DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hans Henrik Knoop

  1. 2000
  2. Udgivet

    En harmonisk kommune er kompleks - om balancen mellem individ og fællesskab. / Knoop, Hans Henrik.

    2000, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  3. Udgivet

    Our Miraculous Brain. / Knoop, Hans Henrik.

    2000, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  4. Udgivet

    The Essentials of Learning. / Knoop, Hans Henrik.

    2000, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  5. Udgivet

    The Essentials of Play. / Knoop, Hans Henrik.

    2000, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  6. 2001
  7. Udgivet

    Good Work in a Complex World. / Knoop, Hans Henrik; Gardner, Howard.

    I: Project Zero Publishing, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  8. Afsendt

    Humane Creativity in Danish Education. / Knoop, Hans Henrik.

    København : Danish University of Education, 2001. 192 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  9. Udgivet

    Journalistik på kanten af chaos. / Knoop, Hans Henrik.

    Journalistik på nettet. Århus : AJOUR Danmarks Journalisthøjskole, 2001.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  10. Udgivet

    Livslang læring - menneskeret eller politisk krav. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Uddannelse, Bind 2001, Nr. 9, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  11. 2002
  12. Afsendt

    Basic Values Above Politics. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Paper, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  13. Udgivet

    Børn og maskiner. / Knoop, Hans Henrik.

    Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Kbh : Billesø, 2002.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  14. Udgivet

    Børns indflydelse og møde med magt. / Knoop, Hans Henrik.

    Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Danmark : Billesø, 2002.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  15. Udgivet

    Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. / Andersen, Peter (Redaktør); Knoop, H. H. (Redaktør).

    1. udg. Værløse : Billesø, 2002. 328 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

  16. Udgivet

    Børns liv og læring. / Knoop, Hans Henrik.

    Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Danmark : Billesø, 2002.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  17. Udgivet

    Børns liv og og læreprocesser i det moderne samfund. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Andersen, P. Ø. (Redaktør).

    Danmark : Billesø, 2002. 328 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  18. Udgivet

    Ledelse i blinde. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Forum, Nr. Maj, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  19. Udgivet

    Leg, læring og kreativitet - hvorfor glade børn lærer mere. / Knoop, Hans Henrik.

    København : Aschehoug, 2002. 160 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  20. Udgivet

    Play, learning and Creativity - Why Happy Children are Better Learners. / Knoop, Hans Henrik.

    Copenhagen : Aschehoug, 2002. 168 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  21. Udgivet
  22. Afsendt

    Value Based survey. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Paper, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  23. 2003
  24. Udgivet

    Computerspil : et stærkt pædagogisk potentiale med alvorlige risici. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 13, Nr. 47, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  25. Udgivet

    Computerspil - en sag for journalister. / Knoop, Hans Henrik.

    I: eJour, Nr. 22, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  26. Udgivet

    Farlige computerspil? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 13, Nr. 49, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  27. Afsendt

    Godt arbejde : Når excellence og etik går op i en højere enhed. / Knoop, Hans Henrik.

    Godt arbejde. 1. udg. Sverige : Brain Books AB, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  28. Udgivet

    Harmonisk udvikling i Rosenholms skoler : - ekstern forskningsrapport. / Knoop, Hans Henrik.

    1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2003. 184 s. (Harmonisk udvikling i Rosenholms skoler; Nr. 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  29. Udgivet

    Hvad er almendannelse? om naturlig kultur og kultiveret natur. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Uddannelse, Bind 36, Nr. 5, 2003, s. 14-22.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  30. Udgivet

    IT i skolen. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Skolebestyrelsen, Bind Maj, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  31. Udgivet

    Lysten til at lære er lysten til livet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Hellerup Magasin, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  32. Afsendt

    On learning and the concept of harmony. / Knoop, Hans Henrik.

    2003, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  33. Udgivet

    Play, Learning, and Creativity : Why happy children are better learners. / Knoop, Hans Henrik.

    1 udg. Madrid, Spain : WAECO, 2003. 18 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  34. Udgivet

    Pædagogisk brug af IT i folkeskolen. / Knoop, Hans Henrik; Andresen, Bent B.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2003. 33 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  35. Udgivet

    The Educational Use of IT in Schools : An expert review of the application of IT into the Danish Folkeskole. / Knoop, Hans Henrik; Andresen, B. B.

    1 udg. Copenhagen : Danish Ministry of Education / EU, 2003. 35 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  36. Udgivet

    The art of forgetting time and space. / Knoop, Hans Henrik.

    2003, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  37. Udgivet

    Time for playful learning? - a cross-cultural study of parental values and attitudes towards children's time for play. / Knoop, Hans Henrik; Jensen, A.F.

    Billund : LEGO Learning Institute, 2003. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  38. Udgivet
  39. Udgivet

    Videnskabelige bidrag til debatter om computerspil på www.dr.dk/harddisken. / Knoop, Hans Henrik.

    2003, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  40. 2004
  41. Udgivet

    Andrew Cohen om forholdet mellem evolution og spiritualitet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  42. Udgivet

    Children, Time, and Play : - essays on the art of transforming stress to joyful challenges. / Elkind, David; Rinaldi, Carla; Flemmert Jensen, Anne; Siggard Jensen, Hans; Ackerman, Edith; Knoop, H. H.; Knoop, Hans Henrik (Redaktør).

    Copenhagen : Danish University of Education, 2004. 113 s. (Children, Time, and Play).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  43. Udgivet

    Computerspil : Til- eller frakoblet? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 54, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  44. Udgivet

    Efterskrift om intuitiv dualisme og religiøse hjerner. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  45. Udgivet

    Evolution, mening og moral. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14., Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  46. Udgivet

    Godt lederskab : Et eksplorativt interviewstudium om harmoni og disharmoni i dansk ledelse. / Knoop, Hans Henrik; Znaider, R; Ravn, I.

    1 udg. KØbenhavn : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  47. Udgivet

    Hjernevenlige læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Agora, Bind 2, Nr. 4, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  48. Udgivet

    Kunsten at debattere natur, intelligens og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14. årgang, Nr. Nr. 51, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  49. Udgivet

    Lysten driver værket. / Knoop, Hans Henrik.

    2004, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  50. Udgivet

    Læreplaner og flow. / Knoop, Hans Henrik.

    Faglige indspil til pædagogiske læreplaner: - en artikelsamling. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  51. Udgivet

    Nogle almene principper for gode læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Unge Paedagoger, Bind 2004, Nr. 5, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  52. Udgivet
  53. Udgivet

    Om kunsten at finde flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Nr. 52, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  54. Udgivet

    På tærsklen til det virtuelle liv : psykologiske og pædagogiske aspekter af den digitale teknologi. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 41, Nr. 4, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  55. Udgivet

    Pædagogik og læring i virkeligheden : - midtvejsrapport for forsknings- og udviklingsrprojekt i Køge Kommunes daginstitutioner. / Knoop, Hans Henrik.

    1 udg. København / Køge : Danmarks Pædagogiske Universitet / Køge Kommune, 2004. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  56. Udgivet

    The Drive from Within. / Knoop, Hans Henrik.

    Children, Tima, and Play: - essays on the art of transforming stress to joyful challenges. 1. udg. Copenhagen : Danmarks Lærerhøjskole, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  57. Udgivet

    Time Pressures and Timelessnes : - on the art of forgetting space and time. / Knoop, Hans Henrik.

    Children, Play, and Time: - essays on the art of transforming stress to joyful challenges. 1. udg. Copenhagen : Danmarks Lærerhøjskole, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  58. Udgivet

    Velkommen til 2004 : Introduktion til årgangen og temanummeret om intelligens 14. årgang nr. 51. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Baltzer, K. (Redaktør).

    2004, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragForskning

  59. 2005
  60. Udgivet

    At være tryg, inspireret og udfordret i en usikker verden. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 15, Nr. 57, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  61. Udgivet

    Dansk pædagogik som arbejdsmiljø. / Knoop, Hans Henrik.

    Voksnes læringsrum. Værløse : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  62. Udgivet

    Et nyt læringslandskab : Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. / Andersen, Frans Ørsted; Knoop, H. H. (Redaktør).

    1. udgave maj 2005 udg. Virum, Danmark : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. 248 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  63. Udgivet

    Evolution, mening og moral. / Knoop, Hans Henrik.

    Et nyt Læringslandskab: Flow, Intelligens og Det Gode Læringsmiljø. red. / Hans Henrik Knoop; Jørgen Lyhne. 1. udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. s. 45-66.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  64. Udgivet

    Flow i voksenlivet: om engagementets forudsætning, væsen og perspektiv. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Psyke og Logos, Bind 26, Nr. 2, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  65. Udgivet

    Flow-begrebet: En præcisering. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Open Source, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  66. Udgivet

    Fælles Mål og Elevernes alsidige personlige udvikling. / Knoop, Hans Henrik.

    I: KVAN, Nr. nr. 72, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  67. Udgivet

    Howard Gardners intelligensteori og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.

    Pædagogiske Teorier. 4. udg. Værløse : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  68. Udgivet

    Kompleksitet : voksende orden ingen helt forstår. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 15, Nr. 57, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  69. Udgivet

    Krav og lyst. / Knoop, Hans Henrik.

    2005, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  70. Udgivet

    Om kunsten at debattere natur, intelligens og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.

    Et Nyt Læringslandskab: Flow, Intelligens og Det Gode Læringsmiljø. red. / Hans Henrik Knoop; Jørgen Lyhne. 1. udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. s. 211-242.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  71. Udgivet

    Om kunsten at finde flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.

    Et Nyt Læringslandskab: Flow, Intelligens og Det Gode Læringsmiljø. red. / Hans Henrik Knoop; Jørgen Lyhne. 1. udg. Danmark : Dansk Psykologisk Forlag, 2005. s. 107-130.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  72. Udgivet

    Om kunsten at finde i flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 52, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  73. Udgivet

    PISA og folkeskolens "målsætning". / Knoop, Hans Henrik.

    12 udg. København. 2005, bidrag til høringsmappe.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  74. Udgivet

    På vej mod et nyt læringslandskab. / Knoop, Hans Henrik; Lyhne, Jørgen.

    Et nyt læringslandskab: - Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. 1. udg. Dansk Psykologisk Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  75. Udgivet

    Pædagogisk faglighed og udpegning af læringssituationer : - Hvad pædagogerne i Køge forstår ved en god læringssituation. / Knoop, Hans Henrik.

    Guldguiden. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  76. Udgivet

    Udfordringer til fremtidens pædagogik og læringsmiljø. / Knoop, Hans Henrik.

    Et nyt læringslandskab: Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. 1. udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  77. 2006
  78. Udgivet

    Aspekter af kreative læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: KVAN, Bind 26, Nr. 76, 2006, s. 107-120.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  79. Udgivet

    En god skolestart : Et samlet læringsforløb for dagtilbud, indskoling og fritidsordning. / Egelund, Niels; Knoop, Hans Henrik.

    København : Regeringens skolestartsudvalg, 2006. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  80. Udgivet

    En god skolestart. Et samlet læringsforløb for dagtilbud, indskoling og fritidsordning : Rapport afgivet af regeringens Skolestartudvalg. / Nielsen, Linda; Broström, Stig; Egelund, N.; Knoop, H. H.; Herskind, M.; Poulsgaard, Kirsten; Levin, Marianne.

    Undervisningsministeriet : Regeringens Skolestartudvalg, 2006. 81 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  81. Udgivet

    Flow. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Frie Grundskoler, Nr. 11, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  82. Udgivet

    Gode læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Nr. 19, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  83. Udgivet

    Hvordan lærer børn ? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Uddannelse, Nr. 2, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  84. Udgivet

    Kreativitet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Nr. 1, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  85. Udgivet

    Læs verden og skriv verdens historie. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Læsepædagogen: medlemsblad for Landsforeningen af Læsepædagoger, Nr. 5, 2006, s. 16-21.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  86. Udgivet

    Positiv psykologi : om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 16, Nr. 60, 2006, s. 62-79.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  87. Udgivet

    Psykologisk Pædagogisk Ordbog, 15. udg. / Knoop, Hans Henrik; Hansen (red), M. (Redaktør); Varming (red), Ole (Redaktør); Thomsen (red), Poul (Redaktør).

    15 udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2006. 520 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  88. Udgivet

    Velbegrundet ledelse er en befrielse og en berigelse. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Modus, Bind November, 2006.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  89. 2007
  90. Udgivet

    Aspects of Good Learning and Good Work. / Knoop, Hans Henrik.

    2007, Andet.

    Publikation: AndetAndet bidragFormidling

  91. Afsendt

    Aspects of Optimal Learning Environments : a General Approach to Human Being and Becoming. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Play & Creativity, Hong Kong, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  92. Udgivet

    At læse verden og skrive verdens historie. / Knoop, Hans Henrik.

    Læring og Læringsstile: om unikke og fælles veje i pædagogikken. red. / Liv M. Lassen; Lena Boström; Hans Henrik Knoop. 1. udg. Danmark : Dansk Psykologisk Forlag, 2007. s. 31-44.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  93. Udgivet

    Computerspil - et stærkt pædagogisk potentiale med alvorlige risici. / Knoop, Hans Henrik.

    I: SkoleMagasinet, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  94. Udgivet

    Control and Responsibility : A Danish Perspective on Leadership. / Knoop, Hans Henrik.

    Responsibility at Work: How leading professionals act (or don't act) responsibly. red. / Howard Gardner. 1. udg. USA : Jossey-Bass, 2007. s. 221-247.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  95. Udgivet

    En køn omgang køn. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 64, 2007, s. 2-11.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  96. Udgivet

    Forord. / Knoop, Hans Henrik; M. Lassen, Liv; Boström, Lena.

    Læring og Læringsstile: om unikke og fælles veje i pædagogikken. red. / Liv M. Lassen; Lena Boström; Hans Henrik Knoop. 1. udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2007. s. 7-14.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  97. Udgivet

    Hvad er en god skolestart? / Knoop, Hans Henrik.

    Skolestart: udfordringer for daginstitution, skole og fritidsordninger. red. / Niels Egelund. 1. udg. Vejle : Kroghs Forlag, 2007. s. 67-85.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  98. Udgivet

    Læring og læringsstile : om unikke og fælles veje i pædagogikken. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); M. Lassen, Liv (Redaktør); Boström, Lena (Redaktør).

    1 udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2007. 183 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

  99. Udgivet

    Nyd og snyd i læreruddannelsen. / Knoop, Hans Henrik.

    I: EMU - Danmarks undervisningsportal, Bind April, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  100. Udgivet

    Når lysten til at lære overlever mødet med skolen. / Knoop, Hans Henrik.

    Bogen om Skolebarnet. Raadet for Større Færdselssikkerhed, Mejeriforeningen, Forældreforeningen, Skole og Samfund, 2007.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  101. Udgivet

    Plan B for Talenter. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  102. Udgivet

    Rummelig skal være noget, man kan være. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007, s. 73-78.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  103. Udgivet

    Årgang 2007 : Rum og Læring. / Knoop, Hans Henrik; Ørsted Andersen, Frans; Kristensen, René; Lyhne, Jørgen; Ringmose, Charlotte.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007, s. 2-3.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelFormidling

  104. 2008
  105. Udgivet

    Aspekter af kreative læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1. udg. Dansk Psykologisk Forlag, 2008. s. 95-107.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  106. Udgivet

    Folkeskolen år 2025 : Hvad holder og hvad bliver anderledes? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, 2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisBidrag til avis - Avisartikel

  107. Udgivet

    Kompleksitet :  voksende orden ingen helt forstår. / Knoop, Hans Henrik.

    Positiv psykologi: positiv pædagogik. 1. udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. s. 219-242.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  108. Udgivet

    Kompleksitet : universelt ideal og global trussel. / Knoop, Hans Henrik; Csikszentmihalyi, Mihaly.

    Positiv psykologi: positiv pædagogik. red. / Jørgen Lyhne; Hans Henrik Knoop. 1. udg. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. s. 243-263.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

  109. Udgivet

    Køn og Læring. / Ringsmose, Charlotte (Redaktør); Knoop, Hans Henrik (Redaktør).

    København : Dansk Psykologisk Forlag, 2008. 80 s. (Køn og Pædagogik; Nr. 64, Bind 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogFormidling

Forrige 1 2 3 Næste