UPRIGHT, a resilience-based intervention to promote mental well-being in schools: study rationale and methodology for a European randomized controlled trial. / Hayas, Carlota Las; Izco-Basurko, Irantzu ; Fullaondo, Ane ; Gabrielli, Silvia ; Zwiefka, Antoni ; Hjemdal, Odin ; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Knoop, Hans Henrik; Olafsdóttir, Anna Sigríour; Donisi, Valeria ; Carbone, Sara ; Rizzi, Silvia; Mazur, Iwona ; Krolicka-Deregowska, Anna ; Morote, Roxanna ; Anyan, Frederick ; Ledertoug, Mette Marie; Tange, Nina; Kaldalons, Ingibjorg ; Jonsdottir, Bryndis Jona ; González-Pinto, Ana; Vergara, Itziar ; González, Nerea ; Medina, Javier Mar ; de Manuel Keenoy, Esteban; The UPRIGHT consortium.
I: BMC Public Health, Bind 19, 1413, 12.2019.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Liberalistisk lykkepædagogik og oppustet selvværd : eller mere intelligent pædagogik via brug af ny viden? / Holm, Claus; Knoop, Hans Henrik.
I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Bind 47, 06.2009, s. 2-9.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Andrew Cohen om forholdet mellem evolution og spiritualitet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Aspects of Optimal Learning Environments : a General Approach to Human Being and Becoming. / Knoop, Hans Henrik.
I: Play & Creativity, Hong Kong, 2007.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Aspekter af kreative læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
I: KVAN, Bind 26, Nr. 76, 2006, s. 107-120.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Computerspil : Til- eller frakoblet? / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 54, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Computerspil : et stærkt pædagogisk potentiale med alvorlige risici. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 13, Nr. 47, 2003.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Det er mere ubehageligt ikke at opleve noget end at opleve noget ubehageligt. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 26, Nr. 101, 06.2016, s. 110-117.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Det næste læringsår10 : går det for hurtigt? / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 2-4.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Efterskrift om intuitiv dualisme og religiøse hjerner. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
En fremtid mellem kontrol og udforudsigelighed. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 66-71.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
En fremtid mellem kontrol og uforudsigelighed. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 66-71.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Evolution, mening og moral. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14., Nr. 53, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Flow i voksenlivet: om engagementets forudsætning, væsen og perspektiv. / Knoop, Hans Henrik.
I: Psyke og Logos, Bind 26, Nr. 2, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Foretagsomhedens psykologi. / Knoop, Hans Henrik; Linstad, Anne Kirketerp.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 83, 01.03.2012.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Fundamenter og faldgruber i den pædagogiske verden. / Knoop, Hans Henrik.
I: Ungdomsforskning, Bind 8, 2009, s. 31-38.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
God ledelse er en befrielse. / Knoop, Hans Henrik; Hildebrandt, Steen.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 82, 2011, s. 58-65.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Good Work in a Complex World. / Knoop, Hans Henrik; Gardner, Howard.
I: Project Zero Publishing, 2001.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
GoodWork Project after 15 years. / Knoop, Hans Henrik.
I: Ed. Magazine, 2009.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Hvordan pædagogik kan blive mere interessant. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, 2010.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Kompleksitet : voksende orden ingen helt forstår. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 15, Nr. 57, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Kontrol og frihed. / Knoop, Hans Henrik; Christensen, Gerd.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 82, 2011, s. 2-7.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Kreativitet i pædagogik og uddannelse. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 58-61.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Kunsten at debattere natur, intelligens og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14. årgang, Nr. Nr. 51, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Menneskevenlig ledelse - og det andet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 23, Nr. 87, 2013, s. 2-7.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Nogle almene principper for gode læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
I: Unge Paedagoger, Bind 2004, Nr. 5, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Om kunsten at finde i flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 52, 2005.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Om psykologien i en Ny Nordisk Skole. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 2012.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Plan B for Talenter. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Positionering af positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 20, Nr. 75, 2010, s. 66-73.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Positiv psykologi : om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 16, Nr. 60, 2006, s. 62-79.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Positiv psykologi i Danmark i 2010 : Om ordentlig uorden. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition og Paedagogik, Bind 20, Nr. 75, 2010, s. 2-13.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Positive Psychology in Education: How fairness, well-being and performance are mutually depending aspects of future education. / Knoop, Hans Henrik.
I: Educational Psychologist, 2015.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
På tærsklen til det virtuelle liv : psykologiske og pædagogiske aspekter af den digitale teknologi. / Knoop, Hans Henrik.
I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 41, Nr. 4, 2004.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Towards systemic autonomy support in education : In: Positive Organizational Interventions: Contemporary Theories, Approaches and Applications. / Knoop, Hans Henrik; Holstein, Bjørn Evald.
I: Frontiers in Psychology, 2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tre vedvarende pædagogiske energikilder. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, 15.02.2008.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Trivsel, læring og kreativitet via digitale medier. / Knoop, Hans Henrik.
I: Kognition & Paedagogik, Bind 24, Nr. 92, 2014, s. 2-10.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Trivselsmåling i skolen. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen.dk, 2015.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Tydelige lærere og tydelige elever. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, 26.09.2008.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Value Based survey. / Knoop, Hans Henrik.
I: Paper, 2002.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Yes, jeg er truet. / Knoop, Hans Henrik.
I: Folkeskolen, Bind 127, Nr. 3, 2010, s. 1.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning
Relevance of well-being, resilience and health-related quality of life to mental health profiles of European adolescents: results from a cross-sectional analysis of the school-based multinational UPRIGHT project. / Las Hayas, Carlota; Knoop, Hans Henrik; Ledertoug, Mette Marie.
I: Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 21.01.2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Profiling the Mental Health of European Adolescents: Cross-sectional evaluation. / Las Hayas Rodriguez, Carlota; Knoop, Hans Henrik.
I: Journal of Youth and Adolescence (JOYO), 2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Participatory Validation of School-based Resilience Interventions in the UPRIGHT Project: Relevance and feasibility. / Ledertoug, Mette Marie; Tidmand, Louise; Knoop, Hans Henrik; Tange, Nina.
I: Frontiers in Psychology, 2021.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Co-creation and regional adaptation of a resilience-based universal whole-school program in five European regions. / Morote, Roxanna; Las Hayas, Carlota; Izco-Basurko, Irantzu ; Anyan, Frederik; Donisi, Valeria ; Zwiefka, Antoni ; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Fullaondo, Ane ; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdóttir, Anna Sigríour; Gabrielli, Silvia ; Carbone, Sara ; Mazur, Iwona ; Krolicka-Deregowska, Anna ; Knoop, Hans Henrik; Tange, Nina; Kaldalóns, Ingibjörg V.; Jonsdottir, Bryndis Jona ; González-Pinto, Ana; Hjelmdal, Odin.
I: European Educational Research Journal, 03.09.2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Development and validation of the theory-driven School Resilience Scale for Adults : Preliminary results. / Morote, Roxanna; Anyan, Frederick; Las Hayas, Carlota; Gabrielli, Silvia; Zwiefka, Antoni; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdottir, Anna S.; Izco-Basurko, Irantzu; Fullaondo, Ane; Mazur, Iwona; Królicka-Deregowska, Anna; Knoop, Hans Henrik; Hjemdal, Odin; The UPRIGHT consortium.
I: Children and Youth Services Review, Bind 119, 105589, 12.2020.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Global constructive journalism. / Knoop, Hans Henrik.
I: OPTENTIA Newsletter, North-West University, Bind 7, Nr. 3, 11.2017, s. 16.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Letter
Learning to look towards the future for inspiration. / Knoop, Hans Henrik.
I: ENPP Newletter, Nr. 2017/2018, 09.2017, s. 8-9.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Letter
Sense of community in schools. / Knoop, Hans Henrik.
I: OPTENTIA Newsletter, North-West University, Bind 7, Nr. 2, 07.2017, s. 12.Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avis › Letter