DPU

Aarhus Universitets segl

Helle Merete Nordentoft

  1. 2023
  2. Accepteret/In press

    Mellem støttehjul og selvstændighed : Førsteårsstuderendes ikke-deltagelse i peerfeedback. / Jensen, Anna Skov; Bach, Katrine Mygind; Nordentoft, Helle Merete et al.

    2023. Abstract fra DUN konference 2023, Kolding, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  3. Accepteret/In press

    ”Alene” og/eller ”ensom”: Diskursive konstruktioner af ensomhed i specialeprocessen. / Nordentoft, Helle Merete; Jensen, Tine Wirenfeldt.

    2023. Abstract fra DUN konference 2023, Kolding, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  4. 2022
  5. Udgivet

    Academic writing development of master's thesis pair writers : Negotiating writing identities and strategies. / Jensen, Tine Wirenfeldt; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Journal of Academic Writing, Bind 12, Nr. 1, 12.2022, s. 50-67.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  6. Udgivet

    Emotionelt arbejde og læring i asynkron peer feedback. / Nordentoft, Helle Merete; Møller, Karen Louise.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 17, Nr. 33, 10.2022, s. 97-115.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  7. Ikke-udgivet

    Caught between Study and Family: Mature Female Students’ Thesis Writing during Covid. / Larson, Anne; Cort, Pia Seidler; Nordentoft, Helle Merete.

    2022. Paper præsenteret ved 9th Nordic Conference on Adult Education and Learning, Tønsberg, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskning

  8. 2021
  9. Afsendt

    ”Tango med usynlig partner” : Emotionelt arbejde i peer-feedback via Screencast. / Nordentoft, Helle Merete; Møller, Karen Louise.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, 26.11.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Når specialet flytter hjem : Specialeskrivning i en coronatid . / Nordentoft, Helle Merete; Cort, Pia Seidler; Larson, Anne.

    2021. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks konference, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  11. Udgivet

    Den kliniske vejleder som facilitator : Nye tendenser i den kliniske vejledning. / Nordentoft, Helle Merete; Rasmussen, Ina Mie; Jensen, Carina.

    I: Fag og Forskning, Nr. 3, 09.2021, s. 70-74.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  12. Udgivet

    Academic writing development of master’s thesis pair writers : The impact of negotiating and assigning writerly identities . / Jensen, Tine Wirenfeldt; Nordentoft, Helle Merete; Smedegaard Ernst Bengtsen, Søren.

    2021. Abstract fra EATAW 2021 11th Conference of the European Association for the Teaching of Academic Writing, Ostrava, Tjekkiet.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  13. Accepteret/In press

    “Et nummer i systemet” : Et emotionssociologisk perspektiv på mistrivsel og frafald blandt universitetsstuderende . / Riiber, Rebecca ; Nordentoft, Helle Merete.

    2021. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks konference, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  14. Udgivet

    ”Tango med usynlig partner” : Facework i peer-feedback via Screencast. / Nordentoft, Helle Merete; Møller, Karen Louise.

    2021. Abstract fra Dansk Universitetspædagogisk Netværks Konference, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  15. Udgivet

    Should I intervene or not? Reflexive learning in Forum Theatre: A peer dialogue on a facilitator’s dilemma. / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Birgitte Ravn.

    I: Teaching in Higher Education, 17.03.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Under udarbejdelse

    "Et nummer i systemet" : Et emotionssociologisk perspektiv på mistrivsel og frafald blandt universitetsstudernede. / Riiber, Rebecca ; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Tidsskrift for Uddannelsesvidenskab, 2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  17. 2020
  18. Udgivet

    ”Vi ved godt, at det bare er på ’note-plan´” : Studerendes digitale læringsstrategier i peer feedback via Screencast. / Nordentoft, Helle Merete; Møller, Karen Louise.

    I: Læring og Medier, Bind 13, Nr. 23, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  19. Udgivet

    Specialevejledning på videregående uddannelser. / Nordentoft, Helle Merete; Cort, Pia.

    Emdrup : Aarhus Universitet, 2020. 41 s. (Pædagogisk Indblik; Nr. 7).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  20. Udgivet

    ”Vi er rigtig meget ens” : Peer-dynamik i samarbejdet mellem specialeskrivende par. / Nordentoft, Helle Merete; Jensen, Tine Wirenfeldt; Smedegaard Ernst Bengtsen, Søren.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 16, Nr. 28, 01.04.2020, s. 107-123.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  21. Under udarbejdelse

    Forbudte følelser i facilitering. / Olesen, Birgitte Ravn; Nordentoft, Helle Merete.

    Akademisk Forlag, 2020.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  22. Udgivet

    Specialevejledning: Et universitetspædagogisk minefelt. / Nordentoft, Helle Merete; Cort, Pia Seidler.

    2020. Abstract fra Underviseren i centrum, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  23. Udgivet

    ”Det opleves mere personligt” : Screencast i peerfeedback. / Nordentoft, Helle Merete; Møller, Karen Louise.

    2020. Abstract fra Underviseren i centrum, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  24. 2019
  25. Udgivet

    Faglig vejledning under forandring: Tendenser i institutionel og vejledningsdidaktisk praksis. / Bengtsen, Søren Smedegaard; Nordentoft, Helle Merete; Jensen, Tine Wirenfeldt et al.

    2019. Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  26. Udgivet

    ”Vi er rigtigt meget ens” : Peer-dynamik i samarbejdet mellem specialeskrivende par. / Nordentoft, Helle Merete; Jensen, Tine Wirenfeldt; Bengtsen, Søren Smedegaard.

    2019. Abstract fra DUN Konferencen 2019, Odense, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  27. Udgivet

    Reflexivity and social justice : Career guidance and counselling in a Serbian context. / Maksimovic, Tijana; Nordentoft, Helle Merete.

    Career Guidance for Emancipation: Reclaiming Justice for the Multitude. red. / Tristram Hooley; Ronald Sultana; Rie Thomsen. Routledge, 2019. (Routledge Studies in Education, Neoliberalism, and Marxism).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  28. 2018
  29. Udgivet

    Forumspil som metode til samskabelse i et undervisningsforløb. / Olesen, Birgitte Ravn; Nordentoft, Helle Merete.

    Dialog og samskabelse: metoder til en refleksiv praksis. red. / Birgitte Ravn Olesen; Louise Phillips; Tine Rosenthal Johansen. København : Akademisk Forlag, 2018. s. 43-68.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  30. Udgivet

    Tværprofessionelt samarbejde og læring. / Nordentoft, Helle Merete; Just, Eva .

    Sundhedsvæsenet under forandring. red. / Steen Hundborg . København : Munksgaard , 2018.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  31. Udgivet

    On slippery ground : beyond the innocence of collaborative knowledge production. / Olesen, Birgitte Ravn; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Qualitative Research in Organizations and Management, Bind 13, Nr. 4, 23.07.2018, s. 356-367.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  32. Udgivet

    De-romanticising dialogue in collaborative health care research : a critical, reflexive approach to tensions in an action research project’s initial phase. / Phillips, Professor MSO Louise; Olesen, Birgitte Ravn; Scheffmann-Petersen, Michael et al.

    I: Qualitative Research in Medicine and Health Care, Bind 2, Nr. 1, 30.05.2018, s. 1-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Faglig feedback og kontinuitet i Kollektiv Akademisk Vejledning. / Nordentoft, Helle Merete; Mariager-Anderson, Kristina.

    2018. Paper præsenteret ved Konference: Dansk Universitetspædagogisk netværk, Vejle, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  34. Udgivet

    A critical reflexive Perspective on othering in collaborative knowledge production. / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Birgitte Ravn .

    I: Qualitative Research Journal, Bind 18, Nr. 1, 11.01.2018, s. 55-66.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Med værdier som kompas. / Torp, Simone; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Vejlederen, Nr. 6, 2018, s. 24-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  36. 2017
  37. Udgivet

    En usleben diamant : video i udviklingen af masterstuderendes kritiske refleksion. / Nordentoft, Helle Merete; Guldmann Jensen, Mads Emil.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 12, Nr. 23, 15.10.2017, s. 71-86.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Kort om Kollektiv Akademisk Vejledning : hvad, hvorfor og hvordan. / Nordentoft, Helle Merete.

    8 s. København : Aarhus Universitet, DPU. 2017, Folder om Kollektiv Akademisk Vejledning.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  39. Udgivet

    On slippery ground : beyond the innocense of collaborative knowledge production processes. / Nordentoft, Helle Merete; Ravn Olesen, Birgitte.

    2017. Paper præsenteret ved Critical Management Studies, Liverpool, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  40. Udgivet

    Samarbejde på tværs af fagkulturer kan styrke vejlederes faglighed. / Skotte, Mai-Lis ; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Vejlederen, Nr. 1, 01.01.2017, s. 12-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  41. 2016
  42. Udgivet

    Kollektiv akademisk vejledning : en introduktion. / Nordentoft, Helle Merete; Mariager-Anderson, Kristina; Smedegaard, Anne.

    Aarhus : DPU, Aarhus Universitet, 2016. 82 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  43. Udgivet

    Anmeldelse af Opgave- og skrivevejledning i klynger. / Nordentoft, Helle Merete.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 11, Nr. 20, 01.04.2016, s. 144-145.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisAnmeldelseFormidling

  44. Udgivet

    How is knowledge co-produced in dialogue through the harnessing of “difference”? investigating dynamics of inclusion and exclusion in the “co” of co-production . / Phillips, Professor MSO Louise; Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Lektor Birgitte Ravn et al.

    2016. Abstract fra International Communication Association Annual Conference, Fukuoka, Japan.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  45. Udgivet

    Reflexivity in Narratives on Practice. / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Lektor Birgitte Ravn.

    2016. Abstract fra International Communication Association Annual Conference, Fukuoka, Japan.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  46. Udgivet

    Reflexivity and vulnerability in collaborative knowledge production. / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Birgitte Ravn.

    2016. Abstract fra Qualitative Research in Management and Organization Conference , Albuquerque, USA.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  47. 2015
  48. Udgivet

    Ethnographic video narratives inviting various personal and professional interpretations in the area of care for older people. / Nørtoft, Kamilla Pernille Johansen; Nordentoft, Helle Merete.

    2015. Abstract fra MEGA Seminar, Sandbjerg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  49. Udgivet

    Exposing diversity : a methodological approach to the use of video in interdisciplinary practices. / Nordentoft, Helle Merete; Nørtoft, Kamilla Pernille Johansen.

    2015. Paper præsenteret ved Conference on Learning, Oslo, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  50. Udgivet

    Linedans på video. / Nordentoft, Helle Merete.

    I: VejlederForum Magasinet, Bind Sommer 2015, 17.03.2015, s. 57-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  51. Udgivet

    Challenges in Collective Academic Supervision: supervisors' experiences from a Master Programme in Guidance and Counselling. / Wichmann-Hansen, Gitte; Thomsen, Rie; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Higher Education, Bind 70, Nr. 1, 2015, s. 19-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  52. 2014
  53. Udgivet

    Sammen kan vi mere : tværfagligt samarbejde I UU Vestsjælland. / Thomsen, Rie; Nordentoft, Helle Merete.

    1. udg. København : Forskningsprogrammet i Livslang Læring, Institut for Uddannelse og Pædagogik, Aarhus Universitet, 2014. 26 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  54. Udgivet

    Uddannelsesparate unge kan også være usikre… : ny vejledningsmetode: ”Guidet Egen-Beslutning” styrker unge i deres valg af uddannelse. / Nordentoft, Helle Merete; Ottesen, Irene.

    I: Vejlederen, Nr. 4, 09.2014, s. 23-25.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  55. Udgivet

    Exposing diversity : ethnographic video narratives and collaborative learning in interdisciplinary practices. / Nørtoft, Kamilla; Nordentoft, Helle Merete.

    2014. Paper præsenteret ved Ethnography and Education Conference, Oxford, Storbritannien.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  56. Udgivet

    Fra blæksprutte til tværfaglig katalysator. / Nordentoft, Helle Merete.

    I: VejlderForum, Nr. 3, 08.2014.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  57. Udgivet

    Productive or re-productive learning? The art of facilitating interdisciplinary role play and reflections on empathy . / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Birgitte Ravn.

    2014. Abstract fra NERA, Lillehammer 2014 , Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  58. Udgivet

    Forskningscirkler : en introduktion til metoden og gode råd. / Hecksher, Kristine; Thomsen, Rie; Nordentoft, Helle Merete.

    København : Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, 2014. 12 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

  59. Udgivet

    Fra hurtige vurderinger til grundige analyser : kvalificering af professional dialog med patienten. / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Birgitte Ravn.

    I: Sygeplejersken, Bind 114, Nr. 12, 2014, s. 84-88.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  60. Udgivet

    Kommunikation i kontekst. / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Birgitte Ravn.

    1. udg. København : Munksgaard , 2014. 181 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisningpeer review

  61. 2013
  62. Udgivet

    Social architects in social systems? The future role of guidance practitioners in preventing drop out . / Thomsen, Rie; Nordentoft, Helle Merete; Sommerlund, Charlotte .

    2013. Paper præsenteret ved IAEVG, Montpellier, Frankrig.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  63. Udgivet

    Working with simulated forms of interaction in health care education : a creative approach to facilitate embodied and situated communication skills . / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Lektor Birgitte Ravn.

