DPU

Aarhus Universitets segl

Helle Pia Laursen

  1. 2023
  2. Udgivet

    Skriften på væggen. Når børn skaber literacy i daginstitutionen. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.

    I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 23, Nr. 1, 2023, s. 1-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. E-pub ahead of print

    Such tiny signs on a piece of paper. Engagement with language and literacy in a multilingual preschool class. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller.

    I: Journal of Early Childhood Literacy, 2023, s. 1-24.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. 2022
  5. Udgivet

    En lang pind op i næsen : Om latter, læring og literacy-som-begivenhed. / Laursen, Helle Pia.

    I: Acta Didactica Norden, Bind 16, Nr. 3, 12.2022, s. 1-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Små tegn – stort engagement. Metasprogning i det flersprogede klasserum i de første år i skolen. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller.

    2022. Abstract fra Nordand 15: Den femtende konference om Nordens sprog som andetsprog, Reykjavik.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  7. Udgivet

    Metalanguaging Matters : Multilingual Children Engaging with “The Meta”. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller; Ladegaard, Uffe et al.

    Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education. Hershey : IGI global, 2022. s. 97-114.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  8. 2021
  9. Udgivet

    Travelling ways of knowing language. Map-along as biographical method. / Laursen, Helle Pia; Mogensen, Naja Dahlstrup.

    2021. Abstract fra World Congress of Applied Linguistics, Groningen, Holland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  10. Udgivet

    Med flere sprog i klassen. / Daugaard, Line Møller; Laursen, Helle Pia.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2021. 72 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  11. Udgivet

    Sprog i bevægelse. / Laursen, Helle Pia.

    I: Dansk Noter, Bind 2021, Nr. 3, 2021, s. 15-17.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. 2020
  13. Udgivet

    Bubbles of becomings: From located investment to placemaking practices of engagement in the language classroom. / Laursen, Helle Pia; Baun, Lise; Østergaard, Winnie.

    I: Language and Education, Bind 34, Nr. 6, 12.2020, s. 566-582.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  14. Udgivet

    Kunsten at gænge grænser : om forhandlinger af forestillede literacyverdner i og uden for skolen under interviews. / Laursen, Helle Pia.

    Grænsegængere og grænsedragninger i nordiske modersmålsfag. red. / Nikolaj Elf; Tina Høegh; Kristine Kabel; Ellen Krogh; Anke Piekut; Helle Rørbech. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2020. s. 101-124 (Konferenceserien for Nordisk Netværk for Modersmålsdidaktisk Forskning, Bind 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  15. 2019
  16. Udgivet

    Når sproglige ressourcer og literacypraksisser bevæger sig. / Laursen, Helle Pia.

    2019. Abstract fra Nordand 14, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  17. Udgivet

    Preface. / Bagga-Gupta, Sangeeta; Golden, Anne; Holm, Lars et al.

    Preface. Bind 39 2019. s. v-vi (Educational Linguistics).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  18. Udgivet

    Bridging language, literacy and learning. / Bagga-Gupta, Sangeeta; Laursen, Helle Pia; Golden, Anne.

    Reconceptualizing connections between language, learning and literacy. red. / Sangeeta Bagga-Gupta; Anne Golden; Lars Holm; Helle Pia Laursen; Anne Pitkänen-Huhta. Cham : Springer, 2019. s. 15-32 (Educational Linguistics, Bind 39).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  19. Udgivet

    Introduktion. / Laursen, Helle Pia.

    Tegn på sprog: set udefra : fire perspektiver. red. / Mette Burchardt; Lise I. Kulbrandstad; Anne Pitkänen-Huhta; Lars Holm. Aalborg : Forlaget UCC, 2019. s. 4-5.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  20. Udgivet

    Likes and loathing in the Middle Time : How Adolescents Time-space their Figured Literacy Worlds . / Laursen, Helle Pia.

    I: Cambridge Journal of Education, Bind 49, Nr. 4, 2019, s. 457-476.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Udgivet

    Literacy og sproglig diversitet i skolen – et videnskabeligt krydsfelt. / Laursen, Helle Pia.

    3 s. 2019, Forskerklumme.

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationForskning

  22. Udgivet

    Reconceptualizing Connections between Language, Literacy and Learning. / Laursen, Helle Pia (Redaktør); Pitkänen-Huhta, Anne (Redaktør); Holm, Lars (Redaktør) et al.

