Bind 38, Nr. 1, 1, 2018, s. 2-27.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. 2017
  8. Udgivet

    Diagnoser og stigma i den inkluderende folkeskole : en socialfænomenologisk indfaldsvinkel til en uforløst debat. / Skovlund, Henrik.

    I: Specialpaedagogik, Bind 37, Nr. 2, 2017, s. 2-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  9. Udgivet

    Inklusion af børn med psykiatriske diagnoser : hvor skal vi hen? / Skovlund, Henrik.

    I: Specialpaedagogik, Bind 37, Nr. 3/4, 2017, s. 52-64.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  10. 2016
  11. Udgivet

    Kan diagnoser være retningsgivende for pædagogisk psykologisk intervention? et inklusionsperspektiv. / Hedegaard Jacobsen, Bo; Skovlund, Henrik.

    I: Specialpaedagogik, Nr. 2, 2, 2016, s. 17-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. 2015
  13. Udgivet

    Identitetens betydning for tilbagefaldsproblematikker hos udsatte unge. / Skovlund, Henrik.

    Udsatte børn og unge: en grundbog. red. / Torsten Erlandsen; Niels Rosendal Jensen; Søren Langager; Kirsten Elisa Pedersen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 147-157.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  14. 2014
  15. Udgivet

    Fællesskabets betydning for elevers personlige og sociale udvikling. / Skovlund, Henrik.

    Elevers læring og udvikling: også i komplicerede læringssituationer. red. / Ole Løw; Else Skibsted. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2014. s. 19-31.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  16. Udgivet

    Inclusive and exclusive aspects of diagnosed children's self-concepts in special needs institutions. / Skovlund, Henrik.

    I: International Journal of Inclusive Education, Bind 18, Nr. 4, 2014, s. 392-410.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. Udgivet

    Indfaldsvinkler til vellykket inklusion i folkeskolen. / Holmboe, Alexandra ; Skovlund, Henrik.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 51, Nr. 2, 2, 2014, s. 3-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. 2012
  19. Udgivet

    Diagnosticerede børns selvforståelse i et samfundsinkluderende perspektiv. / Skovlund, Henrik.

    I: Tidsskrift for Socialpædagogik, Bind 15, Nr. 1, 2012, s. 30-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  20. Udgivet

    Psykologiske selvteorier i den pædagogiske praksis. / Skovlund, Henrik.

    Psykologi for lærerstuderende og lærere. red. / Ole Løw; Else Skibsted. 1. udg. Akademisk Forlag, 2012. s. 33-46.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  21. Udgivet

    Stemmer fra diagnosticerede børn om relationer i specialpædagogiske fællesskaber. / Skovlund, Henrik.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 49, Nr. 6, 2012, s. 423-437, 456-457 .

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  22. 2011
  23. Udgivet

    Jeg er jo sådan en med ADHD. / Skovlund, Henrik.

    I: Information, Bind 67, 22.09.2011, s. 14-15, 1. sektion.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - KronikFormidling

  24. Udgivet

    Amerikansk funktionalisme. / Skovlund, Henrik.

    Klassisk og moderne psykologisk teori. red. / Benny Karpatschof; Boje Katzenelson. 2. udg. Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 39-60.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  25. Udgivet

    Diagnoser som aspekt af børns selvforståelse i specialpædagogiske forløb. / Skovlund, Henrik.

    Diagnoser i specialpædagogik og socialpædagogik . red. / Inge Bryderup. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2011. s. 154-179.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. Udgivet

    Overcoming problems of relativism in postmodern psychotherapy. / Skovlund, Henrik.

    I: Journal of Contemporary Psychotherapy, Bind 41, Nr. 3, 2011, s. 187-198.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  27. Udgivet

    The self-concepts of diagnosed children within special needs educational programs. / Skovlund, Henrik.

    2011. Abstract fra NNDR - 11th Research conference, Reykjavik, Island.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  28. 2007
  29. Udgivet

    Interaktionisme. / Skovlund, Henrik.

    Klassisk og moderne psykologisk teori. København : Hans Reitzels Forlag, 2007. s. 185-213.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  30. Udgivet

    Teoretiske opgaver i Pædagogisk Psykologi. / Skovlund, Henrik.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2007. 9 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notesUndervisning

  31. Udgivet

    Teorivalg i Pædagogisk psykologiske opgaver. / Skovlund, Henrik.

    København : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2007. 7 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportKompendium/lecture notesUndervisning

  32. 2005
  33. Udgivet

    Selvets problem i psykologien-en socialfænomenologisk fortolkning. / Skovlund, Henrik.

    I: Nordiske Udkast, Bind 33, Nr. 1, 2005, s. 14-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  34. Udgivet

    Selvets problem i psykologiens historie : En socialfænomenologisk fortolkning som alternativ til socialkonstruktionisme. / Skovlund, Henrik.

    Museum Tusculanum, 2005.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  35. 2002
  36. Udgivet

    Hvor blev subjektet af i (social)psykologien? / Skovlund, Henrik.

    I: Psyke og Logos, Nr. 1, 2002, s. 14-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  37. 2001
  38. Udgivet

    The problem of the self between philosophy and psychology. / Skovlund, Henrik.

    2001. Abstract fra   Consciousness and its place in Nature: Toward a Science of Consciousness, Tucson, 2001., University of Skövde, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  39. 1999
  40. Udgivet

    Bevidsthed som psykologiens genstand :  En reformulering af psykologiens identitetskrise. / Skovlund, Henrik.

    1999. Paper præsenteret ved 10ende Kongres i Virksomhedsteori, Middelfart, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning