DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hans Henrik Knoop

  1. Tidsskriftartikel › Forskning › Ikke peer reviewed
  2. Udgivet

    Andrew Cohen om forholdet mellem evolution og spiritualitet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  3. Afsendt

    Aspects of Optimal Learning Environments : a General Approach to Human Being and Becoming. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Play & Creativity, Hong Kong, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  4. Udgivet

    Aspekter af kreative læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: KVAN, Bind 26, Nr. 76, 2006, s. 107-120.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  5. Udgivet

    Computerspil : Til- eller frakoblet? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 54, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  6. Udgivet

    Computerspil : et stærkt pædagogisk potentiale med alvorlige risici. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 13, Nr. 47, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  7. Udgivet

    Det næste læringsår10 : går det for hurtigt? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 2-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  8. Udgivet

    Efterskrift om intuitiv dualisme og religiøse hjerner. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  9. Udgivet

    En fremtid mellem kontrol og udforudsigelighed. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 66-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  10. Udgivet

    En fremtid mellem kontrol og uforudsigelighed. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 66-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  11. Udgivet

    Evolution, mening og moral. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14., Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  12. Udgivet

    Foretagsomhedens psykologi. / Knoop, Hans Henrik; Linstad, Anne Kirketerp.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 83, 01.03.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  13. Udgivet

    God ledelse er en befrielse. / Knoop, Hans Henrik; Hildebrandt, Steen.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 82, 2011, s. 58-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  14. Udgivet

    Good Work in a Complex World. / Knoop, Hans Henrik; Gardner, Howard.

    I: Project Zero Publishing, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  15. Afsendt

    GoodWork Project after 15 years. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Ed. Magazine, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  16. Udgivet

    Hvordan pædagogik kan blive mere interessant. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  17. Udgivet

    Kompleksitet : voksende orden ingen helt forstår. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 15, Nr. 57, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  18. Udgivet

    Kontrol og frihed. / Knoop, Hans Henrik; Christensen, Gerd.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 82, 2011, s. 2-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  19. Udgivet

    Kreativitet i pædagogik og uddannelse. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 58-61.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  20. Udgivet

    Menneskevenlig ledelse - og det andet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 23, Nr. 87, 2013, s. 2-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  21. Udgivet

    Nogle almene principper for gode læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Unge Paedagoger, Bind 2004, Nr. 5, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  22. Udgivet

    Plan B for Talenter. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  23. Udgivet

    Positionering af positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 20, Nr. 75, 2010, s. 66-73.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  24. Udgivet

    Positiv psykologi : om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 16, Nr. 60, 2006, s. 62-79.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  25. Udgivet

    Positiv psykologi i Danmark i 2010 : Om ordentlig uorden. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 20, Nr. 75, 2010, s. 2-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  26. Udgivet

    Tre vedvarende pædagogiske energikilder. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, 15.02.2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  27. Udgivet

    Trivsel, læring og kreativitet via digitale medier. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 24, Nr. 92, 2014, s. 2-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  28. Udgivet

    Tydelige lærere og tydelige elever. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, 26.09.2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  29. Afsendt

    Value Based survey. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Paper, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  30. Udgivet

    Yes, jeg er truet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Bind 127, Nr. 3, 2010, s. 1.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  31. Tidsskriftartikel › Forskning › Peer reviewed
  32. Udgivet

    Co-creation and regional adaptation of a resilience-based universal whole-school program in five European regions. / Morote, Roxanna; Las Hayas, Carlota; Izco-Basurko, Irantzu ; Anyan, Frederik; Donisi, Valeria ; Zwiefka, Antoni ; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Fullaondo, Ane ; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdóttir, Anna Sigríour; Gabrielli, Silvia ; Carbone, Sara ; Mazur, Iwona ; Krolicka-Deregowska, Anna ; Knoop, Hans Henrik; Tange, Nina; Kaldalóns, Ingibjörg V.; Jonsdottir, Bryndis Jona ; González-Pinto, Ana; Hjelmdal, Odin.

    I: European Educational Research Journal, 03.09.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  33. Udgivet

    Det er mere ubehageligt ikke at opleve noget end at opleve noget ubehageligt. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 26, Nr. 101, 06.2016, s. 110-117.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  34. Udgivet

    Development and validation of the theory-driven School Resilience Scale for Adults : Preliminary results. / Morote, Roxanna; Anyan, Frederick; Las Hayas, Carlota; Gabrielli, Silvia; Zwiefka, Antoni; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdottir, Anna S.; Izco-Basurko, Irantzu; Fullaondo, Ane; Mazur, Iwona; Królicka-Deregowska, Anna; Knoop, Hans Henrik; Hjemdal, Odin; The UPRIGHT consortium.

    I: Children and Youth Services Review, Bind 119, 105589, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    Flow i voksenlivet: om engagementets forudsætning, væsen og perspektiv. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Psyke og Logos, Bind 26, Nr. 2, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Udgivet

    Fundamenter og faldgruber i den pædagogiske verden. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Ungdomsforskning, Bind 8, 2009, s. 31-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Kunsten at debattere natur, intelligens og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14. årgang, Nr. Nr. 51, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  38. Udgivet

    Liberalistisk lykkepædagogik og oppustet selvværd : eller mere intelligent pædagogik via brug af ny viden? / Holm, Claus; Knoop, Hans Henrik.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Bind 47, 06.2009, s. 2-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  39. Udgivet

    Om kunsten at finde i flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 52, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Om psykologien i en Ny Nordisk Skole. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  41. Under udarbejdelse

    Positive Psychology in Education: How fairness, well-being and performance are mutually depending aspects of future education. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Educational Psychologist, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  42. Afsendt

    Profiling the Mental Health of European Adolescents: Cross-sectional evaluation. / Las Hayas Rodriguez, Carlota; Knoop, Hans Henrik.

    I: Journal of Youth and Adolescence (JOYO), 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  43. Udgivet

    På tærsklen til det virtuelle liv : psykologiske og pædagogiske aspekter af den digitale teknologi. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 41, Nr. 4, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Under udarbejdelse

    Towards systemic autonomy support in education : In: Positive Organizational Interventions: Contemporary Theories, Approaches and Applications. / Knoop, Hans Henrik; Holstein, Bjørn Evald.

    I: Frontiers in Psychology, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Under udarbejdelse

    Trivselsmåling i skolen. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen.dk, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. Udgivet

    UPRIGHT, a resilience-based intervention to promote mental well-being in schools: study rationale and methodology for a European randomized controlled trial. / Hayas, Carlota Las; Izco-Basurko, Irantzu ; Fullaondo, Ane ; Gabrielli, Silvia ; Zwiefka, Antoni ; Hjemdal, Odin ; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Knoop, Hans Henrik; Olafsdóttir, Anna Sigríour; Donisi, Valeria ; Carbone, Sara ; Rizzi, Silvia; Mazur, Iwona ; Krolicka-Deregowska, Anna ; Morote, Roxanna ; Anyan, Frederick ; Ledertoug, Mette Marie; Tange, Nina; Kaldalons, Ingibjorg ; Jonsdottir, Bryndis Jona ; González-Pinto, Ana; Vergara, Itziar ; González, Nerea ; Medina, Javier Mar ; de Manuel Keenoy, Esteban; The UPRIGHT consortium.

    I: BMC Public Health, Bind 19, 1413, 12.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Tidsskriftartikel › Formidling
  48. Udgivet

    At være tryg, inspireret og udfordret i en usikker verden. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 15, Nr. 57, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  49. Afsendt

    Basic Values Above Politics. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Paper, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  50. Udgivet

    Computerspil - en sag for journalister. / Knoop, Hans Henrik.

    I: eJour, Nr. 22, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  51. Udgivet

    Computerspil - et stærkt pædagogisk potentiale med alvorlige risici. / Knoop, Hans Henrik.

    I: SkoleMagasinet, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  52. Udgivet

    Drengene gider ikke rigtigt mere : Bagsmækken. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Bind 128, Nr. 18, 23.08.2011, s. 42.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  53. Udgivet

    En køn omgang køn. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 64, 2007, s. 2-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  54. Udgivet

    Farlige computerspil? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 13, Nr. 49, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  55. Udgivet

    Flow. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Frie Grundskoler, Nr. 11, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  56. Udgivet

    Flow-begrebet: En præcisering. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Open Source, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  57. Udgivet

    Fælles Mål og Elevernes alsidige personlige udvikling. / Knoop, Hans Henrik.

    I: KVAN, Nr. nr. 72, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  58. Udgivet

    Gode læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Nr. 19, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  59. Udgivet

    Hjernevenlige læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Agora, Bind 2, Nr. 4, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  60. Udgivet

    Hvad er almendannelse? om naturlig kultur og kultiveret natur. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Uddannelse, Bind 36, Nr. 5, 2003, s. 14-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  61. Udgivet

    Hvordan lærer børn ? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Uddannelse, Nr. 2, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  62. Udgivet

    IT i skolen. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Skolebestyrelsen, Bind Maj, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  63. Udgivet

    Kreativitet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 1, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  64. Udgivet

    Ledelse i blinde. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Forum, Nr. Maj, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  65. Udgivet

    Light, Camera, Action! / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 83, 01.03.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  66. Udgivet

    Livslang læring - menneskeret eller politisk krav. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Uddannelse, Bind 2001, Nr. 9, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  67. Udgivet

    Lysten til at lære er lysten til livet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Hellerup Magasin, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  68. Udgivet

    Lær eller dø. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Nr. 5, 06.03.2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  69. Udgivet

    Læs verden og skriv verdens historie. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger, Nr. 5, 2006, s. 16-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  70. Udgivet

    Nyd og snyd i læreruddannelsen. / Knoop, Hans Henrik.

    I: EMU - Danmarks undervisningsportal, Bind April, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  71. Udgivet

    Om kunsten at finde flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Nr. 52, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  72. Udgivet

    Parat til skolestart. / Knoop, Hans Henrik.

    I: www.netdoktor.dk, 29.09.2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  73. Udgivet

    Positivitet i pædagogikken. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Nr. 18, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  74. Udgivet

    Rummelig skal være noget, man kan være. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007, s. 73-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  75. Udgivet

    Simple principper for livet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Bind 127, Nr. 17, 2010, s. 58-58.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  76. Udgivet

    Statsministerpædagogik : Bagsmækken. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Bind 128, Nr. 4, 08.02.2011, s. 46.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  77. Udgivet

    Velbegrundet ledelse er en befrielse og en berigelse. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Modus, Bind November, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  78. Udgivet

    Årgang 2007 : Rum og Læring. / Knoop, Hans Henrik; Ørsted Andersen, Frans; Kristensen, René; Lyhne, Jørgen; Ringmose, Charlotte.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007, s. 2-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  79. Letter › Forskning › Ikke peer reviewed
  80. Udgivet

    Global constructive journalism. / Knoop, Hans Henrik.

    I: OPTENTIA Newsletter, North-West University, Bind 7, Nr. 3, 11.2017, s. 16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetter

  81. Udgivet

    Learning to look towards the future for inspiration. / Knoop, Hans Henrik.

    I: ENPP Newletter, Nr. 2017/2018, 09.2017, s. 8-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetter

  82. Udgivet

    Sense of community in schools. / Knoop, Hans Henrik.

    I: OPTENTIA Newsletter, North-West University, Bind 7, Nr. 2, 07.2017, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetter

  83. Kommentar/debat › Formidling
  84. Udgivet

    Bidrag til debat om kedsomhed blandt skoleelever. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen.dk, 01.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  85. Udgivet

    Bidrag til debatter om trivsel i folkeskolen. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen.dk, 09.2017.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  86. Udgivet

    Skal vi være mere positive? / Knoop, Hans Henrik; Ørsted, Christian.

    I: Asterisk, Nr. 57 , 2015, s. 14-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisKommentar/debatFormidling

  87. Bog › Forskning › Ikke peer reviewed
  88. Udgivet

    Play, learning and Creativity - Why Happy Children are Better Learners. / Knoop, Hans Henrik.

    Copenhagen : Aschehoug, 2002. 168 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  89. Udgivet

    Positiv og negativ psykologi. / Knoop, Hans Henrik; Brinkmann, Svend.

    København : Gyldendal Business, 2016. (Gyldendal Business Single).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  90. Bog › Forskning › Peer reviewed
  91. Under udarbejdelse

    Kort og godt om positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.

    Dansk Psykologisk Forlag, 2015.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  92. Udgivet

    Positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.

    1. udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2013. 40 s. (Tænkepauser; Nr. 12).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  93. Udgivet

    Positive psychology : Reflections. / Knoop, Hans Henrik.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2014. 56 s. (Reflections (Aarhus), Bind 2).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  94. Udgivet

    Pædagogisk brug af IT i folkeskolen. / Knoop, Hans Henrik; Andresen, Bent B.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2003. 33 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  95. Bog › Formidling
  96. Udgivet

    Et nyt læringslandskab : Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. / Andersen, Frans Ørsted; Knoop, H. H. (Redaktør).

    1. udgave maj 2005 udg. Virum, Danmark : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. 248 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  97. Udgivet

    Køn og Læring. / Ringsmose, Charlotte (Redaktør); Knoop, Hans Henrik (Redaktør).

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 80 s. (Køn og Pædagogik; Nr. 64, Bind 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  98. Udgivet

    Leg, læring og kreativitet - hvorfor glade børn lærer mere. / Knoop, Hans Henrik.

    København : Aschehoug, 2002. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  99. Udgivet

    Læring og læringsstile : om unikke og fælles veje i pædagogikken. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); M. Lassen, Liv (Redaktør); Boström, Lena (Redaktør).

    1 udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2007. 183 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  100. Udgivet

    Play, Learning, and Creativity : Why happy children are better learners. / Knoop, Hans Henrik.

    1 udg. Madrid, Spain : WAECO, 2003. 18 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  101. Udgivet

    Positiv psykologi : positiv pædagogik. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Jørgen, Lyhne (Redaktør).

    1 udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 306 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  102. Accepteret/In press

    Positive Psychologie. / Knoop, Hans Henrik.

    2015. 60 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  103. Udgivet

    Psykologisk Pædagogisk Ordbog, 15. udg. / Knoop, Hans Henrik; Hansen (red), M. (Redaktør); Varming (red), Ole (Redaktør); Thomsen (red), Poul (Redaktør).

    15 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2006. 520 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  104. Udgivet

    Rum og Læring. / Ringsmose, Charlotte (Redaktør); Knoop, Hans Henrik (Redaktør).

    80 udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. (Kognition & Pædagogik; Nr. 63).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  105. Udgivet

    The Educational Use of IT in Schools : An expert review of the application of IT into the Danish Folkeskole. / Knoop, Hans Henrik; Andresen, B. B.

    1 udg. Copenhagen : Danish Ministry of Education / EU, 2003. 35 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  106. Bog › Undervisning › Ikke peer reviewed
  107. Udgivet

    Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. / Andersen, Peter (Redaktør); Knoop, H. H. (Redaktør).

    1. udg. Værløse : Billesø, 2002. 328 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  108. Antologi › Forskning › Ikke peer reviewed
  109. Udgivet

    Børns liv og og læreprocesser i det moderne samfund. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Andersen, P. Ø. (Redaktør).

    Danmark : Billesø, 2002. 328 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  110. Udgivet

    Children, Time, and Play : - essays on the art of transforming stress to joyful challenges. / Elkind, David; Rinaldi, Carla; Flemmert Jensen, Anne; Siggard Jensen, Hans; Ackerman, Edith; Knoop, H. H.; Knoop, Hans Henrik (Redaktør).

    Copenhagen : Danish University of Education, 2004. 113 s. (Children, Time, and Play).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

Forrige 1 2 3 Næste