    Springer, 2019. (Educational Linguistics, Bind 39).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  23. Udgivet

    Tegn på sprog : Literacy i sprogligt mangfoldige klasser. / Laursen, Helle Pia.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 336 s. (Asterisk, Bind 19).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  24. Udgivet

    Tegn på sprog - set indefra : en forskningsmæssig opsamling. / Laursen, Helle Pia.

    København : Forlaget UCC, 2019. 242 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  25. Udgivet

    Treading semiotic paths in multilingual literacy learning. Challenging ideological conceptualizations of language and literacy in education. / Laursen, Helle Pia.

    Reconceptualizing Connections between Language, Learning and Literacy. red. / Helle Pia Laursen; Sangeeta Bagga-Gupta; Anne Pitkänen-Huhta; Lars Holm; Anne Golden. Springer, 2019. s. 145-163 (Educational Linguistics, Bind 39).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  26. 2018
  27. Udgivet

    "Jeg sidder inde i den tekst" : om skriveridentitet, sprogindlæreridentitet og sprogstræk. / Laursen, Helle Pia.

    Litterasitet og flerspråklighet: muligheter og utfordringer for barnehage, skole og lærerutdanning. red. / Anne Marit Vesteraas Danbolt; Gunhild Tomter Alstad; Gunhild Tveit Randen. Bergen : Fagbokforlaget, 2018. s. 41-56.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  28. Udgivet

    Clarifications and carnival : children’s embodied investments in a literacy conversation. / Laursen, Helle Pia; Kolstrup, Kirsten Lundgaard.

    I: Classroom Discourse, Bind 9, Nr. 2, 2018, s. 112-131.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Flerspråklige elever møter skolens tekstunivers : å utvikle litterasitet på andrespråket. / Laursen, Helle Pia; Kulbrandstad, Lise Iversen.

    Norsk som andrespråk: perspektiver på læring og utvikling. red. / Ann-Kristin Helland Gujord; Gunhild Tveit Randen . Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2018. s. 289-310.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Literacy og andetsprog i udskolingen : ni forløb fra Tegn på sprog. / Østergaard, Winnie; Ladegaard, Uffe; Wulff, Lone et al.

    København : Københavns Professionshøjskole, 2018. 152 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  31. Udgivet

    Metalanguaging matters : multilingual children engaging with ”The Meta”. / Laursen, Helle Pia; Møller Daugaard, Line; Ladegaard, Uffe et al.

    I: International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education (IJBIDE) , Bind 3 , Nr. 1, 2018, s. 22-39.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    Multilingual children between real and imaginary worlds : language play as resignifying practice. / Laursen, Helle Pia; Kolstrup, Kirsten Lundgaard.

    I: Applied Linguistics, Bind 39, Nr. 6, 2018, s. 799-822.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive: Statusrapport 11. / Laursen, Helle Pia.

    www.ucc.dk, 2018. 55 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  34. 2017
  35. Udgivet

    Lyst og ulyst i mellemtiden : et investeringsperspektiv på literacy i og uden for skolen. / Laursen, Helle Pia.

    2017. Paper præsenteret ved NNMF.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  36. Udgivet

    Learnerpositioner, andetsprogsbrug og deltagelsesforhandlinger. / Laursen, Helle Pia.

    2017. Paper præsenteret ved Nordand 13, Vasa, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  37. Udgivet

    Lyst og ulyst i mellemtiden : literacy i et investeringsperspektiv. / Laursen, Helle Pia.

    Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 10. red. / Helle Pia Laursen. Professionshøjskolen UCC, 2017. s. 17-37.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  38. Udgivet

    Semiotiske samtidigheder : læsning i et andetsprogsperspektiv. / Laursen, Helle Pia.

    Tegn på sprog: tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 10. red. / Helle Pia Laursen. Professionshøjskolen UCC, 2017. s. 6-16.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  39. Udgivet

    Sprog : i etnografisk praksis. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.

    Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber. red. / Eva Gulløv; Gritt B. Nielsen; Ida Wentzel Winther. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 157-167 (Pædagogik og Samfund; Nr. 1).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  40. Udgivet

    Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 10. / Laursen, Helle Pia.

    www.ucc.dk, 2017. 111 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  41. 2016
  42. Udgivet

    'Modersmålsfaget' : sproglig diversitet og læsetilegnelse. / Laursen, Helle Pia.

    Svenska - ett inkluderande ämne. red. / Ewa Bergh Nestlog; Nils Larsson. Stockholm : Svensklärarföreningen, 2016. s. 90-106 (Svensklärarserien; Nr. 238). (Svensklararforeningens Arsskrift; Nr. 2015).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  43. Udgivet

    Language competence in movement : a child’s perspective. / Laursen, Helle Pia; Mogensen, Naja Dahlstrup.

    I: International Journal of Multilingualism, Bind 13, Nr. 1, 2016, s. 74-91.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Udgivet

    Mange dansksprogetheder : andre andetsprogsheder? / Laursen, Helle Pia.

    I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning , Bind 11, Nr. 1, 2016, s. 9-37.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Udgivet

    Moving conceptualizations of language and literacy in SLA. / Laursen, Helle Pia.

    2016. Paper præsenteret ved EuroSLA 26, Jyväskylä, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  46. Udgivet

    Multilingual school starters : social semiotic perspectives on second language and literacy learning in education. / Laursen, Helle Pia.

    2016. Paper præsenteret ved EuroSLA 26, Jyväskylä, Finland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  47. Udgivet

    Sproglig mangfoldighed og deltagelse. / Laursen, Helle Pia.

    Tegn på sprog: tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 9. Professionshøjskolen UCC, 2016. s. 6-34.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til rapportForskning

  48. Udgivet

    Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 9. / Laursen, Helle Pia (Redaktør).

    Professionshøjskolen UCC, 2016. 91 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  49. Udgivet

    Timespacing competence : multilingual children’s linguistic worlds. / Laursen, Helle Pia; Mogensen, Naja Dahlstrup.

    I: Social Semiotics, Bind 26, Nr. 5, 2016, s. 563-581.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  50. 2015
  51. Udgivet

    Bagom kan-kan ikke : et socialsemiotisk perspektiv på flersprogede børns skriftsprogstilegnelse. / Laursen, Helle Pia.

    2015. Abstract fra 12. nordiske forskningskonferansen om nordiske språk som andre- og fremmedspråk, Oslo, Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  52. Udgivet

    At læse er at samle. / Laursen, Helle Pia.

    Tegn på sprog. Tosprogede børn lærer at læse og skrive. Ottende statusrapport . Professionshøjskolen UCC, 2015. s. 6-31.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  53. Udgivet

    Bilitteracitet och skriftspråkstillägnande. / Laursen, Helle Pia.

    Litteracitet och språklig mångfold. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. Lund : Studentlitteratur, 2015. s. 13-62.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  54. Udgivet

    Hvem er du fan af? om skriveridentitet, sprogindlæreridentitet og sprogstræk. / Laursen, Helle Pia.

    I: Viden om Laesning, Nr. 18, 2015, s. 86-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Litteracitet och språklig mångfold. / Laursen, Helle Pia (Redaktør).

    1. udg. Lund : Studentlitteratur, 2015. 342 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  56. Udgivet

    Multilingual and social semiotic perspectives on literacy learning and teaching. / Laursen, Helle Pia.

    2015. Paper præsenteret ved Georgetown University Round Table on Languages and Lingistics, Washington, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  57. Udgivet

    Researching literacies in transition from multilingual children's perspective through interviews. / Laursen, Helle Pia.

    2015. Paper præsenteret ved Georgetown University Round Table on Languages and Lingistics, Washington, USA.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  58. Udgivet

    Sproglige erfaringer på tværs. / Laursen, Helle Pia.

    I: Sproglaereren, Bind 2015, Nr. 1, 2015, s. 29-31.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  59. Udgivet

    Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive : Statusrapport 8. / Laursen, Helle Pia (Redaktør).

    København : Professionshøjskolen UCC, 2015. 84 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  60. 2014
  61. Udgivet

    Figured worlds as a lens to explore literacies in transition. / Laursen, Helle Pia.

    2014. Abstract fra AILA World Congress 2014, Brisbane, Australien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  62. Udgivet

    Constructing literacy identity through social interaction. / Laursen, Helle Pia.

    2014.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  63. Udgivet

    Klassen som sprogligt mødested. / Laursen, Helle Pia.

    Tegn på sprog: Tosprogede børn lærer at læse og skrive: Syvende statusrapport . Professionshøjskolen UCC, 2014. s. 7-26.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  64. Udgivet

    Literacyundervisning i flersprogede klasserum. / Østergaard, Winnie ; Wulff, Lone; Orluf, Birgit et al.

    I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Nr. 99, 2014, s. 59-72.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  65. Udgivet

    Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive : Statusrapport 7. / Laursen, Helle Pia.

    København : Professionshøjskolen UCC, 2014. 86 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  66. 2013
  67. Udgivet

    Flersprogede børns investering i sprog og literacy. / Laursen, Helle Pia.

    2013. Abstract fra Nordand 11, Stockholm, Sverige.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  68. Udgivet

    'Et skridt ind i en ny verden' : en kritisk læsning af Cooperative Learning. / Laursen, Helle Pia; Buchardt, Mette.

    I: Unge Pædagoger, Bind 74, Nr. 1, 2013, s. 44-52.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  69. Udgivet

    Biliteracy og skriftsprogstilegnelse : Literacypraksisser i de første skoleår. / Laursen, Helle Pia.

    Literacy og sproglig diversitet. red. / Helle Pia Laursen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2013. s. 11-48 (Asterisk, Bind 8).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  70. Udgivet

    Children investing in literacy. / Laursen, Helle Pia; Fabrin, Liv.

    I: Linguistics and Education, Bind 24, Nr. 4, 2013, s. 441-453.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    Den uforudsigelige sprogbruger i det literacypædagogiske landskab. / Laursen, Helle Pia.

    Tegn på sprog. Tosprogede børn lærer at læse og skrive. Sjette statusrapport . red. / Helle P. Laursen. Professionshøjskolen UCC, 2013. s. 6-17.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  72. Udgivet

    Literacy og sproglig diversitet. / Laursen, Helle Pia (Redaktør).

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2013. 276 s. (Asterisk, Bind 8).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  73. Udgivet

    Signs of language : an introduction. / Laursen, Helle Pia.

    København : Professionshøjskolen UCC, 2013.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  74. Udgivet

    Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive : Statusrapport 6. / Laursen, Helle Pia.

    København : Professionshøjskolen UCC, 2013. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  75. Udgivet

    Umbrellas and angels standing straight : a social semiotic perspective on multilingual children's literacy. / Laursen, Helle Pia.

    I: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Bind 16, Nr. 6, 2013, s. 690-706.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  76. 2012
  77. Udgivet

    Tegn på sprog : Tosprogede børn lærer at læse og skrive: Statusrapport 5. / Laursen, Helle Pia.

    København : Professionshøjskolen UCC, 2012. 101 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  78. Udgivet

    Researching biliteracy in urban schools. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.

    2012. Abstract fra Sociolinguistics Symposium, Berlin, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  79. Udgivet

    Studying bilingual students’ literacy : a social semiotic perspective. / Laursen, Helle Pia.

    2012.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  80. Udgivet

    Et socialsemiotisk blik på literacy og sproglig diversitet. / Laursen, Helle Pia.

    I: Viden om Laesning, Nr. 12, 2012, s. 16-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  81. Udgivet

    Multilingual classrooms as sites of negotiations of language and literacy. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller.

    Literacy practies in transition: perspectives from the Nordic countries. red. / Anne Pietkänen-Huhta; Lars Holm. 1. udg. Bristol : Multilingual Matters, 2012. s. 103-118.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  82. 2011
  83. Udgivet

    Lukket inde i et alt for lille alfabet. / Laursen, Helle Pia.

    I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning , Bind 6, Nr. 2, 15.12.2011, s. 35-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  84. Udgivet

    Literacy and linguistic diversity in the multilingual classroom. / Laursen, Helle Pia.

    2011. Abstract fra AILA 2011 The 16th World Congress of Applied Linguistics, Beijing, Kina.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  85. Udgivet

    Det flersprogede klasserum som arena for investering i sprog og literacy. / Laursen, Helle Pia.

    2011.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  86. Udgivet

    Linguistic diversity and literacy practices in multilingual classrooms. / Laursen, Helle Pia.

    2011. Abstract fra Mobility language literacy conference.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  87. Udgivet

    Migrants and literacy crises. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.

    I: A P P L E S, Bind 5, Nr. 2, 2011, s. 3-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  88. Udgivet

    Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive : Statusrapport 4. / Laursen, Helle Pia.

    København : Professionshøjskolen UCC, 2011. 101 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  89. 2010
  90. Udgivet

    "Et dari-agtigt A" : skriftsprogstilegnelse og biliteracy. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller.

    I: Viden om Laesning, Nr. 8, 2010, s. 16-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  91. Udgivet

    "Et dari-agtigt A" - skriftsprogstilegnelse og biliteracy. / Daugaard, Line Møller; Laursen, Helle Pia.

    I: Viden om Laesning, 2010, s. 16-20.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  92. Udgivet

    At indføre børn i skrift som et særligt semiotisk system. / Laursen, Helle Pia; Lundqvist, Ulla.

    Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 65-73.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  93. Udgivet

    Brugen af børns samlede sproglige repertoire i skriftsprogstilegnelsen. / Laursen, Helle Pia; Østergaard, Winnie.

    Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 99-105.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  94. Udgivet

    Dansk som andetsprog : Pædagogiske og didaktiske persepktiver. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.

    Frederiksberg : Dansklærerforeningen, 2010. 206 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  95. Udgivet

    Dansk som andetsprog eller literacy for migranter? / Laursen, Helle Pia.

    I: Sprog & integration, Nr. 1, 2010, s. 7-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  96. Udgivet

    Dealing with multiliteracies in literacy pedagogy I : Focus on multilingualism. / Laursen, Helle; Daugaard, Line Møller; Østergaard, Winnie.

    Active citizenship: NERA's 38th Congress. Abstracts. red. / Nanny Hartsmar. NFPF: Nordiske uddannelsesforskningsforening, 2010. s. 193-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  97. Udgivet

    Dealing with multiliteracies in literacy pegagogy II : Focus on multimodality. / Laursen, Helle; Lundqvist, ulla; Orluf, Birgit et al.

    Active citizenship: NERA's 38th Congress. Abstracts. red. / Nanny Hartsmar. NFPF: Nordiske uddannelsesforskningsforening, 2010. s. 194-194.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  98. Udgivet

    Inledning. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.

    Språklig praxis i förskolan. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 7-15.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. Udgivet

    Möten med skriftspråk : ett socialsemiotisk perspektiv på tidigt skriftspråkstillågnande. / Laursen, Helle Pia.

    Språklig praxis i förskolan. red. / Lars Holm; Helle Pia Laursen. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 57-70.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  100. Udgivet

    Pindens træ : om at tage højde for, at ikke alle børn møder i skolen med modersmålsfærdigheder i dansk. / Laursen, Helle Pia; Ladegaard, Uffe.

    Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 91-98.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  101. Udgivet

    Skrift på mange sprog. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller; Orluf, Birgit.

    Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 74-82.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  102. Udgivet

    Språklig praxis i förskolan. / Holm, Lars (Redaktør); Laursen, Helle Pia (Redaktør).

    Lund : Studentlitteratur, 2010. 128 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  103. Udgivet

    Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 3. / Laursen, Helle Pia.

    1 udg. København : Professionshøjskolen UCC, 2010. 73 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  104. Udgivet

    Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. / Laursen, Helle Pia.

    Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 8-23.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  105. 2009
  106. Udgivet

    (Bi)literacy i det flersprogede klasserum : Tegn på sprog 2. / Laursen, Helle; Lundqvist, Ulla; Orluf, Birgit.

    2009. Abstract fra Den 9. konference om Nordens sprog som andetsprog, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  107. Udgivet

    Børns konstruktion af (bi)literacy : Tegn på sprog 1. / Laursen, Helle; Daugaard, Line Møller; Østergaard, Winnie et al.

    2009. Abstract fra Den 9. konference om Nordens sprog som andetsprog, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskning

  108. Udgivet

    En bog om sprog i daginstitutioner : analyser af sproglig praksis. / Holm, Lars (Redaktør); Laursen, Helle (Redaktør).

    1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. 176 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  109. Udgivet

    Indledning. / Holm, Lars; Laursen, Helle.

    En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis. red. / Lars Holm; Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 7-18.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingForord/efterskriftForskning

  110. Udgivet

    Møder med skriftsprog : et socialsemiotisk perspektiv på tidlig skriftsprogstilegnelse. / Laursen, Helle.

    En bog om sprog i dagintitutioner: analyser af sproglig praksis. red. / Helle Pia Laursen; Lars Holm. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 77-100.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  111. Udgivet

    Sprog som social praksis. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 48, 2009, s. 37-41.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  112. Udgivet

    Tegn på sprog : Tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 2. / Laursen, Helle.

    København : Professionshøjskolen UCC Titangade 11, 2200 Kbh N, 2009. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling