DPU

Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Hans Henrik Knoop

  1. Tidsskriftartikel
  2. Udgivet

    UPRIGHT, a resilience-based intervention to promote mental well-being in schools: study rationale and methodology for a European randomized controlled trial. / Hayas, Carlota Las; Izco-Basurko, Irantzu ; Fullaondo, Ane ; Gabrielli, Silvia ; Zwiefka, Antoni ; Hjemdal, Odin ; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Knoop, Hans Henrik; Olafsdóttir, Anna Sigríour; Donisi, Valeria ; Carbone, Sara ; Rizzi, Silvia; Mazur, Iwona ; Krolicka-Deregowska, Anna ; Morote, Roxanna ; Anyan, Frederick ; Ledertoug, Mette Marie; Tange, Nina; Kaldalons, Ingibjorg ; Jonsdottir, Bryndis Jona ; González-Pinto, Ana; Vergara, Itziar ; González, Nerea ; Medina, Javier Mar ; de Manuel Keenoy, Esteban; The UPRIGHT consortium.

    I: BMC Public Health, Bind 19, 1413, 12.2019.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  3. Udgivet

    Liberalistisk lykkepædagogik og oppustet selvværd : eller mere intelligent pædagogik via brug af ny viden? / Holm, Claus; Knoop, Hans Henrik.

    I: Vera: tidsskrift for pædagoger, Bind 47, 06.2009, s. 2-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  4. Udgivet

    Andrew Cohen om forholdet mellem evolution og spiritualitet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  5. Afsendt

    Aspects of Optimal Learning Environments : a General Approach to Human Being and Becoming. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Play & Creativity, Hong Kong, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  6. Udgivet

    Aspekter af kreative læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: KVAN, Bind 26, Nr. 76, 2006, s. 107-120.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  7. Udgivet

    Computerspil : Til- eller frakoblet? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 54, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  8. Udgivet

    Computerspil : et stærkt pædagogisk potentiale med alvorlige risici. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 13, Nr. 47, 2003.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  9. Udgivet

    Det er mere ubehageligt ikke at opleve noget end at opleve noget ubehageligt. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 26, Nr. 101, 06.2016, s. 110-117.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  10. Udgivet

    Det næste læringsår10 : går det for hurtigt? / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 2-4.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  11. Udgivet

    Efterskrift om intuitiv dualisme og religiøse hjerner. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  12. Udgivet

    En fremtid mellem kontrol og udforudsigelighed. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 66-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  13. Udgivet

    En fremtid mellem kontrol og uforudsigelighed. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 66-71.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  14. Udgivet

    Evolution, mening og moral. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14., Nr. 53, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  15. Udgivet

    Flow i voksenlivet: om engagementets forudsætning, væsen og perspektiv. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Psyke og Logos, Bind 26, Nr. 2, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  16. Udgivet

    Foretagsomhedens psykologi. / Knoop, Hans Henrik; Linstad, Anne Kirketerp.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 83, 01.03.2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  17. Udgivet

    Fundamenter og faldgruber i den pædagogiske verden. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Ungdomsforskning, Bind 8, 2009, s. 31-38.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  18. Udgivet

    God ledelse er en befrielse. / Knoop, Hans Henrik; Hildebrandt, Steen.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 82, 2011, s. 58-65.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  19. Udgivet

    Good Work in a Complex World. / Knoop, Hans Henrik; Gardner, Howard.

    I: Project Zero Publishing, 2001.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  20. Afsendt

    GoodWork Project after 15 years. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Ed. Magazine, 2009.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  21. Udgivet

    Hvordan pædagogik kan blive mere interessant. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, 2010.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  22. Udgivet

    Kompleksitet : voksende orden ingen helt forstår. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 15, Nr. 57, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  23. Udgivet

    Kontrol og frihed. / Knoop, Hans Henrik; Christensen, Gerd.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 21, Nr. 82, 2011, s. 2-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  24. Udgivet

    Kreativitet i pædagogik og uddannelse. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 19, Nr. 74, 2009, s. 58-61.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  25. Udgivet

    Kunsten at debattere natur, intelligens og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14. årgang, Nr. Nr. 51, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  26. Udgivet

    Menneskevenlig ledelse - og det andet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 23, Nr. 87, 2013, s. 2-7.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  27. Udgivet

    Nogle almene principper for gode læringsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Unge Paedagoger, Bind 2004, Nr. 5, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  28. Udgivet

    Om kunsten at finde i flow i en verden, der ofte forhindrer det. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 14, Nr. 52, 2005.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  29. Udgivet

    Om psykologien i en Ny Nordisk Skole. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 22, Nr. 85, 2012.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  30. Udgivet

    Plan B for Talenter. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 17, Nr. 63, 2007.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  31. Udgivet

    Positionering af positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 20, Nr. 75, 2010, s. 66-73.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  32. Udgivet

    Positiv psykologi : om menneskevenlige lærings- og arbejdsmiljøer. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 16, Nr. 60, 2006, s. 62-79.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  33. Udgivet

    Positiv psykologi i Danmark i 2010 : Om ordentlig uorden. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition og Paedagogik, Bind 20, Nr. 75, 2010, s. 2-13.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  34. Under udarbejdelse

    Positive Psychology in Education: How fairness, well-being and performance are mutually depending aspects of future education. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Educational Psychologist, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  35. Udgivet

    På tærsklen til det virtuelle liv : psykologiske og pædagogiske aspekter af den digitale teknologi. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift, Bind 41, Nr. 4, 2004.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  36. Under udarbejdelse

    Towards systemic autonomy support in education : In: Positive Organizational Interventions: Contemporary Theories, Approaches and Applications. / Knoop, Hans Henrik; Holstein, Bjørn Evald.

    I: Frontiers in Psychology, 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  37. Udgivet

    Tre vedvarende pædagogiske energikilder. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, 15.02.2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  38. Udgivet

    Trivsel, læring og kreativitet via digitale medier. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Kognition & Paedagogik, Bind 24, Nr. 92, 2014, s. 2-10.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  39. Under udarbejdelse

    Trivselsmåling i skolen. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen.dk, 2015.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  40. Udgivet

    Tydelige lærere og tydelige elever. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, 26.09.2008.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  41. Afsendt

    Value Based survey. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Paper, 2002.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  42. Udgivet

    Yes, jeg er truet. / Knoop, Hans Henrik.

    I: Folkeskolen, Bind 127, Nr. 3, 2010, s. 1.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskning

  43. Afsendt

    Relevance of well-being, resilience and health-related quality of life to mental health profiles of European adolescents: results from a cross-sectional analysis of the school-based multinational UPRIGHT project. / Las Hayas, Carlota; Knoop, Hans Henrik; Ledertoug, Mette Marie.

    I: Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology, 21.01.2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  44. Afsendt

    Profiling the Mental Health of European Adolescents: Cross-sectional evaluation. / Las Hayas Rodriguez, Carlota; Knoop, Hans Henrik.

    I: Journal of Youth and Adolescence (JOYO), 2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  45. Under udarbejdelse

    Participatory Validation of School-based Resilience Interventions in the UPRIGHT Project: Relevance and feasibility. / Ledertoug, Mette Marie; Tidmand, Louise; Knoop, Hans Henrik; Tange, Nina.

    I: Frontiers in Psychology, 2021.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  46. E-pub ahead of print

    Co-creation and regional adaptation of a resilience-based universal whole-school program in five European regions. / Morote, Roxanna; Las Hayas, Carlota; Izco-Basurko, Irantzu ; Anyan, Frederik; Donisi, Valeria ; Zwiefka, Antoni ; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Fullaondo, Ane ; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdóttir, Anna Sigríour; Gabrielli, Silvia ; Carbone, Sara ; Mazur, Iwona ; Krolicka-Deregowska, Anna ; Knoop, Hans Henrik; Tange, Nina; Kaldalóns, Ingibjörg V.; Jonsdottir, Bryndis Jona ; González-Pinto, Ana; Hjelmdal, Odin.

    I: European Educational Research Journal, 03.09.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  47. Udgivet

    Development and validation of the theory-driven School Resilience Scale for Adults : Preliminary results. / Morote, Roxanna; Anyan, Frederick; Las Hayas, Carlota; Gabrielli, Silvia; Zwiefka, Antoni; Gudmundsdottir, Dora Gudrun; Ledertoug, Mette Marie; Olafsdottir, Anna S.; Izco-Basurko, Irantzu; Fullaondo, Ane; Mazur, Iwona; Królicka-Deregowska, Anna; Knoop, Hans Henrik; Hjemdal, Odin; The UPRIGHT consortium.

    I: Children and Youth Services Review, Bind 119, 105589, 12.2020.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisTidsskriftartikelForskningpeer review

  48. Letter
  49. Udgivet

    Global constructive journalism. / Knoop, Hans Henrik.

    I: OPTENTIA Newsletter, North-West University, Bind 7, Nr. 3, 11.2017, s. 16.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetter

  50. Udgivet

    Learning to look towards the future for inspiration. / Knoop, Hans Henrik.

    I: ENPP Newletter, Nr. 2017/2018, 09.2017, s. 8-9.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetter

  51. Udgivet

    Sense of community in schools. / Knoop, Hans Henrik.

    I: OPTENTIA Newsletter, North-West University, Bind 7, Nr. 2, 07.2017, s. 12.

    Publikation: Bidrag til tidsskrift/Konferencebidrag i tidsskrift /Bidrag til avisLetter

  52. Bog
  53. Under udarbejdelse

    Kort og godt om positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.

    Dansk Psykologisk Forlag, 2015.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  54. Udgivet

    Play, learning and Creativity - Why Happy Children are Better Learners. / Knoop, Hans Henrik.

    Copenhagen : Aschehoug, 2002. 168 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  55. Udgivet

    Positiv og negativ psykologi. / Knoop, Hans Henrik; Brinkmann, Svend.

    København : Gyldendal Business, 2016. (Gyldendal Business Single).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

  56. Udgivet

    Positiv psykologi. / Knoop, Hans Henrik.

    1. udg. Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2013. 40 s. (Tænkepauser; Nr. 12).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  57. Udgivet

    Positive psychology : Reflections. / Knoop, Hans Henrik.

    Aarhus : Aarhus Universitetsforlag, 2014. 56 s. (Reflections (Aarhus), Bind 2).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  58. Udgivet

    Pædagogisk brug af IT i folkeskolen. / Knoop, Hans Henrik; Andresen, Bent B.

    Kbh : Danmarks Pædagogiske Universitetsskole, Aarhus Universitet, 2003. 33 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskningpeer review

  59. Antologi
  60. Udgivet

    Children, Time, and Play : - essays on the art of transforming stress to joyful challenges. / Elkind, David; Rinaldi, Carla; Flemmert Jensen, Anne; Siggard Jensen, Hans; Ackerman, Edith; Knoop, H. H.; Knoop, Hans Henrik (Redaktør).

    Copenhagen : Danish University of Education, 2004. 113 s. (Children, Time, and Play).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  61. Udgivet

    Børns liv og og læreprocesser i det moderne samfund. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Andersen, P. Ø. (Redaktør).

    Danmark : Billesø, 2002. 328 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskning

  62. Accepteret/In press

    Future Positive Psychology: The Case for Harmonious Complexity : French Handbook of Positive Psychology. / Knoop, Hans Henrik.

    2020.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  63. Afsendt

    Large-scale measurement in education. / Knoop, Hans Henrik.

    2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  64. Afsendt

    Om nationale skoleundersøgelser og basale psykologiske behov. / Knoop, Hans Henrik; Klinge, Louise (Redaktør).

    Dafolo, 2019.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  65. Afsendt

    Positive Nations and Communities. / Knoop, Hans Henrik; Marujo, Helena (Redaktør).

    1 udg. 2012.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  66. Udgivet

    Well-being and cultures : perspectives from positive psychology. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Delle Fave, Antonella (Redaktør).

    1 udg. Dordrecht : Springer Science+Business Media, 2012. 221 s. (Cross-Cultural Advancements in Positive Psychology, Bind 3).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

  67. Rapport
  68. Udgivet

    News experiences and opinions in Denmark 2020. / Capacent, Epinion; Knoop, Hans Henrik.

    Aarhus : Epinion, 2020. 38 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  69. Udgivet

    En god skolestart : Et samlet læringsforløb for dagtilbud, indskoling og fritidsordning. / Egelund, Niels; Knoop, Hans Henrik.

    København : Regeringens skolestartsudvalg, 2006. 80 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  70. Udgivet

    Social kompetence og skoletrivsel : analyser fra den nationale trivselsmåling. / Holstein, Bjørn Evald; Knoop, Hans Henrik; Laflor, Marianne; Viskum, Hanne.

    Randers : Dansk Center for Undervisningsmiljø, 2020.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  71. Udgivet

    Ekstern forskningsbaseret evaluering af Ledelsesudviklingsprojektet (LUP) i Sønderborg Kommune. / Knoop, Hans Henrik.

    1. udg. Sønderborg : Sønderborg Kommune, 2011. 81 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  72. Udgivet

    Elevernes fællesskab og trivsel i skolen : analyser af Den Nationale Trivselsmåling. / Knoop, Hans Henrik; Holstein, Bjørn; Viskum, Hanne; Moon Lindskov, Jannie.

    Randers : DCUM, 2017. 96 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  73. Udgivet

    Elevoptimisme og trivsel i skolen : analyser af Den nationale trivselsmåling 2017. / Knoop, Hans Henrik; Holstein, Bjørn Evald; Viskum, Hanne; Moon Lindskov, Jannie; Vinter Pedersen, Rune.

    Randers : DCUM, 2018. 88 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  74. Udgivet
  75. Udgivet

    Fra kedsomhed til trivsel i skolen : teori og data fra Den Nationale Trivselsmåling. / Knoop, Hans Henrik; Holstein, Bjørn E.; Viskum, Hanne; Moon Lindskov, Jannie.

    Randers : DCUM, 2016. 64 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  76. Udgivet

    Godt lederskab : Et eksplorativt interviewstudium om harmoni og disharmoni i dansk ledelse. / Knoop, Hans Henrik; Znaider, R; Ravn, I.

    1 udg. KØbenhavn : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2004. 30 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  77. Udgivet

    Harmonisk udvikling i Rosenholms skoler : - ekstern forskningsrapport. / Knoop, Hans Henrik.

    1. udg. København : Danmarks Pædagogiske Universitets Forlag, 2003. 184 s. (Harmonisk udvikling i Rosenholms skoler; Nr. 1).

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  78. Afsendt

    Humane Creativity in Danish Education. / Knoop, Hans Henrik.

    København : Danish University of Education, 2001. 192 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  79. Udgivet

    Ild(sjæle) i arbejdslivet : et studie af engagement og mening i Århus Kommunes børn og unge. / Knoop, Hans Henrik.

    1 udg. Aarhus : Århus Kommune, 2011. 114 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  80. Udgivet

    Lyst til at lære : om læringsstile : midtvejsevaluering af Aarhus Kommunes læringsstilsprojekt. / Knoop, Hans Henrik; Jensen, Jens-Ole.

    1 udg. Aarhus Kommune, Børn- og Unge-afdelingen, 2011. 48 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  81. Accepteret/In press

    Mange Måder At Lære På : forskningsbaseret udvikling af differentieret pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.

    1 udg. Sønderborg : Universe Research Lab, 2009. 300 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  82. Udgivet

    Mange måder at lære på. / Knoop, Hans Henrik; Kirketerp Linstad, Anne; Jacobsen, Henrik; Lüthi, Christina.

    1 udg. Sønderborg : Universe Research Lab, 2009. 75 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  83. Udgivet

    Mange måder at lære på. / Knoop, Hans Henrik (Redaktør); Linstad, Anne Kirketerp; Andersen, Frans Ørsted; Chemi, Tatiana.

    1 udg. Vejle : Vejle Kommune, 2011. 195 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  84. Udgivet

    Pædagogik og læring i virkeligheden : - midtvejsrapport for forsknings- og udviklingsrprojekt i Køge Kommunes daginstitutioner. / Knoop, Hans Henrik.

    1 udg. København / Køge : Danmarks Pædagogiske Universitet / Køge Kommune, 2004. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  85. Udgivet

    Time for playful learning? - a cross-cultural study of parental values and attitudes towards children's time for play. / Knoop, Hans Henrik; Jensen, A.F.

    Billund : LEGO Learning Institute, 2003. 100 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  86. Udgivet

    UPRIGHT Program Adaptation & Validation to regional Needs. / Ledertoug, Mette Marie; Knoop, Hans Henrik; Tange, Nina.

    www.uprightproject.eu : Online, 2019. 45 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskningpeer review

  87. Udgivet

    Relationskompetence, klasserumsledelse og lysten til at lære, skabe og handle : en forsknings- og udviklingsrapport fra Egtved skole, Vejle Kommune. / Linstad, Anne Kirketerp; Knoop, Hans Henrik.

    1 udg. Sønderborg : Universe Research Lab, 2011. 36 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  88. Udgivet

    En god skolestart. Et samlet læringsforløb for dagtilbud, indskoling og fritidsordning : Rapport afgivet af regeringens Skolestartudvalg. / Nielsen, Linda; Broström, Stig; Egelund, N.; Knoop, H. H.; Herskind, M.; Poulsgaard, Kirsten; Levin, Marianne.

    Undervisningsministeriet : Regeringens Skolestartudvalg, 2006. 81 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

  89. Bidrag til bog/antologi
  90. Udgivet

    Man overtrumfer en vane ved at erstatte den med en anden. / Hildebrandt, Steen (Redaktør); Knoop, Hans Henrik; Larsen, Charlotte (Redaktør); Beckett, Trine.

    Lær af de gyldne øjeblikke: En håndbog i ledelse med mening. København : Akademisk Forlag, 2015. s. 71-74.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  91. Udgivet

    Arabic positive psychology. / Knoop, Hans Henrik.

    Handbook of positive psychology. red. / Mareï Salama-Younes. 1. udg. Cairo, Egypt : The Anglo-Egyptian Bookshop, 2012.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  92. Udgivet

    Børn og maskiner. / Knoop, Hans Henrik.

    Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Kbh : Billesø, 2002.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  93. Udgivet

    Børns indflydelse og møde med magt. / Knoop, Hans Henrik.

    Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Danmark : Billesø, 2002.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  94. Udgivet

    Børns liv og læring. / Knoop, Hans Henrik.

    Børns liv og læreprocesser i det moderne samfund. Danmark : Billesø, 2002.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  95. Udgivet

    Dansk forord. / Knoop, Hans Henrik.

    At lykkes: en perspektivrig positiv psykologi om lykke og trivsel . Mindspace, 2011. s. 9-12.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  96. Udgivet

    Dansk pædagogik som arbejdsmiljø. / Knoop, Hans Henrik.

    Voksnes læringsrum. Værløse : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  97. Udgivet

    Education in 2025 : how positive psychology can re-vitalize education. / Knoop, Hans Henrik.

    Applied positive psychology: improving everyday life, schools, work, health, and society. red. / Stewart I. Donaldson; Mihaly Csikszentmihalyi; Jeanne Nakamura. 1. udg. New York : Taylor & Francis, 2011. s. 97-116.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  98. Udgivet

    Education in 2035: how positive psychology can revitalize education. / Knoop, Hans Henrik.

    Positive psychological science: improving everyday life, well-being, work, education, and societies across the globe. red. / Stewart I. Donaldson; Mihaly Csikszentmihalyi; Jeanne Nakamura. 2. udg. Abingdon : Routledge, 2020. s. 176-192 (Applied Psychology Series).

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  99. Udgivet

    God Evaluering er en Lettelse og en Berigelse. / Knoop, Hans Henrik.

    Lærings Arena: Evaluering i Naturfagene. red. / K. Nordholm. Bind 1 Alinea, 87-7066, 2009.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  100. Afsendt

    Godt arbejde : Når excellence og etik går op i en højere enhed. / Knoop, Hans Henrik.

    Godt arbejde. 1. udg. Sverige : Brain Books AB, 2003.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  101. Udgivet

    GoodWork after 15 Years : in education, leadership and beyond. / Knoop, Hans Henrik.

    GoodWork: theory and Practice:  excellence, ethics, engagement. red. / Howard Gardner. Cambridge, MA : GoodWork project, 2010. s. 63-84.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  102. Udgivet

    How National Surveys of Well-Being Can Stimulate Educational Practice. / Knoop, Hans Henrik.

    Positive Psychological Science: Improving Everyday Life, Well-Being, Work, Education, and Societies Across the Globe. red. / Stewart I. Donaldson; Mihaly Csikszentmihalyi; Jeanne Nakamura. 2. udg. New York : Routledge, 2020. s. 193-222.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  103. Udgivet

    Howard Gardners intelligensteori og pædagogik. / Knoop, Hans Henrik.

    Pædagogiske Teorier. 4. udg. Værløse : Billesø, 2005.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

  104. Udgivet

    Hvordan mediernes negative fokus påvirker folkestemningen. / Knoop, Hans Henrik.

    En konstruktiv nyhed. red. / Ulrik Haagerup. Bind 1 1. udg. Aarhus : Ajour, 2012. s. 31-46.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  105. Accepteret/In press

    Introduction to Positive Psychology. / Knoop, Hans Henrik.

    PositivitiES. 2013.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

  106. Udgivet

    Læreplaner og flow. / Knoop, Hans Henrik.

    Faglige indspil til pædagogiske læreplaner: - en artikelsamling. København : Ministeriet for Familie- og Forbrugeranliggender, 2004.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Forrige 1 2 Næste