DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Helle Plauborg

  1. 2020
  2. Afsendt

    Dialogues on Agential Realism – Engaging in Worldings Through Research Practice. / Juelskjær, Malou; Plauborg, Helle; Adrian, Stine Willum.

    Routledge, 2020. 166 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  3. Udgivet

    Klasseledelse. / Plauborg, Helle.

    Didaktisk opslagsbog. red. / Peter Brodersen. København : Hans Reitzels Forlag, 2020. s. 149-154.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  4. 2019
  5. Udgivet

    Re-thinking the Literature Review with New Materialism With Particular Focus on the Work of Isabelle Stengers and Agential Realism. / Plauborg, Helle.

    2019. Paper præsenteret ved 10th New Materialisms Conference, Capetown, Sydafrika.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  6. Udgivet

    Klasseledelse gentænkt med undervisningsforstyrrende uro som eksempel. / Plauborg, Helle.

    4 s. Undervisningsministeriet. 2019.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

  7. Udgivet

    Undervisningsforstyrrende uro i skolen. / Plauborg, Helle.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 32 s. (Pædagogisk Indblik; Nr. 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  8. 2018
  9. Udgivet

    Towards an agential realist concept of learning. / Plauborg, Helle.

    I: Subjectivity: international journal of critical psychology, Bind 11, Nr. 4, 2018, s. 322-338.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. 2017
  11. Under udarbejdelse

    Disruptive Levels of Noise in Schools: Paradigms and Interventions. / Plauborg, Helle.

    I: Review of Educational Research, 22.12.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Caring about worldings : towards a posthuman concept of 'bildung'. / Plauborg, Helle; Juelskjær, Malou.

    2017. Paper præsenteret ved European New Materialisms conference , Paris, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  13. Udgivet

    Professionelle læringsfællesskaber med fokus på klasseledelse : analyser fra et praksisudviklende forskningsprojekt i Greve Kommune. / Plauborg, Helle; Juelskjær, Malou.

    Emdrup : Aarhus Universitet, 2017. 78 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  14. Udgivet

    Hvordan leder man en klasse? / Plauborg, Helle.

    Didaktikhåndbogen: teorier og temaer. red. / Per Fibæk Laursen; Hans Jørgen Kristensen. København : Hans Reitzels Forlag, 2017.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. Udgivet

    Klasseledelse som indgang til at modvirke mobning. / Plauborg, Helle.

    Mobning: viden og værktøjer for fagfolk. red. / Vibeke Nørgaard. København : Akademisk Forlag, 2017. s. 147-174.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  16. 2016
  17. Udgivet

    Klasseledelse gentænkt. / Plauborg, Helle.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2016. 327 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  18. 2015
  19. Udgivet

    Intra-aktivitet af didaktik, faglighed og socialitet og udvikling af en tænkning om læring og didaktik : analyser af tre eksperimentelle casestudier. / Plauborg, Helle.

    København : DPU, Aarhus Universitet, 2015. 285 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

  20. Udgivet

    Klasseledelse og målstyret undervisning : til forsvar for et perspektiv på klasseledelse, der sammentænker det didaktiske, det faglige og det sociale. / Plauborg, Helle.

    Folkeskolen - efter reformen. red. / Jens Rasmussen; Claus Holm; Andreas Rasch-Christensen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2015. s. 81-95.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  21. 2014
  22. Udgivet

    Ansatser til en agential realistisk tænkning om læring. / Plauborg, Helle.

    I: Nordiske Udkast, Bind 42, Nr. 1, 2014, s. 36-49.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  23. Udgivet

    Klasseledelse. / Plauborg, Helle; Søndergaard, Dorte Marie.

    Elevens læring og udvikling : at skabe fællesskaber og lede læreprocesser. red. / Hanne Schneider; Sanne Lillemor Hansen. 1. udg. København : Gyldendal, 2014. s. 67-86 (Gyldendals lærerbibliotek).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  24. Udgivet

    Klasseledelse via intra-aktivitet af didaktik, faglighed og socialitet : eksempler fra et casestudie. / Plauborg, Helle.

    Klasseledelsens dilemmaer: Fortsatte magtkampe i praksis, pædagogik og politik. red. / John Krejsler; Leif Moos. 1. udg. Frederikshavn : Dafolo, 2014. s. 129-150 (Undervisning og læring; Nr. 2014-8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  25. Udgivet

    Ro og klasseledelse i folkeskolen : rapport fra ekspertgruppen om ro og klasseledelse . / Søndergaard, Dorte Marie; Plauborg, Helle; Szulevicz, Thomas; Fisker, Tine Basse; Mørup, Torben ; Tetzlaff-Petersen, Lene; Hagensen, Mette With; Hansen, Agnete V.; Gitte, Øgendal; Pedersen, Helle Saabye; Werborg, Pia.

    København : Undervisningsministeriet, 2014. 86 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivning

  26. 2013
  27. Udgivet

    Læring og didaktik udsat for poststrukturalistisk tænkning. / Juelskjær, Malou; Plauborg, Helle.

    Læringsteori og didaktik. red. / Ane Qvortrup; Merete Wiberg. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2013. s. 257-290.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  28. 2011
  29. Udgivet

    Klasseledelse og fællesskabende didaktikker : om meningsfulde læringsmuligheder og værdig deltagelse i undervisningen . / Plauborg, Helle.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Bind 31, Nr. 90, 2011, s. 67-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  30. 2010
  31. Udgivet

    Læreren som leder : klasseledelse i folkeskole og gymnasium. / Plauborg, Helle; Vinther Andersen, Jytte; Ingerslev, Gitte Holten; Laursen, Per Fibæk.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2010. 213 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  32. 2009
  33. Udgivet

    Action learning. / Plauborg, Helle; Vinther Andersen, Jytte ; Bayer, Martin; Rolls, Simon (Oversætter).

    Forlaget UCC, 2009. 130 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  34. Udgivet

    Opportunities and limitations for learning within teachers’ collaboration in teams : perspectives from action learning. / Plauborg, Helle.

    I: Action Learning: research and practice, Bind 6, Nr. 1, 2009, s. 25-35.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Teachers' career trajectories and work lives. / Bayer, Martin (Redaktør); Rolls, Simon (Redaktør); Plauborg, Helle (Redaktør); Brinkkjær, Ulf (Redaktør).

    London : Springer Science+Business Media, 2009. 256 s. (Professional Learning and Development in Schools and Higher Education 3).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  36. Udgivet

    Teachers’ Career Trajectories: An Examination of Research. / Rolls, Simon; Plauborg, Helle.

    Teachers' Career Trajectories and Work Lives. Springer Publishing Company, 2009. s. 9-28 (Professional development in schools and higher education).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  37. 2007
  38. Udgivet

    Aktionslæring : Læring i og af praksis. / Plauborg, Helle; Vinther Andersen, Jytte ; Bayer, Martin.

    København : København: Hans Reitzels Forlag, 2007. 170 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  39. 2006
  40. Udgivet

    Aktionslæring : Evaluering i øjenhøjde. / Plauborg, Helle.

    Evalueringsfaglighed i skolen. red. / Claus Madsen. Forlaget Unge Pædagoger, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  41. Udgivet

    Billeder på normativ autoritet : en undersøgelse af prestigeuniversiteters indflydelse. / Plauborg, Helle; Rasmussen, Lise Aagaard; Rolls, Simon.

    Forlaget CVU København og Nordsjælland, 2006. 176 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  42. Udgivet

    Læreres praksislæring. / Laursen, Per Fibæk; Plauborg, Helle.

    Almen didaktik – i læreruddannelse og lærerarbejde. red. / Jens Lund; Torben Rasmussen. Kvan, 2006.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  43. 2004
  44. Udgivet

    Læreres læring – aktionsforskning i folkeskolen. / Bayer, Martin; Buchardt, Mette; Bøndergaard, Jette; Laursen, Per Fibæk; Nielsen, Lise Tingleff; Plauborg, Helle.

    2004. 130 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling