Andrew Cohen om forholdet mellem evolution og spiritualitet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Aspects of Optimal Learning Environments : a General Approach to Human Being and Becoming. / Knoop, Hans Henrik.
I: Play & Creativity, Hong Kong, 2007.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Aspekter af kreative læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
I: KVAN, Bind 26, Nr. 76, 2006, s. 107-120.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Computerspil : Til- eller frakoblet? / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 54, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Computerspil : et stærkt pædagogisk potentiale med alvorlige risici. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 13, Nr. 47, 2003.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Det næste læringsår10 : går det for hurtigt? / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 2-4.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Efterskrift om intuitiv dualisme og religiøse hjerner. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
En fremtid mellem kontrol og udforudsigelighed. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 66-71.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
En fremtid mellem kontrol og uforudsigelighed. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 66-71.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Evolution, mening og moral. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14., Nr. 53, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Foretagsomhedens psykologi. / Knoop, Hans Henrik; Linstad, Anne Kirketerp.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 83, 01.03.2012.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
God ledelse er en befrielse. / Knoop, Hans Henrik; Hildebrandt, Steen.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 82, 2011, s. 58-65.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Good Work in a Complex World. / Knoop, Hans Henrik; Gardner, Howard.
I: Project Zero Publishing, 2001.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
GoodWork Project after 15 years. / Knoop, Hans Henrik.
I: Ed. Magazine, 2009.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Hvordan pædagogik kan blive mere interessant. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, 2010.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Kompleksitet : voksende orden ingen helt forstår. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 15, Nr. 57, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Kontrol og frihed. / Knoop, Hans Henrik; Christensen, Gerd.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 82, 2011, s. 2-7.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Kreativitet i pædagogik og uddannelse. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 58-61.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Menneskevenlig ledelse - og det andet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 23, Nr. 87, 2013, s. 2-7.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Nogle almene principper for gode læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
I: Unge Paedagoger, Bind 2004, Nr. 5, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Plan B for Talenter. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Positionering af positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 20, Nr. 75, 2010, s. 66-73.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Positiv psykologi : om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 16, Nr. 60, 2006, s. 62-79.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Positiv psykologi i Danmark i 2010 : Om ordentlig uorden. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 20, Nr. 75, 2010, s. 2-13.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Tre vedvarende pædagogiske energikilder. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, 15.02.2008.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Trivsel, læring og kreativitet via digitale medier. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 24, Nr. 92, 2014, s. 2-10.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Tydelige lærere og tydelige elever. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, 26.09.2008.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Value Based survey. / Knoop, Hans Henrik.
I: Paper, 2002.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Yes, jeg er truet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, Bind 127, Nr. 3, 2010, s. 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Co-creation and regional adaptation of a resilience-based universal whole-school program in five European regions. / Morote, Roxanna; Las Hayas, Carlota; Izco-Basurko, Irantzu ; Anyan, Frederik; Donisi, Valeria ; Zwiefka, Antoni ; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Fullaondo, Ane ; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdóttir, Anna Sigríour; Gabrielli, Silvia ; Carbone, Sara ; Mazur, Iwona ; Krolicka-Deregowska, Anna ; Knoop, Hans Henrik; Tange, Nina; Kaldalóns, Ingibjörg V.; Jonsdottir, Bryndis Jona ; González-Pinto, Ana; Hjelmdal, Odin.
I: European Educational Research Journal, 03.09.2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Det er mere ubehageligt ikke at opleve noget end at opleve noget ubehageligt. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 26, Nr. 101, 06.2016, s. 110-117.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Development and validation of the theory-driven School Resilience Scale for Adults : Preliminary results. / Morote, Roxanna; Anyan, Frederick; Las Hayas, Carlota; Gabrielli, Silvia; Zwiefka, Antoni; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdottir, Anna S.; Izco-Basurko, Irantzu; Fullaondo, Ane; Mazur, Iwona; Królicka-Deregowska, Anna; Knoop, Hans Henrik; Hjemdal, Odin; The UPRIGHT consortium.
I: Children and Youth Services Review, Bind 119, 105589, 12.2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Flow i voksenlivet: om engagementets forudsætning, væsen og perspektiv. / Knoop, Hans Henrik.
I: Psyke og Logos, Bind 26, Nr. 2, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Fundamenter og faldgruber i den pædagogiske verden. / Knoop, Hans Henrik.
I: Ungdomsforskning, Bind 8, 2009, s. 31-38.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Kunsten at debattere natur, intelligens og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14. årgang, Nr. Nr. 51, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Liberalistisk lykkepædagogik og oppustet selvværd : eller mere intelligent pædagogik via brug af ny viden? / Holm, Claus; Knoop, Hans Henrik.
I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Bind 47, 06.2009, s. 2-9.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Om kunsten at finde i flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 52, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Om psykologien i en Ny Nordisk Skole. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 2012.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Positive Psychology in Education: How fairness, well-being and performance are mutually depending aspects of future education. / Knoop, Hans Henrik.
I: Educational Psychologist, 2015.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Profiling the Mental Health of European Adolescents: Cross-sectional evaluation. / Las Hayas Rodriguez, Carlota; Knoop, Hans Henrik.
I: Journal of Youth and Adolescence (JOYO), 2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
På tærsklen til det virtuelle liv : psykologiske og pædagogiske aspekter af den digitale teknologi. / Knoop, Hans Henrik.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 41, Nr. 4, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Towards systemic autonomy support in education : In: Positive Organizational Interventions: Contemporary Theories, Approaches and Applications. / Knoop, Hans Henrik; Holstein, Bjørn Evald.
I: Frontiers in Psychology, 2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Trivselsmåling i skolen. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen.dk, 2015.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
UPRIGHT, a resilience-based intervention to promote mental well-being in schools: study rationale and methodology for a European randomized controlled trial. / Hayas, Carlota Las; Izco-Basurko, Irantzu ; Fullaondo, Ane ; Gabrielli, Silvia ; Zwiefka, Antoni ; Hjemdal, Odin ; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Knoop, Hans Henrik; Olafsdóttir, Anna Sigríour; Donisi, Valeria ; Carbone, Sara ; Rizzi, Silvia; Mazur, Iwona ; Krolicka-Deregowska, Anna ; Morote, Roxanna ; Anyan, Frederick ; Ledertoug, Mette Marie; Tange, Nina; Kaldalons, Ingibjorg ; Jonsdottir, Bryndis Jona ; González-Pinto, Ana; Vergara, Itziar ; González, Nerea ; Medina, Javier Mar ; de Manuel Keenoy, Esteban; The UPRIGHT consortium.
I: BMC Public Health, Bind 19, 1413, 12.2019.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
At være tryg, inspireret og udfordret i en usikker verden. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 15, Nr. 57, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Basic Values Above Politics. / Knoop, Hans Henrik.
I: Paper, 2002.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Computerspil - en sag for journalister. / Knoop, Hans Henrik.
I: eJour, Nr. 22, 2003.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Computerspil - et stærkt pædagogisk potentiale med alvorlige risici. / Knoop, Hans Henrik.
I: SkoleMagasinet, 2007.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Drengene gider ikke rigtigt mere : Bagsmækken. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, Bind 128, Nr. 18, 23.08.2011, s. 42.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
En køn omgang køn. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 64, 2007, s. 2-11.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Farlige computerspil? / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 13, Nr. 49, 2003.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Flow-begrebet: En præcisering. / Knoop, Hans Henrik.
I: Open Source, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Fælles Mål og Elevernes alsidige personlige udvikling. / Knoop, Hans Henrik.
I: KVAN, Nr. nr. 72, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Gode læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, Nr. 19, 2006.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Hjernevenlige læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
I: Agora, Bind 2, Nr. 4, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Hvad er almendannelse? om naturlig kultur og kultiveret natur. / Knoop, Hans Henrik.
I: Uddannelse, Bind 36, Nr. 5, 2003, s. 14-22.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Hvordan lærer børn ? / Knoop, Hans Henrik.
I: Uddannelse, Nr. 2, 2006.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
IT i skolen. / Knoop, Hans Henrik.
I: Skolebestyrelsen, Bind Maj, 2003.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Kreativitet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 1, 2006.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Ledelse i blinde. / Knoop, Hans Henrik.
I: Forum, Nr. Maj, 2002.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Light, Camera, Action! / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 83, 01.03.2012.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Livslang læring - menneskeret eller politisk krav. / Knoop, Hans Henrik.
I: Uddannelse, Bind 2001, Nr. 9, 2001.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Lysten til at lære er lysten til livet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Hellerup Magasin, 2003.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Lær eller dø. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, Nr. 5, 06.03.2009.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Læs verden og skriv verdens historie. / Knoop, Hans Henrik.
I: Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger, Nr. 5, 2006, s. 16-21.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Nyd og snyd i læreruddannelsen. / Knoop, Hans Henrik.
I: EMU - Danmarks undervisningsportal, Bind April, 2007.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Om kunsten at finde flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Nr. 52, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Parat til skolestart. / Knoop, Hans Henrik.
I: www.netdoktor.dk, 29.09.2009.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Positivitet i pædagogikken. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, Nr. 18, 2009.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Rummelig skal være noget, man kan være. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007, s. 73-78.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Simple principper for livet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, Bind 127, Nr. 17, 2010, s. 58-58.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Statsministerpædagogik : Bagsmækken. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, Bind 128, Nr. 4, 08.02.2011, s. 46.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Velbegrundet ledelse er en befrielse og en berigelse. / Knoop, Hans Henrik.
I: Modus, Bind November, 2006.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Årgang 2007 : Rum og Læring. / Knoop, Hans Henrik; Ørsted Andersen, Frans; Kristensen, René; Lyhne, Jørgen; Ringmose, Charlotte.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007, s. 2-3.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Formidling
Global constructive journalism. / Knoop, Hans Henrik.
I: OPTENTIA Newsletter, North-West University, Bind 7, Nr. 3, 11.2017, s. 16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Letter
Learning to look towards the future for inspiration. / Knoop, Hans Henrik.
I: ENPP Newletter, Nr. 2017/2018, 09.2017, s. 8-9.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Letter
Sense of community in schools. / Knoop, Hans Henrik.
I: OPTENTIA Newsletter, North-West University, Bind 7, Nr. 2, 07.2017, s. 12.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Letter
Bidrag til debat om kedsomhed blandt skoleelever. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen.dk, 01.2017.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Kommentar/debat › Formidling
Bidrag til debatter om trivsel i folkeskolen. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen.dk, 09.2017.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Kommentar/debat › Formidling
Skal vi være mere positive? / Knoop, Hans Henrik; Ørsted, Christian.
I: Asterisk, Nr. 57 , 2015, s. 14-16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Kommentar/debat › Formidling
Play, learning and Creativity - Why Happy Children are Better Learners. / Knoop, Hans Henrik.
Copenhagen : Aschehoug, 2002. 168 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Positiv og negativ psykologi. / Knoop, Hans Henrik; Brinkmann, Svend.
København : Gyldendal Business, 2016. (Gyldendal Business Single).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning
Kort og godt om positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.
Dansk Psykologisk Forlag, 2015.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.
1. udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2013. 40 s. (Tænkepauser; Nr. 12).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Positive psychology : Reflections. / Knoop, Hans Henrik.
Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2014. 56 s. (Reflections (Aarhus), Bind 2).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Pædagogisk brug af IT i folkeskolen. / Knoop, Hans Henrik; Andresen, Bent B.
Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2003. 33 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Forskning › peer review
Et nyt læringslandskab : Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. / Andersen, Frans Ørsted; Knoop, H. H. (Redaktør).
1. udgave maj 2005 udg. Virum, Danmark : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. 248 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Køn og Læring. / Ringsmose, Charlotte (Redaktør); Knoop, Hans Henrik (Redaktør).
København : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 80 s. (Køn og Pædagogik; Nr. 64, Bind 1).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Leg, læring og kreativitet - hvorfor glade børn lærer mere. / Knoop, Hans Henrik.
København : Aschehoug, 2002. 160 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Læring og læringsstile : om unikke og fælles veje i pædagogikken. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); M. Lassen, Liv (Redaktør); Boström, Lena (Redaktør).
1 udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2007. 183 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Play, Learning, and Creativity : Why happy children are better learners. / Knoop, Hans Henrik.
1 udg. Madrid, Spain : WAECO, 2003. 18 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Positiv psykologi : positiv pædagogik. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Jørgen, Lyhne (Redaktør).
1 udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 306 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Positive Psychologie. / Knoop, Hans Henrik.
2015. 60 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Psykologisk Pædagogisk Ordbog, 15. udg. / Knoop, Hans Henrik; Hansen (red), M. (Redaktør); Varming (red), Ole (Redaktør); Thomsen (red), Poul (Redaktør).
15 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2006. 520 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Rum og Læring. / Ringsmose, Charlotte (Redaktør); Knoop, Hans Henrik (Redaktør).
80 udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. (Kognition & Pædagogik; Nr. 63).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
The Educational Use of IT in Schools : An expert review of the application of IT into the Danish Folkeskole. / Knoop, Hans Henrik; Andresen, B. B.
1 udg. Copenhagen : Danish Ministry of Education / EU, 2003. 35 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Formidling
Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. / Andersen, Peter (Redaktør); Knoop, H. H. (Redaktør).
1. udg. Værløse : Billesø, 2002. 328 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Bog › Undervisning
Børns liv og og læreprocesser i det moderne samfund. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Andersen, P. Ø. (Redaktør).
Danmark : Billesø, 2002. 328 s.Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning
Children, Time, and Play : - essays on the art of transforming stress to joyful challenges. / Elkind, David; Rinaldi, Carla; Flemmert Jensen, Anne; Siggard Jensen, Hans; Ackerman, Edith; Knoop, H. H.; Knoop, Hans Henrik (Redaktør).
Copenhagen : Danish University of Education, 2004. 113 s. (Children, Time, and Play).Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Antologi › Forskning