    2013. Abstract fra International Human Science Research Conference, Aalborg, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  64. Udgivet

    Det gælder trods alt vores fremtid : unges perspektiv på vejledning. / Nordentoft, Helle Merete; Hensel, Mette; Stouenborg, Marie-Louise.

    I: Vejlederforum, Bind 2013, Nr. 1, 01.06.2013, s. 23-26.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  65. Udgivet

    Social architects : The future role of guidance practitioners in educational systems. / Nordentoft, Helle Merete; Thomsen, Rie; Hecksher, Kristine.

    2013. Abstract fra NERA, Lillehammer 2014 , Norge.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  66. Udgivet

    Collective academic supervision : a model for participation and learning in higher education. / Nordentoft, Helle Merete; Thomsen, Rie; Wichmann-Hansen, Gitte.

    I: Higher Education: Handbook of Theory and Research, Bind 65, Nr. 5, 2013, s. 581-593.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  67. Udgivet

    Tending the tensions in co-creation : a critical, reflexive approach to co-creative methods . / Phillips, Louise Jane; Nordentoft, Helle Merete; Pedersen, Christina Hee et al.

    2013.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  68. Udgivet

    Walking the talk? a micro-sociological approach to the co-production of knowledge and power in action research. / Olesen, Lektor Birgitte Ravn; Nordentoft, Helle Merete.

    I: International Journal of Action Research, Bind 9, Nr. 1, 2013, s. 67-95.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKonferenceartikelForskningpeer review

  69. 2012
  70. Udgivet

    Collaborative learning and competence development in school health nursing. / Nordentoft, Helle Merete; Wistoft, Karen.

    I: Health Education Journal, Bind 112, Nr. 5, 22.08.2012, s. 448 - 464.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  71. Udgivet

    Too much coffee : dialogic knowledge production in practice. / Nordentoft, Helle Merete; Olesen, Birgitte Ravn.

    2012. Paper præsenteret ved COMMUNICATION, MEDICINE & ETHICS, Trondheim, Norge.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  72. Udgivet

    Multimodality and video observation in “Collective Academic Supervision” in the Master Program in Guidance, Aarhus University, Denmark. / Nordentoft, Helle Merete; Buhl, Mie.

    2012. Paper præsenteret ved Designs for learning, København, Danmark.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  73. Udgivet

    Kollegiale vejledningsformer og læring i sundhedsarbejdet. / Nordentoft, Helle Merete.

    Sundhedspædagogik i sundhedsfremme. red. / Venka Simovska; Jeanette Magne Jensen. 1. udg. København : Gad, 2012. s. 213-229.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  74. Udgivet

    Kollektiv akademisk vejledning : et bud på en ændret organisering af vejledningen på universitetet. / Thomsen, Rie; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift, Bind 7, Nr. 12, 2012, s. 106-116.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  75. Udgivet

    Reflexively exploring knowledge and power in collaborative research. / Nordentoft, Helle Merete; Phillips, Louise Jane; Pedersen, Christina Hee et al.

    2012. Paper præsenteret ved Enriching Collaborative Practices Across Cultural Borders, Merida, Mexico.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  76. Udgivet

    Research circles : a method for developing guidance practices. / Nordentoft, Helle Merete; Thomsen, Rie; Möller, Jonas et al.

    2012. Paper præsenteret ved Career Guidance for Social Justice, Prosperity and Sustainable Employment -, Mannheim, Tyskland.

    Publikation: KonferencebidragPaperForskningpeer review

  77. Udgivet

    Tværfaglig praksis. / Nordentoft, Helle Merete; Just, Eva.

    København : Hans Reitzels Forlag, 2012. 240 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  78. 2011
  79. Udgivet

    Sundhedsfaglig supervision som klinisk metode. / Nordentoft, Helle Merete.

    Kliniske metoder i professionspraksis: lærebog i sygepleje. red. / Mari Holen; Jane Rohde Voigt; Lene Sørensen. København : Munksgaard , 2011. s. 171-187.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

  80. Udgivet

    Value reflected health education : competence development among school health nurses. / Wistoft, Karen; Nordentoft, Helle Merete.

    I: Nordic Studies in Education, Bind 2011, Nr. 1, 2011, s. 1-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  81. Udgivet

    Vulnerable participants in health research : methodological and ethical challenges. / Nordentoft, Helle Merete; Nanna, Kappel.

    I: Journal of Social Work Practice, Bind 25, Nr. 3, 2011, s. 365-376.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  82. 2010
  83. Udgivet

    Context in place : On the importance of illuminating 'place' in the context of guidance practices. / Nordentoft, Helle Merete; Thomsen, Rie.

