Skriften på væggen. Når børn skaber literacy i daginstitutionen. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars; Ahrenkiel, Annegrethe.
I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Bind 23, Nr. 1, 2023, s. 1-13.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Such tiny signs on a piece of paper. Engagement with language and literacy in a multilingual preschool class. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller.
I: Journal of Early Childhood Literacy, 2023, s. 1-24.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
En lang pind op i næsen : Om latter, læring og literacy-som-begivenhed. / Laursen, Helle Pia.
I: Acta Didactica Norden, Bind 16, Nr. 3, 12.2022, s. 1-20.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Små tegn – stort engagement. Metasprogning i det flersprogede klasserum i de første år i skolen. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller.
2022. Abstract fra Nordand 15: Den femtende konference om Nordens sprog som andetsprog, Reykjavik.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Metalanguaging Matters : Multilingual Children Engaging with “The Meta”. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller; Ladegaard, Uffe et al.
Research Anthology on Bilingual and Multilingual Education. Hershey : IGI global, 2022. s. 97-114.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Travelling ways of knowing language. Map-along as biographical method. / Laursen, Helle Pia; Mogensen, Naja Dahlstrup.
2021. Abstract fra World Congress of Applied Linguistics, Groningen, Holland.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Med flere sprog i klassen. / Daugaard, Line Møller; Laursen, Helle Pia.
Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2021. 72 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Sprog i bevægelse. / Laursen, Helle Pia.
I: Dansk Noter, Bind 2021, Nr. 3, 2021, s. 15-17.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Bubbles of becomings: From located investment to placemaking practices of engagement in the language classroom. / Laursen, Helle Pia; Baun, Lise; Østergaard, Winnie.
I: Language and Education, Bind 34, Nr. 6, 12.2020, s. 566-582.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Kunsten at gænge grænser : om forhandlinger af forestillede literacyverdner i og uden for skolen under interviews. / Laursen, Helle Pia.
Grænsegængere og grænsedragninger i nordiske modersmålsfag. red. / Nikolaj Elf; Tina Høegh; Kristine Kabel; Ellen Krogh; Anke Piekut; Helle Rørbech. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2020. s. 101-124 (Konferenceserien for Nordisk Netværk for Modersmålsdidaktisk Forskning, Bind 1).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Når sproglige ressourcer og literacypraksisser bevæger sig. / Laursen, Helle Pia.
2019. Abstract fra Nordand 14, København, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Preface. / Bagga-Gupta, Sangeeta; Golden, Anne; Holm, Lars et al.
Preface. Bind 39 2019. s. v-vi (Educational Linguistics).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Bridging language, literacy and learning. / Bagga-Gupta, Sangeeta; Laursen, Helle Pia; Golden, Anne.
Reconceptualizing connections between language, learning and literacy. red. / Sangeeta Bagga-Gupta; Anne Golden; Lars Holm; Helle Pia Laursen; Anne Pitkänen-Huhta. Cham : Springer, 2019. s. 15-32 (Educational Linguistics, Bind 39).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Introduktion. / Laursen, Helle Pia.
Tegn på sprog: set udefra : fire perspektiver. red. / Mette Burchardt; Lise I. Kulbrandstad; Anne Pitkänen-Huhta; Lars Holm. Aalborg : Forlaget UCC, 2019. s. 4-5.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
Likes and loathing in the Middle Time : How Adolescents Time-space their Figured Literacy Worlds . / Laursen, Helle Pia.
I: Cambridge Journal of Education, Bind 49, Nr. 4, 2019, s. 457-476.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Literacy og sproglig diversitet i skolen – et videnskabeligt krydsfelt. / Laursen, Helle Pia.
3 s. 2019, Forskerklumme.Publikation: Andet › Udgivelser på nettet - Net-publikation › Forskning
Reconceptualizing Connections between Language, Literacy and Learning. / Laursen, Helle Pia (Redaktør); Pitkänen-Huhta, Anne (Redaktør); Holm, Lars (Redaktør) et al.
Springer, 2019. (Educational Linguistics, Bind 39).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Tegn på sprog : Literacy i sprogligt mangfoldige klasser. / Laursen, Helle Pia.
Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2019. 336 s. (Asterisk, Bind 19).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Tegn på sprog - set indefra : en forskningsmæssig opsamling. / Laursen, Helle Pia.
København : Forlaget UCC, 2019. 242 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Treading semiotic paths in multilingual literacy learning. Challenging ideological conceptualizations of language and literacy in education. / Laursen, Helle Pia.
Reconceptualizing Connections between Language, Learning and Literacy. red. / Helle Pia Laursen; Sangeeta Bagga-Gupta; Anne Pitkänen-Huhta; Lars Holm; Anne Golden. Springer, 2019. s. 145-163 (Educational Linguistics, Bind 39).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
"Jeg sidder inde i den tekst" : om skriveridentitet, sprogindlæreridentitet og sprogstræk. / Laursen, Helle Pia.
Litterasitet og flerspråklighet: muligheter og utfordringer for barnehage, skole og lærerutdanning. red. / Anne Marit Vesteraas Danbolt; Gunhild Tomter Alstad; Gunhild Tveit Randen. Bergen : Fagbokforlaget, 2018. s. 41-56.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Clarifications and carnival : children’s embodied investments in a literacy conversation. / Laursen, Helle Pia; Kolstrup, Kirsten Lundgaard.
I: Classroom Discourse, Bind 9, Nr. 2, 2018, s. 112-131.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Flerspråklige elever møter skolens tekstunivers : å utvikle litterasitet på andrespråket. / Laursen, Helle Pia; Kulbrandstad, Lise Iversen.
Norsk som andrespråk: perspektiver på læring og utvikling. red. / Ann-Kristin Helland Gujord; Gunhild Tveit Randen . Oslo : Cappelen Damm Akademisk, 2018. s. 289-310.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Literacy og andetsprog i udskolingen : ni forløb fra Tegn på sprog. / Østergaard, Winnie; Ladegaard, Uffe; Wulff, Lone et al.
København : Københavns Professionshøjskole, 2018. 152 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Metalanguaging matters : multilingual children engaging with ”The Meta”. / Laursen, Helle Pia; Møller Daugaard, Line; Ladegaard, Uffe et al.
I: International Journal of Bias, Identity and Diversities in Education (IJBIDE) , Bind 3 , Nr. 1, 2018, s. 22-39.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Multilingual children between real and imaginary worlds : language play as resignifying practice. / Laursen, Helle Pia; Kolstrup, Kirsten Lundgaard.
I: Applied Linguistics, Bind 39, Nr. 6, 2018, s. 799-822.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive: Statusrapport 11. / Laursen, Helle Pia.
www.ucc.dk, 2018. 55 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Lyst og ulyst i mellemtiden : et investeringsperspektiv på literacy i og uden for skolen. / Laursen, Helle Pia.
2017. Paper præsenteret ved NNMF.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Learnerpositioner, andetsprogsbrug og deltagelsesforhandlinger. / Laursen, Helle Pia.
2017. Paper præsenteret ved Nordand 13, Vasa, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Lyst og ulyst i mellemtiden : literacy i et investeringsperspektiv. / Laursen, Helle Pia.
Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 10. red. / Helle Pia Laursen. Professionshøjskolen UCC, 2017. s. 17-37.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
Semiotiske samtidigheder : læsning i et andetsprogsperspektiv. / Laursen, Helle Pia.
Tegn på sprog: tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 10. red. / Helle Pia Laursen. Professionshøjskolen UCC, 2017. s. 6-16.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
Sprog : i etnografisk praksis. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.
Pædagogisk antropologi: tilgange og begreber. red. / Eva Gulløv; Gritt B. Nielsen; Ida Wentzel Winther. København : Hans Reitzels Forlag, 2017. s. 157-167 (Pædagogik og Samfund; Nr. 1).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 10. / Laursen, Helle Pia.
www.ucc.dk, 2017. 111 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
'Modersmålsfaget' : sproglig diversitet og læsetilegnelse. / Laursen, Helle Pia.
