Mihaly Csikszentmihalyi. / Knoop, Hans Henrik.
The Wiley Encylopedia of Personality and Individual Differences: Volume 3: Personality Processes and Individuals Differences. red. / B. J. Carducci (Editor-in-Chief); A. Di Fabio (Vol. Eds.) ; D. H. Saklofske (Vol. Eds.) ; C. Stough (Vol. Eds.) . Bind 3 Hoboken : John Wiley & Sons Ltd, 2020. s. 469-471.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Encyclopædiartikel › Forskning › peer review
Education in 2035: how positive psychology can revitalize education. / Knoop, Hans Henrik.
Positive psychological science: improving everyday life, well-being, work, education, and societies across the globe. red. / Stewart I. Donaldson; Mihaly Csikszentmihalyi; Jeanne Nakamura. 2. udg. Abingdon : Routledge, 2020. s. 176-192 (Applied Psychology Series).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
How National Surveys of Well-Being Can Stimulate Educational Practice. / Knoop, Hans Henrik.
Positive Psychological Science: Improving Everyday Life, Well-Being, Work, Education, and Societies Across the Globe. red. / Stewart I. Donaldson; Mihaly Csikszentmihalyi; Jeanne Nakamura. 2. udg. New York : Routledge, 2020. s. 193-222.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Forced Resilience : Conceptualizing Resilience in Life-Threatening Adversity. / Harnisch, Helle; Montgomery, Edith; Knoop, Hans Henrik.
Oxford Research Encyclopedias: Psychology. Oxford University Press, 2020. (Oxford Research Encyclopedia of Psychology).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Encyclopædiartikel › Forskning › peer review
Fejl og fejl : og når den største fejl er ikke at turde begå fejl. / Knoop, Hans Henrik.
Fejl: et opgør med nulfejlstyranniet og den usunde præstationskultur. red. / Rebekka Bøgelund. København : Muusmann forlag, 2019. s. 5-8.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Forord/efterskrift › Forskning
Unity and diversity in positive psychology. / Knoop, Hans Henrik.
Evidence-based positive psychological interventions in multi-cultural contexts. red. / Llewellyn Ellardus Van Zyl; Sebastiaan Rothmann Sr. Dordrecht : Springer, 2019. s. vii-viii.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Er accept af kedsomhed accept af, at en del af livet bare skal overstås? / Knoop, Hans Henrik.
Til kamp mod kedsomhed : i skoler og ungdomsuddannelser. Frederikshavn : Dafolo, 2018. s. 5-10.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Forord/efterskrift › Forskning
Meningsfuldt engagement er at føle sig levende. / Knoop, Hans Henrik.
Pædagogisk engagement og relationel musikalitet - kunsten at skabe trivsel. red. / Jørgen Lyhne; Anne Linder. Frederikshavn : Dafolo, 2018. s. 9-12.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Forord/efterskrift › Forskning
Pædagogik behøver ikke være usportslig. / Knoop, Hans Henrik.
Rubrics: undervisning med forståelse som mål. red. / Kirsten Maack Gibson. København : Forlaget Mindspace, 2017. s. 9-11.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Play and Love, Seriously: Universal Keys to Psychological and Social Sustainability. / Knoop, Hans Henrik; White, Matthew (Redaktør); Slemp, Gavin (Redaktør).
Essays on Wellbeing. Bind 1 1. udg. University of Melbourne, 2016.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
The eudemonics of education. / Knoop, Hans Henrik.
Handbook of eudaimonic Well-being . red. / Joar Vittersø. Cham : Springer, 2016. s. 453-471 (International handbooks of quality-of-life).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Man overtrumfer en vane ved at erstatte den med en anden. / Hildebrandt, Steen (Redaktør); Knoop, Hans Henrik; Larsen, Charlotte (Redaktør); Beckett, Trine.
Lær af de gyldne øjeblikke: En håndbog i ledelse med mening. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 71-74.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.
Ledelse og psykisk arbejdsmiljø. red. / Kjeld Steen Iversen. 1. udg. Aarhus : Systime Profession, 2015. s. 97-114.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
On learned, educational helplessness: How Positive Psychology can help. / Knoop, Hans Henrik; Csikszentmihalyi, Mihaly (Redaktør).
Education and Youth Development in Cross-cultural Perspective: Contributions from Positive Psychology. Bind 1 1. udg. Dordrecht : Springer, 2014.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
The Psychology of Leading Responsibly: Liberating Leadership. / Knoop, Hans Henrik.
Mind, Work, and Life: A Festschrift on the Occasion of Howard Gardner's 70th Birthday . red. / Ellen Winner; Mindy Kornaber. CreateSpace Independent Publishing Platform , 2014. s. 24-37.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Væsentlige strømninger, teorier og emner. / Knoop, Hans Henrik; Nørby, Simon; Myszak, Anders.
Positiv psykologi: En introduktion til videnskaben om velvære og optimale processer. red. / Simon Nørby; Anders Myszak. 2. udg. København : Hans Reitzels Forlag, 2014. s. 45-76.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Introduction to Positive Psychology. / Knoop, Hans Henrik.
PositivitiES. 2013.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Positive education, or just education. / Knoop, Hans Henrik.
Research, applications, and interventions for children and adolescents: positive psychology perspective. red. / Carmel Proctor; P. Alex Linley. 1. udg. Dordrecht : Springer Science+Business Media, 2013. s. 199-210.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Positive psychology and cross-cultural research. / Knoop, Hans Henrik; Delle Fave, Antonella.
Well-being and cultures: perspectives from positive psychology. red. / Hans Henrik Knoop; Antonella Delle Fave. 1. udg. Dordrecht : Springer Science+Business Media, 2013. s. 1-10 (Cross-Cultural Advancements in Positive Psychology, Bind 3).Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Arabic positive psychology. / Knoop, Hans Henrik.
Handbook of positive psychology. red. / Mareï Salama-Younes. 1. udg. Cairo, Egypt : The Anglo-Egyptian Bookshop, 2012.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Hvordan mediernes negative fokus påvirker folkestemningen. / Knoop, Hans Henrik.
En konstruktiv nyhed. red. / Ulrik Haagerup. Bind 1 1. udg. Aarhus : Ajour, 2012. s. 31-46.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Leg : Hvordan leg former hjernen, åbner op for fantasi og styrker sjælen. / Knoop, Hans Henrik.
Leg: Hvordan leg former hjernen, stimulerer fantasien og beriger livet. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2012.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Forord/efterskrift › Forskning
Dansk forord. / Knoop, Hans Henrik.
At lykkes: en perspektivrig positiv psykologi om lykke og trivsel . Mindspace, 2011. s. 9-12.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Education in 2025 : how positive psychology can re-vitalize education. / Knoop, Hans Henrik.
Applied positive psychology: improving everyday life, schools, work, health, and society. red. / Stewart I. Donaldson; Mihaly Csikszentmihalyi; Jeanne Nakamura. 1. udg. New York : Taylor & Francis, 2011. s. 97-116.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Forord. / Knoop, Hans Henrik; Fredrickson, Barbara.
Positivitet: Kilder til vækst i livet. Kbh : Dansk Psykologisk Forlag, 2010. s. 7-11.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Forord/efterskrift › Forskning
GoodWork after 15 Years : in education, leadership and beyond. / Knoop, Hans Henrik.
GoodWork: theory and Practice: excellence, ethics, engagement. red. / Howard Gardner. Cambridge, MA : GoodWork project, 2010. s. 63-84.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Wise creativity and creative wisdom. / Knoop, Hans Henrik.
Creativity, wisdom, and trusteeship: exploring the role of education: complex Chinese edition. red. / Anna Craft; Guy Claxton; Howard Gardner. Thousands Oaks : SAGE Publications, 2010. s. 185-206.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
God Evaluering er en Lettelse og en Berigelse. / Knoop, Hans Henrik.
Lærings Arena: Evaluering i Naturfagene. red. / K. Nordholm. Bind 1 Alinea, 87-7066, 2009.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Dansk pædagogik som arbejdsmiljø. / Knoop, Hans Henrik.
Voksnes læringsrum. Værløse : Billesø, 2005.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Howard Gardners intelligensteori og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.
Pædagogiske Teorier. 4. udg. Værløse : Billesø, 2005.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
På vej mod et nyt læringslandskab. / Knoop, Hans Henrik; Lyhne, Jørgen.
Et nyt læringslandskab: - Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. 1. udg. Dansk Psykologisk Forlag, 2005.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Udfordringer til fremtidens pædagogik og læringsmiljø. / Knoop, Hans Henrik.
Et nyt læringslandskab: Flow, intelligens og det gode læringsmiljø. 1. udg. København : Dansk Psykologisk Forlag, 2005.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning › peer review
Læreplaner og flow. / Knoop, Hans Henrik.
Faglige indspil til pædagogiske læreplaner: - en artikelsamling. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2004.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
The Drive from Within. / Knoop, Hans Henrik.
Children, Tima, and Play: - essays on the art of transforming stress to joyful challenges. 1. udg. Copenhagen : Danmarks Lærerhøjskole, 2004.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Time Pressures and Timelessnes : - on the art of forgetting space and time. / Knoop, Hans Henrik.
Children, Play, and Time: - essays on the art of transforming stress to joyful challenges. 1. udg. Copenhagen : Danmarks Lærerhøjskole, 2004.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Godt arbejde : Når excellence og etik går op i en højere enhed. / Knoop, Hans Henrik.
Godt arbejde. 1. udg. Sverige : Brain Books AB, 2003.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Børn og maskiner. / Knoop, Hans Henrik.
Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Kbh : Billesø, 2002.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Børns indflydelse og møde med magt. / Knoop, Hans Henrik.
Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Danmark : Billesø, 2002.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning
Børns liv og læring. / Knoop, Hans Henrik.
Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Danmark : Billesø, 2002.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceeding › Bidrag til bog/antologi › Forskning