    2010. Abstract fra The IAEVG - Jiva International Careers Conference 2010, Bangalore, Indien.

    Publikation: KonferencebidragKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

  84. Udgivet

    Ethical challenges in researching vulnerable populations. / Nordentoft, Helle Merete; Kappel, Nanna.

    2010. Poster session præsenteret ved The 20th IUHPE World Conferences on Health Promotion, Geneve, Schweiz.

    Publikation: KonferencebidragPosterForskningpeer review

  85. Udgivet

    I hjertet af skolesundhedsplejen : et sundhedspædagogisk udviklingsprojekt i Randers Kommune. / Nordentoft, Helle Merete (Redaktør); Wistoft, Karen (Redaktør).

    Århus : Aarhus Universitetsforlag, 2010. 191 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  86. Udgivet

    Reflective methods in health education : workshop on developing health professionals' reflective competences. / Wistoft, Karen; Nordentoft, Helle Merete.

    Conference programme. The International Union for Health Promotion and Education (IUHPE), 2010. s. 51.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  87. Udgivet

    Reflective pedagogical competences in health education. / Wistoft, Karen; Nordentoft, Helle Merete.

    IUHPE 2010. IUHPE, 2010.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskningpeer review

  88. 2009
  89. Udgivet

    Emotion work in clinical supervision. / Nordentoft, Helle Merete.

    Leading change: building healthier nations. Bind CD-rom International Council of Nurses, 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  90. Udgivet

    Et spadestik dybere : Om kollegial sparring og kompetenceudvikling i skolesundhedsplejen. / Nordentoft, Helle Merete.

    I hjertet af skolesundhedsplejen: et sundhedspædagogisk udviklingsprojekt i Randers kommune. red. / Helle Merete Nordentoft; Karen Wistoft. Århus : Aarhus Universitetsforlag, 2009. s. 169-192.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  91. Udgivet

    The Impact of Clinical Supervision on Emotion Work in Palliative Care. / Nordentoft, Helle Merete.

    Leading Change: building Healthier Nations. Bind cd-rom International Council of Nurses, 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingKonferenceabstrakt i proceedingsForskning

  92. 2008
  93. Udgivet

    Reflection on Emotions in Clinical Supervision. / Nordentoft, Helle Merete.

    2008.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  94. Udgivet

    Changes in Emotion Work at Interdisciplinary Conferences Following Clinical Supervision in a Palliative Outpatient Ward. / Nordentoft, Helle Merete.

    I: Qualitative Health Research, Nr. 18, 2008, s. 913-927.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  95. Udgivet

    Sprogspil om følelser i supervision. / Nordentoft, Helle Merete.

    Supervision i sundhedsprofessioner: Perspektiver og  metoder. red. / Anne Juutilainen. 1. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2008. s. 174-203.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  96. 2006
  97. Udgivet

    An Insider in Qualitative research. / Nordentoft, Helle Merete.

    COMET, the 5th interdisciplinary conference on Communication, Medicine and Ethics, Cardiff, Wales 28-30/6, 2006. s. 1.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  98. 2005
  99. Udgivet

    Dialogic Meetings. / Nordentoft, Helle Merete.

    Ph.d.-kursus: Kvalitative metoder i forskning i læring og uddannelse, ved Institut for Læring på Aalborg Universitetscenter 23-25/3, 2005. s. 1.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  100. Udgivet

    Fra luftakrobatik til øvelser på gulv! Om udfordrende perspektiver for vejlederne i Helle Nordentofts Ph.d.-projekt om faglig vejledning. / Nordentoft, Helle Merete.

    I: Forskellen, 2005, s. 1-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  101. Udgivet

    Frame Attunement in Clinical Group Supervision. / Nordentoft, Helle Merete.

    Summerschool, Roskilde Universitetscenter, 2005. s. 1.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  102. Udgivet

    It will tear your heart apart : Emotion Work and Storytelling at a Multidisciplinary Conference in a Palliative Outpatient Ward. / Nordentoft, Helle Merete.

    Training the Health Professions, Applying Interaction Research in Health Educational Settings, Syddansk Universitet 20-22/10, 2005.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  103. Udgivet

    Out of Control : Emotion Work in Action Research. / Nordentoft, Helle Merete.

    3die Nationale aktionsforskningskonference, Roskilde Universitetscenter, 10-12/11, 2005. s. 1.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning

  104. 2004
  105. Udgivet

    Dialogisk Forskningsmetodik. / Nordentoft, Helle Merete.

    2004. s. 1.

    Publikation: Working paper/Preprint Working paperForskning