Svenska - ett inkluderande ämne. red. / Ewa Bergh Nestlog; Nils Larsson. Stockholm : Svensklärarföreningen, 2016. s. 90-106 (Svensklärarserien; Nr. 238). (Svensklararforeningens Arsskrift; Nr. 2015).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Language competence in movement : a child’s perspective. / Laursen, Helle Pia; Mogensen, Naja Dahlstrup.
I: International Journal of Multilingualism, Bind 13, Nr. 1, 2016, s. 74-91.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Mange dansksprogetheder : andre andetsprogsheder? / Laursen, Helle Pia.
I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning , Bind 11, Nr. 1, 2016, s. 9-37.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Moving conceptualizations of language and literacy in SLA. / Laursen, Helle Pia.
2016. Paper præsenteret ved EuroSLA 26, Jyväskylä, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Multilingual school starters : social semiotic perspectives on second language and literacy learning in education. / Laursen, Helle Pia.
2016. Paper præsenteret ved EuroSLA 26, Jyväskylä, Finland.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Sproglig mangfoldighed og deltagelse. / Laursen, Helle Pia.
Tegn på sprog: tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 9. Professionshøjskolen UCC, 2016. s. 6-34.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 9. / Laursen, Helle Pia (Redaktør).
Professionshøjskolen UCC, 2016. 91 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning › peer review
Timespacing competence : multilingual children’s linguistic worlds. / Laursen, Helle Pia; Mogensen, Naja Dahlstrup.
I: Social Semiotics, Bind 26, Nr. 5, 2016, s. 563-581.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Bagom kan-kan ikke : et socialsemiotisk perspektiv på flersprogede børns skriftsprogstilegnelse. / Laursen, Helle Pia.
2015. Abstract fra 12. nordiske forskningskonferansen om nordiske språk som andre- og fremmedspråk, Oslo, Norge.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
At læse er at samle. / Laursen, Helle Pia.
Tegn på sprog. Tosprogede børn lærer at læse og skrive. Ottende statusrapport . Professionshøjskolen UCC, 2015. s. 6-31.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Bilitteracitet och skriftspråkstillägnande. / Laursen, Helle Pia.
Litteracitet och språklig mångfold. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. Lund : Studentlitteratur, 2015. s. 13-62.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Hvem er du fan af? om skriveridentitet, sprogindlæreridentitet og sprogstræk. / Laursen, Helle Pia.
I: Viden om Laesning, Nr. 18, 2015, s. 86-95.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Litteracitet och språklig mångfold. / Laursen, Helle Pia (Redaktør).
1. udg. Lund : Studentlitteratur, 2015. 342 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Multilingual and social semiotic perspectives on literacy learning and teaching. / Laursen, Helle Pia.
2015. Paper præsenteret ved Georgetown University Round Table on Languages and Lingistics, Washington, USA.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Researching literacies in transition from multilingual children's perspective through interviews. / Laursen, Helle Pia.
2015. Paper præsenteret ved Georgetown University Round Table on Languages and Lingistics, Washington, USA.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Sproglige erfaringer på tværs. / Laursen, Helle Pia.
I: Sproglaereren, Bind 2015, Nr. 1, 2015, s. 29-31.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive : Statusrapport 8. / Laursen, Helle Pia (Redaktør).
København : Professionshøjskolen UCC, 2015. 84 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Figured worlds as a lens to explore literacies in transition. / Laursen, Helle Pia.
2014. Abstract fra AILA World Congress 2014, Brisbane, Australien.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Constructing literacy identity through social interaction. / Laursen, Helle Pia.
2014.Publikation: Konferencebidrag › Paper › Forskning › peer review
Klassen som sprogligt mødested. / Laursen, Helle Pia.
Tegn på sprog: Tosprogede børn lærer at læse og skrive: Syvende statusrapport . Professionshøjskolen UCC, 2014. s. 7-26.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Literacyundervisning i flersprogede klasserum. / Østergaard, Winnie ; Wulff, Lone; Orluf, Birgit et al.
I: Kvan - et tidsskrift for læreruddannelsen og folkeskolen, Nr. 99, 2014, s. 59-72.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive : Statusrapport 7. / Laursen, Helle Pia.
København : Professionshøjskolen UCC, 2014. 86 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Flersprogede børns investering i sprog og literacy. / Laursen, Helle Pia.
2013. Abstract fra Nordand 11, Stockholm, Sverige.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
'Et skridt ind i en ny verden' : en kritisk læsning af Cooperative Learning. / Laursen, Helle Pia; Buchardt, Mette.
I: Unge Pædagoger, Bind 74, Nr. 1, 2013, s. 44-52.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Biliteracy og skriftsprogstilegnelse : Literacypraksisser i de første skoleår. / Laursen, Helle Pia.
Literacy og sproglig diversitet. red. / Helle Pia Laursen. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2013. s. 11-48 (Asterisk, Bind 8).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Children investing in literacy. / Laursen, Helle Pia; Fabrin, Liv.
I: Linguistics and Education, Bind 24, Nr. 4, 2013, s. 441-453.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Den uforudsigelige sprogbruger i det literacypædagogiske landskab. / Laursen, Helle Pia.
Tegn på sprog. Tosprogede børn lærer at læse og skrive. Sjette statusrapport . red. / Helle P. Laursen. Professionshøjskolen UCC, 2013. s. 6-17.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Literacy og sproglig diversitet. / Laursen, Helle Pia (Redaktør).
Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2013. 276 s. (Asterisk, Bind 8).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Signs of language : an introduction. / Laursen, Helle Pia.
København : Professionshøjskolen UCC, 2013.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive : Statusrapport 6. / Laursen, Helle Pia.
København : Professionshøjskolen UCC, 2013. 64 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Umbrellas and angels standing straight : a social semiotic perspective on multilingual children's literacy. / Laursen, Helle Pia.
I: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Bind 16, Nr. 6, 2013, s. 690-706.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tegn på sprog : Tosprogede børn lærer at læse og skrive: Statusrapport 5. / Laursen, Helle Pia.
København : Professionshøjskolen UCC, 2012. 101 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Researching biliteracy in urban schools. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.
2012. Abstract fra Sociolinguistics Symposium, Berlin, Tyskland.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Studying bilingual students’ literacy : a social semiotic perspective. / Laursen, Helle Pia.
2012.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Et socialsemiotisk blik på literacy og sproglig diversitet. / Laursen, Helle Pia.
I: Viden om Laesning, Nr. 12, 2012, s. 16-21.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Multilingual classrooms as sites of negotiations of language and literacy. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller.
Literacy practies in transition: perspectives from the Nordic countries. red. / Anne Pietkänen-Huhta; Lars Holm. 1. udg. Bristol : Multilingual Matters, 2012. s. 103-118.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Lukket inde i et alt for lille alfabet. / Laursen, Helle Pia.
I: Nordand – Nordisk tidsskrift for andrespråksforskning , Bind 6, Nr. 2, 15.12.2011, s. 35-58.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Literacy and linguistic diversity in the multilingual classroom. / Laursen, Helle Pia.
2011. Abstract fra AILA 2011 The 16th World Congress of Applied Linguistics, Beijing, Kina.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Det flersprogede klasserum som arena for investering i sprog og literacy. / Laursen, Helle Pia.
2011.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Linguistic diversity and literacy practices in multilingual classrooms. / Laursen, Helle Pia.
2011. Abstract fra Mobility language literacy conference.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review
Migrants and literacy crises. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.
I: A P P L E S, Bind 5, Nr. 2, 2011, s. 3-16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tegn på sprog - tosprogede børn lærer at læse og skrive : Statusrapport 4. / Laursen, Helle Pia.
København : Professionshøjskolen UCC, 2011. 101 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
"Et dari-agtigt A" : skriftsprogstilegnelse og biliteracy. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller.
I: Viden om Laesning, Nr. 8, 2010, s. 16-20.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
"Et dari-agtigt A" - skriftsprogstilegnelse og biliteracy. / Daugaard, Line Møller; Laursen, Helle Pia.
I: Viden om Laesning, 2010, s. 16-20.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
At indføre børn i skrift som et særligt semiotisk system. / Laursen, Helle Pia; Lundqvist, Ulla.
Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 65-73.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Brugen af børns samlede sproglige repertoire i skriftsprogstilegnelsen. / Laursen, Helle Pia; Østergaard, Winnie.
Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 99-105.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Dansk som andetsprog : Pædagogiske og didaktiske persepktiver. / Laursen, Helle Pia; Holm, Lars.
Frederiksberg : Dansklærerforeningen, 2010. 206 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Dansk som andetsprog eller literacy for migranter? / Laursen, Helle Pia.
I: Sprog & integration, Nr. 1, 2010, s. 7-9.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Dealing with multiliteracies in literacy pedagogy I : Focus on multilingualism. / Laursen, Helle; Daugaard, Line Møller; Østergaard, Winnie.
Active citizenship: NERA's 38th Congress. Abstracts. red. / Nanny Hartsmar. NFPF: Nordiske uddannelsesforskningsforening, 2010. s. 193-194.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferenceabstrakt i proceedings › Forskning › peer review
Dealing with multiliteracies in literacy pegagogy II : Focus on multimodality. / Laursen, Helle; Lundqvist, ulla; Orluf, Birgit et al.
Active citizenship: NERA's 38th Congress. Abstracts. red. / Nanny Hartsmar. NFPF: Nordiske uddannelsesforskningsforening, 2010. s. 194-194.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Konferenceabstrakt i proceedings › Forskning › peer review
Inledning. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.
Språklig praxis i förskolan. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 7-15.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Möten med skriftspråk : ett socialsemiotisk perspektiv på tidigt skriftspråkstillågnande. / Laursen, Helle Pia.
Språklig praxis i förskolan. red. / Lars Holm; Helle Pia Laursen. Lund : Studentlitteratur, 2010. s. 57-70.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Pindens træ : om at tage højde for, at ikke alle børn møder i skolen med modersmålsfærdigheder i dansk. / Laursen, Helle Pia; Ladegaard, Uffe.
Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 91-98.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Skrift på mange sprog. / Laursen, Helle Pia; Daugaard, Line Møller; Orluf, Birgit.
Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 74-82.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
Språklig praxis i förskolan. / Holm, Lars (Redaktør); Laursen, Helle Pia (Redaktør).
Lund : Studentlitteratur, 2010. 128 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning › peer review
Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 3. / Laursen, Helle Pia.
1 udg. København : Professionshøjskolen UCC, 2010. 73 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling
Tegn på sprog : tosprogede børn lærer at læse og skrive. / Laursen, Helle Pia.
Tegn på sprog: skrift og betydning i flersprogede klasserum. red. / Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Forlaget UCC, 2010. s. 8-23.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Formidling
(Bi)literacy i det flersprogede klasserum : Tegn på sprog 2. / Laursen, Helle; Lundqvist, Ulla; Orluf, Birgit.
2009. Abstract fra Den 9. konference om Nordens sprog som andetsprog, København, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
Børns konstruktion af (bi)literacy : Tegn på sprog 1. / Laursen, Helle; Daugaard, Line Møller; Østergaard, Winnie et al.
2009. Abstract fra Den 9. konference om Nordens sprog som andetsprog, København, Danmark.Publikation: Konferencebidrag › Konferenceabstrakt til konference › Forskning
En bog om sprog i daginstitutioner : analyser af sproglig praksis. / Holm, Lars (Redaktør); Laursen, Helle (Redaktør).
1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. 176 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Indledning. / Holm, Lars; Laursen, Helle.
En bog om sprog i daginstitutioner: analyser af sproglig praksis. red. / Lars Holm; Helle Pia Laursen. 1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 7-18.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Forord/efterskrift › Forskning
Møder med skriftsprog : et socialsemiotisk perspektiv på tidlig skriftsprogstilegnelse. / Laursen, Helle.
En bog om sprog i dagintitutioner: analyser af sproglig praksis. red. / Helle Pia Laursen; Lars Holm. København : Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag, 2009. s. 77-100.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Sprog som social praksis. / Holm, Lars; Laursen, Helle Pia.
I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Nr. 48, 2009, s. 37-41.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Tegn på sprog : Tosprogede børn lærer at læse og skrive. Statusrapport 2. / Laursen, Helle.
København : Professionshøjskolen UCC Titangade 11, 2200 Kbh N, 2009. 64 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Formidling